ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Nieuwe binnenpoten richting de 850-900,- afhankelijk bij welke firma je ze besteld, levertijd lang. Imitatie voor iets meer dan de helft, dan moeten ze nog in de onderpoot geplaatst worden. En dan nog laten servicen inclusief nieuwe glijlagers en een set veren.

Overigens, mochten de gebruikte poten niet in orde zijn mogen ze kosteloos weer terug. Nieuwe binnenpoten zijn dus nog steeds plan B.
 
TNK is minimaal net zo goed als origineel, kijk even bij de Italiaanse webshops.
Het vervangen kan tijdens de service beurt, nou niet echt veel meerwerk, kostte mij niks extra's.

20200311_155317.jpg
 
Als je ze opnieuw laat DLC'en, zijn ze goed. Tweedehands kan thv de glijbussen gewoon ook door de coating zitten, dan moet je dat alsnog doen.
Het is niet omdat jouw shop het niet kan, dat het niet mogelijk is. Dit gebeurt overigens meestal door de vork niet op tijd en stond een onderhoud te geven. Waarom dat niet in de standaard onderhoudsintervallen van een motor zit, is me een raadsel.
 
Nieuwe binnenpoten richting de 850-900,- afhankelijk bij welke firma je ze besteld, levertijd lang. Imitatie voor iets meer dan de helft, dan moeten ze nog in de onderpoot geplaatst worden. En dan nog laten servicen inclusief nieuwe glijlagers en een set veren.

Overigens, mochten de gebruikte poten niet in orde zijn mogen ze kosteloos weer terug. Nieuwe binnenpoten zijn dus nog steeds plan B.
Origineel wordt als goed is geleverd met de as en remklauw bevestiging,kan niet alleen de binnenpoot.
 
Nieuwe binnenpoten richting de 850-900,- afhankelijk bij welke firma je ze besteld, levertijd lang. Imitatie voor iets meer dan de helft, dan moeten ze nog in de onderpoot geplaatst worden. En dan nog laten servicen inclusief nieuwe glijlagers en een set veren.

Overigens, mochten de gebruikte poten niet in orde zijn mogen ze kosteloos weer terug. Nieuwe binnenpoten zijn dus nog steeds plan B.
Wilbers heeft ze ook
 
Bedankt heren. Mochten de nieuw-gebruikt bestelde poten niet voldoen dan ga ik verder met jullie adviezen. Input wordt gewaardeerd :}
 
Overigens is een old school chroom coating nog steeds verreweg het meest slijtvast, maar ook het minst sexy.
 
Heb de meeste zx10s wel eens gezeten en/of gereden maar er is er niet 1 die ruim is ;)
Geldt trouwens ook meteen voor de rest van de sportsbikes
Nou ik heb nu het 08/09 model en dat is (vind ik) toch geen kleine fiets. Komt idd niet in de buurt van een zx12r maar dat is ook gelijk een heel ander segment. Voor een supersport heb ik geen claustrofobie op die fiets en dat kreeg ik op dat 2014 model wel. Ik ben dan wel rond de 184cm en rond de 100 kilo, dat speelt natuurlijk ook mee per persoon en per ervaring.
 
Nog even een andere vraag, ik zag dat bij mij de katalysator er tussenuit is en natuurlijk een vervangende demper. Dus eigenlijk zou die afgesteld moeten worden. Vroeger was dat alleen mogelijk via een powercommander of iets dergelijks. Blijkbaar kan je hem tegenwoordig ook gewoon laten chippen hoorde ik. Wat zeggen jullie, gewoon via een PC of chippen en waarom, en ik hoop op ervaring en geen gelezen verhalen. Hij loopt heerlijk hoor op dit moment en ook aan vermogen geen gebrek, maar volgens mij best zinvol met zulke wijzigingen.
 
Nou ik heb nu het 08/09 model en dat is (vind ik) toch geen kleine fiets. Komt idd niet in de buurt van een zx12r maar dat is ook gelijk een heel ander segment. Voor een supersport heb ik geen claustrofobie op die fiets en dat kreeg ik op dat 2014 model wel. Ik ben dan wel rond de 184cm en rond de 100 kilo, dat speelt natuurlijk ook mee per persoon en per ervaring.
Mag jij raden welk jaar zx10r ik heb ;)
Wou eigenlijk een 04/05 maar was echt net zo n shetland pony voor mn gevoel, 06/07 viel sowieso al af voor mij ivm uiterlijk dus toen kwam ik op de 08/10 of nieuwer.

Nog even een andere vraag, ik zag dat bij mij de katalysator er tussenuit is en natuurlijk een vervangende demper. Dus eigenlijk zou die afgesteld moeten worden. Vroeger was dat alleen mogelijk via een powercommander of iets dergelijks. Blijkbaar kan je hem tegenwoordig ook gewoon laten chippen hoorde ik. Wat zeggen jullie, gewoon via een PC of chippen en waarom, en ik hoop op ervaring en geen gelezen verhalen. Hij loopt heerlijk hoor op dit moment en ook aan vermogen geen gebrek, maar volgens mij best zinvol met zulke wijzigingen.
Chippen is niet het juiste woord maar ik zou je aanraden om eens contact op te nemen met bijv Druiff racing
Blokken altijd op maat laten afstellen, evt kan ook meteen je begrenzing op de eerste versnellingen opgeheven worden e.d.
 
Mag jij raden welk jaar zx10r ik heb ;)
Wou eigenlijk een 04/05 maar was echt net zo n shetland pony voor mn gevoel, 06/07 viel sowieso al af voor mij ivm uiterlijk dus toen kwam ik op de 08/10 of nieuwer.


Chippen is niet het juiste woord maar ik zou je aanraden om eens contact op te nemen met bijv Druiff racing
Blokken altijd op maat laten afstellen, evt kan ook meteen je begrenzing op de eerste versnellingen opgeheven worden e.d.
Nou de 04/05 is nog groot voor mijn gevoel zover ik me kan herinneren in vergelijking met de nieuwere modellen. Maar het 08 model is voor mij gewoon precies goed, denk dat deze er ook niet meer uit gaat. Gelukkig een gevonden met minder dan 10k op de teller dus deze kan nog wel even mee ook.

Voor 350 compleet afgesteld op de bank valt mee moet ik zeggen, alleen is het wel jammer dat als je een andere uitlaat koopt dat je weer opnieuw begint. Heb het idee dat dat toch minder is als je een PC hebt. En deze heb je ook weer nodig voor een quickshifter.

Maar wat wordt er begrensd in de eerste versnelling? Heb nog niet het idee dat ik wat mis?
 
Voor 350 compleet afgesteld op de bank valt mee moet ik zeggen, alleen is het wel jammer dat als je een andere uitlaat koopt dat je weer opnieuw begint. Heb het idee dat dat toch minder is als je een PC hebt. En deze heb je ook weer nodig voor een quickshifter.
De quickshifter had ik op de '08 volgens mij van Healtech.
En hij is ook met een andere uitlaat op de bank geweest en afstellen was niet nodig.
Ook niet na een nieuw K&N filter waarbij het oude luchtfilter er als een stofzuigerzak uit zag.
Wat een berg stof zat daar op zeg. _O-
Het vermogen met de K&N was +1 pk en RF deed dat af als een meetverschil. -O-

Zo met meerdere moderne injectie motorfietsen naar de testbank geweest, en zeker met alleen een andere einddemper hoefde er niets te gebeuren.
Soms kwam RF wat tegen bij moderne viercilinders, een fractie arm helemaal boven in toeren zo vertelde hij.

Bij een volledig Akrapoviç systeem met grotere buizen en motoren waarbij de cat verwijderd is zal afstellen eerder zin hebben.
Maar niet bij mijn BMW, de afstelling en maximaal vermogen is OEM praktisch gelijk aan de Gemini flash.
Hoogstens een programma voor de uitlaatklep kon er daar uit.
Wel iets meer vermogen rond de vierduizend toeren.
Verder liggen de A/F lijntjes gewoon een millimeter van elkaar en volgen ze dezelfde weg.
Zonder run was het ook goed.
Via de lamda sensoren meet die het zelf wel. :?
 
Nou de 04/05 is nog groot voor mijn gevoel zover ik me kan herinneren in vergelijking met de nieuwere modellen. Maar het 08 model is voor mij gewoon precies goed, denk dat deze er ook niet meer uit gaat. Gelukkig een gevonden met minder dan 10k op de teller dus deze kan nog wel even mee ook.

Voor 350 compleet afgesteld op de bank valt mee moet ik zeggen, alleen is het wel jammer dat als je een andere uitlaat koopt dat je weer opnieuw begint. Heb het idee dat dat toch minder is als je een PC hebt. En deze heb je ook weer nodig voor een quickshifter.

Maar wat wordt er begrensd in de eerste versnelling? Heb nog niet het idee dat ik wat mis?
Klopt de 04 is wel een beetje wijder dan de recente modeelen maar ik vond hem vooral erg laag, ben zelf 2.03 lang en had echt het gevoel op zo n kleine pony te zitten.

Zoals @Worldbeater al aangeeft is het niet nodig om bij demper vervanging weer opnieuw af te stellen.. ik zou overigens altijd kiezen voor maatwerk ipv powercommander.

08-10 model heeft een begrenzing op de eerste 2 of 3 versnellingen, merk je zo idd niet zo heel veel van als je hem normaal op straat gebruikt
 
Vandaag bezig geweest om het brandstof filter te vervangen.

Eerst de volle tank leeg gepompt (sympathiek van de vorige eigenaar om hem af te tanken voor verkoop:)), en daarna de pomp er uit geschroefd. Deze was wel uitgefilterd na 35dkm.

144762AF-22DB-4ACB-97D4-C88AB26BFDDD.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan