ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

1679596153150.png
een witte ik zeg jaaaaa
 
Hallo allemaal,
ben al een tijd niet meer op motor-forum geweest, leuk om te zien dat er nog steeds mensen actief zijn die dat jaren terug ook al waren.

Ik had van mijn (05) zx10r de laatste jaren een circuit fiets gemaakt maar er kwam op het laatst niet zo veel meer van circuitrijden dus die heb ik in 2020 verkocht en toen een nieuwe Suzuki gsx-s750 gekocht.

Is een hele fijne fiets maar zo’n zx10r blijft toch trekken…
Heb op marktplaats een mooie 2014 zien staan met bijna 30k km erop en zit er toch sterk over na te denken om morgen is langs te gaan om te kijken en te vragen wat ik bij moet leggen als ik in wil ruilen.
Zijn er nog specifieke dingen om op te letten bij dit model? En weet iemand toevallig bij welke km stand de kleppen gesteld moeten worden of ander duur onderhoud?
 
Hallo allemaal,
ben al een tijd niet meer op motor-forum geweest, leuk om te zien dat er nog steeds mensen actief zijn die dat jaren terug ook al waren.

Ik had van mijn (05) zx10r de laatste jaren een circuit fiets gemaakt maar er kwam op het laatst niet zo veel meer van circuitrijden dus die heb ik in 2020 verkocht en toen een nieuwe Suzuki gsx-s750 gekocht.

Is een hele fijne fiets maar zo’n zx10r blijft toch trekken…
Heb op marktplaats een mooie 2014 zien staan met bijna 30k km erop en zit er toch sterk over na te denken om morgen is langs te gaan om te kijken en te vragen wat ik bij moet leggen als ik in wil ruilen.
Zijn er nog specifieke dingen om op te letten bij dit model? En weet iemand toevallig bij welke km stand de kleppen gesteld moeten worden of ander duur onderhoud?
dat is die in Eemnes ?
ik ben daar ook voor wezen kijken en deze had best wat schade aan de kuipen. en als je beter kijkt is die minder mooi dan dat die in eerste instantie lijkt.
Ik weet dat die bij de kuip bij de tank bij 1 punt kapot was en ik dacht het voorspatbord. Hierna ben ik weggelopen.
dus let goed op als het deze motor is, maar om terug te komen op je vraag, dat weet ik niet, daar kunnen andere vast veel beter op antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Eemnes, HP motoren?!? Zo ja, dan inderdaad een hele goede inspectie uitvoeren op de motor. Mocht je willen weten waarom, zoek in dit forum maar naar het HP topic. Ben er zelf ook wel eens geweest en zou er niet snel weer eens langs gaan.

Heb zelf geen 2014 fiets, dus weet uit mijn hoofd niets over klachten / mankementen.
 
Zeker doen, zeker gaan kijken. Ik vond het model klein en iel maar ik kwam van een intruder1800r dus weet niet hoe rieel dat gevoel was. En daarbij die kleine dingen die ik zo snel zag dus weet niet of die fiets een eerlijke kans gekregen heeft.
 
Eemnes, HP motoren?!? Zo ja, dan inderdaad een hele goede inspectie uitvoeren op de motor. Mocht je willen weten waarom, zoek in dit forum maar naar het HP topic. Ben er zelf ook wel eens geweest en zou er niet snel weer eens langs gaan.

Heb zelf geen 2014 fiets, dus weet uit mijn hoofd niets over klachten / mankementen.
Ken de de reputatie inderdaad ja, daarom sowieso wel extra goed kijken inderdaad ja.
Zeker doen, zeker gaan kijken. Ik vond het model klein en iel maar ik kwam van een intruder1800r dus weet niet hoe rieel dat gevoel was. En daarbij die kleine dingen die ik zo snel zag dus weet niet of die fiets een eerlijke kans gekregen heeft.
Dat is wel een groot verschil ja. Ben benieuwd of die veel kleiner is als de 04/05. Ben zelf niet zo groot dus hoeft voor mij geen nadeel te zijn.

Sowieso handig om is bij een te gaan kijken of ik het echt wat vind.
 
Ken de de reputatie inderdaad ja, daarom sowieso wel extra goed kijken inderdaad ja.

Dat is wel een groot verschil ja. Ben benieuwd of die veel kleiner is als de 04/05. Ben zelf niet zo groot dus hoeft voor mij geen nadeel te zijn.

Sowieso handig om is bij een te gaan kijken of ik het echt wat vind.
Volgens mij is de 04/05 groter, deze heb ik ook gehad. Maar lekker kijken en een proefrit maken. Is zo en zo een leuk dagje uit 😋 wel ff laten weten hoe het was hè
 
Ben wezen kijken en vond het eigenlijk wel een hele mooie motor. Formaat is voor mij prima. Er zitten inderdaad we paar kleine plekjes op maar gezien de leeftijd en kilometers vind ik het wel een nette motor. Helaas niet gereden, ze wilden eerst kijken of we het eens konden worden over de prijs, maar ik vond het verschil helaas echt te groot.
 
Ben wezen kijken en vond het eigenlijk wel een hele mooie motor. Formaat is voor mij prima. Er zitten inderdaad we paar kleine plekjes op maar gezien de leeftijd en kilometers vind ik het wel een nette motor. Helaas niet gereden, ze wilden eerst kijken of we het eens konden worden over de prijs, maar ik vond het verschil helaas echt te groot.
Balen joh, maar vergis je niet, kuipschade is vaak duur voor reparatie. Je kunt beter een kras of een plek hebben dan gebroken ophangpunten. Maar dan weet je in ieder geval dat het model wel bij je past 👍🏻
 
Afgelopen weekend de ZX10 voorzien van nieuwe klauwen (Honda SC59), een RCS19 rempomp, en ook het complete veerpakket uit de motor getrokken om aan te laten pakken.

Voorpoten zijn goed voor de grijze bak, dus een gebruikt setje is inmiddels onderweg. Bij aankoop merkte ik al dat de poten lek waren, maar dat het zo beroerd was had ik even gemist :X.

51926fb9-c5fd-4e71-9159-e872dd96a411.jpg284858af-96d8-4b20-9518-b09da42e63ea.jpgac2f9d43-e2d8-47fa-9000-6240b3fae374.jpg
 
Heel zeker? Ik heb 3 vering specialisten gebeld vandaag. En allemaal gaven ze aan met deze poten niets meer te kunnen.
 

Bijlagen

  • E47AA7FB-F247-445A-AB04-150E7F3C60AE.jpeg
    E47AA7FB-F247-445A-AB04-150E7F3C60AE.jpeg
    202 KB · Weergaven: 28
Ik heb vandaag gehoord wat dat kost. Daar word je niet vrolijk van. :')
Voor dat geld had ik niet 1 maar 2 sets gebruikte voorpoten kunnen kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan