ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Weet iemand of het overigens aan te raden is de exup motor te verwijderen bij een 2005? Loopt erg stroef(denk door m'n crash vorig jaar nog of gewoon slijtage) en moet denk ik vervangen worden.

Weet niet of het nadelig is qua prestaties? Zal eerst nog even proberen de boel te smeren.

Merk in elk geval nu op het moment dat ik minder power heb onderin en dat ie bokkerig is.
Onderin is het (schijnbaar) te merken als hij er niet in zit.

Voor vervangen idd even proberen te smeren en de hele boel te rechten :Y
 
Zal dat nou lekker remmen met tomatensaus in je achterrem?? Kwam deze foto tegen in een advertentie op een Duitse verkoopsite. Niet echt verkoopbevorderend...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220904-194137_eBay Kleinanzeigen.jpg
    Screenshot_20220904-194137_eBay Kleinanzeigen.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 50
Weet iemand of het overigens aan te raden is de exup motor te verwijderen bij een 2005? Loopt erg stroef(denk door m'n crash vorig jaar nog of gewoon slijtage) en moet denk ik vervangen worden.

Weet niet of het nadelig is qua prestaties? Zal eerst nog even proberen de boel te smeren.

Merk in elk geval nu op het moment dat ik minder power heb onderin en dat ie bokkerig is.
Ik had 'm eruit destijds. Geen enorm verschil. Wel een tip, net als op de ZX6R: Je kunt de kabels van de servo naar de klep probleemloos weghalen. De klep staat dan standaard in de open positie door de veren (check dat wel even voor het geval de boel is vastgeoxideerd). Maar laat de servo elkektrisch aangesloten zitten om een FI melding te voorkomen. Of je moet een servobuddy kopen/solderen.
 
Vandaag mijn laatste wedstrijd gereden in de Pro
IMG-20220910-WA0052.jpg
IMG-20220910-WA0053.jpg
20220910_165935.jpg
Class1000 IDC, het was geen gemakkelijk jaar waarin veel gebeurd is en ik best wel veel pech heb gehad. De laatste wedstrijd toch in stijl afgesloten met een mooi nieuw pr van 1.48.653 op Assen🔥. De race werd trouwens gewonnen door een gastrijder op een 2004 zx10r met een snelste ronde in de 1.47 wat een baas!!
 
Heren,

Ik moet helaas afscheid nemen van mijn zx10r uit 2004.

Net de motor strak gemaakt met mooie spulletjes van Hans erop.

Helaas vinden mijn schouders deze motor echt niet fijn tijdens vrij rijden op het circuit.
Snel pijn en extreme vermoeidheid.

Nou is mijn vraag is er hier iemand die interesse in de motor of losse onderdelen.
De bedoeling is dat die redelijk standaard verkocht word.

Dus als eerste komen er onderdelen als pvm wielen, voorpoten met WP cardridges en 4618 achtershock beschikbaar, verstelbaar schakelset.
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Ik moet helaas afscheid nemen van mijn zx10r uit 2004.

Net de motor strak gemaakt met mooie spulletjes van Hans erop.

Helaas vinden mijn schouders deze motor echt niet fijn tijdens vrij rijden op het circuit.
Snel pijn en extreme vermoeidheid.

Nou is mijn vraag is er hier iemand die interesse in de motor of losse onderdelen.
De bedoeling is dat die redelijk standaard verkocht word.

Dus als eerste komen er onderdelen als pvm wielen, voorpoten met WP cardridges en 4618 achtershock beschikbaar, verstelbaar schakelset.
klote man-O-
 
Heren,

Ik moet helaas afscheid nemen van mijn zx10r uit 2004.

Net de motor strak gemaakt met mooie spulletjes van Hans erop.

Helaas vinden mijn schouders deze motor echt niet fijn tijdens vrij rijden op het circuit.
Snel pijn en extreme vermoeidheid.

Nou is mijn vraag is er hier iemand die interesse in de motor of losse onderdelen.
De bedoeling is dat die redelijk standaard verkocht word.

Dus als eerste komen er onderdelen als pvm wielen, voorpoten met WP cardridges en 4618 achtershock beschikbaar, verstelbaar schakelset.
Verhoogde clip ons erop?
 
Heren,

Ik moet helaas afscheid nemen van mijn zx10r uit 2004.

Net de motor strak gemaakt met mooie spulletjes van Hans erop.

Helaas vinden mijn schouders deze motor echt niet fijn tijdens vrij rijden op het circuit.
Snel pijn en extreme vermoeidheid.

Nou is mijn vraag is er hier iemand die interesse in de motor of losse onderdelen.
De bedoeling is dat die redelijk standaard verkocht word.

Dus als eerste komen er onderdelen als pvm wielen, voorpoten met WP cardridges en 4618 achtershock beschikbaar, verstelbaar schakelset.
Stuurtje er op geen optie? Desnoods je kuipen er op laten.
*Ik heb overigens altijd wel oor naar spullen voor een 04',

IMG_20220807_231744_624.jpg
 
Het zijn de krachten die erop komen, en die zijn met een 1000 net wat heftiger dan met een 600.

Dus ik ga eerst weer terug naar een 600 om te kijken of ik het dan wel vol kan houden kwa rijden.
Ik sprak de ons bekende Mile Pajic vorige week.
Die is ook terug naar een zeshonderd.
Dat kunnen zijn ogen beter volgen.
Een duizend is te snel.
Hij is ook een dagje ouder.

Ik vermoed dat ik van zijn rondetijden alleen nog maar kan dromen. 8-)
IMG20220903091125.jpg
 
Ik sprak de ons bekende Mile Pajic vorige week.
Die is ook terug naar een zeshonderd.
Dat kunnen zijn ogen beter volgen.
Een duizend is te snel.
Hij is ook een dagje ouder.

Ik vermoed dat ik van zijn rondetijden alleen nog maar kan dromen. 8-)
Bekijk bijlage 1803141
Mile rijd inderdaad al lange tijd op een 600, Timo rijd wel 1000.

En Mile is nog steeds erg snel, ook op een 600!
 
Hey jongens, weer een vraagje, vaag probleem met m'n zx10r wat afgelopen zaterdag voor de 2e x weer gebeurde:

25-4 op Zandvoort voor het eerst het volgende probleem gehad, met filmpje erbij.
Opschakelen naar z'n 4, valt de motor opeens uit, alsof de killswitch wordt ingedrukt. Terwijl ik nog rol in het filmpje vervolgens en in z'n vrij tik probeer ik de motor te starten, maar deze slaat niet aan, je hoort de brandstofpomp weer rondgaan wat de motor normaal alleen doet wanneer je het contact aanzet.
Poging 2 start de motor gewoon. Vervolgens heb ik hier 5 maanden geen last meer van gehad en ben ik 2500km verder ongeveer.

Nu gebeurt het afgelopen zaterdag exact weer op het moment dat ik een drempel over ging. Diezelfde dag ook wel drempels hard genomen(deze normaal) en niks aan de hand. Erna ook nog een heel stuk gereden, niks aan de hand. Weet niet of het iets ermee te maken kan hebben, maar denk vermeld het maar even. Vertrouwen is nu alleen wel weg in de motor, gezien dit heel onverwachts gebeurd en dit wil je niet op de linkerbaan van de snelweg.

Wat ik wel ook laatste tijd wat vaker heb, als ik een stuk gereden heb en ik wil de motor weer starten, dat je langer de startknop moet indrukken, doe je dit net te kort, wilt ie ook niet aanslaan. Contact aan uit even wachten, en hij doet het weer normaal. Heeft iemand enig idee?

 
misschien iets met je tipover sensor? op mijn (nieuwere zx10) loopt de benzine pomp ook als deze sensor de boel blokkeert (wel korter als normaal) maar hij slaat niet aan.
 
misschien iets met je tipover sensor? op mijn (nieuwere zx10) loopt de benzine pomp ook als deze sensor de boel blokkeert (wel korter als normaal) maar hij slaat niet aan.

Ga ik even uitzoeken waar deze zit en nakijken thanks!

Had overigens een reactie op FB wat ook de oorzaak bij zou kunnen zijn:

Ik heb eind vorig jaar een sleutel vervangen door een nieuwe en chip laten overzetten(sleutel was krom door crash).

Wellicht het contact van de chip met contactslot?

Blijft in elk geval erg gek dat het ook zo zelden maar gebeurt
 
Ga ik even uitzoeken waar deze zit en nakijken thanks!
Beugel waar de tank ook aan vast zit, bij de accu :)
Had overigens een reactie op FB wat ook de oorzaak bij zou kunnen zijn:

Ik heb eind vorig jaar een sleutel vervangen door een nieuwe en chip laten overzetten(sleutel was krom door crash).

Wellicht het contact van de chip met contactslot?

Blijft in elk geval erg gek dat het ook zo zelden maar gebeurt
Ja kán... maar zou eerst tipover sensor en elektrische connecties e.d. nalopen (die je ik zie net ook in je ander geplaatste topic hebt gekregen)..
 
Het zijn de krachten die erop komen, en die zijn met een 1000 net wat heftiger dan met een 600.

Dus ik ga eerst weer terug naar een 600 om te kijken of ik het dan wel vol kan houden kwa rijden.
Vervelend dat je niet van de ZX10R kunt genieten... Ik snap dat je overweegt om een "stap terug te doen", maar verhoogde clip-ons kunnen veel verschil maken. Inmiddels is mijn ZX10R verkocht. Toen ik mijn ZX10R kocht zaten er clip-ons van LSL op. Met deze clip-ons heb ik een vijf- of zestal circuitdagen gedaan. Later ben ik overgestapt op clip-ons van PP Tuning. Achteraf had ik spijt.... Een "ontspannen" zit kan een groot verschil maken. Het maakt het in ieder geval minder vermoeiend.

Ze zijn nog steeds te koop zie ik nu: Clip-On set Tour Match Kawasaki ZX-10R ( ZXT00C) 04-05 LSL - Making good bikes perfect
Misschien het proberen waard:).
 
Vervelend dat je niet van de ZX10R kunt genieten... Ik snap dat je overweegt om een "stap terug te doen", maar verhoogde clip-ons kunnen veel verschil maken. Inmiddels is mijn ZX10R verkocht. Toen ik mijn ZX10R kocht zaten er clip-ons van LSL op. Met deze clip-ons heb ik een vijf- of zestal circuitdagen gedaan. Later ben ik overgestapt op clip-ons van PP Tuning. Achteraf had ik spijt.... Een "ontspannen" zit kan een groot verschil maken. Het maakt het in ieder geval minder vermoeiend.

Ze zijn nog steeds te koop zie ik nu: Clip-On set Tour Match Kawasaki ZX-10R ( ZXT00C) 04-05 LSL - Making good bikes perfect
Misschien het proberen waard:).
Hij kan zijn clip ons ook verhogen,hoeft alleen een setje verhogers te kopen van Gilles Tooling,heeft die van mij overgenomen.
938F66ED-4637-4579-9B0E-87E2EB39AF18.jpeg
 
Vervelend dat je niet van de ZX10R kunt genieten... Ik snap dat je overweegt om een "stap terug te doen", maar verhoogde clip-ons kunnen veel verschil maken. Inmiddels is mijn ZX10R verkocht. Toen ik mijn ZX10R kocht zaten er clip-ons van LSL op. Met deze clip-ons heb ik een vijf- of zestal circuitdagen gedaan. Later ben ik overgestapt op clip-ons van PP Tuning. Achteraf had ik spijt.... Een "ontspannen" zit kan een groot verschil maken. Het maakt het in ieder geval minder vermoeiend.

Ze zijn nog steeds te koop zie ik nu: Clip-On set Tour Match Kawasaki ZX-10R ( ZXT00C) 04-05 LSL - Making good bikes perfect
Misschien het proberen waard:).
ik heb ze toen volgens mij van jou gekocht :)
 
Bij mijn 2007 heb ik na een tip de clip-ons links en rechts omgewisseld zodat ze nu meer 'omhoog' dan naar beneden wijzen. Kan zonder kabels ed te hoeven aanpassen. Zit is een stuk relaxter geworden voor rug en polsen (jaja ruim 50+ I know) aan de bar ends gemeten scheelt het zo'n 11cm..

Wellicht een keer het proberen waard?

Grtz,fRank
 
Dat klopt!:Y. Heb je de ZX10R nog of heb je inmiddels iets anders gekocht?
nee de zx10r is er 2 jaar geleden uit gegaan, begon steeds meer last van mijn gewrichten te krijgen.
ik heb toen proefgereden op een gs 1200 en op de versys 1000se.
uiteindelijk gekozen voor de kawa.
kwa vermogen mis ik de zx10r, het sturen gaat wel heel erg makkelijk met de versys.
het is wel een andere manier van hard gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan