ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Andere blokjes zal al schelen ja maar de abs remleidingen vervangen voor normale stalen remleiding doet ook veel.
Maar begrijp dat veel mensen die er wel nog mee op straat rijden dit liever niet doen voor extra veiligheid + dat het ook wel een serieuze klus is om te verwijderen helft van de motor moet uit elkaar om overal bij te kunnen met die abs leidingen :')

De klauwen/pomp/schijven enz zijn standaart idd wel goed mag wel stoppen ook met die gigantische 330 schijven.
Ik heb nog een ander galespeed rempompje gewoon omdat ik liever een directer gevoel heb niet dat de originele niet goed genoeg remt.
Originele inmiddels verkocht.

Deze remblokken gebruik ik maar die zijn dan voor straat weer niet zo geschikt remmen pas echt goed als er wat temperatuur inzit
 
MIjn foto mag wel uit de OP; Kawa is al een paar weken de deur uit. Blijf hier wel meelezen (concurrentie in de gaten houden) :+

:W
 
Nou, zo ziet die er uit van een zx10r '08. wellicht kan je hem op de afbeelding vergelijken

Bekijk bijlage 1563324
Sorry voor het laat reageren, beetje druk.
Bedankt voor de hulp, maar van de 08 had ik alle maten al ;).

Gelukkig ben ik er al uit gekomen. Blijkt dat de zx6r 07/08 dezelfde dimensies ongeveer heeft.

Van daar uit deze custom laten maken voor de 10r 08. Nu alleen nog even passen en testen 😁.
20201119_194305_HDR.jpg

20201119_194128_HDR.jpg
 
Hoger ruitje en bredere clipos zijn een verbetering zijn dingen die ik op het vorig model ook heb aangepast.
Maar de grootste verbetering is het display eindelijk iets mooi en duidelijk.
Ik hoor ze wel niet spreken over een geupdate tcs of abs systeem als dit nog hetzelfde is als op vorig model dan zou het jammer zijn want de concurentie hen systemen zijn ondertussen toch beter geworden laatste jaren zo heeft zx10r langste remweg van alle sportmotoren door die kut abs en tcs werkt minder goed dan vb de nieuwste duc of bmw/r1...
Nuja 9/10 zullen dit toch niet merken waarvoor ze gebruiken dus gwn een goede basis voor kawa om weer sbk enz te gaan doen
 
Is er iemand hier met een gen1 zx10r die voor mij de "Ninja" sticker kan opmeten op de zijkuip, hoogte en breedte?

Laat de motor binnenkort opnieuw spuiten(5 jaar terug gekocht al met slecht lakwerk, tijd om er eens wat aan te doen) en wil de stickers er terug op plakken, alleen laat ik ze waarschijnlijk maken door een maatje. Origineel voor de 6 stickers is 122,30 ofzo :+

Alleen de Ninja stickers waren er al af :)
 
Is er iemand hier met een gen1 zx10r die voor mij de "Ninja" sticker kan opmeten op de zijkuip, hoogte en breedte?

Laat de motor binnenkort opnieuw spuiten(5 jaar terug gekocht al met slecht lakwerk, tijd om er eens wat aan te doen) en wil de stickers er terug op plakken, alleen laat ik ze waarschijnlijk maken door een maatje. Origineel voor de 6 stickers is 122,30 ofzo :+

Alleen de Ninja stickers waren er al af :)
Lengte van onder gemeten 14cm en hoogte van het laagste tot het hoogste punt 5,5 cm.
 
Iemand interesse in kuipen of een tank voor 2004/2005 ik denk dat ik mss zelf de 2004 ga wat aanpassen voor circuit maar voor ik daar NOG meer kuipen voor koop wil ik eerst men huidige stock wat minderen.
Ik heb nu meer dan 3 volledige kuipsets als ik die dat op de motor ziten erbij reken _O-
Upper part Street - big / Kawasaki, ZX-10R Ninja, 2004-2005 - Motoforza (motoforzafairings.com)
Denk om zoiets te kopen icm originele kont te behouden en deze in het grijs spuiten en dan heb ik nog een groen en zwarte kuipset over met groene tank.
De zwarte set is volledig enkel wat lichte schuifschade op de rechter zijkant
Groen vollledig incl tank enkel het stukje die normaal tussen het bestuurders en pasagiers zadeltje zit is beschadigt.
Zwarte is originele lak groene is overgespoten geweest zijn wel beide OEM kawasaki kuidelen geen chinese rommel.
 
Iemand interesse in kuipen of een tank voor 2004/2005 ik denk dat ik mss zelf de 2004 ga wat aanpassen voor circuit maar voor ik daar NOG meer kuipen voor koop wil ik eerst men huidige stock wat minderen.
Ik heb nu meer dan 3 volledige kuipsets als ik die dat op de motor ziten erbij reken _O-
Upper part Street - big / Kawasaki, ZX-10R Ninja, 2004-2005 - Motoforza (motoforzafairings.com)
Denk om zoiets te kopen icm originele kont te behouden en deze in het grijs spuiten en dan heb ik nog een groen en zwarte kuipset over met groene tank.
De zwarte set is volledig enkel wat lichte schuifschade op de rechter zijkant
Groen vollledig incl tank enkel het stukje die normaal tussen het bestuurders en pasagiers zadeltje zit is beschadigt.
Zwarte is originele lak groene is overgespoten geweest zijn wel beide OEM kawasaki kuidelen geen chinese rommel.
Ik heb mogelijk wel interesse in die zwarte tank (als die nog netjes) is. en een aantal kappen. Ik moet volgende week even controleren welke het lelijkst zijn. Rest doen we wel via PB
 
Iemand interesse in kuipen of een tank voor 2004/2005 ik denk dat ik mss zelf de 2004 ga wat aanpassen voor circuit maar voor ik daar NOG meer kuipen voor koop wil ik eerst men huidige stock wat minderen.
Ik heb nu meer dan 3 volledige kuipsets als ik die dat op de motor ziten erbij reken _O-
Upper part Street - big / Kawasaki, ZX-10R Ninja, 2004-2005 - Motoforza (motoforzafairings.com)
Denk om zoiets te kopen icm originele kont te behouden en deze in het grijs spuiten en dan heb ik nog een groen en zwarte kuipset over met groene tank.
De zwarte set is volledig enkel wat lichte schuifschade op de rechter zijkant
Groen vollledig incl tank enkel het stukje die normaal tussen het bestuurders en pasagiers zadeltje zit is beschadigt.
Zwarte is originele lak groene is overgespoten geweest zijn wel beide OEM kawasaki kuidelen geen chinese rommel.

Hmm wellicht interesse in de topkuip, geloof dat bij de aansluiting met de rechter zijkuip bij mij er een ophangpunt weg was(1 of 2). Of het was de rechterkuip, maar die is al vervangen....binnekort waarschijnlijk alles demonteren(opnieuw spuiten), mocht ie nodig zijn en nog te koop, pb ik je!
 
Is goed ik verkoop liefst volledige set kuipen maar de volledige voorkant alleen is voor mij ook goed.

Ondertussen wat zitten kijken wat alles me zou kosten om die forza kuip met originele koplamp te gebruiken en denk dat ik het toch niet ga doen.
Kuipen 300€+lamp passend maken +40 + verzenden heen en terug want ze hebben mijn lamp en kuipsteun nodig. nog eens een 80-90 euro denk ik en dan nog spuiten.
Zo kom ik al gauw rond de 500 uit zelf al doe ik het zelf met spuitbussen in juiste kleurcode.

Beter gewoon een goedkope circuitkuip kopen die niet voorzien is voor verlichting en dan de voorkant wisselen ook al is dat wel een rot klus vind ik twijfel nog of ik zelf nog op straat ga rijden of niet.
Ben alleen nog altijd gehecht aan men 2004 en wil em niet verkopen zit veel teveel geld in pvm/ohlins/bitubo cartridge carbon en titanium stukken galespeed/brembo en krijg er wss bijna niets meer voor_O-

Maar onderdelen heb ik zoiezo teveel.:)
 
Beter gewoon een goedkope circuitkuip kopen die niet voorzien is voor verlichting en dan de voorkant wisselen ook al is dat wel een rot klus vind ik twijfel nog of ik zelf nog op straat ga rijden of niet.
Zo heb ik het.
Heb twee circuit kuipen, waarvan ik eentje heb voorzien van een dimlicht, grootlicht en knippers.
Wat superseal connectoren aan de kabelboom gemaakt. Nu ben ik een 20-30 minuutjes aan het sleutelen om te wisselen tussen de twee.
Bevalt prima.
 
Ik heb 5jaar een suzuki k5 1000 gehad en dat ging heel vlot om van kuipwerk te wisselen.
Maar met die zx10 zit i k toch altijd te vloeken met de manier waarop alle elektronica en knippers in de kuipen verwerkt zit en hoeveel je moet prutsen en hoe moeilijk je erbij kan ivm de soes zelf met 2 linkerhanden kan je dat :+
Ben wel benieuwd naar je oplossing vooral zelf knippers in de kuip maken lijkt me niet zo makkelijk als de kuip daar niet voor voorzien is denk veel knip plak dremel en soldeerwerk ben ik niet zo handig in haha.
 
@MTFDarkEagle, dat wordt foto's maken en plaatsen ;).

Nu we het over elektronica hebben ... onderstaand een foto van het stekkertje dat verbonden is met het knipperlicht in de spiegel van de 2016 10. Ik wil zonder spiegels op Zandvoort rijden. Daarvoor wil ik deze kabel verlengen door een tussenstekkertje/kabel te plaatsen, een soort verlengsnoertje. Dan kan ik de spiegel demonteren en na het rijden weer snel aan de (verleng)kabel monteren. Weet iemand waar je dergelijke stekkers kan kopen?

IMG_20201017_161030[1].jpgIMG_20201017_161011[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet de draad elders onderbreken ? Zet je er een connector tussen en ben je klaar..

Wat ik zelf nog een extra handigheid vind bij mijn straat fiets die af en toe het circuit op mag ; een geluste licht zekering in de buddy! Doe de buddy open, trek die zekering er uit en mijn verlichting is ook uit
 
@MTFDarkEagle, dat wordt foto's maken en plaatsen ;).

Nu we het over elektronica hebben ... onderstaand een foto van het stekkertje dat verbonden is met het knipperlicht in de spiegel van de 2016 10. Ik wil zonder spiegels op Zandvoort rijden. Daarvoor wil ik deze kabel verlengen door een tussenstekkertje/kabel te plaatsen, een soort verlengsnoertje. Dan kan ik de spiegel demonteren en na het rijden weer snel aan de (verleng)kabel monteren. Weet iemand waar je dergelijke stekkers kan kopen?

Bekijk bijlage 1568533Bekijk bijlage 1568535
Zitten die verbindingen van de knippers niet onder dat kapje wat je kunt losmaken met een enkel imbus boutje en dan achteruit trekt om de haakjes vrij te maken paneeltje afhaalt.
IK dacht dat het zoiets was in dat geval zou ik het gwn zo laten als je er zo niet bij kan mss inderdaad iets anders makkelijker proberen maken.
 
Waarom niet de draad elders onderbreken ? Zet je er een connector tussen en ben je klaar..

Wat ik zelf nog een extra handigheid vind bij mijn straat fiets die af en toe het circuit op mag ; een geluste licht zekering in de buddy! Doe de buddy open, trek die zekering er uit en mijn verlichting is ook uit

Is ook nog een optie, maar zoek nu nog een plug and play optie. En dat was (is) voor mij nog even een kabeltje er tussen prikken. Maar je hebt me wel aan het denken gezet ... binnenkort maar eens kijken naar nog een optie.

Zitten die verbindingen van de knippers niet onder dat kapje wat je kunt losmaken met een enkel imbus boutje en dan achteruit trekt om de haakjes vrij te maken paneeltje afhaalt.
IK dacht dat het zoiets was in dat geval zou ik het gwn zo laten als je er zo niet bij kan mss inderdaad iets anders makkelijker proberen maken.
Klopt precies! Daar zit hij. Het is ook niet het werk om het kuipdeeltje weg te halen, maar probeer elk werk te voorkomen, haha. Vaak rij ik maar twee sessies op een middag / avond en dan is elk werk even teveel (late aankomst voor de inschrijving, vaak snel opstellen om te moeten rijden, snel weg na de sessies). Met de oude 10 was het twee boutjes weg, spiegelcoverplaatje erop, twee boutjes terug, klaar. En dat wil ik weer :).
Met een circuitdag heb ik hier veel meer tijd voor, dan is het ook geen probleem om het kuipdeeltje weg te halen.
 
Nog altijd aan het denken over een goede of goedkope oplossing voor carterpan zx10 r zou dit werken en goed afdichten
MD-mix aluminium 56 g kopen | Louis motor – kleding en techniek
en dan ipv m12 maak ik er m10 van en gebruik ik een kleinere aflaatplug in vervolg staat dat het tegen benzine kan en temp dat het aankan is ook gwn ruim voldoende alleen weet ik niet in hoever het flexibel genoeg is en vorm aanneeemt om een mooi dicht gat te maken.
 
Nog altijd aan het denken over een goede of goedkope oplossing voor carterpan zx10 r zou dit werken en goed afdichten
MD-mix aluminium 56 g kopen | Louis motor – kleding en techniek
en dan ipv m12 maak ik er m10 van en gebruik ik een kleinere aflaatplug in vervolg staat dat het tegen benzine kan en temp dat het aankan is ook gwn ruim voldoende alleen weet ik niet in hoever het flexibel genoeg is en vorm aanneeemt om een mooi dicht gat te maken.
Probleem is een goede hechting, en daarna kan het zeker niet belast worden. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan