ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

:)

OT: Ein-de-lijk een laptimer op de kop kunnen tikken! Aim solo tweedehands kunnen vinden (mits de MP verkoper hem nog wel opstuurt natuurlijk :+ )
Zit een beetje te bedenken wat een mooie plek is om 'm te bevestigen. Makkelijkste is in de ram-mount die ik al in m'n balhoofd heb zitten, maar daar zit nu m'n camera.

Anders eventueel de camera ergens anders bevestigen.. Heeft iemand hem wel eens binnen het kuipwerk bevestigd? Zeg maar waar de koplamp normaal zit? Gaatje maken en daarin bevestigen? Hoe zit het dan met eventuele geluidstoename? Misschien transparant plastic ervoor? ...

Ik heb mijn camera gewoon voor op de motor zitten; buiten op het kuipwerk. Nadeel is dan inderdaad dat het qua geluid niet fantastisch is, maar beeld is wel het beste want je hebt geen andere delen in beeld. Geluid zou je nog kunnen fixen met een externe mic.
 
Thanks! Ik doel ook meer op eventuele toename van extern gemeten geluid, als in heeft zo'n gat in het kuipwerk een toename in geluid tot gevolg (meetpaal -> decibellen)
 
Ik gruwel van dit soort roestbakken. Ik zit mij momenteel al te ergeren aan roest op mijn 7, en die ziet er toch echt veel beter uit dan die 500.
Er zijn zelfs mensen die roest creëren op hun motor met bier en zout. 8)7
Dus Daryl's bike is niets voor jou. _O-

Daryls bike.jpg

The Walking Dead: Darryl's Bike - Classified Moto

Voor mij ook niet. (Ziet er wel dik uit deze)
 
Ik heb men ecu opgestuurd naar P3 tuning in Engeland.
Gaat me in totaal iets van 260 euro kosten incl verzendkosten heen/terug.
9 maart afspraak om de 10 dan op de bank af te stellen met pc5 :)
Er is blijkbaar wel verschil tussen een gen 5 US en eu zx10r aan de ecu van US haal je ecu er zo uit bij eu zit er een alu beugel rond die ervoor zorgt dat je de ecu niet kan uithalen zit vast met 4 anti diefstal schroefjes vol met loctite die je er alleen maar met boren uitkrijgt -O-
 
Ik heb men ecu opgestuurd naar P3 tuning in Engeland.
Gaat me in totaal iets van 260 euro kosten incl verzendkosten heen/terug.
9 maart afspraak om de 10 dan op de bank af te stellen met pc5 :)
Er is blijkbaar wel verschil tussen een gen 5 US en eu zx10r aan de ecu van US haal je ecu er zo uit bij eu zit er een alu beugel rond die ervoor zorgt dat je de ecu niet kan uithalen zit vast met 4 anti diefstal schroefjes vol met loctite die je er alleen maar met boren uitkrijgt -O-
Even laten schrikken met een autogeen brander en open vlam. *O*

(Do NOT try this @home!!!!!! ;) ) (Nog afgezien van het plastic onder de kont :+ )

Mijn autodealer is vorig jaar tot de grond toe afgebrand (en zijn buurman ook) toen hij iets ging 'autogeensnijden.'
Vlak naast de auto stonden 50 liter benzinevaten.
Nu wordt er vermoed dat hij bij iedere auto wat aftapte voor eigen gebruik. O-)
 
Dus bier en zout maakt roest? Vraag ik mezelf af hoe ik er van binnen uitzie dan, dat moet me een rotte bende zijn...:+

Grtz,fRank
Robocop? :o

Vast made in China, het origineel is van RVS/Titanium. :+
 
Ik heb men ecu opgestuurd naar P3 tuning in Engeland.
Gaat me in totaal iets van 260 euro kosten incl verzendkosten heen/terug.
9 maart afspraak om de 10 dan op de bank af te stellen met pc5 :)
Er is blijkbaar wel verschil tussen een gen 5 US en eu zx10r aan de ecu van US haal je ecu er zo uit bij eu zit er een alu beugel rond die ervoor zorgt dat je de ecu niet kan uithalen zit vast met 4 anti diefstal schroefjes vol met loctite die je er alleen maar met boren uitkrijgt -O-


Ik ging er ( met mn kennis van "chippen/wegschrijven/fl;ashen bij auto's ) vanuit dat je het op zn best doet met een test bank erbij..
Nu begrijp ik dat jij dubbelop werkt.. PC5 icm flash, wat volgens mij overbodig is ?
 
Ziet er wel dik uit deze
Interessante van deze foto is dat de motor wel wat heeft. De vormgeving 'klopt'.
Eigenlijk net als zoveel caferacers.
Als je dat dan vergelijkt met de huidige Z serie van Kawasaki vraag ik mij af waar die ontwerpers mee bezig zijn.

Stuur je dan de ECU gewoon op ?
Nog zo iemand waarvan ik mij af vraag 'waar is hij nou helemaal mee bezig?'
:+
Nu vind ik alles best, maar je hebt nog geen 10 en loopt je wel druk te maken over een paar % winst met een ECU.
Als ik persoonlijk nou ergens geen gebrek aan heb dan is het wel aan pk's in mijn 10. Dat ding gaat overal veel en veel te hard.
 
Ik ging er ( met mn kennis van "chippen/wegschrijven/fl;ashen bij auto's ) vanuit dat je het op zn best doet met een test bank erbij..
Nu begrijp ik dat jij dubbelop werkt.. PC5 icm flash, wat volgens mij overbodig is ?
De een zegt dit de ander zegt dat...
Als je tijd en zin hebt om je erin te verdiepen.
Er is een hele serie op YouTube van Brock performance met veel uitleg over flashen en powercommander etc gaat wel over gsxr 1000 maar is heel vergelijkbaar met zx10r beide ride by wire motoren met ecus met heel veel mogelijkheden...
 
Met een goede flash heb je geen pc5 nodig, zou het ook buitengewoon gecompliceerd maken, dan ben je effectief dezelfde mappen in zowel de ecu als de pc5 aan het veranderen. Nu ligt de motor markt wel relatief ver achter t.o.v. bv de truckmarkt, maar ik kan me niet echt voorstellen dat je motor iets in de ecu niet heeft wat de pc5 wel heeft.
 
Met een goede flash heb je geen pc5 nodig, zou het ook buitengewoon gecompliceerd maken, dan ben je effectief dezelfde mappen in zowel de ecu als de pc5 aan het veranderen. Nu ligt de motor markt wel relatief ver achter t.o.v. bv de truckmarkt, maar ik kan me niet echt voorstellen dat je motor iets in de ecu niet heeft wat de pc5 wel heeft.
Wat ik regelmatig gelezen heb is dat een pc5 nutteloos is op de hedendaagse fietsen omdat alles in de ecu aan te passen is,een pc5 is daar veel te beperkt voor.
Op een zx10r uit 2004/5 doet zo’n ding het wel goed.
 
Met een goede flash heb je geen pc5 nodig, zou het ook buitengewoon gecompliceerd maken, dan ben je effectief dezelfde mappen in zowel de ecu als de pc5 aan het veranderen. Nu ligt de motor markt wel relatief ver achter t.o.v. bv de truckmarkt, maar ik kan me niet echt voorstellen dat je motor iets in de ecu niet heeft wat de pc5 wel heeft.
In principe klopt het wat je zegt maar dan moet je ook iemand hebben die veel ervaring heef met afstellen via die software met de ecu of je bent duurder uit in werkuren dan dat je er gwn een pc bij doet...
Afstellen met een powercommander is veel simpeler sneller in Benelux is dat flashen/afstellen op bank zeker nog niet zo ver als vb engeland-amerika vraag-aanbod daarom is het ook zo duur denk ik.
IIG ik wil er geen 1600€voor geven voor ecu flash+afstellen met mijn pc5-ecu flash + afstellen ben ik er voor de helft vanaf en blijft nog veel geld.
p3 tuning heeft al redelijk wat zx10r gen 5's geflasht/afgesteld op hen bank via de ecu dus denk dat zij wel voor een goeie basis kunnen zorgen om dan verder met de oldschool pc af te stellen hier bij mijn vertrouwde tuner.
Normaal ging ik zelf de ecu nog niet flashen maar is omdat je met standaart ecu niets kan aanpassen met pc in de fuelmaps de eerste 8000toeren...

Is mij niet te doen om max uit de motor te halen ook maar vooral betere soepelere gasreactie en beter middengebied want een gen5 standaart is veeel minder sterk standaart dan vb gen 1 tot 8000 toeren en op straat ben je niet constant 10 000tpm en meer aan het knallen (ik toch niet) :p
 
In principe klopt het wat je zegt maar dan moet je ook iemand hebben die veel ervaring heef met afstellen via die software met de ecu of je bent duurder uit in werkuren dan dat je er gwn een pc bij doet...
Afstellen met een powercommander is veel simpeler sneller in Benelux is dat flashen/afstellen op bank zeker nog niet zo ver als vb engeland-amerika vraag-aanbod daarom is het ook zo duur denk ik.
IIG ik wil er geen 1600€voor geven voor ecu flash+afstellen met mijn pc5-ecu flash + afstellen ben ik er voor de helft vanaf en blijft nog veel geld.
p3 tuning heeft al redelijk wat zx10r gen 5's geflasht/afgesteld op hen bank via de ecu dus denk dat zij wel voor een goeie basis kunnen zorgen om dan verder met de oldschool pc af te stellen hier bij mijn vertrouwde tuner.
Normaal ging ik zelf de ecu nog niet flashen maar is omdat je met standaart ecu niets kan aanpassen met pc in de fuelmaps de eerste 8000toeren...

Is mij niet te doen om max uit de motor te halen ook maar vooral betere soepelere gasreactie en beter middengebied want een gen5 standaart is veeel minder sterk standaart dan vb gen 1 tot 8000 toeren en op straat ben je niet constant 10 000tpm en meer aan het knallen (ik toch niet) :p
Heeft ritzen motoren (hier ook op het forum present) niet ervaring met ECU flashen?
Ah ja... Hoeveel verschil zal het maken... Een PC5 zal inzich zelf denk ik een prima manier zijn, maar wellicht zijn de mogelijkheden met ECU flashen uitgebreider, maar duurder..?

(tering wat ben jij op een raar tijdstip op MF trouwens :P )
 
Laatst bewerkt:
Interessante van deze foto is dat de motor wel wat heeft. De vormgeving 'klopt'.
Eigenlijk net als zoveel caferacers.
Als je dat dan vergelijkt met de huidige Z serie van Kawasaki vraag ik mij af waar die ontwerpers mee bezig zijn.


Nog zo iemand waarvan ik mij af vraag 'waar is hij nou helemaal mee bezig?'
:+
Nu vind ik alles best, maar je hebt nog geen 10 en loopt je wel druk te maken over een paar % winst met een ECU.
Als ik persoonlijk nou ergens geen gebrek aan heb dan is het wel aan pk's in mijn 10. Dat ding gaat overal veel en veel te hard.

Voorbereiden he :P
10 kon er wel al een heel snel staan ( komend weekend kijken )
Ik vond dus bij mn testrit op het 08 model de power tegenvallen, piekkracht is er voldoende maar ik zou wat meer van onderuit willen.. Werd me door de mensen hier o.a. geadviseerd om een ECU flash te doen zodat de begrenzingen er af zijn ;)
+ ik vind het interressant, ken het van auto s maar nog niet van motoren.

De een zegt dit de ander zegt dat...
Als je tijd en zin hebt om je erin te verdiepen.
Er is een hele serie op YouTube van Brock performance met veel uitleg over flashen en powercommander etc gaat wel over gsxr 1000 maar is heel vergelijkbaar met zx10r beide ride by wire motoren met ecus met heel veel mogelijkheden...


Ik ga hem zeker even kijken vanaaf, dankje !
 
Ja ik sta om 3-4u op meestal in de week ik kijk smorgens tijdens wakker worden altijd ff.

Jammer dat die marchesini enkel op gen 4 passen 5 heeft ander voorwiel nodig volgens mij is de naaf breder en staan de voorste schijven verder uit elkaar.
 
Voorbereiden he :P
10 kon er wel al een heel snel staan ( komend weekend kijken )
Ik vond dus bij mn testrit op het 08 model de power tegenvallen, piekkracht is er voldoende maar ik zou wat meer van onderuit willen.. Werd me door de mensen hier o.a. geadviseerd om een ECU flash te doen zodat de begrenzingen er af zijn ;)
+ ik vind het interressant, ken het van auto s maar nog niet van motoren.
Power tegenvallen!? :o
Ik dacht dat ze pas bij de vierde generatie wat bottom power hadden ingeleverd ten gunste van piek vermogen.
Ik ken alleen de tweede generatie, en ik begreep wel dat deze juist de meeste bottom power heeft.
Maar toch kan ik mij moeilijk voorstellen dat een 10 wat tekort komt.
Kan natuurlijk ook komen omdat ik tot voor kort ook een ZX-6R had en die was onder de 8000 t/m echt niet vooruit te branden.
 
Een 3e generatie heeft ook redelijk weinig pit onderin; Op bv Spa vanuit m.n. de chicane moet je eigenlijk echt terug naar zijn 1 om van zijn plek te komen, en dan heb ik 'm ook al redelijk kort vertand. Als je eenmaal echt bovenin het toerengebied zit loopt ie wel, maar daaronder is ie voor een 1000 niet snel.
 
Een 3e generatie heeft ook redelijk weinig pit onderin; Op bv Spa vanuit m.n. de chicane moet je eigenlijk echt terug naar zijn 1 om van zijn plek te komen, en dan heb ik 'm ook al redelijk kort vertand. Als je eenmaal echt bovenin het toerengebied zit loopt ie wel, maar daaronder is ie voor een 1000 niet snel.

euhh daar zijn alle versnellingen toch voor :? :?

Gebruikte op meerdere circuits de 1e versnelling
 
Power tegenvallen!? :o
Ik dacht dat ze pas bij de vierde generatie wat bottom power hadden ingeleverd ten gunste van piek vermogen.
Ik ken alleen de tweede generatie, en ik begreep wel dat deze juist de meeste bottom power heeft.
Maar toch kan ik mij moeilijk voorstellen dat een 10 wat tekort komt.
Kan natuurlijk ook komen omdat ik tot voor kort ook een ZX-6R had en die was onder de 8000 t/m echt niet vooruit te branden.


Ja viel me echt wat tegen, had op de gen1 gereden en vond dat een gifkikker vergeleken bij de 08.
Snel zal het zeker wel gaan maar qua gevoel duurde het echt ff voor hij op stoom kwam..
Nou ben ik natuurlijk de 9 gewend en heb ik nooit een 600 gehad ;)
Toen ik mn "probleem"hier deelde werd dat best wel herkend en werden er meteen tips gegeven ; tandwiel verhouding aanpassen en wat rommelen in de ecu ( flashen )
|Hier ben ik dan dus ook vanuit gegaan, het is trouwens niet zo dat dit meteen a la minute veranderd word oid.. ga er eerst zo wel eens wat mee rijden en in de loop van de tijd veranderen ;)

Iemand nog tips/adviezen waar op te letten , buiten de standaard dingen om.. ga dit weekend kijken bij een 2010 model
 
Terug
Bovenaan Onderaan