ZX10R Deel 37 "Wachtend op het voorjaar!!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Links onder de topkuip zit de immobilizer amplifier, foutcode 34 (als je hem hebt uitgelezen). Kijk eens hoe de stekkerverbindingen zijn en of alles nog ok is daar. Zo ziet hij er uit

[afbeelding]

Dat nog steeds niemand iets heeft wat dat dingetje kan overbruggen of doorlussen zodat die er tussenuit kan. Hoef ik ook nooit bang te zijn dat ik zonder sleutel op het circuit sta 😊
 
Dat nog steeds niemand iets heeft wat dat dingetje kan overbruggen of doorlussen zodat die er tussenuit kan. Hoef ik ook nooit bang te zijn dat ik zonder sleutel op het circuit sta 😊

Ik vind YEC heerlijk 🙈 Dodemansknop is tevens contact aan/uit 😂
 
Vandaag proef gereden op de nieuwe Kawa ZX10R... op Circuit Zolder. *O* :]
Eens een keer wat anders dan proefrijden, rondje om de kerk.

Eerste keer dat ik de rem aanraakte was voor de 1e chicane.. En toen bedacht ik me, ik ga nu 200+ km/h en heb eigenlijk de rem nog niet geprobeerd..
Nou die deed het gelukkig prima.

Belangrijkste verschillen met het 2011 model vond ik:
Hij maakt sneller toeren en hij wijzigt makkelijker van richting, zelfs met straatbanden erop!
Minpunt vond ik de remmen, ik vind dat ze minder gevoel hebben dan bij het 2011 model (die had ik zonder ABS en dit schijnt te komen door de ABS) en de quick shifter is echt enorm traag, je schakelt en dan moet je nog 0,5 seconde wachten voor je weer vermogen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Zo, 2e dagje zolder en eerste dagje mettet zit erop:). Dag 1 was ik op zich lekker aan het rijden in sessie 2, net 1:56 neer gezet en toen rode vlag en ik tik 'm met iets lagere toeren in automatisme naar zijn 3, knal-kraak weg aandrijving en de motor draait af. Toerental was wat te laag voor de qs waardoor hij de boel half onderbrak tijdens een schakelactie waardoor de aandrijflijn een klap kreeg en het afstandsboutje tussen achteras en achterbrug de zwakste schakel was. Dus achterwiel scheef erin en ketting eraf dus ff langs de kant van het weer lopen genieten. Dankzij een ontzettend vriendelijke buurman (hij had zowel een dremel, ultrasoon slijper als het boutje bij :}) de volgende sessie nog een rondje kunnen maken. Rest van de dag op eieren gereden maar gelukkig wel de glimmende kant boven gehouden. Wel nog een bak 1:58ers en een 1:57 gereden met heul traag schakelen. Broertje was 1:49's neer aan het zetten en heeft in een dag zijn slick aan gort gereden :P.

Vandaag Mettet gereden. Echt heel leuk kartcircuit :+, maar het weer zoog en de electra was alsof we in turkije waren (lees meer uit dan aan, was echt gewoon gevaarlijk icm het weer), ik had nog nooit op regenbanden gereden en ik had niet heel veel vertrouwen in de achteras dus beetje rond lopen cruisen, denk ergens rond de 1:25 gereden, zeker aan te raden om naast zolder te doen zodat je band mooi gelijkmatig afslijt, plus dat het gewoon een mooi baantje is.

Maar die heren van msh mogen echt wel eens mensen mensen aan gaan spreken op idiote inhaalacties (en dus de electra op circuit mettet). Er was iemand met een SV650 echt keurig aan het rijden was die eraf gekegeld werd door een of andere droplul op een cbr600f die de ene na de andere twijfelachtige inhaalactie aan het maken was. Totdat ie zichzelf onderuitremde en dus die gast op de SV meenam voor de corkscrew. Verder was het bij cursus van mijn vriendin ook echt een puinzooi op de baan met uit elkaar vallende groepen, inhalende mensen (wat expliciet verboden hoort te zijn bij niveau 1 enz).

Oh ja jullie waren al in maart geweest toch?
Wij hadden er ook nog aan gedacht maar was toch blij dat we wat langer gewacht hadden :P

Zal me ogen open houden, wij zijn te herken aan een rood zwarte fireblade (929) en mijn 10 uiteraard, oh ja en een hele gare golf :P

Had je nog rond zien rijden, zag er prima uit. Was een beetje druk dus geen rondje paddock gedaan (vriendin deed niveau 1, broertje deed snel en er kwam nog iemand langs om te ouwehoeren en dus het beunen om weer deel te kunnen nemen.
 
Oh ja en zo ziet mijn achterband er nu uit (mettet(halve dag, rest was op regenbanden) en zolder plus wat rondtuffen op straat). Moet je met een normaal tempo makkelijk 4 dagen mee kunnen doen.
full
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag wou de 10 niet starten:(, startrelais was duidelijk te horen, een lege accu! Doorgemeten en kwam op 9.xx volt uit, dus maar aan de lader gehangen. Na een dikke 10 uur was ie vol. Omdat ik hem 30 april nodig heb toch maar even wat doorgemeten. De waarden zijn als volgt:

12.91v s avonds
12.65v na 1nacht
12.39v op contact
11.50v Dipje tijdens starten
12.10v stationair
12.46v van contact af
12.07v op 5.5k toeren

Is de dynamo naar de hemel, of beredeneer ik hier helemaal verkeerd?

Het is voor een circuitfiets, dynamo is dus niet van groot belang. Wat zeggen jullie? Reserve accu erbij voor op het circuit, en tussen 2 sessies door aan de lader leggen?
 
Zaterdag wou de 10 niet starten:(, startrelais was duidelijk te horen, een lege accu! Doorgemeten en kwam op 9.xx volt uit, dus maar aan de lader gehangen. Na een dikke 10 uur was ie vol. Omdat ik hem 30 april nodig heb toch maar even wat doorgemeten. De waarden zijn als volgt:

12.91v s avonds
12.65v na 1nacht
12.39v op contact
11.50v Dipje tijdens starten
12.10v stationair
12.46v van contact af
12.07v op 5.5k toeren

Is de dynamo naar de hemel, of beredeneer ik hier helemaal verkeerd?

Het is voor een circuitfiets, dynamo is dus niet van groot belang. Wat zeggen jullie? Reserve accu erbij voor op het circuit, en tussen 2 sessies door aan de lader leggen?

Is het niet de spanningsregelaar, anders dynamo door meten, het is toch wel makkelijk als alles gewoon goed werkt.
 

Mooi van de leuke dagen jammer van de mindere momenten.

Maar die lompe acties welk niveau was dat?

Want afgelopen jaar was ik op assen met msh, ik in de hoogste groep mijn zusje in de laagste. Ik mocht toen 1 sessie met haar samen rijden in de laagste groep, maar gvd want een lompe kamelen, moeten het meeste uit iedere seconde circuit halen. Moeten perse mensen inhalen op plekken waar het niet gaat.

Ik was blij toen die sessie afgelopen was en ik eraf mocht haha
 
Mooi van de leuke dagen jammer van de mindere momenten.

Maar die lompe acties welk niveau was dat?

Want afgelopen jaar was ik op assen met msh, ik in de hoogste groep mijn zusje in de laagste. Ik mocht toen 1 sessie met haar samen rijden in de laagste groep, maar gvd want een lompe kamelen, moeten het meeste uit iedere seconde circuit halen. Moeten perse mensen inhalen op plekken waar het niet gaat.

Ik was blij toen die sessie afgelopen was en ik eraf mocht haha

Minder snel op mettet. Op zolder nergens last van gehad maar ik zat in minder snel, waar ik wellicht iets te snel voor was dus ben niet veel ingehaald. Zag wel wat andere mensen lelijk ingehaald worden. Zitten inderdaad lompe kamelen tussen die vaak ook nog eens gewoon traag zijn naast dat ze geen manieren hebben. Maar de meesten rijden gelukkig gewoon netjes.
 
Zo, 2e dagje zolder en eerste dagje mettet zit erop:). Dag 1 was ik op zich lekker aan het rijden in sessie 2, net 1:56 neer gezet en toen rode vlag en ik tik 'm met iets lagere toeren in automatisme naar zijn 3, knal-kraak weg aandrijving en de motor draait af. Toerental was wat te laag voor de qs waardoor hij de boel half onderbrak tijdens een schakelactie waardoor de aandrijflijn een klap kreeg en het afstandsboutje tussen achteras en achterbrug de zwakste schakel was. Dus achterwiel scheef erin en ketting eraf dus ff langs de kant van het weer lopen genieten. Dankzij een ontzettend vriendelijke buurman (hij had zowel een dremel, ultrasoon slijper als het boutje bij :}) de volgende sessie nog een rondje kunnen maken. Rest van de dag op eieren gereden maar gelukkig wel de glimmende kant boven gehouden. Wel nog een bak 1:58ers en een 1:57 gereden met heul traag schakelen. Broertje was 1:49's neer aan het zetten en heeft in een dag zijn slick aan gort gereden :P.

Vandaag Mettet gereden. Echt heel leuk kartcircuit :+, maar het weer zoog en de electra was alsof we in turkije waren (lees meer uit dan aan, was echt gewoon gevaarlijk icm het weer), ik had nog nooit op regenbanden gereden en ik had niet heel veel vertrouwen in de achteras dus beetje rond lopen cruisen, denk ergens rond de 1:25 gereden, zeker aan te raden om naast zolder te doen zodat je band mooi gelijkmatig afslijt, plus dat het gewoon een mooi baantje is.

Maar die heren van msh mogen echt wel eens mensen mensen aan gaan spreken op idiote inhaalacties (en dus de electra op circuit mettet). Er was iemand met een SV650 echt keurig aan het rijden was die eraf gekegeld werd door een of andere droplul op een cbr600f die de ene na de andere twijfelachtige inhaalactie aan het maken was. Totdat ie zichzelf onderuitremde en dus die gast op de SV meenam voor de corkscrew. Verder was het bij cursus van mijn vriendin ook echt een puinzooi op de baan met uit elkaar vallende groepen, inhalende mensen (wat expliciet verboden hoort te zijn bij niveau 1 enz).Had je nog rond zien rijden, zag er prima uit. Was een beetje druk dus geen rondje paddock gedaan (vriendin deed niveau 1, broertje deed snel en er kwam nog iemand langs om te ouwehoeren en dus het beunen om weer deel te kunnen nemen.

Balen van de technische probleempjes, maar gelukkig alles heel gehouden en toch nog lekker kunnen rijden dan!
Mettet is inderdaad leuke baan, wel lastig die problemen met de stroom dan..
Wat inhaal actie's betreft kun je beter in snel rijden volgens mij. De mensen daar weten vaak wat beter wat ze doen als in minder snel heb ik het idee.

Hier vrijdag mooie dag gehad op Zolder. Was de eerste dag van het seizoen dus was beetje bang dat ik heel erg in moest komen, maar dat viel reuze mee. Zat al snel weer op mijne oude tempo en heb zelfs me PR met bijna 4sec verbeterd naar 1:51.626 en heb het gevoel dat er zeker meer in zit dit jaar!
Had trouwens zelf ook wat werk tussendoor dus ook geen ronde over de paddock meer gedaan. Had na de eerste sessie wat problemen met de rem, wat opgelost was met andere handel en later lag er wat olie in de onderkruip. Nu zat er iets te veel in (had aangehouden wat er op zijkant van het carter staat) dus dacht dat het daar aan lag. Wat eruit gehaald maar na de 4e sessie toch weer wat in de onderkruip, leek onder het kleppendeksel vandaan te komen dus denk lekke pakking. 5e sessie daarom maar niet gereden want wil natuurlijk niet het risico lopen dat er olie op de baan komt.

Voor de geïnteresseerde nog een filmpje:
 
Nog mensen bij de WSBK geweest? Groenereus heb ik persoonlijk gezien en van Dimis en Gaylord Focker wist ik dat ze er waren, maar verder? Zag nl. een mooie zwarte Ninja 2016 Winter Test Edition met een Akra, maar die is niet van hier toch?


Leuk daggie weer :Y

Meteen even een Kawasaki Vestje gekocht en Rossi petje :+
Gisteren ook meteen tijdens het kijken van de GP 2 kaartjes voor Assen gekocht voor TT World Tribune *O*

13063250_10154410660685769_7051570650462964337_o.jpg
 
Oh ja en zo ziet mijn achterband er nu uit (mettet(halve dag, rest was op regenbanden) en zolder plus wat rondtuffen op straat). Moet je met een normaal tempo makkelijk 4 dagen mee kunnen doen. [afbeelding]

Lekker gereden dus! Prima bandje volgens mij, heb 'm afgelopen week even ingereden en geeft direct (zelfs nog redelijk koud) al veel vertrouwen. Met aankomende circuitdag max 9 graden komt deze band al goed van pas :)
 
Lekker gereden dus! Prima bandje volgens mij, heb 'm afgelopen week even ingereden en geeft direct (zelfs nog redelijk koud) al veel vertrouwen. Met aankomende circuitdag max 9 graden komt deze band al goed van pas :)

Jep, maar die 12 circuitdagen die ik ergens op internet heb gelezen is wel heel erg optimistisch, wellicht dat dat wel lukt als je niet op mettet gaat rijden waar de stroom de hele tijd uitvalt :').
 
Jep, maar die 12 circuitdagen die ik ergens op internet heb gelezen is wel heel erg optimistisch, wellicht dat dat wel lukt als je niet op mettet gaat rijden waar de stroom de hele tijd uitvalt :').

Ik rijd een setje dragon corsa's in 8 sessies op zandvoort op.. Dat is bijna 2 dagen.. Zelfs met slicks is 3 a 4 dagen al vrij netjes.... 12 dagen, volgens mij mag je dan niet harder dan 60 rijden 😂 Gemiddeld rijd je per circuitdag 160-180 km, dus betekend dat je in 12 dagen ongeveer 2100 km rijd.. Nee, dat gaat niet lukken 😂😂
 
Zaterdag wou de 10 niet starten:(, startrelais was duidelijk te horen, een lege accu! Doorgemeten en kwam op 9.xx volt uit, dus maar aan de lader gehangen.

Het is voor een circuitfiets, dynamo is dus niet van groot belang. Wat zeggen jullie? Reserve accu erbij voor op het circuit, en tussen 2 sessies door aan de lader leggen?
Er is ook een terugroepactie geweest van de '08 voor de spanningsregelaar.
Ik zou het nog even goed doormeten met lopende motor voordat je een nieuwe accu koopt en die ook weer op korte termijn gesloopt wordt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd een setje dragon corsa's in 8 sessies op zandvoort op.. Dat is bijna 2 dagen.. Zelfs met slicks is 3 a 4 dagen al vrij netjes.... 12 dagen, volgens mij mag je dan niet harder dan 60 rijden 😂 Gemiddeld rijd je per circuitdag 160-180 km, dus betekend dat je in 12 dagen ongeveer 2100 km rijd.. Nee, dat gaat niet lukken 😂😂

Aantal sessies zegt weinig zonder het tempo. Wat voor tijden rijd je dan om in 8 sessies weg te rijden? Ik rijd makkelijk 2 volle dagen met een dragon achterband.

En ik denk serieus dat ik 5 dagen veel linksom en 5 dagen veel rechtsom kan halen met de rosso corsas. Bij een goede opvolging van circuits kon ik ook best wat langer doen met een sc2 achterband (op een 600cc that is)
 
Laatst bewerkt:
Aantal sessies zegt weinig zonder het tempo. Wat voor tijden rijd je dan om in 8 sessies weg te rijden? Ik rijd makkelijk 2 volle dagen met een dragon achterband.

En ik denk serieus dat ik 5 dagen veel linksom en 5 dagen veel rechtsom kan halen met de rosso corsas. Bij een goede opvolging van circuits kon ik ook best wat langer doen met een sc2 achterband (op een 600cc that is)

Rijd 2.05 op cpz met een 1000cc .. Maar 2 dagen is de dragon echt helemaal op hoor 😅
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan