ZX10R Deel 35 "Een H2 is nog geen ZX10R"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een zeer ongelukkige "kleine" highsider '( ben ik op zoek naar de volgende onderdelen:
- Een onbeschadigde linkerspiegel (origineel kawasaki)
- Een nette swingarm
- Evt. een quickshifter

Het gaat om het 04/05 model. Vorige maand is het misgegaan, maar gelukkig zijn alle beschadigde onderdelen te vervangen.

oooooohhh balen!!
 
Na een zeer ongelukkige "kleine" highsider '( ben ik op zoek naar de volgende onderdelen:
- Een onbeschadigde linkerspiegel (origineel kawasaki)
- Een nette swingarm
- Evt. een quickshifter

Het gaat om het 04/05 model. Vorige maand is het misgegaan, maar gelukkig zijn alle beschadigde onderdelen te vervangen.

:o '( Succes met het vervangen... Zorg er maar goed voor... Klote voor je zeg!
 
:o '( Succes met het vervangen... Zorg er maar goed voor... Klote voor je zeg!

Ik ben er ziek van..... De Kawasaki was helemaal klaar voor een mooie zomer, maar nu kan ik weer opnieuw beginnen. De eerdergenoemde onderdelen zijn (licht) beschadigd. Helaas zijn er natuurlijk ook nog andere delen beschadigd zoals het kuipwerk. Ik heb de intenties om alles wat beschadigd is te vervangen (waarschijnlijk in termijnen). De originele delen die beschadigd zijn worden vervangen voor dezelfde originele onderdelen. Het komt goed!

Ik maak nu van de gelegenheid om de motor goed schoon te maken en ik vervang meteen een aantal kleine onderdelen.
 
Ik ben er ziek van..... De Kawasaki was helemaal klaar voor een mooie zomer, maar nu kan ik weer opnieuw beginnen. De eerdergenoemde onderdelen zijn (licht) beschadigd. Helaas zijn er natuurlijk ook nog andere delen beschadigd zoals het kuipwerk. Ik heb de intenties om alles wat beschadigd is te vervangen (waarschijnlijk in termijnen). De originele delen die beschadigd zijn worden vervangen voor dezelfde originele onderdelen. Het komt goed!

Ik maak nu van de gelegenheid om de motor goed schoon te maken en ik vervang meteen een aantal kleine onderdelen.

Ik ben er van overtuigd dat je hem in een nog betere staat krijgt dan hij al was. Ik vermoed dat Hans nog wel een achterbrug voor je heeft liggen.
 
Ik ben er van overtuigd dat je hem in een nog betere staat krijgt dan hij al was. Ik vermoed dat Hans nog wel een achterbrug voor je heeft liggen.

Inderdaad,maar zijn allen aangepast.Maar geen nood,Boonstra heeft er 3 op zijn site staan voor €125.
Ik ben er van overtuigd dat je hem in een nog betere staat krijgt dan hij al was. Ik vermoed dat Hans nog wel een achterbrug voor je heeft liggen.

Bedankt voor het meedenken! Ik heb meteen even op de site van Boonstra gekeken :).
 
Dat ging niet helemaal goed....

Hans bedankt voor het meedenken! Deze had ik nog niet gevonden.
 
Ik ben er ziek van..... De Kawasaki was helemaal klaar voor een mooie zomer, maar nu kan ik weer opnieuw beginnen. De eerdergenoemde onderdelen zijn (licht) beschadigd. Helaas zijn er natuurlijk ook nog andere delen beschadigd zoals het kuipwerk. Ik heb de intenties om alles wat beschadigd is te vervangen (waarschijnlijk in termijnen). De originele delen die beschadigd zijn worden vervangen voor dezelfde originele onderdelen. Het komt goed!

Ik maak nu van de gelegenheid om de motor goed schoon te maken en ik vervang meteen een aantal kleine onderdelen.

Mooi klote man ... hopelijk heb je hem snel weer terug hersteld
 
Na een zeer ongelukkige "kleine" highsider '( ben ik op zoek naar de volgende onderdelen:
- Een onbeschadigde linkerspiegel (origineel kawasaki)
- Een nette swingarm
- Evt. een quickshifter

Het gaat om het 04/05 model. Vorige maand is het misgegaan, maar gelukkig zijn alle beschadigde onderdelen te vervangen.

Aii mooi kut man! Succes met t herstel!
 
Met mijn ultra technische verstand de boel is nagelopen net en het beest voorzien van nieuwe olie en filter! *O* & natuurlijk ff nieuwe bandjes besteld :}
 
Iemand toevallig enig idee uit hoeveel tanden de tandwiel bestaat?
Heb gehoord dat de motor totaal anders zal rijden (vlot) wanneer er aan de standaard tandwiel minus 1 tand.
 
Na een zeer ongelukkige "kleine" highsider '( ben ik op zoek naar de volgende onderdelen:
- Een onbeschadigde linkerspiegel (origineel kawasaki)
- Een nette swingarm
- Evt. een quickshifter

Het gaat om het 04/05 model. Vorige maand is het misgegaan, maar gelukkig zijn alle beschadigde onderdelen te vervangen.


Balen -O- , succes met het herstellen!


De eerste circuitdag van het jaar zit er weer op. Vrijdag avond kwamen we aan bij TT Circuit Assen. Het was mooi weer dus konden op het gemak de tent opzetten en natuurlijk de bbq aansteken.

De volgende ochtend was het weer al wat minder, het was dicht bewolkt maar nog wel droog, dus wij vol goede moet ons startnummer en transponder opgehaald. Daarna begon het al een beetje te regenen. Om 9:30 was de briefing waar al verteld werd dat het volgens de weersverwachting de hele dag nat zou zijn, en het dus weer was om de regenbanden eronder te zetten.

Wij dus vlug naar de tent toe om de wielen te wisselen, helaas werkte die niet helemaal mee dus miste we de 1e sessie.

2e sessie konden we dan toch de baan op. Aangezien het onze eerste keer op dit circuit was, de eerste dag van dit seizoen en ook nog de eerste keer op regenbanden was ik rustig aan begonnen om de baan te leren kennen en aan de regenbanden te wennen.

De 3e sessie begon lekker, ik had al aardig vertrouwen in de regenbanden gekregen. Alleen blijkbaar wel iets te veel vertrouwen want in de 2e ronden ging ik al onderuit in de Duikersloot. Gelukkig had de motor niet al te veel schade en had ik zelf ook niks, maar kon niet gelijk doorrijden want alles zat vol met grind. Heb even moeten wachten tot de Kawa en ik opgehaald werden door zo'n karretje. Toen ze er waren de motor opgeladen en moest ik ondanks dat ik niks had toch verplicht even langs de medische post, anders mocht ik niet terug de baan op. Gelukkig stond ik met een paar minuten weer buiten en werd ik bij de tent afgezet.

Eenmaal daar aangekomen was het al tijd voor de 4e sessie, die ging ik dus niet meer halen want ik moest eerst de kuipen er nog afhalen om al het grind eruit te krijgen en te controleren of er verder niks beschadigd was. Tussen de sessie's zat smiddags niet veel tijd dus ik was maar net op tijd klaar om de volgende sessie te kunnen starten.

De 5e sessie dus nog lekker kunnen rijden en checken of alles verder technisch nog goed was, wat gelukkig zo bleek te zijn.
Al met al niet helemaal de dag die ik me voorgesteld had maar toch wel naar me zin gehad. Wil zeker nog een keer terug naar Assen, hopelijk dan wel beter weer!

Foto-YESHG68T-D.jpg


Foto-3NG4U7GU-D.jpg


Foto-XNAGWBSQ-D.jpg


Foto-L44PFPTU-D.jpg
 
Balen -O- , succes met het herstellen!


De eerste circuitdag van het jaar zit er weer op. Vrijdag avond kwamen we aan bij TT Circuit Assen. Het was mooi weer dus konden op het gemak de tent opzetten en natuurlijk de bbq aansteken.

De volgende ochtend was het weer al wat minder, het was dicht bewolkt maar nog wel droog, dus wij vol goede moet ons startnummer en transponder opgehaald. Daarna begon het al een beetje te regenen. Om 9:30 was de briefing waar al verteld werd dat het volgens de weersverwachting de hele dag nat zou zijn, en het dus weer was om de regenbanden eronder te zetten.

Wij dus vlug naar de tent toe om de wielen te wisselen, helaas werkte die niet helemaal mee dus miste we de 1e sessie.

2e sessie konden we dan toch de baan op. Aangezien het onze eerste keer op dit circuit was, de eerste dag van dit seizoen en ook nog de eerste keer op regenbanden was ik rustig aan begonnen om de baan te leren kennen en aan de regenbanden te wennen.

De 3e sessie begon lekker, ik had al aardig vertrouwen in de regenbanden gekregen. Alleen blijkbaar wel iets te veel vertrouwen want in de 2e ronden ging ik al onderuit in de Duikersloot. Gelukkig had de motor niet al te veel schade en had ik zelf ook niks, maar kon niet gelijk doorrijden want alles zat vol met grind. Heb even moeten wachten tot de Kawa en ik opgehaald werden door zo'n karretje. Toen ze er waren de motor opgeladen en moest ik ondanks dat ik niks had toch verplicht even langs de medische post, anders mocht ik niet terug de baan op. Gelukkig stond ik met een paar minuten weer buiten en werd ik bij de tent afgezet.

Eenmaal daar aangekomen was het al tijd voor de 4e sessie, die ging ik dus niet meer halen want ik moest eerst de kuipen er nog afhalen om al het grind eruit te krijgen en te controleren of er verder niks beschadigd was. Tussen de sessie's zat smiddags niet veel tijd dus ik was maar net op tijd klaar om de volgende sessie te kunnen starten.

De 5e sessie dus nog lekker kunnen rijden en checken of alles verder technisch nog goed was, wat gelukkig zo bleek te zijn.
Al met al niet helemaal de dag die ik me voorgesteld had maar toch wel naar me zin gehad. Wil zeker nog een keer terug naar Assen, hopelijk dan wel beter weer!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ja dat is altijd balen, gelukkig heb je zelf niets, wel jammer van het spuitwerk en wellicht je pak.

Ik ga het morgen proberen op CPZ *O* eerste circuitdag, daarna snel dagje wassen en schoonmaken en naar Mettet voor de volgende circuitdag, al zit ik te twijfelen om daar de DRZ400 voor te nemen het is maar een mickey mouse baan.
 
Laatst bewerkt:
Balen -O- , succes met het herstellen!


De eerste circuitdag van het jaar zit er weer op. Vrijdag avond kwamen we aan bij TT Circuit Assen. Het was mooi weer dus konden op het gemak de tent opzetten en natuurlijk de bbq aansteken.

De volgende ochtend was het weer al wat minder, het was dicht bewolkt maar nog wel droog, dus wij vol goede moet ons startnummer en transponder opgehaald. Daarna begon het al een beetje te regenen. Om 9:30 was de briefing waar al verteld werd dat het volgens de weersverwachting de hele dag nat zou zijn, en het dus weer was om de regenbanden eronder te zetten.

Wij dus vlug naar de tent toe om de wielen te wisselen, helaas werkte die niet helemaal mee dus miste we de 1e sessie.

2e sessie konden we dan toch de baan op. Aangezien het onze eerste keer op dit circuit was, de eerste dag van dit seizoen en ook nog de eerste keer op regenbanden was ik rustig aan begonnen om de baan te leren kennen en aan de regenbanden te wennen.

De 3e sessie begon lekker, ik had al aardig vertrouwen in de regenbanden gekregen. Alleen blijkbaar wel iets te veel vertrouwen want in de 2e ronden ging ik al onderuit in de Duikersloot. Gelukkig had de motor niet al te veel schade en had ik zelf ook niks, maar kon niet gelijk doorrijden want alles zat vol met grind. Heb even moeten wachten tot de Kawa en ik opgehaald werden door zo'n karretje. Toen ze er waren de motor opgeladen en moest ik ondanks dat ik niks had toch verplicht even langs de medische post, anders mocht ik niet terug de baan op. Gelukkig stond ik met een paar minuten weer buiten en werd ik bij de tent afgezet.

Eenmaal daar aangekomen was het al tijd voor de 4e sessie, die ging ik dus niet meer halen want ik moest eerst de kuipen er nog afhalen om al het grind eruit te krijgen en te controleren of er verder niks beschadigd was. Tussen de sessie's zat smiddags niet veel tijd dus ik was maar net op tijd klaar om de volgende sessie te kunnen starten.

De 5e sessie dus nog lekker kunnen rijden en checken of alles verder technisch nog goed was, wat gelukkig zo bleek te zijn.
Al met al niet helemaal de dag die ik me voorgesteld had maar toch wel naar me zin gehad. Wil zeker nog een keer terug naar Assen, hopelijk dan wel beter weer!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:o :/

Gelukkig heb je zelf niet overgehouden aan de valpartij en heb je zoals jezelf zegt de circuitdag positief kunnen afsluiten. Het is wel zonde van je nieuwe paint job... Gebruik je de ZX10r nu alleen nog voor het circuit?

Als ik naar de foto's kijk lijkt het erop dat je geen valdoppen gebruikt. Ik weet niet in hoeverre het gebruikelijk is om valdoppen te monteren op een circuitmotor, maar het heeft in mijn geval ergere schade voorkomen. Bijv. de clip-ons, tank en het zitje zijn niet beschadigd. Daarnaast zou ik crashprotectie voor het motorblok aanschaffen. In mijn geval is het dynamodeksel beschadigd door de valpartij en een nieuwe kost ruim € 200,-......
 
Gebruik de 10 alleen nog op circuit ja.

Heb inderdaad geen valdoppen, over het gebruik van valdoppen lopen de meningen nogal uit een. Het voordeel is inderdaad dat als je motor blijft schuiven je minder of geen schaden aan kuipen en tank krijgt, het nadeel ervan is wel dat als ze achter de curbstone's blijven haken de motor over de kop zou kunnen slaan, een ander nadeel is dat veel valblokken rechtstreeks op het frame gemonteerd worden, in dat geval vangt het frame de klap op en dat is nou net het laatste wat ik beschadigen wil. Persoonlijk loop ik dus liever het risico op kuipschade. Heb overigens erg veel geluk gehad want het stepje is nu de helft korter maar heeft wel het meeste opgevangen, de tank en de kont hebben geen schade opgelopen en daar ben ik wel heel blij mee. Blokbescherming wil ik inderdaad nog wel een keer hebben, maar zit een beetje tegen de prijs ervan op te hikken.

Dingen die die ik moet vervangen zijn, remhendel(nog wel recht maar topje afgeschuurd dus afkeur bij technische keuring), stuurgewichtje,stepje, rempedaaltje. En verder natuurlijk de kuip weer repareren en spuiten. Valt reuze mee dus.

De Valtermoto rearset is trouwens een hele verbetering, ik zit er veel beter op nu!
 
Laatst bewerkt:
Gebruik de 10 alleen nog op circuit ja.

Heb inderdaad geen valdoppen, over het gebruik van valdoppen lopen de meningen nogal uit een. Het voordeel is inderdaad dat als je motor blijft schuiven je minder of geen schaden aan kuipen en tank krijgt, het nadeel ervan is wel dat als ze achter de curbstone's blijven haken de motor over de kop zou kunnen slaan, een ander nadeel is dat veel valblokken rechtstreeks op het frame gemonteerd worden, in dat geval vangt het frame de klap op en dat is nou net het laatste wat ik beschadigen wil. Persoonlijk loop ik dus liever het risico op kuipschade. Heb overigens erg veel geluk gehad want het stepje is nu de helft korter maar heeft wel het meeste opgevangen, de tank en de kont hebben geen schade opgelopen en daar ben ik wel heel blij mee. Blokbescherming wil ik inderdaad nog wel een keer hebben, maar zit een beetje tegen de prijs ervan op te hikken.

Dingen die die ik moet vervangen zijn, remhendel(nog wel recht maar topje afgescheurd dus afkeur bij technische keuring), stuurgewichtje,stepje, en schakelpedaaltje. En verder natuurlijk de kuip weer repareren en spuiten. Valt reuze mee dus.

De Valtermoto rearset is trouwens een hele verbetering, ik zit er veel beter op nu!

Duidelijk verhaal. Bovendien heb je waarschijnlijk niet veel aan valdoppen in de grindbak. De Evotech valdoppen die op mijn ZX10R gemonteerd zijn zitten niet direct op het frame.

Goed om te horen dat je blij bent met de Valtermoto rearset! Bij een schuiver zijn die "vaste" stepjes erg handig.
 
Gebruik de 10 alleen nog op circuit ja.

Heb inderdaad geen valdoppen, over het gebruik van valdoppen lopen de meningen nogal uit een. Het voordeel is inderdaad dat als je motor blijft schuiven je minder of geen schaden aan kuipen en tank krijgt, het nadeel ervan is wel dat als ze achter de curbstone's blijven haken de motor over de kop zou kunnen slaan, een ander nadeel is dat veel valblokken rechtstreeks op het frame gemonteerd worden, in dat geval vangt het frame de klap op en dat is nou net het laatste wat ik beschadigen wil. Persoonlijk loop ik dus liever het risico op kuipschade. Heb overigens erg veel geluk gehad want het stepje is nu de helft korter maar heeft wel het meeste opgevangen, de tank en de kont hebben geen schade opgelopen en daar ben ik wel heel blij mee. Blokbescherming wil ik inderdaad nog wel een keer hebben, maar zit een beetje tegen de prijs ervan op te hikken.

Dingen die die ik moet vervangen zijn, remhendel(nog wel recht maar topje afgeschuurd dus afkeur bij technische keuring), stuurgewichtje,stepje, rempedaaltje. En verder natuurlijk de kuip weer repareren en spuiten. Valt reuze mee dus.

De Valtermoto rearset is trouwens een hele verbetering, ik zit er veel beter op nu!

Ik had ook altijd valdoppen op de racer. De kunst is de bevestgingsbouten iets in te zagen waardoor ze afbreken bij een grote zijwaartse kracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan