ZX10R Deel 37 "Wachtend op het voorjaar!!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje laat maar fijne kerst iedereen!


full
 
Laatst bewerkt:
Mooi plaatje Dimis! Jij ook fijne dagen :+

Onderhand ben ik begonnen met spul los te verkopen, dit gaat redelijk goed, haha

Nu heb ik een z.g.a.n. Bos uitlaat met vaste linkpijp, E-keur en losse DB killer, op maat laten maken voor Mile Pajic. Iemand toevallig hier interesse ?

Ben ook wel benieuwd of ik een nette vraagprijs heb of dat ik te duur zit ?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-kawasaki/m1005054044-bos-uitlaat-met-vaste-linkpijp-voor-kawasaki-zx10r-04-05.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
 
Hoi Herman zit jij in het zelfde schuitje als ik , moet ook wachten , ik kan je wel verklappen dat er 141 zijn geleverd en al in opslag staan, ook jij sterkte met het wachten !





Even voorstellen in dit topic: Herman, 52 jaar oud. Vorig weekend een Kawasaki ZX10R KRT gekocht. Ik rij nu op een R1 uit 2015, maar ik werd niet vrolijk van de recall voor de versnellingsbak (compleet blok uitbouwen en openen), dus ik heb 'm ingeruild.

De ZX10R wordt in februari geleverd *O*

:W
 
Heb contact gehad met de producent van powercommander ze verwachten pas over een maand of 2 een nieuwe module te hebben voor model 2016 ook eventueel nieuwe maps




[afbeelding]

Ik heb de dyno van het 2011 model (lichte kleuren) op schaal gezet van de dyno van de gen 5 (2016).
Beide van Akrapovic, dus ik neem aan dat het ook dezelfde dyno is in ongeveer dezelfde omstandigheden.
Blauw = origineel
Rood = full exhaust (evolution).

Daar zit toch blijkbaar meer verschil in dan ze communiceren.

Origineel heeft de 2016 evenveel PK als de 2011 met full Akra, met full Akra gaat de 2016 der nog mooij boven.

Maar vooral die torque is een groot verschil.
2011 ligt er grotendeels boven, buiten de hoge tou ... maar met de Akra dan weer een pak boven.
Euro4 ?
 
Vandaag de accu weer terug in de zx10r geschroefd, bandjes weer op druk gezet en een stukje gereden, weer een glimlach van oor tot oor :]. Wegen waren nog wel vettig dus hard heb ik niet gereden, maar fantastisch zo'n mooi weer in de kerstvakantie *O*.

Rearset doet het redelijk goed, moet nog een korter schakelstangetje zoeken voor de qs (heeft iemand hier een adresje voor/nog wat liggen?) en was vergeten het schakelpookje goed vast te draaien dus keer moeten stoppen toen ie op half 11 hing. Qua stijfheid is stock iets sterker, maar dat is bij de aftermarket spullen op mijn circuitfiets ook. Heb er met een been op gehupst en hij is niet afgebroken/verbogen, dus lijkt goed zat. Voelt iig qua houding veel beter aan nu.

Hoe zou Akrapovic dat dan doen ?
toegang tot de ECU ? (door fabrieks relatie met Kawasaki ?)

Dat, met alleen een uitlaat win je niet veel, misschien een paar procent, maar bij lange na niet de 40-50% vermogenswinst die je rond 7000rpm ziet. Of de lijn is door de marketing afdeling getekend natuurlijk.

Mooi plaatje Dimis! Jij ook fijne dagen :+

Onderhand ben ik begonnen met spul los te verkopen, dit gaat redelijk goed, haha

Nu heb ik een z.g.a.n. Bos uitlaat met vaste linkpijp, E-keur en losse DB killer, op maat laten maken voor Mile Pajic. Iemand toevallig hier interesse ?

Ben ook wel benieuwd of ik een nette vraagprijs heb of dat ik te duur zit ?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-kawasaki/m1005054044-bos-uitlaat-met-vaste-linkpijp-voor-kawasaki-zx10r-04-05.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

Zelf geen interesse maar denk dat je prijs niet heel gek is, al is BOS wel een stuk minder populair dan akrapovic.

@Dimis, goede kerstballen :+. Iedereen hier ook alvast de beste wensen! *:)
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag met de aanhanger 2 motoren en 2 man opgehaald in Kruiningen waren een stukje gaan rijden met zijn 3 en allemaal hun rbw in kunnen leveren 53 km te hard zat ook een blauwe zx10 bij .
 
Dit was zijn antwoord
It could take 3-4 months to have a completely new PC5 unit designed, tested, approved, produced, stocked, and shipping.

We will certainly need to have a map for a stock American bike to release the product. A slip-on map of some brand should certainly become available soon after.

Let me know if you have any further questions.

Regards,

Chris Kelly
Dynojet Research Inc.
2191 Mendenhall Dr. Suite 105
North Las Vegas, NV 89081
1-800-992-4993


Toll Free: (800) 992-4993 Fax: (702) 399-1431
 
Dat, met alleen een uitlaat win je niet veel, misschien een paar procent, maar bij lange na niet de 40-50% vermogenswinst die je rond 7000rpm ziet. Of de lijn is door de marketing afdeling getekend natuurlijk.

Daar zit je volgens mij verkeerd te kijken.
Die 50% extra op 7000rpm zou juist zijn indien dat de paardekracht curve was ...
Maar dat is volgens mij de torque curve, dus van 77 Nm naar 95Nm oftewel +23% op dat punt, vooral een dip weggewerkt.
 
Vandaag de accu weer terug in de zx10r geschroefd, bandjes weer op druk gezet en een stukje gereden, weer een glimlach van oor tot oor :]. Wegen waren nog wel vettig dus hard heb ik niet gereden, maar fantastisch zo'n mooi weer in de kerstvakantie *O*.

Rearset doet het redelijk goed, moet nog een korter schakelstangetje zoeken voor de qs (heeft iemand hier een adresje voor/nog wat liggen?) en was vergeten het schakelpookje goed vast te draaien dus keer moeten stoppen toen ie op half 11 hing. Qua stijfheid is stock iets sterker, maar dat is bij de aftermarket spullen op mijn circuitfiets ook. Heb er met een been op gehupst en hij is niet afgebroken/verbogen, dus lijkt goed zat. Voelt iig qua houding veel beter aan nu.Dat, met alleen een uitlaat win je niet veel, misschien een paar procent, maar bij lange na niet de 40-50% vermogenswinst die je rond 7000rpm ziet. Of de lijn is door de marketing afdeling getekend natuurlijk.Zelf geen interesse maar denk dat je prijs niet heel gek is, al is BOS wel een stuk minder populair dan akrapovic.

@Dimis, goede kerstballen :+. Iedereen hier ook alvast de beste wensen! *:)

Mijne was ook te lang,stukje tussenuit,draad erin tappen in beide helften,stukje draadeind erin en aan elkaar draaien.Wel laten doen.
 
Daar zit je volgens mij verkeerd te kijken.
Die 50% extra op 7000rpm zou juist zijn indien dat de paardekracht curve was ...
Maar dat is volgens mij de torque curve, dus van 77 Nm naar 95Nm oftewel +23% op dat punt, vooral een dip weggewerkt.

Shite verkeerd gekeken, ik was er vanuit gegaan dat beide assen vanaf 0 zouden beginnen. Ik had iets beter uit mijn doppen moeten kijken inderdaad. Overigens lijkt me 23% nog steeds enorm voor een ander uitlaatje eronder.

Iemand enig idee hoe de euro-4 normen getest worden? Nedc, whtc of gebaseerd op enkele steady state punten?
 
Shite verkeerd gekeken, ik was er vanuit gegaan dat beide assen vanaf 0 zouden beginnen. Ik had iets beter uit mijn doppen moeten kijken inderdaad. Overigens lijkt me 23% nog steeds enorm voor een ander uitlaatje eronder.

Iemand enig idee hoe de euro-4 normen getest worden? Nedc, whtc of gebaseerd op enkele steady state punten?


Ik weet dat de uitlaat db's nu achter de moto gemeten worden, ipv ernaast ... dat maakt alvast een groot verschil uit.
Maar da's ook alles.

Als ik de Z1000SX als referentie mag nemen, win je alvast een PAK pk's & Nm door al die eco shizl deruit te smijten. (heb Ivan's ECU tuning). En bij Kawasaki lijkt dat verschil toch wat groter dan bij andere merken.
Ik neem aan dat dat verschil met EURO4 nog groter zal worden.
 
Vandaag de accu weer terug in de zx10r geschroefd, bandjes weer op druk gezet en een stukje gereden, weer een glimlach van oor tot oor :]. Wegen waren nog wel vettig dus hard heb ik niet gereden, maar fantastisch zo'n mooi weer in de kerstvakantie *O*.

Rearset doet het redelijk goed, moet nog een korter schakelstangetje zoeken voor de qs (heeft iemand hier een adresje voor/nog wat liggen?) en was vergeten het schakelpookje goed vast te draaien dus keer moeten stoppen toen ie op half 11 hing. Qua stijfheid is stock iets sterker, maar dat is bij de aftermarket spullen op mijn circuitfiets ook. Heb er met een been op gehupst en hij is niet afgebroken/verbogen, dus lijkt goed zat. Voelt iig qua houding veel beter aan nu.Dat, met alleen een uitlaat win je niet veel, misschien een paar procent, maar bij lange na niet de 40-50% vermogenswinst die je rond 7000rpm ziet. Of de lijn is door de marketing afdeling getekend natuurlijk.Zelf geen interesse maar denk dat je prijs niet heel gek is, al is BOS wel een stuk minder populair dan akrapovic.
@Dimis, goede kerstballen :+. Iedereen hier ook alvast de beste wensen! *:)

Roteg verkoopt schakelstangetjes. Zelf heb ik er ook nog een aantal liggen :).
- 9,5 cm
- 11 cm
- 19 cm
 
Gps als zijnde navigatiesysteem of als zijnde gps tracer als weet waar mijn gestolen motor zig bevind?

Owww en beide geen ervaring 😁
 
Jep op 2011 model past een garmin zumo 340 zonder problemen op de linker stuurhelft, dan heb je 1cm ruimte tot de kuipruit bij volle stuuruitslag.

Heb vanmiddag bij een zumio 390 staan kijken , maar had geen idee of hij op de nieuwe zx10 past , wellicht dat ik beter wacht tot ik de motor heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan