ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Ik bedoel metname dat je echt een liefhebber van deze motoren moet hebben om er een flinke prijs voor te krijgen.

De gsxr 1000 k5/k6 heeft een betere reputatie.

Ik weet wel zeker dat hetgeen wat op de factuur staat, ook gedaan is.

Pajić heeft wel eens gezegd dat echt alles aan die motor gedaan is.
Was jij de eerstvolgende eigenaar en daarna Dani? (Ik dacht gelijk Dani, maar lees nog iets over een defect tussendoor)

Onderstaand wat meer info, maar let niet op de tekst hier onder. ;)


 
:N
Dani26 heeft 'm overgenomen van Peter.
Dat dacht ik inderdaad ook. :Y
Ik zag hier de opmerking dat er geen technische problemen waren geweest, maar las tussendoor wel iets. Vandaar ik even dacht dat het bij iemand anders was.
Nu moet ik het opzoeken ook natuurlijk............. :+
(En niet dat het erg is, raakte er alleen van in verwarring)

 
Laatst bewerkt:
Na in september van dit jaar nog een circuitdag gedaan te hebben is het nu echt tijd om afscheid te nemen van mijn ZX10R. Helaas wil de verkoop niet vlotten.

Misschien dat jullie mee kunnen denken over de advertentie en de prijs. Onderstaand de MF-advertentie.

Hij staat nu ruim een jaar te koop en ik snap niet dat er nog niemand heeft toegehapt. Ik heb net de prijs voor de laatste keer aangepast.

De volgende stap is het vervangen van de Brembo remklauwen en rempomp. In dat geval vervang ik ze voor exemplaren van Nissin.
He dani, ik heb de10 ooit eens bewonderd toen ik bij lucas een band kwam ophalen op het tt circuit.. je fiets ziet er super uit !

Mag ik vragen waarom de fiets weg moet ?
Ik ben mij aan het verdiepen in de aanschaf van een kawa circuit fiets, alleen zal dat pas gebeuren als ik dit seizoen een koopje tegen kom of na volgend seizoen.. voor mij is het dus nog te vroeg helaas.

Wat ik je wel mee wil geven ; ik haat advertenties waarbij je dingen erbij mag of moet kopen, zoals deakra demper ;)

Maar ik geloof niet dat mensen hem hierom links laten liggen, ik denk dat er andere fietsen te koop zijn voor hetzelfde geld ;)

Mocht je hem nog een seizoen willen houden of nog aardig wat met de prijs kunnen houdt ik mij aanbevolen!
 
Morghu,

Weet iemand hier toevallig of de stator en/of het vliegwiel van de 2011 10r op een 08/09/10 zx10r past?
Nou, zo ziet die er uit van een zx10r '08. wellicht kan je hem op de afbeelding vergelijken

F6E58CB4-42A9-4B76-9BC3-6637FDD72DA2.JPG
 
Was jij de eerstvolgende eigenaar en daarna Dani? (Ik dacht gelijk Dani, maar lees nog iets over een defect tussendoor)

Onderstaand wat meer info, maar let niet op de tekst hier onder. ;)


Hoi detective (:P) Worldbeater!

Zoals Lukas aangeeft heb ik de ZX10R van Peter overgenomen. Voor zover ik weet is het blok waar hierboven over gesproken wordt verkocht. Vervolgens heeft Peter een "nieuw" blok aangeschaft. Dit blok is door Pajic onder handen genomen.
 
He dani, ik heb de10 ooit eens bewonderd toen ik bij lucas een band kwam ophalen op het tt circuit.. je fiets ziet er super uit !

Mag ik vragen waarom de fiets weg moet ?
Ik ben mij aan het verdiepen in de aanschaf van een kawa circuit fiets, alleen zal dat pas gebeuren als ik dit seizoen een koopje tegen kom of na volgend seizoen.. voor mij is het dus nog te vroeg helaas.

Wat ik je wel mee wil geven ; ik haat advertenties waarbij je dingen erbij mag of moet kopen, zoals deakra demper ;)

Maar ik geloof niet dat mensen hem hierom links laten liggen, ik denk dat er andere fietsen te koop zijn voor hetzelfde geld ;)

Mocht je hem nog een seizoen willen houden of nog aardig wat met de prijs kunnen houdt ik mij aanbevolen!
Hoi,

Dat bezoekje (en de bijbehorende gevulde koeken(?)) kan ik me nog herinneren:P.

De ZX10R gaat de deur uit, omdat ik gestopt ben met circuitrijden. Voorlopig hou ik het bij de openbare weg. Ik vind het nog steeds een ontzettend gave motor, maar voor op straat heb ik al iets anders.

Ik stuur je een PM!
 
Hoi detective (:P) Worldbeater!

Zoals Lukas aangeeft heb ik de ZX10R van Peter overgenomen. Voor zover ik weet is het blok waar hierboven over gesproken wordt verkocht. Vervolgens heeft Peter een "nieuw" blok aangeschaft. Dit blok is door Pajic onder handen genomen.
Dat klopt. Het originele blok had bij een grote beurt met kleppen stellen kapotte klepveerschotels. Die zijn toen vervangen. Daarna nog een jaar doorgereden tot ik een gloednieuw blok tegenkwam. Dat heb ik samen met de ZX10R naar Pajic gebracht. Vanuit daar is het originele blok verkocht en het nieuwe blok aangepakt en eronder gegaan.

Het blueprinten is inderdaad beperkt tot het bewerken van de kop (inlaat en uitlaatkanalen polijsten en ook kleppen verkleind voor meer doorstroom). Timing ook aangepast en daarna uitlaatbochten met aangepaste diameter.

Ik heb vast nog wel foto’s van een en ander.
 
Hier een duidelijke uitleg wat blueprinten is en dan begrijp je ook wat de kosten daarvan zijn.
 
Hoi detective (:P) Worldbeater!

Zoals Lukas aangeeft heb ik de ZX10R van Peter overgenomen. Voor zover ik weet is het blok waar hierboven over gesproken wordt verkocht. Vervolgens heeft Peter een "nieuw" blok aangeschaft. Dit blok is door Pajic onder handen genomen.
Ik zeg ook niets anders en zie ook nergens kwade bedoelingen. ;)
 
Hoi,

Dat bezoekje (en de bijbehorende gevulde koeken(?)) kan ik me nog herinneren:P.

De ZX10R gaat de deur uit, omdat ik gestopt ben met circuitrijden. Voorlopig hou ik het bij de openbare weg. Ik vind het nog steeds een ontzettend gave motor, maar voor op straat heb ik al iets anders.

Ik stuur je een PM!


Hahha je hebt een goed geheugen kerel !
Ik ga de pm eens even doornemen, zonde dat je stopt met het rijden op het circuit.. maar misschien opent dit weer deuren voor een ander om meer circuit te rijden :P
 
Dat klopt. Het originele blok had bij een grote beurt met kleppen stellen kapotte klepveerschotels. Die zijn toen vervangen. Daarna nog een jaar doorgereden tot ik een gloednieuw blok tegenkwam. Dat heb ik samen met de ZX10R naar Pajic gebracht. Vanuit daar is het originele blok verkocht en het nieuwe blok aangepakt en eronder gegaan.

Het blueprinten is inderdaad beperkt tot het bewerken van de kop (inlaat en uitlaatkanalen polijsten en ook kleppen verkleind voor meer doorstroom). Timing ook aangepast en daarna uitlaatbochten met aangepaste diameter.

Ik heb vast nog wel foto’s van een en ander.
Bedankt voor de uitleg Peter! Ik wist niet dat je destijds een gloednieuw blok op de kop hebt getikt.
 
Hahha je hebt een goed geheugen kerel !
Ik ga de pm eens even doornemen, zonde dat je stopt met het rijden op het circuit.. maar misschien opent dit weer deuren voor een ander om meer circuit te rijden :P
Ik herinner me dat als de dag van gisteren. Dat was namelijk de dag dat ik mijn PR flink verbeterde:P.

Het zou mooi zijn als de ZX10R naar een topic-lid kan gaan!
 
Voordat ik het vergeet... ik heb nog een vraag. Passen de velgen van een ZX10R 06 ook in een 04/05?
 
Mijn berichtje was niet kwaad bedoeld hoor;). Die eerdere posts ken niet ik dus ik vind het wel leuk om te zien.
Nee, bedoelde je eerdere berichten om de verwarring nog wat groter te maken.
Het was niet de reden dat ik even kort gezocht had, wilde e.a. zelf even aan mijn hersenhelft bevestigen.
Maar ik hoop dat je snel een goede koper krijgt voor deze mooie en technisch perfecte motor.
Peace out. ;)
 
Ik heb nog e.e.a. aan onderdelen van een ZX10 uit 2006. Voorvork, Nissin remklauwen, wielenset, subframe, achterbrug, schokdemper, als je wat zoekt stuur maar een PM!

Hierbij de complete lijst. Fotos etc staan in het verkoop gedeelte.

Mijn ZX10R is er niet meer. Maar heb nog diverse reserve spullen over.

Hieronder de lijst met delen en foto’s.
Ik zet er prijzen bij, ben je het niet eens doe dan een fatsoenlijk bod.

Heb de spullen allemaal niet staan poetsen of de ideale foto zitten maken. Spullen zijn in goede staat en nog zeer bruikbaar.

Wielenset inclusief schijven, tandwiel met drager, wielbussen en assen. 550€
Remklauwen set voor inclusief stalen remleiding. Dit zijn de Nissin remklauwen van eem ZX6R, deze zijn stukken beter, de remblokken zijn op. 120€
Rempomp en remklauw achter inclusief schetsplaat L+R 100€
Uitlaatbochten set met dempers, en sensoren origineel. 250€
Voorvork 400€
Schokdemper achter 50€
Stuurdemper 100€
Spanningsregelaar 50€
Healtech QS met Nippon bikes sensor zodat de Quickshifter altijd goed werkt. 200€
Healtech Gearindicator Gipro TRE Kawasaki K02 Rood. GPAT-K02-RD €75

Alles in 1 koop kan ook, pm even maken we een mooie prijs.
 
Men 2004 zx10r staat nu al meer dan een jaar verwaarloosd in de garage hier.
Heb er ook een en ander afgehaald om hem als donormotor te gebruiken voor de 2016 terug op te bouwen:')
Nu wil ik hem terug in orde zetten heb al andere koppelingsplaten gemonteerd de olie en kvs vervangen klepspeling gecontroleerd en nieuwe nokkenasketting geplaatst.

Maar de olie aflaatplug is niet meer wat het zou moeten zijn.
Heb online kitje gevonden die van m12 naar m13 zou gaan met 2 m13 pluggen erbij.
Is er genoeg alu in de pan om voor deze oplossing te gaan?
Een nieuwe carterpan kopen voor +-200€ zie ik wat minder zitten als oplossing8)7.
OF gwn proberen met risico dat ik dubbel kosten moet maken.
PS nieuwe dichting voor de carterpan heb ik al liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan