ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

ZXRH88

MF veteraan
10 jul 2015
4.100
515
30
Hoogeveen
Oké maar de midden ziet er zo op de foto nog zo goed als nieuw uit ! Lijkt dat gewoon zo op de foto of kan ik beter ff naar de opticien? 🙈
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
7.104
433
35
Druten
Ik denk dat het een deel zo lijkt door de lichtinval, verder wordt de band snel weer 'glad' als je er weer op de openbare weg gaat rijden hoor.
 
  • Like
Waarderingen: ZXRH88

DafalganHooligan

MF veteraan
9 feb 2004
12.793
74
32
brugge belgië
70834675_1396285487201851_7765103148053561344_n.jpg 69887532_379605116053594_5382316710265094144_n.jpg 70161289_954447548256644_6505998962284036096_n.jpg 70279882_728305427632503_2902025877678194688_n.jpg

Iemand interesse in de carbon airbox cover men tankcover is twill weave/diagonaal de airbox cover plain weave/recht vind het ook wat teveel carbon 125€incl stompgrip.
Perfecte staat enkel stukje om links met klein schroefje op de tank te schroeven is stukje eraf maar er is nog genoeg materiaal om klein gaatje te boren en te bevestigen met spanbandje of borgdraad of gwn zo laten...

Past op 2011-2019
 

BurgerKing

MF veteraan
20 okt 2002
6.085
155
Vandaag het ouwe lerp, voor het eerst sinds 2 jaar, weer eens uit de garage getrokken. 2 jaar stil gestaan, wel af en toe aan de acculader en gewoon met 1 druk op de knop starten :}



Bij terugkomst wel gelijk de ketting gesmeerd, ik heb er immers al 210km mee gereden dit jaar. :+
 
  • Like
Waarderingen: Worldbeater

FLYCUTTER41

Die hard MF'er
6 sep 2005
831
5
WOERDEN
Vandaag het ouwe lerp, voor het eerst sinds 2 jaar, weer eens uit de garage getrokken. 2 jaar stil gestaan, wel af en toe aan de acculader en gewoon met 1 druk op de knop starten :}



Bij terugkomst wel gelijk de ketting gesmeerd, ik heb er immers al 210km mee gereden dit jaar. :+
Mooie motor man!
 

groenereus

MF veteraan
3 apr 2012
1.313
20
49
zekers
Mannen : vraagje .

Wat zijn nou eigenlijk de beste adressen om goed passende carbon delen te bestellen voor een zx10r 2016/19 .?
BVD dank alvast
 

Ninjaturtle

MF veteraan
Donateur
28 nov 2005
4.818
28
44
Alkmaar
Bezoek site
Vandaag het ouwe lerp, voor het eerst sinds 2 jaar, weer eens uit de garage getrokken. 2 jaar stil gestaan, wel af en toe aan de acculader en gewoon met 1 druk op de knop starten :}



Bij terugkomst wel gelijk de ketting gesmeerd, ik heb er immers al 210km mee gereden dit jaar. :+
Hij glimt nog als een nieuwe *O*

Vanmiddag rondje op Zandvoort doen, de afsluiter voor dit jaar. Weer een jaar van te weinig rijden, maar dat gaat volgend jaar vast anders. Net als dit jaar ... NOT :+
 

-TimP-

MF veteraan
28 jul 2007
2.310
5
29
Ik heb een zx10r uit 2008 en het valt mij op dat deze een stuk warmer wordt dan mijn vorige z1000sx, en ook sneller richting 90/95 gaden gaat als ik bijv. een tijdje 30 km/u rijdt of stil sta. De z1000sx is natuurlijk heel anders, met een flink zwaar blok (massa?).
Wat is jullie temperatuur ongeveer bij circa 20 graden tijdens gewoon toeren? Ik ben even benieuwd of het slechts een kwestie van wennen is, of dat er iets niet helemaal naar behoren werkt.
 

ZXRH88

MF veteraan
10 jul 2015
4.100
515
30
Hoogeveen
Bastard meldde laatst dezelfde dingen alleen dan tijdens racen, ik heb de 10 uit 2010 ( is gewoon dezelfde op wat kleine aanpassingen na ) en heb er zowel op straat en op het circuit geen last mee.
Draaide op assen onder de 2 minuten met iets van 20/22 graden en de temp. bleef rond de 92
op straat tijdens toeren met 20 graden word ie ook gewoon iets van 86/88 graden en bij zeer sportief gebruik weer 90/92

bij stilstaan is die dan wel vrij direct op 94 of 96 graden maar dat vind ik logisch aangezien de rijwind weg valt en die fietsen niet gemaakt zijn om stil te staan :P
 

-TimP-

MF veteraan
28 jul 2007
2.310
5
29
Bastard meldde laatst dezelfde dingen alleen dan tijdens racen, ik heb de 10 uit 2010 ( is gewoon dezelfde op wat kleine aanpassingen na ) en heb er zowel op straat en op het circuit geen last mee.
Draaide op assen onder de 2 minuten met iets van 20/22 graden en de temp. bleef rond de 92
op straat tijdens toeren met 20 graden word ie ook gewoon iets van 86/88 graden en bij zeer sportief gebruik weer 90/92

bij stilstaan is die dan wel vrij direct op 94 of 96 graden maar dat vind ik logisch aangezien de rijwind weg valt en die fietsen niet gemaakt zijn om stil te staan :P
Ahh oke, dus dan is de temperatuur gewoon iets hoger van de 10.

BIj mijn vorige z1000sx blijf hij op 76 hangen en kwam hij enkel als het heel warm is richting de 90. Bij normaal toeren blijft mijn 10 nu ook op iets van 86 graden. Even wennen dus. Bedankt voor de reactie.
 
  • Like
Waarderingen: ZXRH88

Brasser

Die hard MF'er
21 nov 2012
407
6
Alkmaar
Ik heb een zx10r uit 2008 en het valt mij op dat deze een stuk warmer wordt dan mijn vorige z1000sx, en ook sneller richting 90/95 gaden gaat als ik bijv. een tijdje 30 km/u rijdt of stil sta. De z1000sx is natuurlijk heel anders, met een flink zwaar blok (massa?).
Wat is jullie temperatuur ongeveer bij circa 20 graden tijdens gewoon toeren? Ik ben even benieuwd of het slechts een kwestie van wennen is, of dat er iets niet helemaal naar behoren werkt.
Durf niet te zeggen wat mijn temperatuur is van de motor bij 20 graden en die snelheid, Wel kan ik vertellen dat ik kort geleden de koelvloeistof heb vervangen en dat scheelde mij al gauw 10 graden. over het algemeen schommelt de temp tussen de 85-100graden.

Koelvloeistof verliest zijn koelwaardes als je het al een tijdje in gebruik heb. Omdat ik geen onderhoudsgeschiedenis in bezit heb had ik het maar vervangen. Is een klusje van 10 minuutjes en met een lange dunne trechter hoeven je kappen niet helemaal gedemonteerd worden.
 

-TimP-

MF veteraan
28 jul 2007
2.310
5
29
Durf niet te zeggen wat mijn temperatuur is van de motor bij 20 graden en die snelheid, Wel kan ik vertellen dat ik kort geleden de koelvloeistof heb vervangen en dat scheelde mij al gauw 10 graden. over het algemeen schommelt de temp tussen de 85-100graden.

Koelvloeistof verliest zijn koelwaardes als je het al een tijdje in gebruik heb. Omdat ik geen onderhoudsgeschiedenis in bezit heb had ik het maar vervangen. Is een klusje van 10 minuutjes en met een lange dunne trechter hoeven je kappen niet helemaal gedemonteerd worden.
Dat is misschien ook geen overbodige luxe. Eind van het jaar met de olie wissel ook maar eens vervangen. Geen idee wanneer de vorige eigenaar dit heeft gedaan.
 

DafalganHooligan

MF veteraan
9 feb 2004
12.793
74
32
brugge belgië
Al veel onderdelen besteld om men motor op te lappen airbox onderweg voorschot betaald op circuit kuipen en afspraak gemaakt om voorvering aan te laten passen.
Ook 2e setje wielen al gescoord het word mooi....
Wat nog mist clipons wat kleine beugeltjes ruitje stompgrip enz het einde is in zicht
 

DafalganHooligan

MF veteraan
9 feb 2004
12.793
74
32
brugge belgië
de 2dehands airbox is toegekomen er zijn me een paar verschillen opgevallen met mijne maar is zeker wel voor gen 5 want de luchtfilter is uitwisselbaar die van gen 4 was anders geloof ik...
mijjn inlaat kelken zijn rond die andere niet ook het deksel is iets anders wel dezelfde grote en fiches etc....
Leuke verassing er zat een zo goed als nieuwe k en n filter in ook inbegrepen in de prijs haha kan mijn oude beschadigde airbox verkopen en de k en n filter en dan heb ik deze bijna gratis
Part nummer van de kelken pptd23 834 op mijne originbele de andere eindigen op 915 maar google levert niets op.
 

Bijlagen