ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

De HPK's klinken zo (zie filmpje).
T-Drives zullen door de andere constructie iets anders klinken, maar als je aan de schijf zelf wiebelt, zul je het allicht kunnen reproduceren als dat het is.


 
Is het niet gewoon de ketting die over z’n rubber geleider heen loopt?

Edit: ik denk het niet..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een mooie teller liggen voor een 10r uit '04-'05.
Snakige witte wijzerplaat.
"Glas" is voor zover ik weet niet apart te bestellen. Hele behuizing ben ik wel eens tegen gekomen (rond de €35,-)
 

Bijlagen

  • IMG_20230417_185303.jpg
    IMG_20230417_185303.jpg
    97 KB · Weergaven: 11
Ik heb hier nog een mooie teller liggen voor een 10r uit '04-'05.
Snakige witte wijzerplaat.
"Glas" is voor zover ik weet niet apart te bestellen. Hele behuizing ben ik wel eens tegen gekomen (rond de €35,-)

Ziet er mooi uit!

Maar geloof dat de kmstand dan ook niet meer klopt alleen :X
 
Is het niet gewoon de ketting die over z’n rubber geleider heen loopt?

Nee is het voorwiel.

Ben er waarschijnlijk wel achter, coating in het lagergat.
Destijds waar de lagers erin geperst zijn hebben ze waarschijnlijk de binnenkant niet goed genoeg vrij gemaakt van coatingresten.

De rubbers aan de buitenkant vallen ook minder naar binnen als bij m'n andere voorvelg.
 
En nog 1 vraagje:

Ik hoor tijdens het rijden op lage snelheid iets aanlopen ofzo. Hier hoor je het ook wel, een beetje tjilpend/piepend geluid. Remschijven zijn recht. Denk dat het iets met de lagers of die rubbers eromheen te maken heeft bij de as.

Dit is al de 2e set lagers in 1 jaar, had dit in Schotland vorig jaar nog erger. Velgen zijn ook gecoat. Met mijn andere velgen in 7 jaar nooit problemen gehad(niet gecoat). De rubbers steken ook iets meer naar buiten geloof ik.

Iemand enig idee?
Zijn het niet je schijven die zwevend zijn?
 
Nee is het voorwiel.

Ben er waarschijnlijk wel achter, coating in het lagergat.
Destijds waar de lagers erin geperst zijn hebben ze waarschijnlijk de binnenkant niet goed genoeg vrij gemaakt van coatingresten.

De rubbers aan de buitenkant vallen ook minder naar binnen als bij m'n andere voorvelg.
Als lagers niet diep genoeg zitten dan hangt je binnenbus ook los,steek je vinger erin en je voelt het zo.
 
Bij mn achterwielen aan de rechterkant ook verschil, aan de linkerkant liggem ze beide gelijk met de velgrand. Merk verder niks aan de achterkant though. Rechts achter bij de gecoate velg ligt die dieper.
 

Bijlagen

  • 20230430_205534.jpg
    20230430_205534.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 18
  • 20230430_205654.jpg
    20230430_205654.jpg
    105,2 KB · Weergaven: 17
Heb je al aan de schijven en spacer bus gewiebeld?

Uuh ja die schijven zit sowieso beweging in vanwege dat t drive systeem, spacer bus nog niet getest.

Geloof wel dat ik dit eind vorig jaar trouwens ook had, toen had ik de keeringen een beetje naar binnen getikt dachr ik enn was het weg of minimaal.
 
Als een lager niet op zijn plaats zit met spacers erin dan zou die ook niet tussen vorkpoten passen.
Weet wel dat een lager nooit 100 procent in zijn passing zit omdat binnenbus je lager iets naar buiten kan drukken.
Ze kunnen niet dieper in de zitting dan je binnenbus lang is.
 
Dit klinkt mij toch echt typisch als schijven die in hun houders klapperen... De kadans is exáct hetzelfde als op mijn HPK's...
Binnenbus klapperen klinkt (iig op mijn motor) echt anders dan dit.
 
Dat klapperend/ratelend geluid gaat het btw niet om, puur dat gepiep wat je hoort direct nadat ik een slinger aan het wiel geef. Alsof iets van rubbers weerstand hebben.

Maar deze velgen zijn gecoat vorig jaar(zonder lagers) en daarna nieuwe lagers er gelijk in.
 
Yessssssss, the beast is alive again *O* *O* *O* . Het echte juichmoment kwam na de tweede keer starten, het aansluiten van je benzinepomp wil wel eens helpen om wat peut bij de motor te krijgen :P.

Straks nog wat koelvloeistof bijgooien wat ik gisteren heb "gemorst" omdat er een slang los moest om bij de startmotor te komen. Nu eerst met de zoon een trapveldje op zoeken ⚽ en daarna weer verder. Wordt nog een lange dag, alle voorbereidingen op de circuitdag moet ik nog doen :/.
Gisterochtend in alle vroegte de motor de steeg uitgeduwd om mijn buren niet wakker te maken met een startende motor. Een lichte druk op de startknop was genoeg om de startmotor rond te laten gaan :Y. Het starten van de motor is de komende tijd al een klein geluksmomentje ... een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen :P.
Op CPZ aangekomen direct naar de inschrijfbalie gelopen en daarna wat woorden gewisseld met @Racekip #1 . Na een minuutje of wat terug naar de motor gelopen om stickers te plakken en de motor klaar te maken voor de dag. Kom ik daar aangelopen, word ik gewaarschuwd dat mijn motor koelvloeistof eruit gooit :(. Kak, lekker begin van de dag. Had koelvloeistof bij moeten gooien (thermostaat huis is los geweest), zal er wel teveel in hebben gegooid, de sukkel. Op de knieën maar weer, waar komt die ellende vandaan. Zoeken zoeken, dubbel sukkel, vergeten om de slangklem goed vast te zetten :(:(. Deze zat eerst wel vast maar heb ik daarna nog een keer los moeten maken om de koppelingskabelgeleider goed vast te zetten. Gelukkig niets op de achterband en de koelvloeistof lag op een ongevaarlijke plek op de grond. Met doekjes (gehaald door @Worldbeater) alles weggehaald, daarna gelijk door naar de pitbox om aan het werk te gaan. Spiegels eraf, kentekenplaat en knippers eraf, ik was er klaar voor :Y.

De dag zelf was prima. Beetje bewolking, beetje regen, beetje zon, beetje veel rode vlaggen. De man die naast me in de pitbox stond lag er helaas na 2 rondes in de 1e sessie er al af, die kon direct inpakken en weer naar huis, zonde. Zelf 4 sessies gereden en 1 natte sessie overgeslagen. Rondetijden waren niet geweldig, maar hé, ik kon wel rijden *O* en alles is heel gebleven. Daarnaast was het gezellig met beide eerder genoemde heren en met de mensen in de pitbox. De kop is er voor mij af, waren nuttige eerste meters op een droog Zandvoort met mijn nieuwe rempomp en "oude" SBS remblokken. Eind deze maand met MSL, kijk er al naar uit :).

20230501_121047.jpg
 
Laatst bewerkt:
#Koelingupdate.

Afgelopen vrijdag wam kunnen draaien; radiateurs lijken wel redelijk uniform warm te zijn/worden (maar toegegeven; meer dan even met de hand aftasten ben ik niet gekomen).
Van 't weekend de thermostaat eruit gepeuterd, in een bak met water gepleurd en opgewarmd. Gaat wel netjes open >60graden.
Nu iig dus een nieuwe/versche erin zitten :+

Iemand idee wat het eventueel nog zou kunnen zijn? Bups lucht zou nog kunnen natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan