ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Volgende probleem met de 10 doet zich ook al voor, had erg weinig vermogen met optrekken vandaag vanuit stilstand,alsof ik in z'n 2 zat, thuis aangekomen na 200km begon m'n FI lampje pas te branden. Uitgelezen, code 63: servo motor fault code: Gaat ook niet meer rond inderdaad, overleden.

Werd eerder dit jaar al aangegeven bij de dealer dat ie ook stroef liep. Zit alleen ff te twijfelen, of een servo buddy eliminator of 2e hands servo motor erin, gezien ik merkbaar minder vermogen heb met optrekken, wellicht staat ie in de verkeerde stand vast.

Zag overigens ook dat ik in 2020 al een post gemaakt had, met deze storing, had toen juist dat ie niet wou starten 1x en die foutcode 63, daarna nooit meer gehad, niks aan die servo motor gedaan ook, niks gemerkt met rijden ook. Heel vaag.

Vraag me af of dit enigzins kan samenhangen met het uitval probleem wat ik 1x per 3000km heb ofzo.
 
Je kan de demper er eens af halen en contact aan/uit zetten, je kan de klep dan zien bewegen (of niet :+ )
 
Toen mijn servo op de 2004 dicht stond kon ik op Zandvoort ca. 220 km/u, maar reed die avond wel erg lekker op de baan. _O-

Terug bij de verkoper hebben ze hem op de bank gehad, maximaal 150 pk met de servo open. 8)7
Italiaanse import.

De beste oplossing van hun kant was de servo met metaaldraad vastzetten.

Toch trok die 2004 steevast het voorwieltje op bij het verlaten van rotondes. :]
De 2008 reed qua motorblok een stuk saaier.
 
Wil dat ding over de 100.000 heen krijgen, maar laatste tijd stribbelt ze wel een beetje tegen :+
Weet je wat mooi is en je zou moeten doen , als hij de ton heeft aangetikt .
Je opgeven bij marathon motor in de moto73 ( motorblad) Dan wordt hij door van sneeuwen motoren in volkel weer helemaal na gekeken plus je komt met foto 's met historie in het blad te staan .
Ze zoeken marathon motoren en die van jou komt daar zeker voor in aanmerking
Das prachtig om zoon zx10r bij marathon motor te hebben ipv de zoveelste BMW GS.

Eerst ff probleem oplossen 😖
 
Mag mijn 🐸 ook in de OP? is het 2016 model
22AE3-0720-001.jpg
 
Weet je wat mooi is en je zou moeten doen , als hij de ton heeft aangetikt .
Je opgeven bij marathon motor in de moto73 ( motorblad) Dan wordt hij door van sneeuwen motoren in volkel weer helemaal na gekeken plus je komt met foto 's met historie in het blad te staan .
Ze zoeken marathon motoren en die van jou komt daar zeker voor in aanmerking
Das prachtig om zoon zx10r bij marathon motor te hebben ipv de zoveelste BMW GS.

Eerst ff probleem oplossen 😖

Zou inderdaad wel mooi zijn :P
 
Iemand ervaring met voorvorkpoten doorsteken op de zx10r 04 05? Heb ze vorige week 5mm doorgestoken om te proberen. Rotondes gaan makkelijker bijvoorbeeld, maar heb het idee dat in lange bochten die wat wijder loopt. Maatje van me vond zijn zx10r veel beter sturen, ik merk er persoonlijk niet veel van nog.

Vraag me ook af wat beter is.
Overigens heb ik er al jarenlang Hyperpro vering onderzitten, goed spul opzich en op straat super, maar mis op het circuit wel wat stabiliteit.
Zou iets van Ohlins of K-tech een verbetering zijn?

Overigens net bij Druijf racing vandaan om de quickshifter even na te laten kijken just in case(bak in Juni gereviseerd bij 72.000km wil deze alleen niet weer verzieken :+ )maar deze is verder goed. Wel laat ik deze nu op straat losgekoppeld, dus dat deze alleen op het circuit gebruikt wordt.

En met de testbankrun 2pk meer op het achterwiel dan 2 jaar terug :+ 161,65 pk op het achterwiel.
 
Iemand ervaring met voorvorkpoten doorsteken op de zx10r 04 05? Heb ze vorige week 5mm doorgestoken om te proberen. Rotondes gaan makkelijker bijvoorbeeld, maar heb het idee dat in lange bochten die wat wijder loopt. Maatje van me vond zijn zx10r veel beter sturen, ik merk er persoonlijk niet veel van nog.

Vraag me ook af wat beter is.
Overigens heb ik er al jarenlang Hyperpro vering onderzitten, goed spul opzich en op straat super, maar mis op het circuit wel wat stabiliteit.
Zou iets van Ohlins of K-tech een verbetering zijn?

Overigens net bij Druijf racing vandaan om de quickshifter even na te laten kijken just in case(bak in Juni gereviseerd bij 72.000km wil deze alleen niet weer verzieken :+ )maar deze is verder goed. Wel laat ik deze nu op straat losgekoppeld, dus dat deze alleen op het circuit gebruikt wordt.

En met de testbankrun 2pk meer op het achterwiel dan 2 jaar terug :+ 161,65 pk op het achterwiel.
De storing kunnen verhelpen?
 
Iemand ervaring met voorvorkpoten doorsteken op de zx10r 04 05? Heb ze vorige week 5mm doorgestoken om te proberen. Rotondes gaan makkelijker bijvoorbeeld, maar heb het idee dat in lange bochten die wat wijder loopt. Maatje van me vond zijn zx10r veel beter sturen, ik merk er persoonlijk niet veel van nog.

Vraag me ook af wat beter is.
Overigens heb ik er al jarenlang Hyperpro vering onderzitten, goed spul opzich en op straat super, maar mis op het circuit wel wat stabiliteit.
Zou iets van Ohlins of K-tech een verbetering zijn?

Overigens net bij Druijf racing vandaan om de quickshifter even na te laten kijken just in case(bak in Juni gereviseerd bij 72.000km wil deze alleen niet weer verzieken :+ )maar deze is verder goed. Wel laat ik deze nu op straat losgekoppeld, dus dat deze alleen op het circuit gebruikt wordt.

En met de testbankrun 2pk meer op het achterwiel dan 2 jaar terug :+ 161,65 pk op het achterwiel.
Ik had op mijn ZX10R (2016) vóór cartridges van K-Tech, en achter een shock van K-Tech. Dat was op de weg een hele verbetering tov de standaard componenten; ik heb er zelf geen circuitervaring mee, maar volgens Robin (FrontRowComponents) is het verschil daar ook duidelijk merkbaar.
 
Ik had op mijn ZX10R (2016) vóór cartridges van K-Tech, en achter een shock van K-Tech. Dat was op de weg een hele verbetering tov de standaard componenten; ik heb er zelf geen circuitervaring mee, maar volgens Robin (FrontRowComponents) is het verschil daar ook duidelijk merkbaar.
ik rij met K tech op het circuit, hiervoor met de K9 gsxr 1000 en nu met de Kawa, denk dat dat op de weg beetje overkill is maar dat is een aanname met enkel sterkere veren verbeterd het ook al behoorlijk
 
Hier ook K-tech vering (veren v&a, pistonkit en flow control valves, eigenlijk alles behalve nieuwe cartridges)-> stevig/significant verschil, iig tov de standaard vering :Y
 
Iemand ervaring met voorvorkpoten doorsteken op de zx10r 04 05? Heb ze vorige week 5mm doorgestoken om te proberen. Rotondes gaan makkelijker bijvoorbeeld, maar heb het idee dat in lange bochten die wat wijder loopt. Maatje van me vond zijn zx10r veel beter sturen, ik merk er persoonlijk niet veel van nog.

Vraag me ook af wat beter is.
Overigens heb ik er al jarenlang Hyperpro vering onderzitten, goed spul opzich en op straat super, maar mis op het circuit wel wat stabiliteit.
Zou iets van Ohlins of K-tech een verbetering zijn?

KNIP
Op mijn oude 10 had ik de achterkant wat hoger gezet. Dat hielp wel om de bocht minder wijdt uit te komen, maar de grootste verbetering was het laten monteren van Hyperpro veren en de olie te verversen. De olie was in geen jaren ververst, zag er niet uit toen dit eruit kwam. Na montage nog naar een maat van me gegaan die wel verstand van vering heeft (ik dus niet), daarna liep die veel mooier, zowel in het aanremmen van de bocht als bocht uit.
Je zegt dat je al jarenlang met Hyperpro rijdt, wellicht verstandig om het hele zwikkie een keer te verversen met nieuw spul?
 
De storing kunnen verhelpen?

Dat niet, althans geen idee of deze nog aanwezig is. Rij in elk geval laatste tijd met mn reservesleutel(andere is de chip van overgezet in nieuwe sleutel). Immobilizer zou namelijk ook de storing in kunnen zitten, had Druijf het ook over. Verder zei ie ook kwestie van wat dingen vervangen voor de zekerheid.

Rij in elk geval voorlopig ff door zo, mocht het weer voorkomen dan ga ik ook de omvalsensor en krukaspositiesensor vervangen, heb ze al liggenn.

Thx voor de reacties mbt vering. Maat van me raadde ook een veringspecialist aan ga ik ff binnekort heen om ook ff naar te laten kijken.
 
.Rotondes gaan makkelijker bijvoorbeeld, maar heb het idee dat in lange bochten die wat wijder loopt. .
Dit kan ook als het balhoofd te los staat.

Met Hyperpro vering moet je met de besten meekunnen op het circuit.
Even laten checken. :Y
 
Mannen,
Ik ben een grote schoonmaak aan het houden thuis. En heb daardoor heel veel (org.) onderdelen van mijn zx10r 2008 in de verkoop. Van tank tot komplete kuip, ook wat race spul. En blok delen.

Als iemand nog wat zoekt, let me know😌
 
Terug
Bovenaan Onderaan