ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Yep,maar wel standaard Brembo spul maar wat wll je voor die prijs.
Brembo heeft nu wel gefreesde monoblocks voor op straat dus met stofringen erin en komt nog meer nieuw spul van Brembo aan.
NEW BREMBO GP4-MS CALIPER: MOTOGP HAS NEVER BEEN SO CLOSE
Ja, goedkoop rotspul zit er dan op. :+ ;)

Stofringen? Zoals een standaard remklauw, of die van een auto? :$
Normaal heb je twee rubbers, de massieve 'remseal' zelf - vloeistofafdichting en een rubber met lip. (De stof)
Zoals ik het nu begrijp hebben de MotoGP klauwen alleen de remseal?
(Minder wrijving?)
 
Ja, goedkoop rotspul zit er dan op. :+ ;)

Stofringen? Zoals een standaard remklauw, of die van een auto? :$
Normaal heb je twee rubbers, de massieve 'remseal' zelf - vloeistofafdichting en een rubber met lip. (De stof)
Zoals ik het nu begrijp hebben de MotoGP klauwen alleen de remseal?
(Minder wrijving?)
:Y
 
Ja, goedkoop rotspul zit er dan op. :+ ;)

Stofringen? Zoals een standaard remklauw, of die van een auto? :$
Normaal heb je twee rubbers, de massieve 'remseal' zelf - vloeistofafdichting en een rubber met lip. (De stof)
Zoals ik het nu begrijp hebben de MotoGP klauwen alleen de remseal?
(Minder wrijving?)
Yep en daarom is dat spul niet geschikt voor op straat.
 
Denk dat ik er achter ben , de vorige eigenaar heeft met die dymag wielen wisselen , zeer waarschijnlijk de orginele ketting gebruikt ( 4000km oud) op nieuwe tandwielen .
Ze hebben mij altijd wijsgemaakt dat het dan sneller slijt .
Zie nu dat de orginele tandwielen op de orginele 3 spaaks wielen gebruikt zijn .

Wordt dus eerder een nieuw setje denk in dit geval .

Ah ok, dat kan het zeker zijn! En idd alles nieuw en je weet t! Succes
 
Even wat plaatjes tussendoor, het is bijna goed weer dus de motor mag weer in orde zijn voor het seizoen.

Van het weekend even wezen kloten met mijn remmen. Vorige zomer ontdekt dat de vorige eigenaar de boutjes flink naar de klote had gedraaid. Besloten nog 1 seizoen door te rijden omdat er nog wel voldoende vlees op de blokken zat en het daarna maar eens goed te doen.

Nieuwe stalen remleidingen, remblokken vervangen, nieuwe olie er in en een goede schoonmaak. Volledig reviseren met rubbers was gelukkig niet nodig.

Voordeel dat je bij Kawasaki alle OEM onderdelen kan bestellen en ik dus voor een klein bedrag nieuwe pinch bouten had weten te krijgen.
091908BE-8F66-4CE9-AB9B-C9295C111D8D.JPGE7278BAE-4A2E-4ACB-9F80-CBC904CFBA83.JPG

Boutjes met een slagschroevendraaier er uit weten te krijgen
IMG_3104.JPGIMG_3106.JPG

Resultaat mag er best zijn al zeg ik het zelf.
IMG_3120.JPGIMG_3124.JPGIMG_3122.JPG
 
Ik mag me hier ook officieel aanmelden :)
SInds dit weekend eigenaar van een 10 uit 10 !
Heb er helaas nog geen fatsoenlijke foto s van maar die volgen vanzelf.
Fiets i svoorzien van een SCprojects pijp en Zero Gravity ruit en wat kein spul zoals blokbeschermers, led knippers e.d.

Was verschrikkelijk vies dus heb me er eerst een dag op kunnen uitleven om hem een beetje schoon te krijgen, binnenkort even polijsten en voorzien van een coating zodat hij ook schoon en netjes blijft.
Eeerst upgrades zijn al besteld ; Geintegreerd led achterlicht en setje hendels
Volgende week krijgt de motor meteen nieuwe vloeistoffen/een beurtje en word alles verder nagekeken.
 
Deserteur!

:+

Veel plezier ermee. Al klinkt de noodzaak van polijsten wel een beetje fout.

@Brasser: Bizar dat je voor die schroef zulke zware middelen nodig had.


Heb de 9 ook nog, zal er alleen geen 6 of een duc bij aanschaffen :P

De noodzaak van polijsten zie ik altijd als ik iets nieuws heb gekocht ;)
Bij deze kun je vooral op de zwarte delen veel swirls en krasjes zien en dat ga ik zo goed mogelijk verhelpen.. verder was het vooral veel aangekoekt vuil;, vet en teer.

Zal zo eens een poging doen om een foto te uploaden
 
Ik mag me hier ook officieel aanmelden :)
SInds dit weekend eigenaar van een 10 uit 10 !
Heb er helaas nog geen fatsoenlijke foto s van maar die volgen vanzelf.
Fiets i svoorzien van een SCprojects pijp en Zero Gravity ruit en wat kein spul zoals blokbeschermers, led knippers e.d.

Was verschrikkelijk vies dus heb me er eerst een dag op kunnen uitleven om hem een beetje schoon te krijgen, binnenkort even polijsten en voorzien van een coating zodat hij ook schoon en netjes blijft.
Eeerst upgrades zijn al besteld ; Geintegreerd led achterlicht en setje hendels
Volgende week krijgt de motor meteen nieuwe vloeistoffen/een beurtje en word alles verder nagekeken.

Klinkt goed! Gefeliciteerd met je aanwinst!:)
 
Ik mag me hier ook officieel aanmelden :)
SInds dit weekend eigenaar van een 10 uit 10 !
Heb er helaas nog geen fatsoenlijke foto s van maar die volgen vanzelf.
Fiets i svoorzien van een SCprojects pijp en Zero Gravity ruit en wat kein spul zoals blokbeschermers, led knippers e.d.

[KNIP]
Hé nog een (oud) 9 rijder hier, welkom :W.
Ben benieuwd naar de foto's!

Even wat plaatjes tussendoor, het is bijna goed weer dus de motor mag weer in orde zijn voor het seizoen.

Van het weekend even wezen kloten met mijn remmen. Vorige zomer ontdekt dat de vorige eigenaar de boutjes flink naar de klote had gedraaid. Besloten nog 1 seizoen door te rijden omdat er nog wel voldoende vlees op de blokken zat en het daarna maar eens goed te doen.

Nieuwe stalen remleidingen, remblokken vervangen, nieuwe olie er in en een goede schoonmaak. Volledig reviseren met rubbers was gelukkig niet nodig.

Voordeel dat je bij Kawasaki alle OEM onderdelen kan bestellen en ik dus voor een klein bedrag nieuwe pinch bouten had weten te krijgen.
Bekijk bijlage 1354928Bekijk bijlage 1354930

Boutjes met een slagschroevendraaier er uit weten te krijgen
Bekijk bijlage 1354924Bekijk bijlage 1354931

Resultaat mag er best zijn al zeg ik het zelf.
Bekijk bijlage 1354932Bekijk bijlage 1354925Bekijk bijlage 1354926
Knappe jongen die deze bouten kapot kan draaien. Zoveel kracht zit hier helemaal niet op :N.
 
Nou.. we doen weer een poging om een foto te uploaden :

20190217-135005.jpg

Ondanks het mooie weer toch gekozen voor vervoer met de bus :P

20190217-140553.jpg


Betere foto s volgen zodra die helemaal tip top is :)

Als er nog iemand leuke spulletjes te koop heeft voor het 08-2010 model dan houd ik me aanbevolen.
 
Nou.. we doen weer een poging om een foto postzegel te uploaden :
Ondanks het mooie weer toch gekozen voor vervoer met de bus :P
Betere foto s volgen zodra die helemaal tip top is :)
Als er nog iemand leuke spulletjes te koop heeft voor het 08-2010 model dan houd ik me aanbevolen.

Ha leuk, de IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII-versie.
 
toch het mooiste in het zwart vind ik die velgen :)
Zeker mooi resultaat!
Ik heb ook een leuke update men ecu is al bijna 2 weken weg de post is em verloren!!
Al naar postkantoor geweest gemaild gebeld met klantendienst ze zeggen dat ik niet zoveel moet bellen-mailen en gewoon een paar weken mss zelf maanden geduld moet hebben en kunnen niet garanderen of ik men ecu ooit nog terug krijg8)7
Ik vraag nog bij het opsturen kan ik een extra verzekering ofzo nemen want is een erg duur stuk wat opgestuurd moet worden...(zegt die dame aan de balie nee dat is niet nodig dat zit er al in:')|( )

Gelukkig staat die oude 10 er ook nog maar heb echt geen weken/maanden geduld zal voorlopig zoeken naar een andere gebruikte ecu en hopen dat die niet verloren geraakt:X
 
toch het mooiste in het zwart vind ik die velgen :)
Zeker mooi resultaat!
Ik heb ook een leuke update men ecu is al bijna 2 weken weg de post is em verloren!!
Al naar postkantoor geweest gemaild gebeld met klantendienst ze zeggen dat ik niet zoveel moet bellen-mailen en gewoon een paar weken mss zelf maanden geduld moet hebben en kunnen niet garanderen of ik men ecu ooit nog terug krijg8)7
Ik vraag nog bij het opsturen kan ik een extra verzekering ofzo nemen want is een erg duur stuk wat opgestuurd moet worden...(zegt die dame aan de balie nee dat is niet nodig dat zit er al in:')|( )

Gelukkig staat die oude 10 er ook nog maar heb echt geen weken/maanden geduld zal voorlopig zoeken naar een andere gebruikte ecu en hopen dat die niet verloren geraakt:X
Daarom begin ik never nooit aan zulk soort dingen op die manier.
 
Hier ook een nieuwe berging 20 m2 (links) garage 80 m2 (midden) en kantoortje 20 m2 (rechts) en ook nog een vliering van 120 m2 erboven en daarnaast 4 carports. 4x15 m2

Heb nu een garage van 3.40 bij 7.25; kunnen zowel de auto als de Kawa lekker binnen staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan