ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Ha. ik lees je verhaal, schiet me opeens te binnen dat ik ook nog zo'n microfoontje heb liggen :). Heb je al ervaring met het plaatsen van deze dingen? En dan in de zin van de meest juiste plek? Ik heb kabellengte genoeg, kan die van mij voor en achter kwijt.
 
Ha. ik lees je verhaal, schiet me opeens te binnen dat ik ook nog zo'n microfoontje heb liggen :). Heb je al ervaring met het plaatsen van deze dingen? En dan in de zin van de meest juiste plek? Ik heb kabellengte genoeg, kan die van mij voor en achter kwijt.
Haha nee heb ik niet.. Moet ook nog zo'n ding kopen.
Wil hem denk ik bij de luchtinlaat ergens plaatsen, of bij de uitlaat.. Zal een beetje experimenteren worden..
Heb nu een Drift HD Ghost, maar die ik heb is niet echt je-van-het.. Meer geluk dan wijsheid dat hij een volledige sessie opneemt.. Weet niet echt waarom, magoed.. Heb dat ding een jaar of 5 geleden een keer tweedehands gekocht.. Audio is ook niet super, vandaar dat ik eens zo'n extern microfoontje wil proberen.
Misschien maar eens een tweedehands GoPro scoren of zo... Wil er ook niet teveel aan uitgeven.
 
Ik heb jaren geleden een tweedehands GoPro gekocht, een Hero4 met van alles erbij (afstandbediening, meerdere geheugenkaartjes, meerdere accu's). Filmpjes zijn voor mij goed genoeg, kan evt ook slomo beelden maken maar heb nooit zin om er veel tijd in te steken. En werk ook nog op een heule oude PC die het allemaal moet kunnen verwerken.
Het geluid vind ik bij die van mij nog wel okee (film tussen balhoofd en dashboard in), maar wil het nog iets beter hebben. Aangezien het toch winter is, binnenkort eens kijken wat een handige plek op de nieuwe 10 is.
 
Ik heb jaren geleden een tweedehands GoPro gekocht, een Hero4 met van alles erbij (afstandbediening, meerdere geheugenkaartjes, meerdere accu's). Filmpjes zijn voor mij goed genoeg, kan evt ook slomo beelden maken maar heb nooit zin om er veel tijd in te steken. En werk ook nog op een heule oude PC die het allemaal moet kunnen verwerken.
Het geluid vind ik bij die van mij nog wel okee (film tussen balhoofd en dashboard in), maar wil het nog iets beter hebben. Aangezien het toch winter is, binnenkort eens kijken wat een handige plek op de nieuwe 10 is.
Misschien ook even kijken voor een andere goede windkap.
In de televisiewereld gooien ze er een complete bever op qua bont.
Dus daar een kleinere uitvoering van. :)
 
Die dingen (bever) heb ik inderdaad ook gezien en worden aangeraden om de wind uit de microfoon te halen. Een losse goed geplaatste microfoon schijnt ook al heel veel te schelen, aangezien die hier al ligt ga ik die eerst proberen.
 
Die dingen (bever) heb ik inderdaad ook gezien en worden aangeraden om de wind uit de microfoon te halen. Een losse goed geplaatste microfoon schijnt ook al heel veel te schelen, aangezien die hier al ligt ga ik die eerst proberen.
En kuipdelen of andere reflectiedelen isoleren met schuimmatten waar de microfoon bij in de buurt zit.
Geluid goed opnemen is ook gewoon wetenschap. Helaas. :+

Bij de bouwmarkt hebben ze van die isolatiematten met kegelvormen er op voor warmte-isolatie.
Die hadden ze bij een bedrijf waar ik werkte rondom aan de muren en plafond geplakt.
Bizar als je die ruimte bezocht. Wat een rust .. geen geluidsreflectie. :}

Kan je ook nog een soort van om de microfoon heen vouwen. :$
Heb je de ruimte en de microfoon in één klap.

Dan alleen nog stickers op de motor dat iedereen aan de kant moet.
De officiële geluidsbusmotorfiets komt er aan. :+
 
Natuurlijk, die Chinezen zullen er een keer geen oplossing voor hebben bedacht. Ziet er overigens niet uit, maar als het helpt .... hmmmm. Microfoontje heb ik liggen, die ga ik eerst proberen :).
 
Natuurlijk, die Chinezen zullen er een keer geen oplossing voor hebben bedacht gekopieerd. Ziet er overigens niet uit, maar als het helpt .... hmmmm. Microfoontje heb ik liggen, die ga ik eerst proberen :).
Zo, even gefixed ;).

Overigens heeft mijn broertje 'm voor zijn luchtinlaat staan, dan hoor je ook relatief weinig windruis en vooral veel motor, maar de luchtinlaat van de >'15 s1000RR is daar wel heel ideaal voor..
 

Bijlagen

  • 18+19-07-2020 Inter-Track at Mettet group 4 Red #11.jpg
    18+19-07-2020 Inter-Track at Mettet group 4 Red #11.jpg
    151,8 KB · Weergaven: 7
Jawel :Y Hier zat er nog maar 1 in; de tweede (groot licht) moet je er naast fantaseren :)
Super netjes is het (nog) niet. Gat met dremel gemaakt, wil er nog wel iets mee doen om het wat netter te maken, maar het voldoet :Y

K4cdi1n.jpg
Mooi gedaan zeker de binnenkant om buitenkant wat netter te krijgen kun je een gat boren met een klokboor of zoiets erin monteren
Projector holder 38mm - Motoforza (motoforzafairings.com)
Voor betere audio gopro ga ik zo een windslayer hoesje kopen ziet er idd niet echt uit maarja met externe microfoon of audio recorder werken heeft nog meer gedoe- en werk achteraf bij filmpje maken.
Tenzij microfoon direct met gopro audio in verbonden is maar ik wil geen extra kabels .
 
Natuurlijk, die Chinezen zullen er een keer geen oplossing voor hebben bedacht. Ziet er overigens niet uit, maar als het helpt .... hmmmm. Microfoontje heb ik liggen, die ga ik eerst proberen :).
Zucht ...
Gisteravond op zoek naar het microfoontje om een plek in de kuip te zoeken. Na een half uurtje zoeken eindelijk dat ding gevonden, met de GoPro naar de schuur, zie ik daar dat de Hero 4 een mini USB aansluiting heeft ipv een 3,5 mm. Nog een keer zucht. Blijkbaar ooit de microfoon gekocht voor de oudere Hero 2. En zag dat ik voor de Hero 2 ook een passende behuizing heb gekocht (en nooit gebruikt), voor de Hero 4 is deze nog helemaal waterdicht. Daar moet dus in geboord worden.
Ik ga nog even rustig nadenken. Of nieuwe microfoon kopen (en gaatje boren in behuizing om hem aan te sluiten), of een verloopstukje (en ook boren) of zo'n windvanger. Kost gelukkig allemaal geen drol, dat scheelt :).
 
Zucht ...
Gisteravond op zoek naar het microfoontje om een plek in de kuip te zoeken. Na een half uurtje zoeken eindelijk dat ding gevonden, met de GoPro naar de schuur, zie ik daar dat de Hero 4 een mini USB aansluiting heeft ipv een 3,5 mm. Nog een keer zucht. Blijkbaar ooit de microfoon gekocht voor de oudere Hero 2. En zag dat ik voor de Hero 2 ook een passende behuizing heb gekocht (en nooit gebruikt), voor de Hero 4 is deze nog helemaal waterdicht. Daar moet dus in geboord worden.
Ik ga nog even rustig nadenken. Of nieuwe microfoon kopen (en gaatje boren in behuizing om hem aan te sluiten), of een verloopstukje (en ook boren) of zo'n windvanger. Kost gelukkig allemaal geen drol, dat scheelt :).
Zo een sok filtert dat vervelende windruis wel al een heel stuk weg. is gemakkelijk in gebruik maar gopro wordt er wel stukje groter van. Een Microfoon gebruiken is een stuk beter echter heb je dan wel verloop stukjes nodig. Wil je echt super goed geluid moet je een externe bron (Zoom H1n) gebruiken en tussen en paar sokken ergens in de kuip wegwerken. Dan moet je achteraf wel het geluid als apart bestand toevoegen aan je video.
 
Het moet vooral leuk en makkelijk blijven ;). Zou dus zomaar kunnen zijn dat ik voor die paar euro's zo'n hoesje ga proberen. Het filmen is puur voor de leukigheid en moet vooral niet te professioneel gaan worden. Geluid is overigens nu ook niet heel slecht hoor, de dichte case haalt het echte vervelende windgeluid er wel uit.
 
Het moet vooral leuk en makkelijk blijven ;). Zou dus zomaar kunnen zijn dat ik voor die paar euro's zo'n hoesje ga proberen. Het filmen is puur voor de leukigheid en moet vooral niet te professioneel gaan worden. Geluid is overigens nu ook niet heel slecht hoor, de dichte case haalt het echte vervelende windgeluid er wel uit.


Makkelijkste oplossing die goed werkt. En inderdaad een paar euro. Zo ziet mijn Hero 8 er uit met sok.

Screenshot 2020-12-09 at 09.22.31.png
 
Zo, eindelijk het zelf gemaakte beugeltje voor de laptimer kunnen monteren. @Worldbeater had de goede maat van het inbusboutje (M6 draad met inbus erin) voor mij gevonden, vandaag snel de schuur in gedoken om het te monteren. Inbus met loctide vast gezet, beugeltje met een borgmoer vastgezet, laptimer (= oude van @DafalganHooligan) zit met een vleugelmoer vast zodat die ook eenvoudig eraf kan om bijv op te laden.
Wordt overigens wel lekker druk zo, camera gaat ook vaak mee op het balhoofd. Omdat alles redelijk laag zit heb ik er verder geen last van, kan gewoon plat op de tank liggen.


20201216_130646[1].jpg

20201216_130526[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi plaatsje doe je wel een metalen spacer met rubber spacer ertussen om de laptimer wat te beschermen tegen trillingen?
Ik heb een nieuwe houder voor de gopro zal binnenkort eens foto nemen van mijn setup onlangs accossato snelgas gemonteerd en voorlopig ligt de topkuip er nog af dit weekend luchtfilter reinigen en opnieuw invetten en motor terug compleet maken voor foto.
 
Mooi plaatsje doe je wel een metalen spacer met rubber spacer ertussen om de laptimer wat te beschermen tegen trillingen?
Ik heb een nieuwe houder voor de gopro zal binnenkort eens foto nemen van mijn setup onlangs accossato snelgas gemonteerd en voorlopig ligt de topkuip er nog af dit weekend luchtfilter reinigen en opnieuw invetten en motor terug compleet maken voor foto.
Zit er tussen :Y. Heb contact met PZ gehad over dat dopje wat ontbrak. Had ook gevraagd om een paar van die kleine zwartje schroefjes voor de achterkant. Ze hebben gelijk een hele nieuwe achterkant opgestuurd, incl M6 bout, rubber ringen, zwart achterplaatje, etc. *D. Service van ze is echt top! En snel.

Waar heb jij je camera bevestigd? Aan de buitenkant (op de kuip) of ook achter het kuipruitje?
 
Laatst bewerkt:
De stahlbus olie aftap plug die ik in mijn Kawasaki had doe ik in de verkoop..
Hij is in combinatie met de gesloten onderkuip, dopje en warmteisolatie nét iets te lang.

Iemand hier wellicht interesse in?


verkocht :)
 
Laatst bewerkt:
De stahlbus olie aftap plug die ik in mijn Kawasaki had doe ik in de verkoop..
Hij is in combinatie met de gesloten onderkuip, dopje en warmteisolatie nét iets te lang.

Iemand hier wellicht interesse in?
Ik had al een nieuwe plug met magneetje liggen ... maar dit is ook wel handig.
Stuur me maar even een PM met je vraagprijs, ben wel nieuwsgierig (en olie moet ik toch nog vervangen).

[edit] En gekocht ;)
 
Laatst bewerkt:
Luitjes,

Vind die 2011-2015 achterlicht + knippers wel een flinke unit. Nu ben ik me aan het orienteren of er een leuk alternatief is wat ik het geld waard vind.

Kom ik eigenlijk elke keer hotbodies tegen.. vroeger was het een aardig merk maar ik zit er al jaren niet meer echt in. Kan iemand mij vertellen of dit een beetje mooi spul (kwaliteit) is? Wil de originele meuk niet vervangen door bagger troep..

88926.JPG


kan iemand ook bevestigen of hier dan knipperlichten in zitten?

Tips en alternatieven (liefst Europees) zijn ook zeer welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ticket Ron had er dat inzitten, incl knippers .
Ik vind het ook veel mooier als de Orginele unit.

Niet twijfelen gewoon doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan