ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Oké maar de midden ziet er zo op de foto nog zo goed als nieuw uit ! Lijkt dat gewoon zo op de foto of kan ik beter ff naar de opticien? 🙈
 
Ik denk dat het een deel zo lijkt door de lichtinval, verder wordt de band snel weer 'glad' als je er weer op de openbare weg gaat rijden hoor.
 
70834675_1396285487201851_7765103148053561344_n.jpg69887532_379605116053594_5382316710265094144_n.jpg70161289_954447548256644_6505998962284036096_n.jpg70279882_728305427632503_2902025877678194688_n.jpg

Iemand interesse in de carbon airbox cover men tankcover is twill weave/diagonaal de airbox cover plain weave/recht vind het ook wat teveel carbon 125€incl stompgrip.
Perfecte staat enkel stukje om links met klein schroefje op de tank te schroeven is stukje eraf maar er is nog genoeg materiaal om klein gaatje te boren en te bevestigen met spanbandje of borgdraad of gwn zo laten...

Past op 2011-2019
 
Vette velg er in ook! Hoe kom je daar toch steeds weer aan...

Vandaag de 2014 zx10 uitgetest op assen. Natte bedoening en dat is niks voor mij. Maar wat een raket die motor...
 
Vandaag het ouwe lerp, voor het eerst sinds 2 jaar, weer eens uit de garage getrokken. 2 jaar stil gestaan, wel af en toe aan de acculader en gewoon met 1 druk op de knop starten :}

20190915-084743.jpg


Bij terugkomst wel gelijk de ketting gesmeerd, ik heb er immers al 210km mee gereden dit jaar. :+
 
Vandaag het ouwe lerp, voor het eerst sinds 2 jaar, weer eens uit de garage getrokken. 2 jaar stil gestaan, wel af en toe aan de acculader en gewoon met 1 druk op de knop starten :}

20190915-084743.jpg


Bij terugkomst wel gelijk de ketting gesmeerd, ik heb er immers al 210km mee gereden dit jaar. :+

Mooie motor man!
 
Mannen : vraagje .

Wat zijn nou eigenlijk de beste adressen om goed passende carbon delen te bestellen voor een zx10r 2016/19 .?
BVD dank alvast
 
Vandaag het ouwe lerp, voor het eerst sinds 2 jaar, weer eens uit de garage getrokken. 2 jaar stil gestaan, wel af en toe aan de acculader en gewoon met 1 druk op de knop starten :}

20190915-084743.jpg


Bij terugkomst wel gelijk de ketting gesmeerd, ik heb er immers al 210km mee gereden dit jaar. :+
Hij glimt nog als een nieuwe *O*

Vanmiddag rondje op Zandvoort doen, de afsluiter voor dit jaar. Weer een jaar van te weinig rijden, maar dat gaat volgend jaar vast anders. Net als dit jaar ... NOT :+
 
Ik heb een zx10r uit 2008 en het valt mij op dat deze een stuk warmer wordt dan mijn vorige z1000sx, en ook sneller richting 90/95 gaden gaat als ik bijv. een tijdje 30 km/u rijdt of stil sta. De z1000sx is natuurlijk heel anders, met een flink zwaar blok (massa?).
Wat is jullie temperatuur ongeveer bij circa 20 graden tijdens gewoon toeren? Ik ben even benieuwd of het slechts een kwestie van wennen is, of dat er iets niet helemaal naar behoren werkt.
 
Bastard meldde laatst dezelfde dingen alleen dan tijdens racen, ik heb de 10 uit 2010 ( is gewoon dezelfde op wat kleine aanpassingen na ) en heb er zowel op straat en op het circuit geen last mee.
Draaide op assen onder de 2 minuten met iets van 20/22 graden en de temp. bleef rond de 92
op straat tijdens toeren met 20 graden word ie ook gewoon iets van 86/88 graden en bij zeer sportief gebruik weer 90/92

bij stilstaan is die dan wel vrij direct op 94 of 96 graden maar dat vind ik logisch aangezien de rijwind weg valt en die fietsen niet gemaakt zijn om stil te staan :P
 
Bastard meldde laatst dezelfde dingen alleen dan tijdens racen, ik heb de 10 uit 2010 ( is gewoon dezelfde op wat kleine aanpassingen na ) en heb er zowel op straat en op het circuit geen last mee.
Draaide op assen onder de 2 minuten met iets van 20/22 graden en de temp. bleef rond de 92
op straat tijdens toeren met 20 graden word ie ook gewoon iets van 86/88 graden en bij zeer sportief gebruik weer 90/92

bij stilstaan is die dan wel vrij direct op 94 of 96 graden maar dat vind ik logisch aangezien de rijwind weg valt en die fietsen niet gemaakt zijn om stil te staan :P

Ahh oke, dus dan is de temperatuur gewoon iets hoger van de 10.

BIj mijn vorige z1000sx blijf hij op 76 hangen en kwam hij enkel als het heel warm is richting de 90. Bij normaal toeren blijft mijn 10 nu ook op iets van 86 graden. Even wennen dus. Bedankt voor de reactie.
 
Ik heb een zx10r uit 2008 en het valt mij op dat deze een stuk warmer wordt dan mijn vorige z1000sx, en ook sneller richting 90/95 gaden gaat als ik bijv. een tijdje 30 km/u rijdt of stil sta. De z1000sx is natuurlijk heel anders, met een flink zwaar blok (massa?).
Wat is jullie temperatuur ongeveer bij circa 20 graden tijdens gewoon toeren? Ik ben even benieuwd of het slechts een kwestie van wennen is, of dat er iets niet helemaal naar behoren werkt.

Durf niet te zeggen wat mijn temperatuur is van de motor bij 20 graden en die snelheid, Wel kan ik vertellen dat ik kort geleden de koelvloeistof heb vervangen en dat scheelde mij al gauw 10 graden. over het algemeen schommelt de temp tussen de 85-100graden.

Koelvloeistof verliest zijn koelwaardes als je het al een tijdje in gebruik heb. Omdat ik geen onderhoudsgeschiedenis in bezit heb had ik het maar vervangen. Is een klusje van 10 minuutjes en met een lange dunne trechter hoeven je kappen niet helemaal gedemonteerd worden.
 
Durf niet te zeggen wat mijn temperatuur is van de motor bij 20 graden en die snelheid, Wel kan ik vertellen dat ik kort geleden de koelvloeistof heb vervangen en dat scheelde mij al gauw 10 graden. over het algemeen schommelt de temp tussen de 85-100graden.

Koelvloeistof verliest zijn koelwaardes als je het al een tijdje in gebruik heb. Omdat ik geen onderhoudsgeschiedenis in bezit heb had ik het maar vervangen. Is een klusje van 10 minuutjes en met een lange dunne trechter hoeven je kappen niet helemaal gedemonteerd worden.

Dat is misschien ook geen overbodige luxe. Eind van het jaar met de olie wissel ook maar eens vervangen. Geen idee wanneer de vorige eigenaar dit heeft gedaan.
 
Al veel onderdelen besteld om men motor op te lappen airbox onderweg voorschot betaald op circuit kuipen en afspraak gemaakt om voorvering aan te laten passen.
Ook 2e setje wielen al gescoord het word mooi....
Wat nog mist clipons wat kleine beugeltjes ruitje stompgrip enz het einde is in zicht
 
de 2dehands airbox is toegekomen er zijn me een paar verschillen opgevallen met mijne maar is zeker wel voor gen 5 want de luchtfilter is uitwisselbaar die van gen 4 was anders geloof ik...
mijjn inlaat kelken zijn rond die andere niet ook het deksel is iets anders wel dezelfde grote en fiches etc....
Leuke verassing er zat een zo goed als nieuwe k en n filter in ook inbegrepen in de prijs haha kan mijn oude beschadigde airbox verkopen en de k en n filter en dan heb ik deze bijna gratis
Part nummer van de kelken pptd23 834 op mijne originbele de andere eindigen op 915 maar google levert niets op.
 

Bijlagen

  • 71286996_1046234842218331_8621595364329259008_n.jpg
    71286996_1046234842218331_8621595364329259008_n.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 3
  • 69250075_403017143750676_6680736567100702720_n.jpg
    69250075_403017143750676_6680736567100702720_n.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan