ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Hmm nu ik het onderwerp koelvloeistof voorbij zie komen:

Ik had altijd blauw of groen, maar 1,5 jaar terug met groot onderhoud(speciale winterbeuractie blabla, alle vloeistoffen ook ververst ik zei ja prima joh, normaal doe ik het reguliere onderhoud zelf) hebben ze er rode koelvloeistof in gegooid bij mn 2005 zx10r.

Maakt dat veel uit? Mixen mag uiteraard niet, maar weet met auto's dat het soms niet handig is om te veranderen van kvs.
Als je het idee hebt dat er nog een restant in zit kun je hem proberen te flushen. In het werkplaatshandboek kun je ook de verschillende aftappluggen vinden om zeker te zijn dat de meeste vloeistof er uit is.

Wat beter wel en niet bij elkaar kan zou je even moeten Googlen.
 
Iemand misschien interesse in een radiateur van een 04/05?
Is een Chinesium denk ik, komt oorspronkelijk bij Boonstra vandaan (heb hem van iemand overgenomen die hem daar had gekocht).

Mijn OEM heb ik laten reviseren, dus deze is niet (meer) nodig en ligt in de weg...
Mag voor een héél zacht prijsje weg :)
 
Mocool toevallig?
Net gekocht bij Bunkerparts. *O*
Maar 5% :? toevoegen aan water of koelvloeistof.
Het klinkt als het ei van Columbus. :+
Voorlopig genoeg van dat spul in huis dan.
Slechts 50 ml bij de Yamaha er in en 150 ml bij de BMW.
 
Net gekocht bij Bunkerparts. *O*
Maar 5% :? toevoegen aan water of koelvloeistof.
Het klinkt als het ei van Columbus. :+
Voorlopig genoeg van dat spul in huis dan.
Slechts 50 ml bij de Yamaha er in en 150 ml bij de BMW.
Mooi :)
Toevoegen aan gedestilleerd water.
Dus, 150mL op 3L gedestilleerd water :)

Of het ook toegevoegd kan worden aan koelvloeistof weet ik zo niet... moet je ff googlen.
 
Mooi :)
Toevoegen aan gedestilleerd water.
Dus, 150mL op 3L gedestilleerd water :)

Of het ook toegevoegd kan worden aan koelvloeistof weet ik zo niet... moet je ff googlen.
Voor de mierenneukers is dat minder dan 5% :p. Daarvoor de mengformule (ff uit mijn hoofd)

1/20=x/3000+x

Ff x oplossen

Of 150ml op 2850ml toevoegen ;)

Edit: 158 mL op 3000 mL toevoegen:)
 
Laatst bewerkt:
hey goeiemiddag
ik ben er een tijdje tussenuit geweest maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en toch weer een zx10r aangeschaft en wat heb ik het gemist zeg :)
 

Bijlagen

  • motor.jpg
    motor.jpg
    110,2 KB · Weergaven: 41
  • motor1.jpg
    motor1.jpg
    117,9 KB · Weergaven: 40
hey goeiemiddag
ik ben er een tijdje tussenuit geweest maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en toch weer een zx10r aangeschaft en wat heb ik het gemist zeg :)
Leuk, weer een witte in de club.
Vind het witte bij dit model erg mooi staan :Y. Op het 2016 model vind ik dit een stuk minder geslaagd. Is ook te zien aan de verkoopwaarde ;).
 
Haha, mooie counter ;). Maar jij hebt hem best aardig opgebouwd met de opbouw van zwarte en witte vlakken en de stickers.

Deze vind ik dus niet bepaald mooi, het standaard model:
white-2.jpg
 
Thxs allemaal, ging eerst voor een 2011/2014 model kijken maar wat voelt dat klein en iel aan, ligt dat aan mij of hebben meerdere mensen die ervaring?
 
Terug
Bovenaan Onderaan