ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Zeker dat een ‘06 blok in een ‘08 past?
Ik meende juist dat de 06-07 evolutie vd 04-05 was en de 08 een eerste echt vernieuwde blok was
Jep, Carter heeft dezelfde maten. Andersom is ook wel eens gedaan. Zal wellicht niet perfect lopen zonder iets aan te passen met bv een powercommander, maar het rijd wel gewoon.

Ter bevestiging; 10R 2008 engine on a ZX10r 2006-07
 
Laatst bewerkt:
Voor de mensen die ook met de blipper rijden (ZX10R > 2016), kan iemand mij uitleggen hoe deze nu precies werkt :?. Afgelopen week op Zandvoort geweest (rondetijd was niet geweldig :X) en ik kreeg geen fijn gevoel bij de blipper. Het leek af en toe net alsof het schakelpookje blokkeerde en niet terug wilde schakelen. En een andere keer werd de motor door de blipper naar voren geduwd terwijl ik druk aan het remmen was. Met koppeling erbij ging het verder prima, maar das niet de bedoeling, daarvoor hebben we de blipper ;).
Vandaag een klein stukje gereden en schakelpookje iets lager gezet zodat ik wat meer kracht kan zetten bij het terugschakelen (omgekeerd schakelen). De ene keer gaat terugschakelen vlekkeloos, de andere keer een stuk minder. Ik doe blijkbaar iets niet goed.

Stel je rijdt op Zandvoort en gaat naar de Tarzanbocht. Ik zit dan in zijn 5 en moet naar zijn 2. Op het moment van gas los en remmen begin ik met terugschakelen. Moet ik dan wachten dat de motor terug valt in toeren (gaat redelijk snel ;)), moet ik schakelen rond een bepaald toerengebied, kan ik direct vanaf het moment van remmen starten met terugschakelen?? Google heeft me ook nog niet echt geholpen.
 
Voor de mensen die ook met de blipper rijden (ZX10R > 2016), kan iemand mij uitleggen hoe deze nu precies werkt :?. Afgelopen week op Zandvoort geweest (rondetijd was niet geweldig :X) en ik kreeg geen fijn gevoel bij de blipper. Het leek af en toe net alsof het schakelpookje blokkeerde en niet terug wilde schakelen. En een andere keer werd de motor door de blipper naar voren geduwd terwijl ik druk aan het remmen was. Met koppeling erbij ging het verder prima, maar das niet de bedoeling, daarvoor hebben we de blipper ;).
Vandaag een klein stukje gereden en schakelpookje iets lager gezet zodat ik wat meer kracht kan zetten bij het terugschakelen (omgekeerd schakelen). De ene keer gaat terugschakelen vlekkeloos, de andere keer een stuk minder. Ik doe blijkbaar iets niet goed.

Stel je rijdt op Zandvoort en gaat naar de Tarzanbocht. Ik zit dan in zijn 5 en moet naar zijn 2. Op het moment van gas los en remmen begin ik met terugschakelen. Moet ik dan wachten dat de motor terug valt in toeren (gaat redelijk snel ;)), moet ik schakelen rond een bepaald toerengebied, kan ik direct vanaf het moment van remmen starten met terugschakelen?? Google heeft me ook nog niet echt geholpen.
Tja , bij mij doet hij het prima. Vind het echt een verrijking op de zx10r.
Maar wat jij aangeeft lijkt wel of je tijdens het terugschakelen toch stiekem/ per ongeluk een beetje gas geeft . Dan begint hij te Bokken idd.
Terugschakelen/ downshift/ blipperen altijd volledig met het gasdicht.
Beneden de 2500 toeren per minuut doet de blipper niks ivm behoud versnellingsbak.
Verders zou ik het eigenlijk ook niet weten wat er bij jou mis zou zijn of doet.
 
Tja , bij mij doet hij het prima. Vind het echt een verrijking op de zx10r.
Maar wat jij aangeeft lijkt wel of je tijdens het terugschakelen toch stiekem/ per ongeluk een beetje gas geeft . Dan begint hij te Bokken idd.
Terugschakelen/ downshift/ blipperen altijd volledig met het gasdicht.
Beneden de 2500 toeren per minuut doet de blipper niks ivm behoud versnellingsbak.
Verders zou ik het eigenlijk ook niet weten wat er bij jou mis zou zijn of doet.
Hmmm, gas een beetje open laten staan ... ik doe dat in ieder geval niet bewust, maar het zou natuurlijk kunnen. Bokken deed hij op Zandvoort wel een beetje, niet fijn als je vlak voor een bocht zit :X. Puntje van het gas neem ik mee naar het volgende ritje, ook van het minimum aantal toeren.
 
Ik had blipper laten flashen op men 2016 maar vond het niet goed werken.
had ook dat de motor vooruit werd geduwd tijdens terugschakelen door teveel tussengas van de blipper af en toe.
Bij rustig rijden aan niet te hoge toeren werktte het wel goed net als de quickshifter die ik alleen maar lekker vond werken bij wat rustiger rijden.
Maar op circuit moet je juist terugschakelen aan hoge toeren om gebruik te maken van de motorrem.
Er zit nu een hm sabs op en dat werk echt fantastisch zit ook veel minder beweging in de sensor van hm de originele rekt ruim een halve cm in en uit.
nu kan ik met vertrouwen op hellingshoek 2 versnellingen terugkomen zonder dat de motor onstabiel word.
 
Hallo, ik zie door het bomen het bos niet meer, er is teveel keus, ik zoek nieuwe set banden voor mijn zx10r 2012, wie, wat, waarom ?

Gr Tristan
Met die informatie die je verstrekt is het ook wel verdomd moeilijk om een goede keuze te maken. Begin eens met je gebruik, ga je er mee off-roaden of circuit rijden ?
 
Circuit rijden zal ik verlopig nog niet gaan doen ivm nog geen tot weinig rij ervaring, ik zoek een band die me vertrouwen geeft, ik rij nu als een plank rond durf de motor niet om te gooien zeg maar.
 
Dan zou ik voor een mooie tour(/sport) band gaan, zoals T31 van Bridgestone, Rosso3/AngelGT2 van Pirelli of Road5 van Michelin.
 
Ja RS10 is leuk en aardig, maar dat is de bridgestone variant voor een supercorsa sp..
En dat is voor iemand met weinig rijervaring enoooorm overkill.
Kan natuurlijk wel, maar is duurder en gaan behoorlijk minder lang mee.
 
Dat, plus ze geven inderdaad betere grip als de condities perfect zijn, maar als ze daarvan wat afwijken wordt de grip snel en veel minder. Als beginner kun je denk ik beter een band hebben die wat constanter zijn qua grip, ook al is je piek grip niveau dan lager, dat gebruikt praktisch niemand van ons op het circuit, laat staan op straat.
 
Heren,

Ik ben op zoek naar de volgende onderdelen van een zx10r.

Benzinetank zx10r 2008/2010 (kleur ombelangrijk)
Kit inlaat nokkenas zx10r 2008/2010 (49118-0134)
Kit uilaat nokkenas zx10r 2008/2010 (49118-0045, gelijk aan de standaard nokkenas van de 06/07 zx10r)

Mocht iemand wat hebben liggen, dan hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan