ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"


Dank u :+

Timing, fueling, klep uitzetten in uitlaat, secundaire kleppen in gasklephuizen? En wat meer vermogen in het middengebied mag ook wel, een s1000 heeft voor mijn gevoel in het middengebied 50% meer vermogen :'). Staat de timing daar standaard heel laat i.c.m. relatief weinig benzine t.o.v. de map die je er nu in hebt staan?

Augustus ga ik zelf niet halen, plan is om nog Ecuyers, Spa en Hockenheim te doen dit jaar. Ben nu eerst de circuitmotor wat onderhoud aan het geven zodat ie de volgende 25dkm ook zonder problemen overleeft :Y.

Dat alles en meer. Toerental kan je ook omhoog zetten. 'begrenzing' in eerste versnellingen, Fuel cut off aan of uit enz. Motortje rijd er echt zalig mee. Ben heel benieuwd op zolder wat het doet.

Oow mooie lijst, jij gaat het wel naar je zin hebben dan gok ik zo.

Bij mij afgelopen maand ook kleppen en distributie ketting laten dien.
 
Iemand die weet aan welk toerental de toerenbegrenzer in 6e versnelling ingrijpt op een zx10r 2004?
Daarmee bedoel ik echte toerental niet teller :)
Is om te weten of men teller nu een beetje juist werkt of niet met speedohealer, rijd 16/41 met een 190-55 band en 285 is het max wat erin zit.
Dan zit hij in de begrenzer (op de testbank uiteraard O-) )
 
Laatst bewerkt:
Ja maar heb niet gevraagd om hem in 6e in de begrenzer te trekken meeste runs en afstelling zijn in 5e versnelling gebeurt en vanaf de motor vermogen begint af te bouwen gas dicht bij dikke 260 :)
Heb al wat gegoogled en ik lees 12500/12700 tpm echte toerenbegrenzer teller 13500.
Als echte toerental 12700 is dan staat men teller perfect volgens gearing commander met mijn setup is 285 dan de top.
 
full

12700 tpm zou het moeten zijn gisteren in de ardennen gezeten bijna 400km :]
Top motor zx10r in september of oktober wil ik me nog eens aan een rondje op de ring wagen })
 
Iemand die weet aan welk toerental de toerenbegrenzer in 6e versnelling ingrijpt op een zx10r 2004?
Daarmee bedoel ik echte toerental niet teller :)
Is om te weten of men teller nu een beetje juist werkt of niet met speedohealer, rijd 16/41 met een 190-55 band en 285 is het max wat erin zit.
Dan zit hij in de begrenzer (op de testbank uiteraard O-) )
Ik heb mijn snelheid getest met mijn telefoon / gps en daar de speedohealer op afgestemd. Er zal vast nog een kleine afwijking in zitten, maar de snelheid die ik nu zie komt heel aardig in de buurt van de echte kilometers. De top heb ik eigenlijk nog nooit getest, vind dat - persoonlijk - ook niet zo spannend.
Maar ja, nu heb je nog geen antwoord op je vraag ;).
 
Laatst bewerkt:
Aanstaande donderdag mag de zx zich bewijzen op het circuit. Altijd R1 gereden, nu voor het eerst met kawa op de baan. Ben benieuwd.
full
 
Ik had al begrepen dat de rempomp bagger is. Ik heb nog een brembo liggen op de plank.
Deze ga ik na donderdag monteren indien het niet bevalt.
 
nee gaat niet om de rempomp (die ook mwah is en beste te vervangen voor een radiaal model) maar de remklauwen, de gouden tokico klauwen zijn slecht voor circuitgebruik
worden te warm, blijven hangen waardoor de rem fade als een gek

niet veilig om daarmee te rijden op circuit
elke andere radiale klauw van jappen past

bv nissins vd zx6-r en (vanaf 2009 meen ik), yamaha blue/gold/silver spots. CBR1000rr sc59 klauwen (wel 5mm vulbusje gebruiken dan)
enz.enz.
 
nee gaat niet om de rempomp (die ook mwah is en beste te vervangen voor een radiaal model) maar de remklauwen, de gouden tokico klauwen zijn slecht voor circuitgebruik
worden te warm, blijven hangen waardoor de rem fade als een gek

niet veilig om daarmee te rijden op circuit
elke andere radiale klauw van jappen past

bv nissins vd zx6-r en (vanaf 2009 meen ik), yamaha blue/gold/silver spots. CBR1000rr sc59 klauwen (wel 5mm vulbusje gebruiken dan)
enz.enz.
:^
Ben zelf ook begonnen met het vervangen van de rempomp. Dat leek te werken (op straat), maar na een paar rondjes op Zandvoort weer hetzelfde probleem. Andere klauwen erop en toen werd het leuk :Y
 
Idem hier dacht dat het remklauw verhaal een fabel was maar is echt zo, je remmen worden helemaal zacht ook met een brembo pomp.

Heb de klauwen van een zzr of zxr er op gezet echt 10x beter en kosten niet heel de wereld.

Wel een minpunt van de kawa, rij nu sv en moet zeggen die remmen en pomp zijn top maar je remt ook een stuk minder hard.
 
Ik heb mijn snelheid getest met mijn telefoon / gps en daar de speedohealer op afgestemd. Er zal vast nog een kleine afwijking in zitten, maar de snelheid die ik nu zie komt heel aardig in de buurt van de echte kilometers. De top heb ik eigenlijk nog nooit getest, vind dat - persoonlijk - ook niet zo spannend.
Maar ja, nu heb je nog geen antwoord op je vraag ;).
Zal ook nog eens kijken met gps :)
Als ik met dezelfde snelheid 50 rijd naast maat van me op gsx-r 1000 staat zijn teller op 57 dus veel zal die wel niet overdrijven :+
 
Iemand hier een aftermarket schokbreker voor een 2004-2005 zx10r te koop
Heb nu wilbers maar vind het niks en wil (puur voor mijn eigen gemoedsrust) een andere
K-tech, WP, ohlins als het kan
Als iemand wat heeft bied maar aan!
 
:^
Die gele tokico's zijn echt super bagger...
Meteen zonder twijfelen vervangen.

Hebben jullie die oude klauwen ook wel eens proberen te reviseren. Ben het er mee eens dat de klauwen niet de beste zijn, maar ze zijn vooral heeel gevoelig voor onderhoud. Op mij. 6r was het na een revisie van de klauwen gewoon primma te doen voor vrij rijden circuit gebruik.
 
Hebben jullie die oude klauwen ook wel eens proberen te reviseren. Ben het er mee eens dat de klauwen niet de beste zijn, maar ze zijn vooral heeel gevoelig voor onderhoud. Op mij. 6r was het na een revisie van de klauwen gewoon primma te doen voor vrij rijden circuit gebruik.

Ik had op de 2006 636 ook amper last van fading.
Op CPZ en Zolder.

Assen dan weer wel.
Dus nee revisie is niet de oplossing.
Het probleem zit hem erin dat de remklauwen de warmte niet goed kwijt kunnen.
 
Idd ik
Had gereviseerde met nieuwe seals, brandschoon en met nieuwe blokken
Ruk dus nog steeds

Gewoon geen moeite in stoppen, voor onder de €100,- koop je gewoon goede klauwen
 
Hallo allemaal,


Ik heb maar weer eens besloten om vol in iemand te knallen tijdens de 501 km van Assen.
Zijn motor viel stil en week uit naar buiten waar ik net hem full pull aan het inhalen was.
Het was het 2e rondje en ik had best een goede start en had meteen een 49er te pakken. *D
Morfine samen met Keta is de BOM! O-)

Nu lekker de 10 (weer) opnieuw opbouwen en zelf nog wat herstellen..
Vorig jaar om dezelfde tijd zat ik in het gips, nu iets minder erg.
Paar gekneusde ribben en een scheurtje in schouderblad (lang leve de D-Air van Dainese!!!)
En een spier zeer verrekt aan de binnenkant van n been, alsof je ongetraind een spagaat maakt heren.....not nice :X . Dat been is nu ook 2x zo dik als het andere wegens het vocht en bloed.


Diegene die die koppelingshendels van Brembo had...heb je die nog?
Wel belangstelling namelijk.
 
Hallo allemaal,


Ik heb maar weer eens besloten om vol in iemand te knallen tijdens de 501 km van Assen.
Zijn motor viel stil en week uit naar buiten waar ik net hem full pull aan het inhalen was.
Het was het 2e rondje en ik had best een goede start en had meteen een 49er te pakken. *D
Morfine samen met Keta is de BOM! O-)

Nu lekker de 10 (weer) opnieuw opbouwen en zelf nog wat herstellen..
Vorig jaar om dezelfde tijd zat ik in het gips, nu iets minder erg.
Paar gekneusde ribben en een scheurtje in schouderblad (lang leve de D-Air van Dainese!!!)
En een spier zeer verrekt aan de binnenkant van n been, alsof je ongetraind een spagaat maakt heren.....not nice :X . Dat been is nu ook 2x zo dik als het andere wegens het vocht en bloed.


Diegene die die koppelingshendels van Brembo had...heb je die nog?
Wel belangstelling namelijk.

Was dus voor jou de 5,1 km van Assen.
 
Hallo allemaal,


Ik heb maar weer eens besloten om vol in iemand te knallen tijdens de 501 km van Assen.
Zijn motor viel stil en week uit naar buiten waar ik net hem full pull aan het inhalen was.
Het was het 2e rondje en ik had best een goede start en had meteen een 49er te pakken. *D
Morfine samen met Keta is de BOM! O-)

Nu lekker de 10 (weer) opnieuw opbouwen en zelf nog wat herstellen..
Vorig jaar om dezelfde tijd zat ik in het gips, nu iets minder erg.
Paar gekneusde ribben en een scheurtje in schouderblad (lang leve de D-Air van Dainese!!!)
En een spier zeer verrekt aan de binnenkant van n been, alsof je ongetraind een spagaat maakt heren.....not nice :X . Dat been is nu ook 2x zo dik als het andere wegens het vocht en bloed.

Diegene die die koppelingshendels van Brembo had...heb je die nog?
Wel belangstelling namelijk.

:o -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan