ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Hey guys

Mijn motor is vorige compleet opnieuw gespoten(originele kleur weer, maar dan netjes en stickers terug erop).

Ook zit er weer een hugger op. Ik vrees alleen wel dat deze gaat aanlopen zodra ik er een nieuwe band opzet( 190/55). Hoe hebben jullie dit opgelost? Destijds zelf de hugger eraf gehaald om deze reden.
Hmm, voor 190/55 heb ik nooit aanpassingen hoeven maken.
Paar ringetjes onder de hugger en de gaten aan de zijkant iets groter gemaakt, daar past dan ook 200/60 in.
 
Hmm, voor 190/55 heb ik nooit aanpassingen hoeven maken.
Paar ringetjes onder de hugger en de gaten aan de zijkant iets groter gemaakt, daar past dan ook 200/60 in.

Hmm apart. Bij mij liep ie toendertijd echt aan met 190/55. Thanks voor de tip in elk geval, doe ik dat : )
 
Succes :) Moet lukken..

200/60 Pirelli past met bandenwarmers met deze methode...
past met de warmer wel NÉT... Maar 't past :)

Weet overigens niet of dat met een bredere dan 520 ketting gaat of niet..
 
Hmm apart. Bij mij liep ie toendertijd echt aan met 190/55. Thanks voor de tip in elk geval, doe ik dat : )
Zat je velg wellicht helemaal naar voren? Ik reed ook jaren met 190/55 maar ook zonder problemen. Later nog met een carbon hugger, dat ging net maar paste ook.
Wellicht heeft het ook nog met de vorm van de band te maken (puntig, rond). Met de Pirelli RC en Metzeler Racetecs ging het goed.
 
Zat je velg wellicht helemaal naar voren? Ik reed ook jaren met 190/55 maar ook zonder problemen. Later nog met een carbon hugger, dat ging net maar paste ook.
Wellicht heeft het ook nog met de vorm van de band te maken (puntig, rond). Met de Pirelli RC en Metzeler Racetecs ging het goed.
Dit kan heel goed de oorzaak zijn van wel of niet passen. Ik heb ook met 190/55 rondgereden en geen probleem met hugger. Ik had wel een iets langere ketting waardoor de as verder naar achteren stond. Helpt trouwens ook tegen het wheelien :)
 
Hoever je wiel in je achterbrug staat gaat zeker uitmaken...
Ik weet het niet precies, maar volgens mij heb ik 'm zo ongeveer halverwege het gat in de achterbrug staan.
 
Volgens mij heeft de fabrikant/type band ook degelijk invloed.
Paar ringetjes onder de hugger zou het probleem sowieso moeten voorkomen
 
Zat je velg wellicht helemaal naar voren? Ik reed ook jaren met 190/55 maar ook zonder problemen. Later nog met een carbon hugger, dat ging net maar paste ook.
Wellicht heeft het ook nog met de vorm van de band te maken (puntig, rond). Met de Pirelli RC en Metzeler Racetecs ging het goed.

Dat zou wel kunnen inderdaad.

Geen idee wat ik er toen onder had, geloof Michelin Pilot Power 3 toen. Nu Power GP en volgende word denk ik ook weer een Power GP :)
 
Heren, ik zit met een vraagstuk voor mijn 08/09 zx10r racer..

Ik ben aan het onderzoeken op ik het link systeem meer liniar kan krijgen van de achterveer. Om zo wat meer mechanische grip te creëren bocht uit.

Uiteraard is dit spul voor de 2011+ zo te krijgen. Maar niet voor de bouwjaren daarvoor.

Nu heb ik al ontdekt, dat bij de 04/05 zx10r. Het monteren van het link systeem van een 05/06 636 nagenoeg een liniear verloop geeft in de veerweg.

Uiteraard is het link systeem bij de 08 weer anders als dat van de 04 zx10r.

Mijn vraag is, of iemand hier ervaring heeft of informatie heeft. Om bij de 08 een liniear link systeem te krijgen achter. Buiten custom made om uiteraard.. Dat is de laatste optie.
 
Wel interessant maar ver boven mijn pet en ver van mn bed ;) ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Nu we het toch over de 08-10 hebben, er zit een soort begrenzing in de eerste versnelling begreep ik, heb jij deze softwarematig laten uitschrijven en zo ja, groot verschil ?
 
Wel interessant maar ver boven mijn pet en ver van mn bed ;) ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Nu we het toch over de 08-10 hebben, er zit een soort begrenzing in de eerste versnelling begreep ik, heb jij deze softwarematig laten uitschrijven en zo ja, groot verschil ?
Ik geloof dat het ook niet veel voorkomend is ;).

Jazeker, de eerste versnellingen (dus niet alleen de 1e ;)) hebben ze de 08 wat tammer gemaakt door de secundaire gasklep langer verder dicht te houden. Dit is aanzienlijk merkbaar. Kan je er inderdaad uit laten flashen bij bijvoorbeeld druijff. Uiteraard moet dan ook je fuil mapping in orden gemaakt worden.

Je kan ook kastjes kopen die je tussen de ecu en de versnellings indicator sensor zet. Dan houd dat kastje de computer voor de gek door te zeggen dat de motor altijd in 6 staat.
 
Ik geloof dat het ook niet veel voorkomend is ;).

Jazeker, de eerste versnellingen (dus niet alleen de 1e ;)) hebben ze de 08 wat tammer gemaakt door de secundaire gasklep langer verder dicht te houden. Dit is aanzienlijk merkbaar. Kan je er inderdaad uit laten flashen bij bijvoorbeeld druijff. Uiteraard moet dan ook je fuil mapping in orden gemaakt worden.

Je kan ook kastjes kopen die je tussen de ecu en de versnellings indicator sensor zet. Dan houd dat kastje de computer voor de gek door te zeggen dat de motor altijd in 6 staat.
Hmm.. misschien dat de 2004 daardoor dynamischer aanvoelde voor mij.
Rotonde af met de kop schudden terwijl het voorwiel omhoog ging.
What a ride. :}

De 2008 daarna had minder karakter. :Y
 
Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar lees rustig mee :Y. Mijn achterveer gaat binnenkort weg voor een aanpassing, wordt klaar gemaakt voor meer circuitinstellingen ipv straat. Vraag me alleen niet wat er precies wordt aangepast, daar hebben we "de mannetjes" voor ;).
 
Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar lees rustig mee :Y. Mijn achterveer gaat binnenkort weg voor een aanpassing, wordt klaar gemaakt voor meer circuitinstellingen ipv straat. Vraag me alleen niet wat er precies wordt aangepast, daar hebben we "de mannetjes" voor ;).

Ik ga voor een Hyperpro achtershock en ombouw van de voorvork. :t
 
Ik geloof dat het ook niet veel voorkomend is ;).

Jazeker, de eerste versnellingen (dus niet alleen de 1e ;)) hebben ze de 08 wat tammer gemaakt door de secundaire gasklep langer verder dicht te houden. Dit is aanzienlijk merkbaar. Kan je er inderdaad uit laten flashen bij bijvoorbeeld druijff. Uiteraard moet dan ook je fuil mapping in orden gemaakt worden.

Je kan ook kastjes kopen die je tussen de ecu en de versnellings indicator sensor zet. Dan houd dat kastje de computer voor de gek door te zeggen dat de motor altijd in 6 staat.
DAnkje voor de uitleg !
Ik vind hem ook best tam voor een 1000 en heb afgelopen jaar de tandwielverhouding al aangepast en daardoor werd hij iets levendiger..
Ben van plan om hem komend voorjaar iid naar Druijff te brengen om dat met die versnellingen te laten veranderen en natuurlijk de rest van het verhaal ook even "scherp"laten zetten.

Heb jij nu echt dat je grip te kort komt ? of lijkt het je een verbetering ?
Ik vind namelijk dat de 10 nogal onduidelijk zijn grenzen aan geeft, misschien ook weer door die begrenzingen. Ik heb namelijk niet of nauwelijks gehad dat de achterkant een stapje wil zetten en als het wel gebeurd lijkt alsof de motor sneller ingrijpt of dat het vermogen alweer weg is.
ZOu graag eens proberen om wat meer met het gas bij te sturen maar daar lijkt dit model wat minder geschikt voor, @Bastard had het daar ook al eens over volgens mij
 
Bij mij scheelde het ook dat mijn geometrie bij nader inzien slecht stond, te kort, voor te laag. Aanremmen was altijd een uitdaging ;). Maar ook toen ie wel goed stond bleef hij een beetje vaag. Nu rijd ik de laatste jaren met afgeragde pitbikes op een kartbaan in de winter, dus ik ben wel wat gewend qua slechte geometrie en rijd er voortaan een beetje omheen :+.

Ik schrok er zelf in ieder geval behoorlijk van dat je bij de S1000RR die ik reed veel beter kunt voelen hoe de gewichtsverdeling is en hoeveel je voor en achter drift, dat is me met mijn zx10r nooit gelukt. Plus met die S1000 reed ik echt als een oud wijf en nog steeds 1:56.

Overigens kun je die secundaire gaskleppen er gewoon uit schroeven ;).
 
Laatst bewerkt:
Ik kan hem op commando op het gas achter laten gaan ja. En voor voel ik ook wanneer hij schuift of niet. Echter heb ik achter al geen org. Shock, en de voorvork is ook omgebouwd. Daarbij is de geometrie afgesteld bij FrontRow. Ik kom inderdaad grip tekort wel tov de nieuwe fietsen vooral korte bochten uit. En dat was met "maar" 171pk op het wiel. Daar worden nu een hoop paartjes bij gestopt, dus zal er niet beter op worden ;)

Edit.
Laatste droogweer race afgelopen jaar, prima te sturen met dit oude beest.

ZAC Race zx10r
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties beiden !

Ik heb de diets gekocht met pilot power er onder, toen was het helemaal een vaag apparaat. Vervangen voor de s20/21 en dat was al beter. Afgelopen 2 sets waren r11 en die zijn super maar alsnog krijg ik niet altijd het gevoel of de feedback die ik zou willen... vorig seizoen is de vering afgesteld door hk, werd wel beter maar kreeg toen het gevoel dat ik de bocht in gleed ( achterzijde ) , kleine aanpassing gedaan en werd dat beter.
Ik hoop door de tuning/flashen bij druiff ook een beter doseerbare fiets terug te krijgen ! Qua voorkant heb ik veel het gevoel dat ik mijn rijstijl moet aanpassen, zit er nog te recht op om die voorkant echt te overtuigen naar mijn mening.
Maargoed ik rijd rondjes op 1 56 en dat zal voor jou ook wel anders zijn ;)

Hahha jij noemt het een oude fiets , ik kom van een zx9r en vind de 10 behoorlijk modern :P als snap ik wel dat de fietsen waar jij het tegen op moet nemen in de ZAC vaak nieuwer zijn.

Als je het goed vind kom ik eens bij je buurten als je op assen bent, even wat ervaringen uitwisselen en andere onzin :)
 
Thanks voor de reacties beiden !

Ik heb de diets gekocht met pilot power er onder, toen was het helemaal een vaag apparaat. Vervangen voor de s20/21 en dat was al beter. Afgelopen 2 sets waren r11 en die zijn super maar alsnog krijg ik niet altijd het gevoel of de feedback die ik zou willen... vorig seizoen is de vering afgesteld door hk, werd wel beter maar kreeg toen het gevoel dat ik de bocht in gleed ( achterzijde ) , kleine aanpassing gedaan en werd dat beter.
Ik hoop door de tuning/flashen bij druiff ook een beter doseerbare fiets terug te krijgen ! Qua voorkant heb ik veel het gevoel dat ik mijn rijstijl moet aanpassen, zit er nog te recht op om die voorkant echt te overtuigen naar mijn mening.
Maargoed ik rijd rondjes op 1 56 en dat zal voor jou ook wel anders zijn ;)

Hahha jij noemt het een oude fiets , ik kom van een zx9r en vind de 10 behoorlijk modern :P als snap ik wel dat de fietsen waar jij het tegen op moet nemen in de ZAC vaak nieuwer zijn.

Als je het goed vind kom ik eens bij je buurten als je op assen bent, even wat ervaringen uitwisselen en andere onzin :)
Haha ;). Altijd welkom, koffie staat klaar. Heb in april al 4 dagen op assen staan dus kans is groot dat ik er ben.
 
Ik heb nog een set originele remklauwen (Brembo M50) voor een ZX10R (modeljaar 2016) liggen. Bij interesse graag een pb-tje.

:W
 
Afgelopen week eindelijk mijn 10r terug gehad. Blokje gereviseerd en gelijk een beeetje gekieteld. Heeft een paar maanden geduurd maar resultaat mag er zijn :D.
IMG-20210210-WA0005.jpg

20210211_213422_HDR.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan