ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Ik dacht dat bijna alleen de BMW S1000RR blokken een revisie nodig hadden als ze vaak het circuit op zijn geweest?
Ze staan er in ieder geval om bekend. :X

Wel eens iemand bij de ZAC gesproken, die reed al jaren en jaren Kawa.
Gewoon ene keer per jaar olie verversen en soms nog wat minder vaak. _O-

Iemand vast nog een voorbeeld van revisie bij deze motorfietsen? :)
Van de s1000's weet ik dat ze wat meer liefde nodig hebben inderdaad. Een zx10r is inderdaad redelijk bullet proof. Ik vind het ook geen enorme schande dat deze nu op is, dit is volgens mij zijn 12e jaar als circuit motor. Ik heb geen talent en de eigenaar voor mij volgens mij ook niet echt, dus wat dat betreft heeft hij het niet enorm zwaar gehad, maar bijna 30dkm op het circuit is toch wel behoorlijk fors. Waarschijnlijk is het allemaal nog wel te redden, maar even snel tellen (koppeling is mwah, bak heeft liefde nodig en de koppakking ligt eruit) maakt het niet heel rendabel om deze te laten reviseren vergeleken met een nieuwer blok. Wellicht dat ik het zelf in de winter ooit ga doen als ik me een keer zou vervelen.
 
IMGM8267.JPG

Gelukkig hebben we de foto's nog:P. Van deze kant zie je ook niet de ducktape om het vizier hangen (die was kapotgesprongen op dag 1..laatste keer dat ik een Shark helm heb gekocht want dit was al mijn 2e vizier nadat de vorige hetzelfde had gedaan). Als je goed kijkt zie je wel dat mijn bril heel scheef op mijn neus staat; het was een uitdaging de bril met helm op te krijgen zonder het vizier open te kunnen doen.

Met het nieuwe pak rijd ik voortaan dus wel mijn knie aan de grond, dus Iemand hier toevallig ervaring met houten kneesliders? Mijn huidige sliders zijn dringend aan vervanging toe..
 
Laatst bewerkt:
Neem aan de eerste linker? Ik kreeg nog wat commentaar van mijn broertje dat ik mijn hoofd nog te hoog houd, maar ik zie fysiek nog niet helemaal hoe ik er als een aap op moet hangen en nog controle kan hebben over de motor.. Plus dat het makkelijker is om overzicht te houden en de juiste lijnen te rijden als je ogen hoger zitten en ik qua lijnen(daar had ie ook wel wat commentaar op ;)) nog 10 seconden kan winnen, de houding scheelt misschien nog een seconde..
 
Neem aan de eerste linker? Ik kreeg nog wat commentaar van mijn broertje dat ik mijn hoofd nog te hoog houd, maar ik zie fysiek nog niet helemaal hoe ik er als een aap op moet hangen en nog controle kan hebben over de motor.. Plus dat het makkelijker is om overzicht te houden en de juiste lijnen te rijden als je ogen hoger zitten en ik qua lijnen(daar had ie ook wel wat commentaar op ;)) nog 10 seconden kan winnen, de houding scheelt misschien nog een seconde..

Dit is bijna zeker bocht 1 inderdaad. Houdig helpt uiteindelijk wel omdat de motor iets minder plat hoefd bij dezelgde snelheid, en kan je bochtensnelheid dus o. Hoog. Hooft winst haal je inderdaad door heel goed lijnen te rijden en de volledige baan te gebruiken. Ook ik kan daar nog genoeg winnen ;). Houd bijna alle bochten een meter of 1 1/2 over met uitkomen.
 
:W
Ik heb jammer genoeg niet zo lang plezier gehad van mijn zx10r winter edition die ik dit jaar nog maar gekocht heb slechts een handvol ritjes mee gedaan en nu ongeveer een maand en half geleden een zwaar ongeluk mee gehad-O-

Ik zit zeker nog thuis tot +- oktober ik heb een nekwervel gebroken pijnlijke schouder voor de rest heel veel blauwe plekken en kneuzingen+hersenschudding gehad maar al bij al veel geluk bij een ongeluk.

De zx10 is er ook niet zo goed vanaf gekomen ben het voorwiel kwijtgespeeld de motor bleef mooi op zen zijkant glijden 50-100m maar ging dan van de weg af en viel naar beneden een gracht in en bij impact paar keer getold.
Er ging bijna niets meer aan van kuipen beide clipons af enz enkel het kontje ziet er nog ok uit de tank zat in de airbox geduwt...
Nu is er nog altijd geen expert langs geweest maar het eerste bestek werd op 14 000€ schade gezet.

Ik heb al men suzuki circuitmotor verkocht ondertussen.
Het plan is om van men gecrashte 10 een circuitmotor te maken.
Men 2004 10 zal ik houden voor op de weg want ik rijd er eigenlijk liever mee dan de gen5 voor straat meer comfort en iets meer plezier bij lagere snelheden.

Om nog wat extra budget te hebben zal ik misschien nog wat extra onderdelen verkopen die ik in reserve heb voor men gen 1.
Iemand interesse in
-groene kuipdelen+tank
-Swingarm
-Originele voorbochten
-Clipons
-kuipdeeltjes voor onder het zadel
-grijs voorspatbord
-subframe
 
oei!

wat is er precies gebeurd dan :O
Ik was samen met een maatje een bepijlde rondrit aan het doen we kwamen op een landelijke weg uit waar ik nog nooit had gereden.
Ik wou net een flauwe bocht insturen maar door een hele grote lange barst in de weg ben ik nog voor ik enige hellingshoek had direct de voorkant kwijtgespeeld ik was niet aan het remmen of het was geen tempo om knie aan de grond te rijden gewoon normaal sportief rijden.
Hij dacht in eerste instantie dat er olie lag omdat hij achter me kwam en ik heel snel onderuit ging met de motor nog zo goed als rechtop...
Gelukkig dat hij achter kwam want ik en men motor waren na de crash niet zichtbaar ik lag in de gracht in lang gras en men motor ook in het veld niet zichtbaar.

Er is door de politie ook een pv opgesteld en fotos van de erg slechte weg genomen misschien via verzekering kan de provincie er voor aansprakelijk gesteld worden want er stonden ook nergens geen borden met weg in slechte staat ofzo...

Ik ben achteraf nog gaan kijken naar de plaats waar het gebeurd is en ik snap niet hoe ik precies op die barst moest rijden met men voorwiel er was zoveel plaats ernaast:+|( maarja ik keek waarschijnlijk gewoon ver vooruit en niet echt vlak voor mij de barst is wel heel erg lang en een groot hoogteverschil tussen de weg links en rechts naast de barst.

Met het geld die ik voor men circuit fiets heb gekregen kan ik de 10 wel al grotendeels vermaken wel niet in de showroom staat waarin hij zich bevond voor het ongeluk natuurlijk...
ik heb al een 2dehands tankje en gaskabels op de kop getikt bij boonstra parts.
Momenteel zijn er ook al wat onderdelen onderweg uit duitsland om er een circuitmotor van te maken kuipsteun etc
 
Long time no see! :W

Ben niet actief meer op MF, maar ter informatie ende vermaeck (en ter bespoediging van de verkoop) drop ik hier even m’n ZX10R uit ‘09 die te koop staat voor een liefhebber.


Nette zeldzaam witte Kawasaki ZX10R uit 2009 met slechts 11.500 km op de teller.

Vorig jaar gekocht van 1e eigenaar. Bij nader inzien is dit niet de motor voor mij en ga ik over op een naked.

Voorzien van:
Akrapovic uitlaat
Puig zwart kuipruit
Ohlins stuurdemper
Rizoma kentekenplaathouder met Rizoma knipperlichten

Naast de drie originele sleutels en onderhoudsboekje zijn aanwezig: originele kentekenplaathouder, kuipruit en knipperlichten.

Vraagprijs €7.250,-

Meer info: bel me NUL ZES -47296773 of mail naar raymondros apenstaartje hotmail punt com.

Of check Marktplaats: ≥ ZX10R Ninja 2009 incl Akrapovic (evt te ruil) - Motoren | Kawasaki - Marktplaats.nl
 
Die witte zijn de mooiste inderdaad;). Succes met de verkoop. Ik zag dat de oude van groene reus ook te koop stond toen ik op zoek was naar een blok. Ook een leuke fiets als je een zx10r zoekt..

Ik was samen met een maatje een bepijlde rondrit aan het doen we kwamen op een landelijke weg uit waar ik nog nooit had gereden.
Ik wou net een flauwe bocht insturen maar door een hele grote lange barst in de weg ben ik nog voor ik enige hellingshoek had direct de voorkant kwijtgespeeld ik was niet aan het remmen of het was geen tempo om knie aan de grond te rijden gewoon normaal sportief rijden.
Hij dacht in eerste instantie dat er olie lag omdat hij achter me kwam en ik heel snel onderuit ging met de motor nog zo goed als rechtop...
Gelukkig dat hij achter kwam want ik en men motor waren na de crash niet zichtbaar ik lag in de gracht in lang gras en men motor ook in het veld niet zichtbaar.

Er is door de politie ook een pv opgesteld en fotos van de erg slechte weg genomen misschien via verzekering kan de provincie er voor aansprakelijk gesteld worden want er stonden ook nergens geen borden met weg in slechte staat ofzo...

Ik ben achteraf nog gaan kijken naar de plaats waar het gebeurd is en ik snap niet hoe ik precies op die barst moest rijden met men voorwiel er was zoveel plaats ernaast:+|( maarja ik keek waarschijnlijk gewoon ver vooruit en niet echt vlak voor mij de barst is wel heel erg lang en een groot hoogteverschil tussen de weg links en rechts naast de barst.

Met het geld die ik voor men circuit fiets heb gekregen kan ik de 10 wel al grotendeels vermaken wel niet in de showroom staat waarin hij zich bevond voor het ongeluk natuurlijk...
ik heb al een 2dehands tankje en gaskabels op de kop getikt bij boonstra parts.
Momenteel zijn er ook al wat onderdelen onderweg uit duitsland om er een circuitmotor van te maken kuipsteun etc

Klinkt als gewoon flink wat pech. Hopelijk houd je er niets aan over, beterschap! Ook succes met het op/herbouwen van je motor.
 
Afgelopen weekend weer op assen gereden voor de ZAC. Echt een top dag gehad. Bleef redelijk bij de kopgroep in de nk sport 1000. Maar man wat ging het hard die dag. Tussen de 1:52 en 1:54 in de top 5. (ik was 5). Daar achter een redelijk gat.

Zit alleen met het probleem dat ik alles aan de grond rijd. Voetsteppen staan al omgoog. Slijtnokken er af. Maar nu zit de linkpipe van mijn akra mijm schakel pedaal en rempedaal weer aan het asvalt. Vooral de uitlaat weet ik nog niet goed hoe ik het op moet lossen.

Maar wel een heel dikke dag gehad wederom :D. En race een even van p4 naar p1 geramd. Tot bocht 1 haha.

Plaatje van het problerm. En wat sweer plaatjes omdat het kan.

IMG-20190805-WA0040.jpeg
3-8-2019_ZAC_R11_R12-242 b.jpg

3-8-2019_ZAC_R11_R12-338 b.jpg
 
:W
Ik heb jammer genoeg niet zo lang plezier gehad van mijn zx10r winter edition die ik dit jaar nog maar gekocht heb slechts een handvol ritjes mee gedaan en nu ongeveer een maand en half geleden een zwaar ongeluk mee gehad-O-

Ik zit zeker nog thuis tot +- oktober ik heb een nekwervel gebroken pijnlijke schouder voor de rest heel veel blauwe plekken en kneuzingen+hersenschudding gehad maar al bij al veel geluk bij een ongeluk.

De zx10 is er ook niet zo goed vanaf gekomen ben het voorwiel kwijtgespeeld de motor bleef mooi op zen zijkant glijden 50-100m maar ging dan van de weg af en viel naar beneden een gracht in en bij impact paar keer getold.
Er ging bijna niets meer aan van kuipen beide clipons af enz enkel het kontje ziet er nog ok uit de tank zat in de airbox geduwt...
Nu is er nog altijd geen expert langs geweest maar het eerste bestek werd op 14 000€ schade gezet.

[knip]
Brrrrr, klinkt als een beste crash -O-. Hoop dat je goed en volledig hersteld!!
 
:^
Motor rechterop houden en zelf er goed naast blijven hangen.
Maareh, je rijdt wel beste tijden zeg! *O*

Toch die elbow down gaan oefenen dus.. 😅. Toch heb ik liever dat ik aan het eind van mijn grip kom ipv tegen de link pipe. Anders kan ik aan mijn houding doen wat ik wil. Maar komt er weer een moment dat het probleem terug komt...

En thnx. Was ook een redelijke pr. Gingen er best veel hard die normaal een stuk langsamer waren.
 
Zithouding veranderen
Dus begin jaren '80 reden ze als mietjes?
Ik snap er niets van, rijden we nu zoveel sneller dan toen. Amateurs?

In mei reed ik ook e.a. aan de grond met mijn motor.
Twee weken geleden een achterveer 'op gewicht' :o laten monteren bij Hyperpro en nu is het goed.
Nu alleen nog wat sneller natuurlijk (al wel pr op CPZ -1.0 sec).

Verder ben ik het gewook met je eens hoor.
Hangen met die handel. :Y
Hoofd naar buiten en niet meer in het midden van de cockpit helpt al veel (uit 'De chrono liegt niet' van Steven Casaer hier op het nachtkastje in Kreta).

Bij de foto van @Bastard kan je dat goed zien. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn 2004 zx10r full options verkocht! Heeft het 2 jaar perfect gedaan maar nu op naar een 2014 zx10r

Ik ben alleen dringend op zoek naar een tellerbak van model 2011-2015

Heeft iemand hier er 1 liggen??
 
Proficiat dat was snel *O*
wat is tellerbak de teller zelf of de houder waar de teller in zit:?
Ik heb net men zx10 terug van bij de dealer motor op paddocks gezet met krik onder oliecarter en alle bouten van blok ophanging gelost en terug vastgezet.
Straks voorkant er ff uit en er terug in dan heeft alles eens kunnen ontspannen na de crash voor het chasis gemeten word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan