ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Heb zelf de nieuwe Galespeed klauwen besteld,dus wordt gewoon teveel.
Jurris is zeer geinteresseerd in wat onderdelen van mijn circuitfiets,die gaat uit elkaar,en voor de rest verkoop ik alles wat ik niet meer ga gebruiken.Meeste is nog nieuw.
 
Heb zelf de nieuwe Galespeed klauwen besteld,dus wordt gewoon teveel.
Jurris is zeer geinteresseerd in wat onderdelen van mijn circuitfiets,die gaat uit elkaar,en voor de rest verkoop ik alles wat ik niet meer ga gebruiken.Meeste is nog nieuw.
Jurris is goed bezig 👍🏻. En past ook allemaal 1 op 1, das ook wel prettig.
Ik heb eigenlijk helemaal niets nodig, maar ja, gaat toch kriebelen bij dit soort foto's.
 
Durf ik niet te zeggen... Zou ik moeten passen.

Er staat hier in de buurt een 10 uit 10...

Maar mocht iemand het antwoord weten...
 
Heb nog klauwen hoor maar passen niet op BMW,108mm naar 100mm
Is het bij Kawasaki 108mm?

Ik heb ook nog een stel van Hayes gekocht vorig jaar, maar de hoek van de banjo is anders. En de originele remleidingen van die set passen ook niet, ander systeem bij de centrale aansluiting.
Er is geen millimeter speling bij de de originele leidingen, die ook nog eens aan elkaar geperst zijn centraal - bij het T-stuk en naar de ABS module boven de tank gaan.

Ik heb een half jaar geleden al even gedacht langs Bike Design te rijden voor een aanpassing. Maar als het niet bevalt kan ik ook weer terug.

Het is dus meer werk dan voorzien, even een circuitdag of seizoen "omsleutelen"/testen kan niet makkelijk.
En zo heel goed zijn die Hayes nu ook weer niet aangeschreven, dus dat houdt mij nog even tegen.
Al tien keer op Omnia naar Stylema klauwen gekeken. O-)
 
Is het bij Kawasaki 108mm?

Ik heb ook nog een stel van Hayes gekocht vorig jaar, maar de hoek van de banjo is anders. En de originele remleidingen van die set passen ook niet, ander systeem bij de centrale aansluiting.
Er is geen millimeter speling bij de de originele leidingen, die ook nog eens aan elkaar geperst zijn centraal - bij het T-stuk en naar de ABS module boven de tank gaan.

Ik heb een half jaar geleden al even gedacht langs Bike Design te rijden voor een aanpassing. Maar als het niet bevalt kan ik ook weer terug.

Het is dus meer werk dan voorzien, even een circuitdag of seizoen "omsleutelen"/testen kan niet makkelijk.
En zo heel goed zijn die Hayes nu ook weer niet aangeschreven, dus dat houdt mij nog even tegen.
Al tien keer op Omnia naar Stylema klauwen gekeken. O-)
Gewoon een set laten maken en dan snelkoppeling ertussen,kan je makkelijker wisselen.
 
Gewoon een set laten maken en dan snelkoppeling ertussen,kan je makkelijker wisselen.
Ik vind die snelkoppelingen op de klauwen niet zo mooi, en ze geven naast een mogelijk lekpunt meer onafgeveerd gewicht.
Daar merk ik natuurlijk niets van op dit niveau, maar het idee gewoon. _O-

Ik heb ook wel gezocht naar een adapter of iets dergelijks. Vandaar ik naast andere remleidingen ook advies in wilde winnen bij Bike Design over creatieve mogelijkheden.
De afgelopen maanden waren ze natuurlijk gesloten voor bezoek.
Nu denk ik er weer wat anders over dan in de winter.

Maar een set met een niet geperst T-stuk zou ook kunnen.
Ik heb de originele remleidingen van de 2020 S1000RR er bij.
Dan alleen twee korte remleidingen als ik mijn eigen klauwen weer monteer.
Of de 2020 leidingen zijn mogelijk wat langer. :Y

Moet ik wel wat dieper gaan graven om e.a. af te koppelen.
Hier niet die mooie en droge sleutelplekken zoals bij jou.

En rij nagenoeg iedere week op Zandvoort.
Dat was ook een onzeker dingetje.
Nu sla ik toevallig drie keer over wegens een blessure. :X
 
Denk dat het vuil op je banden zwaarder is dan die koppelingen,die wegen echt grammen.Heeft tenslotte niets met niveau te maken,worden gebruikt op het hoogste niveau.
Je moet juist die ABS troep eraf gooien ,dat is pas gewicht.
 
Ik bedoel een snelkoppeling vanaf rempomp,dus 1 leiding met banjo op je pomp,daarop snelkoppeling ertussen en daarop kan je dan verschillende sets op aansluiten.
 
Denk dat het vuil op je banden zwaarder is dan die koppelingen,die wegen echt grammen.Heeft tenslotte niets met niveau te maken,worden gebruikt op het hoogste niveau.
Je moet juist die ABS troep eraf gooien ,dat is pas gewicht.
Ken ook gewoon wa minder freten en in t weekend een paar pilskes laten staan :p das pas gewicht haha.
 
Ken ook gewoon wa minder freten en in t weekend een paar pilskes laten staan :p das pas gewicht haha.
Wat dacht je van helemaal geen bier. _O- ;)
Mijn ontbijt bestaat uit vijf verschillende groentes, al een jaar of acht.
Maar met alleen gezond eten en netjes leven kom je er ook niet.
Voor de lockdown was ik iedere week met gemak twaalf uur in de sportschool, vooral veel cardio onder beschermende omstandigheden.
Eindelijk het lichaam opbouwen na een verkeersongeluk buiten mijn schuld.
Ik zat lekker in de flow vorig jaar.
Maar nu is alles weg.
Hopelijk red ik het nog om in 2022 een goed seizoen te draaien.
De klok tikt. :)
 
Denk dat het vuil op je banden zwaarder is dan die koppelingen,die wegen echt grammen.Heeft tenslotte niets met niveau te maken,worden gebruikt op het hoogste niveau.
Je moet juist die ABS troep eraf gooien ,dat is pas gewicht.
ABS is voor mijn mentale toestand een nuttige stukje electronica, en dat zit er af fabriek op.
Ik weet dat ze dit er vaak afhalen op het circuit. :Y

Het nuttige in een snelkoppeling van derden zie ik persoonlijk niet, alleen maar nadelen.
Maar ik vind het prima als iemand anders die het wel gebruikt.

Op het hoogste niveau hebben ze een heel assortiment aan remspullen.
Toen Viñalez een keer van de motor moest springen, begreep ik dat hij een lichte variant van de remklauw op de motor had.
En die had Brembo juist voor de race met klem afgereden voor dat circuit..
Dus ze kunnen daar lekker wisselen. :Y
En ze demonteren de klauwen vast volledig elke race om te controleren en 100% schoon te maken. :t

Vuil op de banden heb ik amper, alleen op een boerenlandweggetje zou je vijftig tot honderd gram mest kunnen laten plakken denk ik. _O-
Na zes sessies Assen zag mijn voorband er toch redelijk schoon uit. ;)

IMG20210427181653-slice-master_04.gif
 
Afgelopen maandag naar CPZ geweest met MSL. Na een verregende rit er naar toe en een verregende eerste sessie ben ik de tweede sessie toch maar de baan op gegaan. Net nieuwe plakkers onder de motor laten zetten (Rosso Corsa 2), die deden het prima op ouwe lullen tempo op een nat Zandvoort. Maar goed, de kop was eraf. Na de tweede sessie zag je al langzaam een droog spoor komen, de wind en het doorkomende zonnetje deed de rest. Sessie 3, 4 en 5 heerlijk kunnen rijden en kunnen wennen aan de fiets. Het terugschakelen met de blipper gaat nu ook goed, nieuwe rempomp en remblokken doen ook goed hun werk. Uiteindelijk de dag afgesloten met een rondje 2:01. En geen enkele keer het idee dat ik over een grens ging. Over 3 weken een nieuwe poging, dit keer hopelijk direct met een zonnetje erbij.

Voor de mensen die van filmpjes houden:

Foto hebben we ook, @MTFDarkEagle , mag deze in de OP:
 

Bijlagen

  • 20210510_161057.jpg
    20210510_161057.jpg
    527 KB · Weergaven: 1.113
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag naar CPZ geweest met MSL. Na een verregende rit er naar toe en een verregende eerste sessie ben ik de tweede sessie toch maar de baan op gegaan. Net nieuwe plakkers onder de motor laten zetten (Rosso Corsa 2), die deden het prima op ouwe lullen tempo op een nat Zandvoort. Maar goed, de kop was eraf. Na de tweede sessie zag je al langzaam een droog spoor komen, de wind en het doorkomende zonnetje deed de rest. Sessie 3, 4 en 5 heerlijk kunnen rijden en kunnen wennen aan de fiets. Het terugschakelen met de blipper gaat nu ook goed, nieuwe rempomp en remblokken doen ook goed hun werk. Uiteindelijk de dag afgesloten met een rondje 2:01. En geen enkele keer het idee dat ik over een grens ging. Over 3 weken een nieuwe poging, dit keer hopelijk direct met een zonnetje erbij.

Voor de mensen die van filmpjes houden:

Foto hebben we ook, mag deze in de OP:
Lekker hoor! Ik was er ook maandag, was wel goed "verfrissend" die sessies in de ochtend ja haha. Wel tof dat we in de middag nog even hebben kunnen knallen in het droge, vind regen rijden best leuk. Maar mist toch wel de snelheid dan :p 😉
 
En ik zou er ook zijn, maar helaas een slepende blessure aan de knie.
Hopelijk een beetje bewegen volgende week als de sportscholen open gaan.
31 mei revanche. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan