zx10r omgekeerd schakelen 2016

ZEDPower

MF'er
18 jan 2009
97
11
Zuid Holland
Hi, ik ben op zoek naar ervaringen met omgekeerd schakel sets die er op de markt zijn.


Gaat in dit geval om een ZX10R SE, 2018, met quickshifter en blipper af fabriek. Maar ook ervaringen met andere merken hoor ik graag.


Er zijn rear sets beschikbaar waarbij de schakel as via een verloop mechanisme omgekeerd kan schakelen.

Ik heb er een aantal gevonden, maar wil weten wie daar ervaring mee heeft

Bike Sport Development heeft er zelfs 1 die past op de standaard rearset.

Daarnaast zijn er LighTech, Vortex, PP Tuning die rear sets hebben met een revers shift mechanisme.


Wat ik graag wil weten, is:

Hoe goed en betrouwbaar werkt dit in de praktijk?

Hoe makkelijk is het om dit zelf te monteren?


Ik ben dus op zoek naar een systeem waarbij de electronica van de bestaande schakeling niet hoeft te worden aangepast.


Thx

Dan
 
Laatst bewerkt:
Wat VDV zegt; armpje op het blok kan vaak omgedraaid worden. Volgens de Kawa website werkt de quickshifter voor up en down, dus verwacht niet direct problemen.

 
Helaas dat gaat niet, dat deed ik tot nu toe bij alle voorgaande motoren wel. Een ZX10R-SE heeft quickshifter met blipper waardoor je het armpje niet kan omdraaien.
Inmiddels heb ik de oplossing gevonden. En remschakelset waar een converter voor het schakelmechanisme in zit. Ik heb bij LighTech de oplosing gevonden. Er zijn er meerdere die dit leveren voor Kawasakie, PP Tuning, alleen moet dan je zijstandaard eraf. Vortex slecht leverbaar in NL en Bike Sport Development die zelfs een converter heeft voor de standaard remschakel set. Ik heb voor LighTech gekozen omdat deze mij het meest betrouwbaar overkomt
 

Bijlagen

  • 1587658716861.png
    1587658716861.png
    873 bytes · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan