ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Zit net even op de site van Boonstra, blijkbaar is dit kastje ook een omvalsensor? Deze heb ik vorig jaar wel het ophangrubbertje van vastgekit, gezien die afgebroken was met de /montage. Wellicht dat hier de vage storing vandaan komt mbt het uitvallen?
 

Bijlagen

  • IMG-20220917-WA0005.jpeg
    IMG-20220917-WA0005.jpeg
    251,5 KB · Weergaven: 16
  • 20220914_192144.jpg
    20220914_192144.jpg
    237,2 KB · Weergaven: 16
Dat is geen omvalsensor maar een luchtdruksensor

De omvalsensor wordt "recht op" gemonteerd.
 

Bijlagen

  • s-l500.jpg
    s-l500.jpg
    30 KB · Weergaven: 10
Dat is geen omvalsensor maar een luchtdruksensor

De omvalsensor wordt "recht op" gemonteerd.

Vond het inderdaad al raar.
In geval maar net wel even een omvalsensor besteld en stuurschakelaar gezien die ook beschadigd is met de laatste valpartij, even dingen uit gaan sluiten.
 
Zit net even op de site van Boonstra, blijkbaar is dit kastje ook een omvalsensor? Deze heb ik vorig jaar wel het ophangrubbertje van vastgekit, gezien die afgebroken was met de /montage. Wellicht dat hier de vage storing vandaan komt mbt het uitvallen?
Dat is geen omvalsensor -> staat verkeerd op de website van boonstra.
Dat is de lucht druk meter.

#edit; te laat :P
 
[...] even dingen uit gaan sluiten.
Goeie instelling.

Zo heb ik er ook nog wel een _O-

Merkte al wel een tijdje wat wittig/blauwige rook uit de brommert, al wel bij mijn reguliere garage geweest en is op de bank geweest om te checken.
Na een circuitdag geleden maar eens oliepeil gecheckt -> equivalent 1L op ~900km _O-:X
Da's zoals gezegd beetje veel...
Meest voor de hand liggende verdachten zijn de zuigerveren en zuigerafdichtingen...
Er is (gelukkig) nog een derde; namelijk de PAIR afdichtingen onder het klepdeksel.

Klepdeksel eraf en blijkt best wel wat kak bij die afdichtingen te zitten... Boel vervangen en hopsakee, (gebrek aan) witte rook en weg olieverbruik *O*

Gelukkig een fix van meerdere tientjes, ipv meerdere hondertjes :P
 
Goeie instelling.

Zo heb ik er ook nog wel een _O-

Merkte al wel een tijdje wat wittig/blauwige rook uit de brommert, al wel bij mijn reguliere garage geweest en is op de bank geweest om te checken.
Na een circuitdag geleden maar eens oliepeil gecheckt -> equivalent 1L op ~900km _O-:X
Da's zoals gezegd beetje veel...
Meest voor de hand liggende verdachten zijn de zuigerveren en zuigerafdichtingen...
Er is (gelukkig) nog een derde; namelijk de PAIR afdichtingen onder het klepdeksel.

Klepdeksel eraf en blijkt best wel wat kak bij die afdichtingen te zitten... Boel vervangen en hopsakee, (gebrek aan) witte rook en weg olieverbruik *O*

Gelukkig een fix van meerdere tientjes, ipv meerdere hondertjes :P

Gelukkig cheape fix :p
 
Naar aanleiding van een oud topic die ik via google tegenkwam en iemand die me erop wees betreft het rare uitval probleem:

Zou het eventueel ook de krukaspositiesensor kunnen zijn? En waar kan ik deze ongeveer vinden?

Lees als symptomen: Plotseling uitvallen van de motor.

Krijg overigens geen foutmeldingen, maar zou het kunnen dat deze met uitlezen bij een Kawasaki dealer wel naar boven komen, gezien je met uitlezen meestal iets verder erin komt?

Ik begin van de week met vervangen van de omvalsensor en stuurschakelaar rechts gezien deze wel beschadigd is de behuizing(dacht het net ff snel te doen, maar de bekabeling zit opgehoopt onder de koplamp, kom er geloof ik niet 1 2 3 bij.
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van een oud topic die ik via google tegenkwam en iemand die me erop wees betreft het rare uitval probleem:

Zou het eventueel ook de krukaspositiesensor kunnen zijn? En waar kan ik deze ongeveer vinden?

Lees als symptomen: Plotseling uitvallen van de motor.

Krijg overigens geen foutmeldingen, maar zou het kunnen dat deze met uitlezen bij een Kawasaki dealer wel naar boven komen, gezien je met uitlezen meestal iets verder erin komt?

Ik begin van de week met vervangen van de omvalsensor en stuurschakelaar rechts gezien deze wel beschadigd is de behuizing(dacht het net ff snel te doen, maar de bekabeling zit opgehoopt onder de koplamp, kom er geloof ik niet 1 2 3 bij.
Miss beter professionele hulp zoeken, ipv elke schakelaar en sensor te vervangen.
 
Naar aanleiding van een oud topic die ik via google tegenkwam en iemand die me erop wees betreft het rare uitval probleem:

Zou het eventueel ook de krukaspositiesensor kunnen zijn? En waar kan ik deze ongeveer vinden?

Lees als symptomen: Plotseling uitvallen van de motor.

Krijg overigens geen foutmeldingen, maar zou het kunnen dat deze met uitlezen bij een Kawasaki dealer wel naar boven komen, gezien je met uitlezen meestal iets verder erin komt?

Ik begin van de week met vervangen van de omvalsensor en stuurschakelaar rechts gezien deze wel beschadigd is de behuizing(dacht het net ff snel te doen, maar de bekabeling zit opgehoopt onder de koplamp, kom er geloof ik niet 1 2 3 bij.
Als ik me niet vergis kun je bij de stuurschakelaar connectoren als je dat kapje onder de koplamp unit weg haald.
Enorm gepiel wel, maar daar zouden ze moeten zitten.
 
Miss beter professionele hulp zoeken, ipv elke schakelaar en sensor te vervangen.

Heb meerdere zaken al gebeld, waaronder kawa specialisten en die weten het ook niet en vinden het maar vaag.

Zit me net ook te bedenken, met een crash vorig jaar was het deksel doorgeschaafd waar de krukas positie sensor achter zit, deze heb ik nu liggen via een maatje(die van hem was ook vervangen maar bij hem zat het probleem in een geoxideerde stekker in de kabelboom aan de linkerkant van het zadel). Ga deze sensor in elk geval ook nakijken en voor de zekerheid maar vervangen. Crash was met +- 100 km/h toen.
 
Heb meerdere zaken al gebeld, waaronder kawa specialisten en die weten het ook niet en vinden het maar vaag.

Zit me net ook te bedenken, met een crash vorig jaar was het deksel doorgeschaafd waar de krukas positie sensor achter zit, deze heb ik nu liggen via een maatje(die van hem was ook vervangen maar bij hem zat het probleem in een geoxideerde stekker in de kabelboom aan de linkerkant van het zadel). Ga deze sensor in elk geval ook nakijken en voor de zekerheid maar vervangen. Crash was met +- 100 km/h toen.
Druijff Racing al geprobeerd? Die zit aardig in de racerij en Kawa’s.
 
Terug
Bovenaan Onderaan