ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Hi Allemaal- lang geleden dat ik hier is wat gepost heb:W
heb een vraagje ter dubbel check: ik rij al 5-jaar met een akra demper en heb de std. demper nog nooit onder mijn motor gehad. nu ga ik 26-8 voor het eerst met de 10 op Assen rijden (en dus std. demper monteren). Is dit simpel plug en play? - of moet ik rekening houden met andere afstelling etc.? wil niet een dag van te voren voor verassingen komen te staan nl O-)
 
Als je motor anders afgesteld is voor akra demper met powercommander of iets anders dan zal hij gewoon een beetje teveel benzine geven waarschijnlijk voor de standaart demper.
Maar de standaart demper is nu ook niet heel erg veel begrensd dus volgens mij zal de motor gewoon prima rijden alleen klinkt hij als een stofzuiger:+
 
Als je motor anders afgesteld is voor akra demper met powercommander of iets anders dan zal hij gewoon een beetje teveel benzine geven waarschijnlijk voor de standaart demper.
Maar de standaart demper is nu ook niet heel erg veel begrensd dus volgens mij zal de motor gewoon prima rijden alleen klinkt hij als een stofzuiger:+


Ah top- dat scheelt :] was ook van plan hem diezelfde avond nog weer te wisselen met m'n akra pijpje haha - dat geluid is toch vele malen beter:9
 
Hallo iedereen,

Na lange tijd geen motor te hebben gehad ben ik sinds kort de gelukkige eigenaar van een Zx10r uit 2013! De bike is nog helemaal standaard maar daar wil ik snel verandering in brengen. Op de lijst staat een powercommander, catvervanger, demper, en quickshifter. (Mocht je wat hebben liggen please let me know). Kan niet wachten om te beginnen met de bike te verbeteren en rond te rijden. Wil ook nog een aantal circuit dagen meepakken dit jaar. Mocht iemand nog tips/trucs hebben met het verbeteren van de 10r hoor ik dat graag. Heb hiervoor r1’s en s1000rr’s gereden dus heb geen ervaring met team mean green.

Ben trouwens Mem, ben 35 en kom uit Amsterdam.
Fijne avond verder!
 
proficiat met je aankoop ik weet niet hoe het zit bij een 2013 maar bij een 2016 kun je met een powercommander niets doen onder de 8000 toeren.
Aangezien deze motoren redelijk gelijkaardig zijn best een checken of het bij deze ook niet zo is nu zit er bij mij toch een powercommander in maar moest eerst de ecu flashen voor de pc gebruikt kon worden over hele toerengebied.

Racekip ja daarvoor heb ik het meeste ook gekocht heb zelf nog een volledige set zwarte kuipen ook hiernaast maar die wil ik nog niet verkopen haha lijkt bijna motorsloop bedrijf hier.
Wil wat plaats maken op de zolder en beetje extra budget om de nieuwe 10 terug op te bouwen voor volgend jaar.
 
Hallo iedereen,

Na lange tijd geen motor te hebben gehad ben ik sinds kort de gelukkige eigenaar van een Zx10r uit 2013! De bike is nog helemaal standaard maar daar wil ik snel verandering in brengen. Op de lijst staat een powercommander, catvervanger, demper, en quickshifter. (Mocht je wat hebben liggen please let me know). Kan niet wachten om te beginnen met de bike te verbeteren en rond te rijden. Wil ook nog een aantal circuit dagen meepakken dit jaar. Mocht iemand nog tips/trucs hebben met het verbeteren van de 10r hoor ik dat graag. Heb hiervoor r1’s en s1000rr’s gereden dus heb geen ervaring met team mean green.

Ben trouwens Mem, ben 35 en kom uit Amsterdam.
Fijne avond verder!
Welkom Sem :W. Veel plezier met je Kawa.
Ik rij zelf op het oude model (04/05) en kan je daarom niet helpen met je vragen.
 
Heb het nog aan Jeroen vd Meer gevraagd maar als je de ECU laat flashen is een power commander geheel overbodig,met een flash is veel meer mogelijk.
Kost wel €900 maar hij is daar 2 dagen mee bezig op de testbank en daarom is dat beter dan de ECU opsturen want elke fiets is verschillend.
Power commander inclusief afstellen kost ook €750,en dan niet een enkele run, maar ECU flash is vele malen beter.
 
Heb het nog aan Jeroen vd Meer gevraagd maar als je de ECU laat flashen is een power commander geheel overbodig,met een flash is veel meer mogelijk.
Kost wel €900 maar hij is daar 2 dagen mee bezig op de testbank en daarom is dat beter dan de ECU opsturen want elke fiets is verschillend.
Power commander inclusief afstellen kost ook €750,en dan niet een enkele run, maar ECU flash is vele malen beter.
:^
Voor zo'n moderne fiets heb je veel meer aan een ECU flash.

Wel nog ff een foto posten! :9~
 
Had ik geweten wat ik nu weet had ik ook direct voor een ecu flash gegaan zonder pc powercommander monteren is ook een redelijk werkje.
De ecu is veel makkelijker toegankelijk dat scheelt al een hoop in werkuren en via ecu flash kun je alle emissie dingen uitschakelen en veel extra functies aanzetten wat met een pc niet mogelijk is vb blipper hogere toerenbegrenzer etc etc.
Al bij al heeft het mij wel niet veel meer gekost omdat ik men powercommander zelf heb gemonteerd dus kost me alles samen een goeie 300 ik dacht ecu flash iets van 250 € en een uur of 3-4 op de testbank om nog een beetje bij te regelen via pc.
Motor pakt veel beter op dan standaart stottert minder bij lage snelheden en veeeel sterker kwa middengebied.
De katalysator verwijderen scheelt ook al een hoop kwa middengebied meer dan 20pk rond de 6-7000tpm topvermogen 10 pk winst enkel met cat delete
 

Bijlagen

  • 57209078_2433014536984329_3707870417965285376_n.png
    57209078_2433014536984329_3707870417965285376_n.png
    38 KB · Weergaven: 9
proficiat met je aankoop ik weet niet hoe het zit bij een 2013 maar bij een 2016 kun je met een powercommander niets doen onder de 8000 toeren.
Aangezien deze motoren redelijk gelijkaardig zijn best een checken of het bij deze ook niet zo is nu zit er bij mij toch een powercommander in maar moest eerst de ecu flashen voor de pc gebruikt kon worden over hele toerengebied.

Racekip ja daarvoor heb ik het meeste ook gekocht heb zelf nog een volledige set zwarte kuipen ook hiernaast maar die wil ik nog niet verkopen haha lijkt bijna motorsloop bedrijf hier.
Wil wat plaats maken op de zolder en beetje extra budget om de nieuwe 10 terug op te bouwen voor volgend jaar.

Ik heb ook al flink wat extra op zolder liggen.

Alleen nog geen reserve tank. 😅
 
Had ik geweten wat ik nu weet had ik ook direct voor een ecu flash gegaan zonder pc powercommander monteren is ook een redelijk werkje.
De ecu is veel makkelijker toegankelijk dat scheelt al een hoop in werkuren en via ecu flash kun je alle emissie dingen uitschakelen en veel extra functies aanzetten wat met een pc niet mogelijk is vb blipper hogere toerenbegrenzer etc etc.
Al bij al heeft het mij wel niet veel meer gekost omdat ik men powercommander zelf heb gemonteerd dus kost me alles samen een goeie 300 ik dacht ecu flash iets van 250 € en een uur of 3-4 op de testbank om nog een beetje bij te regelen via pc.
Motor pakt veel beter op dan standaart stottert minder bij lage snelheden en veeeel sterker kwa middengebied.
De katalysator verwijderen scheelt ook al een hoop kwa middengebied meer dan 20pk rond de 6-7000tpm topvermogen 10 pk winst enkel met cat delete

En ik heb het je echt verteld maar je bleef eigenwijs.
 
Ja je had gelijk maar moest het niet zo geweest zijn dat de zx10r ecu "op slot" stond tot 8000 tpm had ik wel opnieuw een powercommander gekocht:) Was pas toen ik dat wist dat de ecu echt moest geflashd worden om te kunne afstellen stond in de instructies van powercommander|(
Binnen een jaar of 10 worden er denk ik zo goed als geen powercommanders meer verkocht8)7
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan de (ex) 04/05 rijders.

Mijn oog is op een zx10r uit bouwjaar 2005 gevallen maar ik lees veelal dat dit model constant wilt wheelieën en dat je er geen fatsoenlijke sprintjes mee kunt rijden tussen 0 en 100km/h.

Is dat waar?

Groet
 
Hallo iedereen,

Na lange tijd geen motor te hebben gehad ben ik sinds kort de gelukkige eigenaar van een Zx10r uit 2013! De bike is nog helemaal standaard maar daar wil ik snel verandering in brengen. Op de lijst staat een powercommander, catvervanger, demper, en quickshifter. (Mocht je wat hebben liggen please let me know). Kan niet wachten om te beginnen met de bike te verbeteren en rond te rijden. Wil ook nog een aantal circuit dagen meepakken dit jaar. Mocht iemand nog tips/trucs hebben met het verbeteren van de 10r hoor ik dat graag. Heb hiervoor r1’s en s1000rr’s gereden dus heb geen ervaring met team mean green.

Ben trouwens Mem, ben 35 en kom uit Amsterdam.
Fijne avond verder!
Heb net een gloednieuwe katvervanger binnen en is ongebruikt...
Heb je interesse?
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan de (ex) 04/05 rijders.

Mijn oog is op een zx10r uit bouwjaar 2005 gevallen maar ik lees veelal dat dit model constant wilt wheelieën en dat je er geen fatsoenlijke sprintjes mee kunt rijden tussen 0 en 100km/h.

Is dat waar?

Groet
Valt wel mee... hij is fel ja maar sprints gaat prima, mijn 2004 had zelfs -1 +2 als twv
 
Heb het nog aan Jeroen vd Meer gevraagd maar als je de ECU laat flashen is een power commander geheel overbodig,met een flash is veel meer mogelijk.
Kost wel €900 maar hij is daar 2 dagen mee bezig op de testbank en daarom is dat beter dan de ECU opsturen want elke fiets is verschillend.
Power commander inclusief afstellen kost ook €750,en dan niet een enkele run, maar ECU flash is vele malen beter.
Bedankt voor alle reacties! Ga na deze tips te hebben gelezen en wat tijd op Google toch voor een flash, afstelling op de bank met quickshifter erbij. Was even vergeten hoe handig de forum kon zijn :)
 
Had ik geweten wat ik nu weet had ik ook direct voor een ecu flash gegaan zonder pc powercommander monteren is ook een redelijk werkje.
De ecu is veel makkelijker toegankelijk dat scheelt al een hoop in werkuren en via ecu flash kun je alle emissie dingen uitschakelen en veel extra functies aanzetten wat met een pc niet mogelijk is vb blipper hogere toerenbegrenzer etc etc.
Al bij al heeft het mij wel niet veel meer gekost omdat ik men powercommander zelf heb gemonteerd dus kost me alles samen een goeie 300 ik dacht ecu flash iets van 250 € en een uur of 3-4 op de testbank om nog een beetje bij te regelen via pc.
Motor pakt veel beter op dan standaart stottert minder bij lage snelheden en veeeel sterker kwa middengebied.
De katalysator verwijderen scheelt ook al een hoop kwa middengebied meer dan 20pk rond de 6-7000tpm topvermogen 10 pk winst enkel met cat delete
Woww 205pk, dat wil ik ook wel. Heeft u nog tips waar ik het beste de bike kan flashen?
 
Woww 205pk, dat wil ik ook wel. Heeft u nog tips waar ik het beste de bike kan flashen?
tovami heeft ervaring met de zx10r flashen-afstellen had ik gehoord.
Ik heb men ecu opgestuurd naar p3 tuning in engeland die heeft er al vele afgesteld op de bank maar als je een plek wilt waar ze de motor direct afstellen met de ecu is dit geen optie tenzij je een dagje naar uk gaat met de motor...

En om eerlijk te zijn die 200+ pk run is wat optimistisch in DIN heeft andere resultaten maar mijn motor had nog de originele kettingset en half synt olie.
Ik ga nu overschakelen op motul 300v full synt en later een 520 race ketting voor minder weerstand en dan zou hij makkelijk 200 SAE pk halen.
Nu zat hij rond de 198 sae geen ekele run is hetzelfde maar veel runs gedaan en altijd tussen de 196/198.5 een gen 4 en gen 5 scheelt ook minstens 5pk dus zonder serieus tunen haal je met gen 4 geen 200 op het wiel tenzij op tovami toverbank met DIN waardes
Een gen 4 zonder kat zou denk ik rond de 185 op het wiel zitten met geflashte ecu en afstelling etc zou 190 wel moeten mogelijk zijn.
IK heb volledige akra mwr filter en aangepaste ram air.
 
ik Wilde ook even een nieuw setje remblokken bestellen (voor) - de tokico klauwen zijn gewoon std. Op het ‘04 model toch? Dus kan ik gewoon standaard zx10R’04 blokken bestellen- van bijv. Brembo? Of moet ik nog ergens rekening mee houden?🙊😚
 
Terug
Bovenaan Onderaan