Beste mensen,
Momenteel rij ik inmiddels 4 jaar op m'n zx10r uit 2005. Een kanon dat eigenlijk nooit gaat vervelen. -1 tandje voor en +2 tandjes achter sinds 2 jaar....nog meer fun dus.
Wat ik fantastisch vind aan de machine is het rauwe en directe respons op het gas van de machine...wheeliend bochten uit etc...heerlijk.
Echter vind ik de R1 vanaf 2009 ook een waanzinnig mooie machine. Gisteren maar eens proefgereden op een 2011 model.....waanzinnig ook. Wel heel anders in meerdere opzichten.
De R1 stuurt scherper, echter heb ik minder feeling met de voorkant als bij de zx10r, maar ok, een proefrit van 1 uur met daarin 10-15 minuten echt een beetje gasgeven, zegt nog niet genoeg. Daarbij voelt de zx10r wel zwaarder aan de voorkant vergeleken met veel supersports.
De R1 rijd soepeler, wel meer aan uit gasreactie, maar goed dat hebben veel bikes met elektronische gasregeling tegenwoordig. Vind de gasrespons van de zx10r fijner omdat deze nog met kabels is, maar kwestie van wennen.
Wel vind ik de R1 wat onvoorspelbaar. Hij lijkt onderin minder koppel te hebben en dan peng...sta je opeens 11 o clock .....de zx10r is veel controleerbaarder in mijn ervaring...maar goed, andere tandwielverhouding ook, die van de r1 was denk ik nog standaard. En rij natuurlijk al 4 jaar op de zx10r.
Vind het crossplane geluid waanzinnig en wil eigenlijk de overstap denk ik wel maken, maar weet dat er meerdere zijn die een zx10r gen 1 gehad hebben, en spijt hebben van het wegdoen.
Ik hoop eigenlijk dat er iemand hier tussenzit die beide heeft of heeft gehad en zijn/haar ervaring kan delen. Doen of niet?
Tips wat te veranderen voor betere rijprestaties etc bij de R1?
Heb bij mijn zx10r bijvoorbeeld hyperpro vering en stuurdemper erop, wat super is. Aangepaste remmen ook etc.
Hoor het heel graag
Momenteel rij ik inmiddels 4 jaar op m'n zx10r uit 2005. Een kanon dat eigenlijk nooit gaat vervelen. -1 tandje voor en +2 tandjes achter sinds 2 jaar....nog meer fun dus.
Wat ik fantastisch vind aan de machine is het rauwe en directe respons op het gas van de machine...wheeliend bochten uit etc...heerlijk.
Echter vind ik de R1 vanaf 2009 ook een waanzinnig mooie machine. Gisteren maar eens proefgereden op een 2011 model.....waanzinnig ook. Wel heel anders in meerdere opzichten.
De R1 stuurt scherper, echter heb ik minder feeling met de voorkant als bij de zx10r, maar ok, een proefrit van 1 uur met daarin 10-15 minuten echt een beetje gasgeven, zegt nog niet genoeg. Daarbij voelt de zx10r wel zwaarder aan de voorkant vergeleken met veel supersports.
De R1 rijd soepeler, wel meer aan uit gasreactie, maar goed dat hebben veel bikes met elektronische gasregeling tegenwoordig. Vind de gasrespons van de zx10r fijner omdat deze nog met kabels is, maar kwestie van wennen.
Wel vind ik de R1 wat onvoorspelbaar. Hij lijkt onderin minder koppel te hebben en dan peng...sta je opeens 11 o clock .....de zx10r is veel controleerbaarder in mijn ervaring...maar goed, andere tandwielverhouding ook, die van de r1 was denk ik nog standaard. En rij natuurlijk al 4 jaar op de zx10r.
Vind het crossplane geluid waanzinnig en wil eigenlijk de overstap denk ik wel maken, maar weet dat er meerdere zijn die een zx10r gen 1 gehad hebben, en spijt hebben van het wegdoen.
Ik hoop eigenlijk dat er iemand hier tussenzit die beide heeft of heeft gehad en zijn/haar ervaring kan delen. Doen of niet?
Tips wat te veranderen voor betere rijprestaties etc bij de R1?
Heb bij mijn zx10r bijvoorbeeld hyperpro vering en stuurdemper erop, wat super is. Aangepaste remmen ook etc.
Hoor het heel graag