ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Luitjes,

Vind die 2011-2015 achterlicht + knippers wel een flinke unit. Nu ben ik me aan het orienteren of er een leuk alternatief is wat ik het geld waard vind.

Kom ik eigenlijk elke keer hotbodies tegen.. vroeger was het een aardig merk maar ik zit er al jaren niet meer echt in. Kan iemand mij vertellen of dit een beetje mooi spul (kwaliteit) is? Wil de originele meuk niet vervangen door bagger troep..

88926.JPG


kan iemand ook bevestigen of hier dan knipperlichten in zitten?

Tips en alternatieven (liefst Europees) zijn ook zeer welkom.
klopt ik had het erin zitten, vond het erg mopoi.
was zover ik weet de enige met dit erin gebouwd.
 
Heren, vraagje. Op de ZX10R van 2016 zit standaard een Brembo radiale rempomp. Niets mis mee zou je zeggen in combinatie met de M50 klauwen, maar ik miste op Zandvoort toch wat gevoel in de rem. Heb nu de remblokken vervangen voor SBS RS (de standaard remblokken zaten er nog in), dit moet al veel verbeteren. Daarnaast zag ik dat de remvloeistoef ook niet best was, zeg maar goor. De ergste viezigheid is er nu uit, maar ik wil alles nog een keer verversen. Voordat ik dit ga doen, kan ik nog besluiten om mijn oude rempomp weer te monteren. Volgens mij is het een gefreesde rempomp van FD (ken je het merk niet, zie hier Discacciati Brake Systems – Impianti Frenanti). Op het 04/05 model remde de pomp geweldig, samen met de Nissin klauwen en SBS remblokken.

Wat is nu wijsheid. Gaat de standaard radiale pomp van Brembo hetzelfde gevoel opleveren als die van FD? Of zal ik de pomp gelijk monteren aangezien ik ook de remvloeistof nog moet vervangen ...

Kom maar met de wijzen woorden ;).
 

Bijlagen

  • 20210106_174603[1].jpg
    20210106_174603[1].jpg
    89,3 KB · Weergaven: 8
  • 20210106_174636[1].jpg
    20210106_174636[1].jpg
    79 KB · Weergaven: 6
Heren, vraagje. Op de ZX10R van 2016 zit standaard een Brembo radiale rempomp. Niets mis mee zou je zeggen in combinatie met de M50 klauwen, maar ik miste op Zandvoort toch wat gevoel in de rem. Heb nu de remblokken vervangen voor SBS RS (de standaard remblokken zaten er nog in), dit moet al veel verbeteren. Daarnaast zag ik dat de remvloeistoef ook niet best was, zeg maar goor. De ergste viezigheid is er nu uit, maar ik wil alles nog een keer verversen. Voordat ik dit ga doen, kan ik nog besluiten om mijn oude rempomp weer te monteren. Volgens mij is het een gefreesde rempomp van FD (ken je het merk niet, zie hier Discacciati Brake Systems – Impianti Frenanti). Op het 04/05 model remde de pomp geweldig, samen met de Nissin klauwen en SBS remblokken.

Wat is nu wijsheid. Gaat de standaard radiale pomp van Brembo hetzelfde gevoel opleveren als die van FD? Of zal ik de pomp gelijk monteren aangezien ik ook de remvloeistof nog moet vervangen ...

Kom maar met de wijzen woorden ;).
Er gaat niets boven Brembo.
Maar ik ben de lulligste niet en wil de FD best even een seizoen testen op mijn S1000RR. :Y
Daar zit een Nissing pomp op.

De juiste remvloeistof ligt hier ook klaar.
Niet dat dit ook maar iets uitmaakt, het zal een goed gevoel geven. :+
 
Heren, vraagje. Op de ZX10R van 2016 zit standaard een Brembo radiale rempomp. Niets mis mee zou je zeggen in combinatie met de M50 klauwen, maar ik miste op Zandvoort toch wat gevoel in de rem. Heb nu de remblokken vervangen voor SBS RS (de standaard remblokken zaten er nog in), dit moet al veel verbeteren. Daarnaast zag ik dat de remvloeistoef ook niet best was, zeg maar goor. De ergste viezigheid is er nu uit, maar ik wil alles nog een keer verversen. Voordat ik dit ga doen, kan ik nog besluiten om mijn oude rempomp weer te monteren. Volgens mij is het een gefreesde rempomp van FD (ken je het merk niet, zie hier Discacciati Brake Systems – Impianti Frenanti). Op het 04/05 model remde de pomp geweldig, samen met de Nissin klauwen en SBS remblokken.

Wat is nu wijsheid. Gaat de standaard radiale pomp van Brembo hetzelfde gevoel opleveren als die van FD? Of zal ik de pomp gelijk monteren aangezien ik ook de remvloeistof nog moet vervangen ...

Kom maar met de wijzen woorden ;).

FD monteren. Af-fabriek spul, al staat er Brembo op, kan echt niet op tegen goede aftermarket pompen. Deze FD is CNC gefreesd, dat zal echt stukken beter zijn dan de waarschijnlijk gegoten Brembo pomp.
 
Ik hoor net dat ik aan de knutsel mag ;). FD gaat er dus weer op, beetje jammer dat ik net een adapter voor mijn Pazzo's heb gekocht zodat deze ook op de Brembo pomp te gebruiken is. Maar goed, zo steunen we de middenstand ook maar weer, haha.

@Worldbeater, sorry, je moet door blijven rijden met het inferieure spul op de BMWee. Kan ik in de bochten weer bijsluiten door later te remmen :]
 
Remvloeistof maakt zeker uit.
Misschien niet als je rustig een beetje op straat rond tuft, maar met tempo over het circuit maakt het zeker uit.

Vraag me niet waarom ik geen putoline remvloeistof meer gebruik O-)
Als ik bij RSZ in de EC Sport mag rijden, en zelfs tegen de ProSport aan zit dan maakt het voor mij dus niet uit met Chinese remblokken van een tientje voor de set en ouderwetse remolie. :+
Vijf april eens kijken voor de racelicentie. ;)
 
Ik hoor net dat ik aan de knutsel mag ;). FD gaat er dus weer op, beetje jammer dat ik net een adapter voor mijn Pazzo's heb gekocht zodat deze ook op de Brembo pomp te gebruiken is. Maar goed, zo steunen we de middenstand ook maar weer, haha.

@Worldbeater, sorry, je moet door blijven rijden met het inferieure spul op de BMWee. Kan ik in de bochten weer bijsluiten door later te remmen :]
Ik heb hetzelfde eigenlijk, de zwakste schakel volgens de BMW monteur op MF is de Nissin rempomp.
Maar ik heb in de zomer een LSL remhandle gekocht voor meer stijfheid boven AliExpress materiaal (wat goed was).
Dus geld uitgeven voor een andere rempomp voelt dat zonde........ het handle is nog niet terug verdient. :+
 
Ik begrijp dat je nog niets gaat veranderen, kan je tenminste nog iets de schuld geven als de tijden tegen vallen :+
Het is dat ik deze rempomp nog had liggen, anders had ik de switch ook niet snel gemaakt. Zeker op mijn amateur pruts niveau :).

[edit] Net gezien dat op de Brembo een remlichtschakelaar zit, die heeft de FD niet. Dat wordt zoeken naar een drukschakelaar (heb ik nog ergens liggen, maar waarrrrrr) of een schakelaar in Italië bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je nog niets gaat veranderen, kan je tenminste nog iets de schuld geven als de tijden tegen vallen :+
Het is dat ik deze rempomp nog had liggen, anders had ik de switch ook niet snel gemaakt. Zeker op mijn amateur pruts niveau :).

[edit] Net gezien dat op de Brembo een remlichtschakelaar zit, die heeft de FD niet. Dat wordt zoeken naar een drukschakelaar (heb ik nog ergens liggen, maar waarrrrrr) of een schakelaar in Italië bestellen.
De remlichtschakelaar doorkoppelen is ook iets wat mij tegenhoudt. O-)

Op sommige circuitdagen is geen remlicht wel een voordeel.
De meeste rijders in groep vier hebben geen remlicht, en een derde kwam naar mij toe dat hij op het remlicht gewacht had om in te halen. _O-
 
Okee, ik hap. Waarom ... ?? :)
Nou... als je na 2 of 3 rondjes op het TTT circuit met 180km/u op de krappe haarspeldbocht aan komt vliegen en je de remhendel vollédig naar de hendel kan trekken... Kan je vertellen dat je het een beetje warm krijgt daarvan :+
Wel af kunnen remmen... maar dat was niet tof O-)
De remlichtschakelaar doorkoppelen is ook iets wat mij tegenhoudt. O-)

Op sommige circuitdagen is geen remlicht wel een voordeel.
De meeste rijders in groep vier hebben geen remlicht, en een derde kwam naar mij toe dat hij op het remlicht gewacht had om in te halen. _O-
Aaaah jij remt dus gewoon niet! Dus daarom gebruik je altijd ali remmen :+
 
Nou... als je na 2 of 3 rondjes op het TTT circuit met 180km/u op de krappe haarspeldbocht aan komt vliegen en je de remhendel vollédig naar de hendel kan trekken... Kan je vertellen dat je het een beetje warm krijgt daarvan :+
Wel af kunnen remmen... maar dat was niet tof O-)

Aaaah jij remt dus gewoon niet! Dus daarom gebruik je altijd ali remmen :+
Mja, ondertussen dus wel Lucas carbon blokjes voor het idee, maar merk nog geen verschil Lukas. :+ ;)
Ook pas twee sessies mee gereden om verder te onderzoeken (zes circuitdagen met de Chinese).
Geen dag/nacht verschil in ieder geval.

De RBF660 staat nog op de plank omdat ik nog een flesje niet aangebroken 5.1 van Mötul had.
Gaat er in maart in, wil nog Hayes klauwen pas maken. O-)
 
Paar maanden terug men voorwiel uit zx10r verkocht 2004 model
Was om in een zx6r van 2009 te gebruiken.
Volgens mij werkt dit mits wat kleine aanpassing aangezien ik vroeger zelf met een set zx10r velgen van dat jaar in men zx6r 2010 heb gereden...
Nu gisteren neemt de koper contact op met mij om te zeggen dat het niet werkt en dat zijn garagist zegt dat dit nooit kan werken en hij niets is met dat voorwiel.
OK ik zeg dat vind ik vreemd maar ik zal het wiel terugnemen en geld terug geven.
Erna iemand gebeld die ik ken die veel ervaring heeft met kawas en men probleem uitgelegd en die zei ook dat het enkel een kwestie is van juiste lagers te monteren was en het zo werkt.
Heb gebeld en dit uitgelegd maar de koper blijft lastig doen en zegt ja mijn garagist is de beste die kent er alles van als hij zegt dat het niet werkt zal het wel zo zijn etc etc dusja 8)7

Al de 2e keer op korte tijd dat ik zo iets verkoop en dan uiteindelijk geld terug mag geven |(
Ahja in de toekomst een bepaald type koper gewoon weigeren want heb al heel veel dingen verkocht en zijn altijd dezelfde types waar ik problemen mee heb achteraf.

Had het op voorhand al gezegd dat er iets moest aan het wiel verandert worden kwa bussen/lagers maar dat het wel ging werken maaar hijzelf kent er niets van en hij durft niets zeggen aan zen dealer die gwn geen moeite wil doen voor hem volgens mij.

OHJA gelukkig nieuwjaar iedereen:t
 
Tja...
Daarom tweedehands verkoop -> garantie tot de deur.
Als je het duidelijk hebt aangegeven, pech voor hem.
 
:^
Precies wat @MTFDarkEagle zegt, als je het duidelijk hebt aangegeven, dan ligt het risico bij de koper. Maar blijft altijd gezeik dit soort dingen. Mijn vrouw verkocht laatst wat breekbaar spul via MP, alles perfect ingepakt, komt ook goed aan, wordt er achteraf beweerd dat er wat mist. Nou kan ik dat van mezelf geloven, maar mijn vrouw maakt daar echt geen fouten in, neuroot die ze is (80 keer alles controleren). Plus, wat er zou ontbreken ligt ook niet hier. Uiteindelijk maar wat geld teruggestort om gezeik te voorkomen.

Op het internet lees ik overigens veel over lagers vervangen van ZX10R velgen, maar lees eigenlijk nergens zo snel DE oplossing om hem in een ZX6R te krijgen. Maar dat het zou kunnen, dat geloof ik zo. Kan jou kennis de bewuste lagers niet doorgeven, dan kan jij dit aan de koper melden die er dan wellicht wat mee kan.
 
:^
Precies wat @MTFDarkEagle zegt, als je het duidelijk hebt aangegeven, dan ligt het risico bij de koper. Maar blijft altijd gezeik dit soort dingen. Mijn vrouw verkocht laatst wat breekbaar spul via MP, alles perfect ingepakt, komt ook goed aan, wordt er achteraf beweerd dat er wat mist. Nou kan ik dat van mezelf geloven, maar mijn vrouw maakt daar echt geen fouten in, neuroot die ze is (80 keer alles controleren). Plus, wat er zou ontbreken ligt ook niet hier. Uiteindelijk maar wat geld teruggestort om gezeik te voorkomen.

Op het internet lees ik overigens veel over lagers vervangen van ZX10R velgen, maar lees eigenlijk nergens zo snel DE oplossing om hem in een ZX6R te krijgen. Maar dat het zou kunnen, dat geloof ik zo. Kan jou kennis de bewuste lagers niet doorgeven, dan kan jij dit aan de koper melden die er dan wellicht wat mee kan.
Ja die optie heb ik hem gegeven ik zou zelf de lagers willen laten monteren en het wiel terug naar hem sturen tegen betaling natuurlijk.
Maar er valt niet mee te spreken hij wil enkel zijn dealer geloven en wil kost wat kost dat wiel terug geven aan me en geld terug.
Omdat zijn dealer er niets mee kan of eerder wil denk ik.
Hij rijd er zelf+200km voor om het terug te geven.
Heb em gezegd dat terug sturen ook mag maar dat kan of wil hij ook niet is allemaal erg moeilijk voor hem maar een halve dag onderweg zijn en een hoop diesel of benzine en tijd verspelen kan hij wel.
Haha rare kerel.
 
Tijdens het lezen had ik mijn reactie al klaar: pas op met terugsturen, straks zijn de velgen beschadigd en wordt jij een oor aan genaaid.
Maar toen kwam ik op het stukje van zelf komen brengen ... heel apart verhaal dit zeg! Als jij het wel kan regelen, dan is dat toch ook goed?!?!
Ik zou de velgen wel even goed controleren als je ze terug krijgt.
 
Heren, vraagje. Op de ZX10R van 2016 zit standaard een Brembo radiale rempomp. Niets mis mee zou je zeggen in combinatie met de M50 klauwen, maar ik miste op Zandvoort toch wat gevoel in de rem. Heb nu de remblokken vervangen voor SBS RS (de standaard remblokken zaten er nog in), dit moet al veel verbeteren. Daarnaast zag ik dat de remvloeistoef ook niet best was, zeg maar goor. De ergste viezigheid is er nu uit, maar ik wil alles nog een keer verversen. Voordat ik dit ga doen, kan ik nog besluiten om mijn oude rempomp weer te monteren. Volgens mij is het een gefreesde rempomp van FD (ken je het merk niet, zie hier Discacciati Brake Systems – Impianti Frenanti). Op het 04/05 model remde de pomp geweldig, samen met de Nissin klauwen en SBS remblokken.

Wat is nu wijsheid. Gaat de standaard radiale pomp van Brembo hetzelfde gevoel opleveren als die van FD? Of zal ik de pomp gelijk monteren aangezien ik ook de remvloeistof nog moet vervangen ...

Kom maar met de wijzen woorden ;).
Ik heb geen wijze woorden of ervaring op circuit met de originele rempomp.
Maar ik vond het gevoel van de rempomp niets voor mij persoonlijk laat aangrijppunt voor die echt door begint te remmen.
Heb alle abs leidingen eraf en een galespeed rempomp en dit heeft mij veel meer gevoel en vertrouwen.
Maarja veel maakt het ook niet uit ik blijf traag👍
 
Zo, rempomp vervangen viel even tegen zeg :(. Klusje van niets dacht ik, alleen even op de remvloeistof letten (niet morsen!). Maar allemachtig ...
Ik probeer altijd alles origineel te houden, zodat bij een latere verkoop ik de boel weer eenvoudig terug kan zetten. Das dus niet gelukt :/. De stekker van het remlicht zit onder de tank / airbox. En voordat je daar bent, pffff. Dan vond ik de 04/05 eenvoudiger, maar dat kan ook gewenning zijn. Uiteindelijk ook maar gestopt, kreeg de volledig gevulde tank er niet goed af, kabel van de remverlichting daarom doorgeknipt en er twee stekkertjes aan geknepen. Straks een krimpkous er omheen en klaar.
Maarrrrrrr.... bij het monteren van de remleiding op de rempomp zit het "lipje" van de banjo bout in de weg :(. Weet iemand of dit eraf kan worden gehaald zonder dat de banjo dan lek is?
 
Deze dus. En ik zei lipje, maar maak er gerust lip van, wat een ding zeg.
 

Bijlagen

  • 20210109_192134.jpg
    20210109_192134.jpg
    127,7 KB · Weergaven: 3
Ik denk dat die er wel af kan. Check even aan de binnenkant of daar niet een kanaaltje in loopt, maar dat kan ik me niet voorstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan