ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

euhh daar zijn alle versnellingen toch voor :? :?

Gebruikte op meerdere circuits de 1e versnelling
Uiteraard, maar de 3e gen heeft best wel lange laagste versnellingen i.c.m. standaard relatief weinig koppel onderin. De andere 1000's die ik heb gereden waren in ieder geval merkbaar pittiger bij straatgebruik, en bij die motoren was terug gaan naar 1 ook minder noodzakelijk.

Verder wel hele fijne motoren hoor, maar ze zijn standaard niet enorm pittig op straat. Maakt ze wellicht ook wel makkelijker te rijden voor de wat mindere helden (zoals ik:$).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op de beurs geweest,Kawasaki ZX10RR €29.000,zijn ze gestoord geworden.
Als je dan naar een Panigale V4 hebt staan kijken wordt je verdrietig je als je die Kawa ziet met dat prijskaartje en dan de afwerking.
 
Het klinkt en rijdt dan misschien als een traktor, maar de vormgeving en afwerking van de Panigale's (ook de goedkoopste versies) is super.
Zelfs de beugeltjes voor remvloeistof enzo zijn nog prachtig vorm gegeven :9
 
:^

Zo had ik ook een RSV4.. op een gegeven moment kreeg ik toch een soort angst dat al mijn geld in rook was opgegaan.
Zoiets als Ducati - Stukgatie. :+

Snel weg voor zes en een halve mile. _O-
(Mankeerde juist niets)
 
Proefgereden op de V4 in Jerez, straatversie normaal schakelen en geen slicks.
Ik was 3 seconden langzamer dan op mijn volbloedracer zx10r........wat een machine, als ik er op mocht racen dan had er nu een V4 gestaan.
De V4R is 32k ex ex, dat gaat pas nergens over
 
Proefgereden op de V4 in Jerez, straatversie normaal schakelen en geen slicks.
Ik was 3 seconden langzamer dan op mijn volbloedracer zx10r........wat een machine, als ik er op mocht racen dan had er nu een V4 gestaan.
De V4R is 32k ex ex, dat gaat pas nergens over
Audi weg,scheelt weer in de bijtelling.
 
Helaas kort gereden maar zijn geld waard.
Wel eens over gelezen inderdaad. Mijn geheugen is soms net als een Alzheimer patient. 8)7
Over lezen gesproken, herinner me ook nog iets over een falende TL1000. Wat doet een Suzuki man hier? :+ ;)
Ik zou bijna 3 setjes kopen ;).
Mooi spul :9~, voor mij helaas onbetaalbaar. Al was het alleen maar omdat de reparatie aan de auto van de week nog duurder was _O-B|
Passie kost geld, en zeker Italiaanse passie. _O-
 
Laatst bewerkt:
Wel eens over gelezen inderdaad. Mijn geheugen is soms net als een Alzheimer patient. 8)7
Over lezen gesproken, herinner me ook nog iets over een falende TL1000. Wat doet een Suzuki man hier? :+ ;)

Passie kost geld, en zeker Italiaanse passie. _O-
5 Suzuki’s gehad.Ben zeer zeker niet gek van een merk,na de 2004 zx10r vond ik de zx10r echt helemaal niks meer,ook nu niet anders had ik echt wel een keertje een nieuwe gekocht.
Als het aan mij lag kwam er een Ducati V4R.
 
Ik vind de afwerking van kawa wel nog goed meevallen!
Heb veel naar nieuwe gixxer 1000 gekeken ook want ben ook niet echt trouw aan een merk en heel tevreden over men ouwe k5 soes maar die Suzuki is toch een stuk minder mooi afgewerkt als de kawa!
Als je vb kijkt naar sommige bouten die gebruikt worden de waterpomp kroonplaat en koppelinsghendel lijkt allemaal precies nog zelfde als op mijn Suzuki van 14 jaar oud de gen 1 zx10r heeft ook wel veel van die lelijke groene bouten enz maar die heb ik op mijne allemaal vervangen :P
Maar de gehele lijn van de motor is bij ducati idd wel mooier dan kawa het plaatje klopt meer vb de onderkuip van de zx10r ziet er wat raar uit (te klein) als de katalysator weg is is bij 9/10racers het geval vroeger had je nog een mooie volledige onderkuip erop zitten.
Nu ziet het er alleen goed uit met een circuitkuip erop maar voor de rest vind ik de gen 5 10 wel een heel mooie motor (uitgezonderd de 3 spaak wielen).
Maar ik ben dan ook echt wel een mierenneuker:+
 
Met al mijn vorige zx10r ren , moest ik ketting en tandwielen vervangen meestal ongeveer tussen de 20000 en 25000 km.
Met me huidige(2016) die nu net iets meer als 14000 km heeft gelopen heb ik net me ketting al voor de 3 e keer gespannen 🤔 .
Zou dit door de autoblipper kunnen komen ? Die uiteindelijk de levensduur aanzienlijk verkort.
Is hier iemand mee bekend ?
 
5 Suzuki’s gehad.Ben zeer zeker niet gek van een merk,na de 2004 zx10r vond ik de zx10r echt helemaal niks meer,ook nu niet anders had ik echt wel een keertje een nieuwe gekocht.
Als het aan mij lag kwam er een Ducati V4R.
In het laatste geval had je dus al dat geld moeten sparen. :+
Brembo af fabriek. ;)

Ik ben wel altijd Suzuki freak geweest, maar ik zie nu gewoon leukere dingen elders.
Iedere rijtest van een Soes lees ik wel, zeker de occasiontesten in Motoplus bijvoorbeeld.
Een 2004-> GSX-R1000 doet mij ook wel wat.

De ZX-10R van dat jaar is wel de ruwste versie in de serie. Het meeste karakter.
Weinig motoren gehad die zo graag het voorwiel optilde als je van een rotonde afkwam. _O-

Wellicht rij ik nu ook wat vloeiender.
 
In het laatste geval had je dus al dat geld moeten sparen. :+
Brembo af fabriek. ;)

Ik ben wel altijd Suzuki freak geweest, maar ik zie nu gewoon leukere dingen elders.
Iedere rijtest van een Soes lees ik wel, zeker de occasiontesten in Motoplus bijvoorbeeld.
Een 2004-> GSX-R1000 doet mij ook wel wat.

De ZX-10R van dat jaar is wel de ruwste versie in de serie. Het meeste karakter.
Weinig motoren gehad die zo graag het voorwiel optilde als je van een rotonde afkwam. _O-

Wellicht rij ik nu ook wat vloeiender.
Yep,maar wel standaard Brembo spul maar wat wll je voor die prijs.
Brembo heeft nu wel gefreesde monoblocks voor op straat dus met stofringen erin en komt nog meer nieuw spul van Brembo aan.
NEW BREMBO GP4-MS CALIPER: MOTOGP HAS NEVER BEEN SO CLOSE
 
Met al mijn vorige zx10r ren , moest ik ketting en tandwielen vervangen meestal ongeveer tussen de 20000 en 25000 km.
Met me huidige(2016) die nu net iets meer als 14000 km heeft gelopen heb ik net me ketting al voor de 3 e keer gespannen 🤔 .
Zou dit door de autoblipper kunnen komen ? Die uiteindelijk de levensduur aanzienlijk verkort.
Is hier iemand mee bekend ?

Hee das raar, mij iig niet bekend.
 
Hee das raar, mij iig niet bekend.

Denk dat ik er achter ben , de vorige eigenaar heeft met die dymag wielen wisselen , zeer waarschijnlijk de orginele ketting gebruikt ( 4000km oud) op nieuwe tandwielen .
Ze hebben mij altijd wijsgemaakt dat het dan sneller slijt .
Zie nu dat de orginele tandwielen op de orginele 3 spaaks wielen gebruikt zijn .

Wordt dus eerder een nieuw setje denk in dit geval .
 
Terug
Bovenaan Onderaan