ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Hé, das een goeie. Heb ook borgdraad liggen. Als daar een kanaaltje zit, poer ik er wat in, kijken of het draad "erin" gaat :t

[edit] Het gaatje zit aan de andere kant *D. Dat wordt morgen dus het ijzerzaagje erbij pakken. Ben benieuwd wat er daarna nog kan tegenzitten ;)
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een voorwiel :+
Heb em gisteren dus terug gekregen zal wel weer een advertentie maken 04/05 met vaste wielbussen/haaks ventiel en zx6r schijven van 2010 zx6r zgan.

Ivm rempomp veranderen op de zx10r is idd kut maar abs verwijderen is helemaal een drama lijkt wel alsof kawasaki ingenieurs dachten van hoe maken we het zo moeilijk mogelijk om dit eraf te krijgen :')
Na heel wat vloeken en uren en creatieve oplossing te bedenken heb ik het toch zelf gedaan :P
 
Hé, das een goeie. Heb ook borgdraad liggen. Als daar een kanaaltje zit, poer ik er wat in, kijken of het draad "erin" gaat :t

[edit] Het gaatje zit aan de andere kant *D. Dat wordt morgen dus het ijzerzaagje erbij pakken. Ben benieuwd wat er daarna nog kan tegenzitten ;)
Even verzinnen hoor... ehm... andere draad in je rempomp dan je banjo... uitgedroogde rubbers in je rempomp... ontluchtingsproblemen... remlichtschakelaar die niet werkt...

Zoiets? ;)
 
Hahahaha, andere spoed, check. Maar opgelost, had nog een druksensor liggen met de juiste spoed :Y.
Na het afknippen van het draad voor de remlichtschakelaar was het eigenlijk een piece of cake. Maarrrrrr ... gelukkig ging het bij het opruimen toch fout. Rem was al aardig op druk, wilde toch nog een keer de rempomp voor de tweede keer onluchten. Slangetje op de nippel, uiteinde slangetje in het opvangpotje, ontluchten, klaar. Kneppelharde rem *O* . Maar nu het slangetje eraf zonder morsen. Normaal doe ik niet zo moeilijk en trek het slangetje er gewoon af met papier erbij, gaat altijd goed. Ik nu extra voorzichtig omdat er al zoveel mis was gegaan, loop om de motor heen, leg wat weg om ruimte te krijgen, draai me om ... pats, sla ik het potje om waar de vieze remvloeistof in gaat -O-. En deze stond bovenop de motor, geklemd tegen de stuurdemper :(. Hele fiets onder de vloeistof, gloeiende gloeiende. Snel de fiets buiten gezet en 10 minuten met water erop gespoten. Denk (hoop) dat ik alles weg heb gespoeld, maar wat een gezeik zeg zo allemaal. Maar goed, fietsje is klaar, morgen nog het remlicht aansluiten, was er vanmiddag wel even klaar mee :Y.

O, die witte drap die ik al melde, er was nog wat achter gebleven, zie foto's. Dit heb ik echt nog nooit gezien. Vloeistof is nu ververst, maar denk dat ik dit over een paar weken nog een keer doe, puur voor de zekerheid. Gaat daarna ook de frisse olie er in, is die weer klaar voor komende seizoen.
 

Bijlagen

  • 20210110_143617[1].jpg
    20210110_143617[1].jpg
    123,1 KB · Weergaven: 12
  • 20210110_143652[1].jpg
    20210110_143652[1].jpg
    78,9 KB · Weergaven: 16
Hahahaha, andere spoed, check. Maar opgelost, had nog een druksensor liggen met de juiste spoed :Y.
Na het afknippen van het draad voor de remlichtschakelaar was het eigenlijk een piece of cake. Maarrrrrr ... gelukkig ging het bij het opruimen toch fout. Rem was al aardig op druk, wilde toch nog een keer de rempomp voor de tweede keer onluchten. Slangetje op de nippel, uiteinde slangetje in het opvangpotje, ontluchten, klaar. Kneppelharde rem *O* . Maar nu het slangetje eraf zonder morsen. Normaal doe ik niet zo moeilijk en trek het slangetje er gewoon af met papier erbij, gaat altijd goed. Ik nu extra voorzichtig omdat er al zoveel mis was gegaan, loop om de motor heen, leg wat weg om ruimte te krijgen, draai me om ... pats, sla ik het potje om waar de vieze remvloeistof in gaat -O-. En deze stond bovenop de motor, geklemd tegen de stuurdemper :(. Hele fiets onder de vloeistof, gloeiende gloeiende. Snel de fiets buiten gezet en 10 minuten met water erop gespoten. Denk (hoop) dat ik alles weg heb gespoeld, maar wat een gezeik zeg zo allemaal. Maar goed, fietsje is klaar, morgen nog het remlicht aansluiten, was er vanmiddag wel even klaar mee :Y.

O, die witte drap die ik al melde, er was nog wat achter gebleven, zie foto's. Dit heb ik echt nog nooit gezien. Vloeistof is nu ververst, maar denk dat ik dit over een paar weken nog een keer doe, puur voor de zekerheid. Gaat daarna ook de frisse olie er in, is die weer klaar voor komende seizoen.

of

 
:Y
Ideaal spul die ontluchters van Stahlbus.
Dit heb ik op de ZX10R. I.c.m. die harmonica ontluchter is het appeltje eitje om te ontluchten.
 
Ik heb sinds 2006 een Mytivac, ongeveer de vacuümpomp die Lukas toont en een ontluchter via de compressor waar een liter remvloeistof in past.
De remvloeistof komt pas in de open lucht als ik de tankjes in de fles voor de milieustraat gooi. :Y

Vooral voor sommige remklauwen aan de achterkant komt alles sneller op druk.
En het is inderdaad 'even snel' en clean werken. :9
Setje uit de koffer en aansluiten, gelijk resultaat, geen overbodige slijtage of stress op de diverse delen.

Additionele nippels op de motor hoeft voor mij niet zo.
 
Nou heb ik wel vaker remmen ontlucht en rempompen vervangen, ging altijd goed. Lekker old school pompen tot je een ons weeg of kramp in je klauwen krijgt ;). Maar die Stahlbus dingen lijken best handig, al praat je ook weer over bijna 140,- voor alle nippels (voor+achter+rempomp), zuigbalgje en ventielnippels. Ik ga er nog even over nadenken, maar wel erg interessant dit! :Y
 
Nou heb ik wel vaker remmen ontlucht en rempompen vervangen, ging altijd goed. Lekker old school pompen tot je een ons weeg of kramp in je klauwen krijgt ;). Maar die Stahlbus dingen lijken best handig, al praat je ook weer over bijna 140,- voor alle nippels (voor+achter+rempomp), zuigbalgje en ventielnippels. Ik ga er nog even over nadenken, maar wel erg interessant dit! :Y
Ik denk dat 50 euro voor een vacuümpomp meer plezier geeft.
En dan hoef je hem niet eens in de slaapkamer te gebruiken. _O-

Persoonlijk snap ik al die extra nippels niet.
Een racer gaat toch geen extra dood gewicht en uitstekend materiaal aan zijn motor toevoegen. :?
Tenzij het iets aan de rijeigenschappen bijdraagt..

Maar wel leuk al dat geld voor een mooie koppeling met eigen dichting.
Blijft er iedere oliewissel tenminste nog wat extra oude olie in de carterpan achter. :+
 
Ik denk dat 50 euro voor een vacuümpomp meer plezier geeft.
En dan hoef je hem niet eens in de slaapkamer te gebruiken. _O-

Persoonlijk snap ik al die extra nippels niet.
Een racer gaat toch geen extra dood gewicht en uitstekend materiaal aan zijn motor toevoegen. :?
Tenzij het iets aan de rijeigenschappen bijdraagt..

Maar wel leuk al dat geld voor een mooie koppeling met eigen dichting.
Blijft er iedere oliewissel tenminste nog wat extra oude olie in de carterpan achter. :+
Hoezo "extra" nippels?

Deze komen in de plaats van de normale ontluchtingsnippels.
En extra gewicht? Dat maakt voor ons écht niet uit.
Uitstekend is het ook niet echt. Dus ik snap niet op welke manier je er last van kan hebben.

Het ding helpt alleen maar met het ontluchten.

En er blijft ook geen extra oude olie achter bij een oliewissel hoor ;)
(misschien een paar druppels, maar dat verwaarloos ik maar ff)
 
Hoezo "extra" nippels?

Deze komen in de plaats van de normale ontluchtingsnippels.
En extra gewicht? Dat maakt voor ons écht niet uit.
Uitstekend is het ook niet echt. Dus ik snap niet op welke manier je er last van kan hebben.

Het ding helpt alleen maar met het ontluchten.

En er blijft ook geen extra oude olie achter bij een oliewissel hoor ;)
(misschien een paar druppels, maar dat verwaarloos ik maar ff)
Op de foto is de koppeling op de rempomp een stuk langer dan OEM. :?
En in het geval van de nippel in het carter is het natuurlijk wel een extra koppeling.
Afhankelijk van het aantal gangen dat deze door de carterpan steekt zorgt dit voor een opstaande rand waardoor de olie er niet verder uit kan.

En dan nog is het een hoop geld voor iets wat zonder ook werkt.
Bovendien helpt het niet extra om snel en altijd (ook in lastige gevallen) goed druk te krijgen in je systeem.
Daarvoor is de vacuümpomp. Maar dat weet jij ook allemaal dr/ing. :)

Dus een fan van deze koppelingen zou ook aan een vacuümpomp wat hebben. ;)
(En ik verwacht dat ook van de meeste mensen)
 
En in het geval van de nippel in het carter is het natuurlijk wel een extra koppeling.
Afhankelijk van het aantal gangen dat deze door de carterpan steekt zorgt dit voor een opstaande rand waardoor de olie er niet verder uit kan.
Lengte is hetzelfde, dus het enigste wat verschilt is dat er "iets" in de koppeling aan blijft plakken; paar druppels dus of zo.
Zit dus geen opstaande rand in het carter, die er niet al zou zitten van de OEM plug.
En dan nog is het een hoop geld voor iets wat zonder ook werkt.
Zeker! Zonder werkt natuurlijk ook. Maar het maakt het wel eenvoudiger, als je geen vacuüm pomp hebt (ook met vacuüm pomp kan het allicht wat makkelijker zijn, maar dat is al helemaal rommelen in de marge).
Bovendien helpt het niet extra om snel en altijd (ook in lastige gevallen) goed druk te krijgen in je systeem.
Daarvoor is de vacuümpomp. Maar dat weet jij ook allemaal dr/ing. :)

Dus een fan van deze koppelingen zou ook aan een vacuümpomp wat hebben. ;)
(En ik verwacht dat ook van de meeste mensen)
Je hebt wel gelijk; de grootste vermakkelijking (is dat een echt woord? :+ ) is een (goeie) vacuüm pomp.
Deze stahlbus dingen zijn er met name voor om het nét iets makkelijker te maken.
Heel veel sneller zal het idd niet worden en per definitie beter ontluchten kun je er niet mee.

Het is een luxe product :)
 
Lengte is hetzelfde, dus het enigste wat verschilt is dat er "iets" in de koppeling aan blijft plakken; paar druppels dus of zo.
Zit dus geen opstaande rand in het carter, die er niet al zou zitten van de OEM plug.

Zeker! Zonder werkt natuurlijk ook. Maar het maakt het wel eenvoudiger, als je geen vacuüm pomp hebt (ook met vacuüm pomp kan het allicht wat makkelijker zijn, maar dat is al helemaal rommelen in de marge).

Je hebt wel gelijk; de grootste vermakkelijking (is dat een echt woord? :+ ) is een (goeie) vacuüm pomp.
Deze stahlbus dingen zijn er met name voor om het nét iets makkelijker te maken.
Heel veel sneller zal het idd niet worden en per definitie beter ontluchten kun je er niet mee.

Het is een luxe product :)
Als er eenmaal remvloeistof in zit heb je geen vacuumpomp meer nodig.
Tis dan werkelijk 2 minuten werk om te verversen zonder kans op lucht in je systeem en makkelijkste is niet meer open en dicht draaien,alleen maar blijven pompen tot de nieuwe vloeistof tevoorschijn komt.
En dat van die carterplug is natuurlijk kul.Dan zou ik ook tijdens het verversen het blok uit elkaar moeten halen om alle restanten olie te verwijderen.
 
En dat van die carterplug is natuurlijk kul.Dan zou ik ook tijdens het verversen het blok uit elkaar moeten halen om alle restanten olie te verwijderen.
Zet je geen luchtdruk op je vuldop om er nog wat druppels uit te krijgen aan de onderkant? :+

Tja zo is iedereen anders en dit is mijn dingetje.
Als er een koppeling met wat windingen door je carter steekt dan zie ik een plas olie er achter voor me.
Een leuke uitbreiding, kost dik geld, resultaat minder.
Maar dit zou in de praktijk dus niet zo zijn. :P
 
Hier binnenzijde carterpan kawasaki,krijg je die helemaal leeg?Bekijk bijlage 1583315
Nee, maar ik doe er wel wat moeite voor.
Motor keertje schuin links, schuin rechts. Koppeling inknijpen, motor paar keer in de vering duwen.
Heb een nippel om met de compressor druk in het vulgat te zetten.
En na een uur nog een keer het hele circus.
Het blijven de heilige Mariatranen.
Een wonder wat er uit komt. :+
 
Gistermiddag de remverlichting aangesloten en met krimpkous waterdicht gemaakt. Kabeltje is keurig weggewerkt, remdruk nog steeds kneppelhard (en veel harder dan de Brembo ooit was, heel raar). Als het in het weekend knap weer is ga ik een rondje rijden, ben benieuwd hoe het gevoel nu in de handel is.

Of daarna de Stahlbus nippels of een vacuumpomp komt, daar denk ik nog wat langer over na. Eerst de auto door de APK keuring krijgen en de net ontdekte lekkage in mijn huis (kruipruimte) laten fixen.
 
Hey guys

Mijn motor is vorige compleet opnieuw gespoten(originele kleur weer, maar dan netjes en stickers terug erop).

Ook zit er weer een hugger op. Ik vrees alleen wel dat deze gaat aanlopen zodra ik er een nieuwe band opzet( 190/55). Hoe hebben jullie dit opgelost? Destijds zelf de hugger eraf gehaald om deze reden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan