ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

ja er komt een iets minder sportieve motor.
versys 1000se
Dat is zeker minder sportief, maar daarom niet minder leuk :Y.
Voor je carbon spullen hou ik je advertentie in de gaten. Komt nu slecht uit, misschien volgende maand. En het zou voor mij dan alleen om het kettingdingetje en de hugger gaan.
 
Mannen, even een vraagje.

Ik ben op zoek naar een kit inlaat nokkenas voor mijn 08 zx10r (nr 49118-0134).

Uiteraard zijn kit onderdelen niet meer nieuw te krijgen vanuit kawasaki.

Weet iemand hier toevallig een nokkenas te liggen ergens? Of tips waar ik nog kan zoeken? Buiten google.. Die heb ik al uitgespeepd zonder succes.
 
Mannen, even een vraagje.

Ik ben op zoek naar een kit inlaat nokkenas voor mijn 08 zx10r (nr 49118-0134).

Uiteraard zijn kit onderdelen niet meer nieuw te krijgen vanuit kawasaki.

Weet iemand hier toevallig een nokkenas te liggen ergens? Of tips waar ik nog kan zoeken? Buiten google.. Die heb ik al uitgespeepd zonder succes.

Informeer eens bij Mile Pajic. Pajic R&D - Uitlaatspecialist en motortuning

Ik weet niet of hij nog wat heeft liggen, maar hij heeft een vrij groot netwerk.
 
is ook mooi spul :)
Klopt , daar kwam ik vandaag weer achter
20200829_182135.jpg
 
is ook mooi spul :)


Ha Ron,

Op Marktplaats zie ik dat je ook verhoogde clipons hebt staan. Passen deze op de 2011 zonder aangepaste remleidingen, gaskabels of andere zaken? En past het probleemloos in de kuip?


Op mijn 2005 had ik ze destijds en dat was prettig voor de polsen. Heb dus wel interesse.

Je mag me ook een PB sturen.
 
Ha Ron,

Op Marktplaats zie ik dat je ook verhoogde clipons hebt staan. Passen deze op de 2011 zonder aangepaste remleidingen, gaskabels of andere zaken? En past het probleemloos in de kuip?


Op mijn 2005 had ik ze destijds en dat was prettig voor de polsen. Heb dus wel interesse.

Je mag me ook een PB sturen.

Hey Peter,

Grappig, in dat geval komen ze na een aantal omzwervingen weer bij jou terecht. Ik heb ze een paar jaar geleden verkocht aan Ron toen ik mijn ZX-10R aan het ombouwen was;).
 
Ha Ron,

Op Marktplaats zie ik dat je ook verhoogde clipons hebt staan. Passen deze op de 2011 zonder aangepaste remleidingen, gaskabels of andere zaken? En past het probleemloos in de kuip?


Op mijn 2005 had ik ze destijds en dat was prettig voor de polsen. Heb dus wel interesse.

Je mag me ook een PB sturen.
pb gestuurd :)
 
Iemand nog interesse in een Zx10r blok 2005/30000km)? Blok loopt perfect, alleen de 4e. versnelling is kapot. Mag voor een zacht prijsje weg...
19278176-90D6-4A92-88D5-6C9DAEC0241A.jpeg
559DC244-DEEC-4E62-9B1F-5AB8365DC924.jpeg
 
Ik ben opzoek naar de opvolger van mijn ZX10R uit 2006.
ik heb er een uit 2009 op het oog, hebben jullie nog tips waar op te letten? Zijn er zwakke punten in deze generatie waarom dit niet te doen of te controleren van te voren?
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 3055AF1D-652E-4E69-9A34-2978F7FC0C31.png
    3055AF1D-652E-4E69-9A34-2978F7FC0C31.png
    69,1 KB · Weergaven: 14
  • 31CDAEAF-E6C2-452E-83AA-4BFC8CA3E4CE.png
    31CDAEAF-E6C2-452E-83AA-4BFC8CA3E4CE.png
    177,9 KB · Weergaven: 13
Het zwakke punt is met name de versnellingsbak (maar dat is eigenlijk bij elke circuitmotor een probleem en verdomd lastig te testen zonder kenteken, maar van de positieve kant past je '06 blok er ook in en kun je veel onderling wisselen). Verder is er ooit een terugroepactie geweest op de spanningsregelaar als ik me goed kan herinneren, maar dat zal bij deze al wel gefixed zijn want het is ondertussen bijna een youngtimer ;).

De dingen die verder minder zijn (remklauwen/pomp voor, schokbreker, bumpstop voorpoten, gebrek aan koppel onderin, koelsysteem onderbemeten) zijn bij deze al verholpen. Als de bak heel blijft zou je hier redelijk probleemloos op rond moeten kunnen blijven rijden en gezien ze al 5 jaar redelijk constant in waarde zijn verwacht ik niet dat je er veel op af gaat schrijven zolang je de glimmende kant boven weet te houden.

Vergeleken met een S1000RR zijn ze iets minder makkelijk om snel te rijden, maar voor een S1000 met die opties zit je wel aan een ander bedrag te denken.
 
Thanks voor je reactie! Is dit blok dan exact hetzelfde als de 06? Want deze heeft 185pk op het achterwiel, mijn zx uit 2006 moet blij zijn als die 160pk op het achterwiel heeft.. of is de hardware hetzelfde maar de rest aangepast in loop der jaren? Plus deze is extern afgesteld natuurlijk..
 
Thanks voor je reactie! Is dit blok dan exact hetzelfde als de 06? Want deze heeft 185pk op het achterwiel, mijn zx uit 2006 moet blij zijn als die 160pk op het achterwiel heeft.. of is de hardware hetzelfde maar de rest aangepast in loop der jaren? Plus deze is extern afgesteld natuurlijk..
niet exact, maar de gietdelen voor zover ik weet wel, de '08 is een evolutie van de '06. Van wat ik zo weet zijn er een paar dingen; de schakelas en slipper clutch zijn beter en de schoteltjes die je klepveren op zijn plek houden zijn bij de '08'09 sterker t.o.v. de '06. Verder is de compressie wat verhoogd t.o.v. de '06. Bij een '08 ga je standaard ook niet boven de 170 op het wiel uit komen (even afhankelijk van de bank waarop je staat natuurlijk, dacht dat de meesten zo rond de 165 zaten). Met een andere uitlaat en andere kalibratie kun je daar met name onderin wel flink wat verbetering halen.

Edit: Schakelas/koppeling was van de '09, niet van de '08.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb weer wat te koop :$. Ik heb een nieuwe druppellader gekocht, deze kan ook omgaan met lithium accu's. Daarom verkoop ik mijn Ctek XS 0.8. Het is een prima lader, uit ervaring weet ik dat hij ook auto accu kan opladen (duurt wel even), echt niets mis mee. Kan dus alleen geen lithium opladen.
Er zit standaard al van alles bij. Kabel met klemmen, kabel met snelkoppeling, lader, boekje, tasje (tasje is wel aan het rafelen), zie de eerste foto. De tweede foto is van zijn laatste oplaadactie, hij werkt dus echt ;). Drie tientjes, iemand interesse?? Stuur dan een PM.

IMG_20200910_231658.jpg

IMG_20200909_205848.jpg
 
Ik ben opzoek naar de opvolger van mijn ZX10R uit 2006.
ik heb er een uit 2009 op het oog, hebben jullie nog tips waar op te letten? Zijn er zwakke punten in deze generatie waarom dit niet te doen of te controleren van te voren?
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
Ik zag hem ook voorbij komen op fb, leek mij een hele geschikte fiets voor dat geld.
Bastard gaf al wat dingen aan, toch verwacht ik dat dat bij deze fiets niet van toepassing is.. Het testen ervan zal wel wat lastiger zijn maar ik zou gewoon eens met de verkoper om tafel gaan.

Voor dat ie weg is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan