ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Nieuwe ZX10RR van Rea. Ander smoeltje. Ik vind het wel cool in de race versie.

24D91580-3E87-4B50-A61B-78A412DBB9AF.jpeg

22F548A5-CCFD-46F0-81DE-00C3584D0E70.jpeg
 
Ding ziet eruit alsof de voorrem het te goed doet.. en de rest van de motor zo over het voorwiel heen is geduikeld.
Niet helemaal mijn smaak
 
Hmm... merk aan mezelf dat ik nog niet direct enthousiast ben ervan..
De rest van de motor vind ik wel tof, maar niet direct spectaculair.
 
Johnny kijkt ook niet echt vrolijk. :+

Slimme manier om de vleugels te verwerken?
 
KNIP

Maar de olie aflaatplug is niet meer wat het zou moeten zijn.
Heb online kitje gevonden die van m12 naar m13 zou gaan met 2 m13 pluggen erbij.
Is er genoeg alu in de pan om voor deze oplossing te gaan?
Een nieuwe carterpan kopen voor +-200€ zie ik wat minder zitten als oplossing8)7.
OF gwn proberen met risico dat ik dubbel kosten moet maken.
PS nieuwe dichting voor de carterpan heb ik al liggen
Heb hier geen ervaring mee, maar van m12 naar m13 klinkt niet als een schrikbarende vergroting. Lijkt (let op, lijkt) me de gok wel waard, voor zo'n kleine aanpassing moet toch voldoende aluminium zijn.
 
Ik heb ergens op het net een foto van een groene 10 voorbij zien komen, eerlijk gezegd schrok ik van de voorkant. Echt niet mooi :N. Gaat een beetje de kant van de H2 op en dat is in mijn ogen geen vooruitgang.
 
Heb hier geen ervaring mee, maar van m12 naar m13 klinkt niet als een schrikbarende vergroting. Lijkt (let op, lijkt) me de gok wel waard, voor zo'n kleine aanpassing moet toch voldoende aluminium zijn.
vanonder gezien dacht ik ook plaats genoeg...
Vandaag de pan eraf gehaald en gekeken langs de binnenkant er zit echt heel weinig alu rond de schroefdraad '( dus zelf m13 vind ik al risico....
IK denk dat ik zo een aflaatplug ga kopen van stahlbus met zo een balletje in als klep om dan je olie te vervangen zonder dat die schroefdraad gebruikt word op zich draait de bout er nog recht in en hoop met wat hitte/oliebestendige silicone aan de bout te smeren dat het goed dicht blijft...
 
Er komt toch gewoon een goede vlakke pakking bij die Stahlbus?
Anders een goede strakke koperen of aluminiumpakking aan beide zijden.
Straks ligt de olie op het circuit.
Laat even weten welke jij rijdt, dan skip ik die / dagen. :+
 
Is voor men 2004 die komt normaal gezien niet op circuit maar ik blijf met een klein olielek zitten.
Ik gebruik nieuwe koperen dichting maar op een of ander manier komt het er toch door en ben zeker dat het van de aftap plug komt.
Na een tijd ligt er een klein plasje onder en de rest blijft schoon.
Kan er zo zelf mee rijden maar dat wil ik niet maar wat ik ook liever niet wil is 200€uro aan een nieuwe carterpan geven:+
Met de pan eraf moet ik die toch wel dicht kunnen krijgen met een of andere pasta op en rond de nieuwe plug gewoon maken dat ik het midden niet toesmeer dat de olie er nog uit kan_O-.
 
Laatst bewerkt:
Is voor men 2004 die komt normaal gezien niet op circuit maar ik blijf met een klein olielek zitten ik gebruik nieuwe koperen dichting maar op een of ander manier komt het er toch door en ben zeker dat het van de aftap plug komt; na een tijd ligt er een klein plasje onder en de rest blijft schoon.
Kan er zo zelf mee rijden maar dat wil ik niet maar wat ik ook liever niet wil is 200€uro aan een nieuwe carterpan geven:+
Met de pan eraf moet ik die toch wel dicht kunnen krijgen met een of andere pasta op en rond de nieuwe plug gewoon maken dat ik het midden niet toesmeer dat de olie er nog uit kan_O-.
Er is ook locktite voor het gas en vloeistof dicht maken van draadverbindingen.
Moet het wel goed ontvet zijn.
 
Zegt de man met de Ali remblokjes _O- :+

Grappig ding, die Stahlbus plug :Y. Ziet er handig uit, ben alleen benieuwd of die dop knap vast en los te draaien is.
Officieel de snelste van groepje drie bij MSL onlangs. *O* ;)
Voortaan op CPZ gewoon midden in de snelste groep. :]
Heb ze nu vervangen door Lucas carbon blokken.
Volgend jaar misschien testen.
Laat het gas nog veel te vroeg los en had al niks over met remmen zo leek het.
 
Officieel de snelste van groepje drie bij MSL onlangs. *O* ;)
Voortaan op CPZ gewoon midden in de snelste groep. :]
Heb ze nu vervangen door Lucas carbon blokken.
Volgend jaar misschien testen.
Laat het gas nog veel te vroeg los en had al niks over met remmen zo leek het.
Aha, dus daar zijn die blokjes goed voor. Niet remmen dus met veel snelheid de bocht in. Zolang je het gas maar vroeg los laat gaat het goed ;).
Maar zonder gekheid, je hebt een aardig ritme te pakken, zou leuk zijn als ik volgend jaar aan kan pikken.
 
Is voor men 2004 die komt normaal gezien niet op circuit maar ik blijf met een klein olielek zitten.
Ik gebruik nieuwe koperen dichting maar op een of ander manier komt het er toch door en ben zeker dat het van de aftap plug komt.
Na een tijd ligt er een klein plasje onder en de rest blijft schoon.
Kan er zo zelf mee rijden maar dat wil ik niet maar wat ik ook liever niet wil is 200€uro aan een nieuwe carterpan geven:+
Met de pan eraf moet ik die toch wel dicht kunnen krijgen met een of andere pasta op en rond de nieuwe plug gewoon maken dat ik het midden niet toesmeer dat de olie er nog uit kan_O-.
Kan het zijn dat het carter een keer een tik heeft gehad (door bijv een valpartij) en dat de plug daardoor een fractie scheef zit?


Ik heb die dingen al heel lang,werken goed.
Okee, staat bij deze ook op het al te lange wensenlijstje :Y.
 
Aha, dus daar zijn die blokjes goed voor. Niet remmen dus met veel snelheid de bocht in. Zolang je het gas maar vroeg los laat gaat het goed ;).
Maar zonder gekheid, je hebt een aardig ritme te pakken, zou leuk zijn als ik volgend jaar aan kan pikken.
De remmen vielen niet door de mand in vergelijking met anderen in ieder geval.
Met mijn eerdere ZX-10R heb ik indertijd in één seizoen vier verschillende blokken geprobeerd. 8)7
De Lucas sinter kleurden helemaal blauw.

ZX-10Rs028.jpg ZX-10Rs029-1.jpg ZX-10Rs030.jpg DSC_0114.jpg

Deze Chinese blokken kwam er gewoon normaal vanaf.
Maar het zit toch tussen de oren dat het beter kan.
Helaas heb ik dit nog niet gemerkt de twee volledige sessies die ik er mee gereden heb.
(Door omstandigheden alleen de eerste en de vierde mogelijkheid op die circuit-dag gereden)
Volgend jaar weer stappen zetten hoop ik. :Y

(EN zeer waarschijnlijk met hele andere klauwen..)

Ik hoop dat jij ook helemaal los kan gaan op je nieuwere en mooie tien. :]
 
Kan het zijn dat het carter een keer een tik heeft gehad (door bijv een valpartij) en dat de plug daardoor een fractie scheef zit?



Okee, staat bij deze ook op het al te lange wensenlijstje :Y.
Ik denk eerder dat een vorige eiegenaar de bout er eens scheef heeft ingedraait en direct de sleutel heeft opgezet ipv voorzichtig met de hand.
Je kunt de bout er zowel recht als schuin beginnen indraaien maar als je hem voorzichtig recht erin draait heeft hij redelijk weinig weerstand is mss nog te redden.

Over die remblokken ik heb ook al veel types getest die trw carbon loraine ebc sbs.
Tot nu toe voor circuit beste prijs/slijtage verhouding sbs dual carbons kosten me maar 75 voor set voor de 2 remklauwen en doe ik toch minimum 4 dagen mee en dan zijn ze nog lang niet op maar remmen ze naar mijn gevoel niet meer zo goed als zee wat dunner worden.
Andere blokken die ik geprobeert heb zijn duurder en slijten sneller.
Naar het schijnt zijn sbs dual sinters nog een pak beter kwa slijtage ivm dual carbons maar ze kosten wel ruim dubbel zoveel 180/190 voor set ga ze mss toch proberen als ze meer dan dubbel zolang meegaan is het het wel waard en zoniet schakel ik weer over naar dual carbon.
PS carpimoto heeft beste prijzen voor sbs/brembo remblokken
 
Ik vond de remmen van mijn nieuwe fiets (2016) niet overtuigen op Zandvoort. Kan me niet voorstellen dat het aan de klauwen of rempomp ligt, dus nieuwe blokken aangeschaft. Ga weer rijden met SBS Racing Sinter. Deed dit met mijn 2004 met Nissin klauwen ook tot tevredenheid. Ben dus benieuwd hoe deze het straks doen op de nieuwe brommer.
Enne, Carpimoto is inderdaad best goedkoop :Y.
 
Terug
Bovenaan Onderaan