ZX10R Deel 36 "Raceseizoen geopend!!!!!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het begin ook Gp racer gereden maar vond die prijs niet zo leuk meer €450,- voor een setje was het op een gegeven moment toen naar R10's gegaan en moet zeggen zit weinig verschil tussen behalve de prijs.
idd gp racers staan niet bekent voor action Lidl of aldi prijzen.
Zit ook te denken aan pirelli supercorsa sc 1 of 2 .
Zou dit een beter of slechter alternatief zijn ? :?
Moet na de TT( 3 dagen op en neer )echt een ander setje hebben :]
 
is er iemand in de buurt van delft die een zx10 2005 heeft?
Dit omdat ik een probleem heb met mijn relaisbox en wil testen of die het met een andere wel doet.
Dus wiens relaisbox mag ik even lenen?
 
Even een vraagje voor de 04/05-bezitters:

Een aantal weken geleden is de koelvloeistof van de ZX10R ververst. Het peil stond toen op "max". Ik was net even in de garage om te controleren of de hittewerende folie bestand is tegen de hitte van het uitlaatsysteem en het viel op dat de onderkuip erg vettig was. Bovendien was er kleurverschil te zien. Ik heb meteen het oliepeil en het koelvloeistofniveau gecontroleerd. Nu blijkt dat het koelvloeistofniveau is gezakt naar "min". Ik heb vandaag een circuitdagje gepakt in Lelystad dus de motor is behoorlijk warm geworden.

Nu is mijn vraag: Tot hoever moet je de koelvloeistof bijvullen bij een koude motor?
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor de 04/05-bezitters:

Een aantal weken geleden is de koelvloeistof van de ZX10R ververst. Het peil stond toen op "max". Ik was net even in de garage om te controleren of de hittewerende folie bestand is tegen de hitte van het uitlaatsysteem en het viel op dat de onderkuip erg vettig was. Bovendien was er kleurverschil te zien. Ik heb meteen het oliepeil en het koelvloeistofniveau gecontroleerd. Nu blijkt dat het koelvloeistofniveau is gezakt naar "min". Ik heb vandaag een circuitdagje gepakt in Lelystad dus de motor is behoorlijk warm geworden.

Nu is mijn vraag: Tot hoever moet je de koelvloeistof bijvullen bij een koude motor?

Tot de 'F'. Wel de motor op de paddock.

(zie 04-05 service manual --> google)
 
Die verhouding heb ik inderdaad. Persoonlijk vind ik de -1 een grotere invloed hebben dan de +2. En ik denk dat ik een watje ben :+, bij mij komt de fiets niet veel los al schud hij wel meer met zijn kop *D.
Meest lastige nu is dat ik opnieuw bezig ben met het zoeken naar de ideale versnelling. Voor de Tarzan moet ik nu naar zijn 5, voor de Audi S moet ik naar zijn 4, het is nu overal net even anders maar wel beter.
Lekker rondje toeren :]

full
 
Net een stukje opgereden tussen Marken en Durgerdam met 2 10en en een R6, toevallig mensen van hier? Groeten van het kleine broertje :W
 
_O- _O-
Het zal toch niet :o
En slicks voor de openbare weg, ik zou het niet doen :N.

:N slicks is niet heel verstandig ook opdat je de temperatuur er niet goed in krijgt denk ik,
maatje reed ook met slicks op de weg, ook ZX10 trouwens maar ging niet goed trouwens hij verloor de controle over zijn zx10R dacht spring er af maar raakte helaas een betonnen paaltje in het hoge gras in de berm, nu helaas verlamt vanaf zij navel naar beneden en rijd nooit meer motor. '(
 
Even een vraagje voor de 04/05-bezitters:

Een aantal weken geleden is de koelvloeistof van de ZX10R ververst. Het peil stond toen op "max". Ik was net even in de garage om te controleren of de hittewerende folie bestand is tegen de hitte van het uitlaatsysteem en het viel op dat de onderkuip erg vettig was. Bovendien was er kleurverschil te zien. Ik heb meteen het oliepeil en het koelvloeistofniveau gecontroleerd. Nu blijkt dat het koelvloeistofniveau is gezakt naar "min". Ik heb vandaag een circuitdagje gepakt in Lelystad dus de motor is behoorlijk warm geworden.

Nu is mijn vraag: Tot hoever moet je de koelvloeistof bijvullen bij een koude motor?

Als je ververst hebt is mijn ervaring dat je dan regelmatig moet bijvullen.Bij mij duurde het altijd een poos voordat alle lucht eruit was.
 
:N slicks is niet heel verstandig ook opdat je de temperatuur er niet goed in krijgt denk ik,
maatje reed ook met slicks op de weg, ook ZX10 trouwens maar ging niet goed trouwens hij verloor de controle over zijn zx10R dacht spring er af maar raakte helaas een betonnen paaltje in het hoge gras in de berm, nu helaas verlamt vanaf zij navel naar beneden en rijd nooit meer motor. '(
Brrr, dit zijn wel erg heftige verhalen -O-. Hopelijk heeft je maat het leren accepteren om zo weer vooruit te gaan.
 
Als je ververst hebt is mijn ervaring dat je dan regelmatig moet bijvullen.Bij mij duurde het altijd een poos voordat alle lucht eruit was.

Ok, geen reden om me zorgen te maken dus. Is het dan wel verstandig om het niveau aan te vullen tot de F? Ik baal er een beetje van, omdat het nu op een zeer ongelukkig moment is gebeurd (tijdens een circuitdag). Ik moet er niet aan denken dat er koelvloeistof op de baan terechtkomt.
 
:N slicks is niet heel verstandig ook opdat je de temperatuur er niet goed in krijgt denk ik,
maatje reed ook met slicks op de weg, ook ZX10 trouwens maar ging niet goed trouwens hij verloor de controle over zijn zx10R dacht spring er af maar raakte helaas een betonnen paaltje in het hoge gras in de berm, nu helaas verlamt vanaf zij navel naar beneden en rijd nooit meer motor. '(

:/
Het maakt eens te meer duidelijk hoe kwetsbaar we zijn op de motor... Dit is ook een van de redenen dat ik niet te veel risico wil nemen op de openbare weg.
 
Als je ververst hebt is mijn ervaring dat je dan regelmatig moet bijvullen.Bij mij duurde het altijd een poos voordat alle lucht eruit was.

:^

daar is een circuitdag ideaal voor }) })

alles gaat lekker van links naar rechts en wordt lekker heet :] :]


wel ff de "vettigheid" in de gaten houden/traceren, kan ook wel beetje olie in je luchtfilterhuis gekomen zijn wat er via de overloop weer uit gekomen is :Y :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan