ZX10R vs Triumph Daytona955i : wie & waarom

Ik hou met alles rekening en kies ! :

  • de ZX10R !!

    Stemmen: 6 40,0%
  • Daytona955i!!!

    Stemmen: 9 60,0%
  • de veel te dure RSV mille :) :(

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    15

desp0

MF veteraan
16 aug 2005
2.084
1
Deelgemeente Gavere
Mijn neef is van plan een nieuwe motor te kopen anno januari 2007,
zijn laatste motor was een Honda VTR firestorm.

nu kampt hij met de volgende vragen waar hij echt niet aan uitgeraakt

uit verschillende magazines bleek dat de daytona de beste zitpositie vertoonde,
daarom viel zijn keuze eerst op dit (en omwille de driecilinder). Het is niet de bedoeling om het
circuit af te raggen maar zuiver pleziermotor met op oog verre reizen tegelijk.
Nu vonden we die daytona 675 ook echt wel :9~ , maar hij is een beetje bang
dat dit aanzienlijk vermogen tekort komt, (van een 1000cc terug naar 675 over te stappen ...)

Nu gaan het verhaal rond dat de daytona 955 een facelift zou krijgen in 2007...
maar dit verhaal komt dan ook van daytona verdelers
en dan komt de kat op de koord : de daytona is "onbetrouwbaar", heeft
toch alleszins zo'n reptuatie. triumph is wel bezig met een revival maar
vergelijken met japanners kan je toch nog niet echt denken we qua motor betrouwbaarheid.

Onlangs viel ons oog op de nieuwe ZX10R, mijn neef die het niet echt heeft
voor de 4cilinders (in lijn) kon deze toch nog smaken omwille de enooorme
berg pk's zodanig dat er ook onderin de toeren wat te beleven valt, of valt
dit toch tegen?
Ook voor de looks moeten we het niet laten, we vinden hem echt allebei :9~
(en hij bestaat in zwart !! wij zijn nogal painted black liefhebbers ;) )
Ook hier is er een grote maar ... is de ZX10R supersport pur sang ?
hiermee kijken we naar de zitpositie, valt hiermee iets te beleven om pakweg
mee te gaan reizen...

vergelijk aub dat hij reeds verre reizen ondernomen heeft met een VTR ...
toch ook niet meteen de beste toerbuffel. Dus als hij in de buurt komt
van deze VTR is het dik ok


Kan iemand ons de verhalen/geruchten van triumph bevestigen/ontkennen?
Kan iemand ons bevestigen dat reizen met een ZX10R mogelijk is ? de power onderin? want van twee naar viercilinders is toch ook weer heel wat anders.


grtn Fred & Pedro
 
zou voor een daytona gaan :+ (ohja die heb ik zelf),

maar heb zelf ook een VTR Firestorm gereden, rijd perfect alleen de kleine acceradius was voor mij reden om 'm in te ruilen (ga nogal veel met vakantie met de motor), de VTR ingerolen voor een RSV Mille '02, ook nog een optie zou ik zeggen, een lekkere twin en ook perfect voor grotere afstanden (en super betrouwbaar, 2002 type dan).

Nu net terug van een eerste vakantie op een Daytona 955 (2003), en dit rijd echt super voor op vakantie, comfortabeler dan een RSV Mille (dat is toch meer een super-sport), en verbruik met sportief rijgedrag 1:18 in de bergen (met open laat + mapping :} ), dit met een 21 liter tank, reken maar uit wat je kan rijden :Y ...

over een 1050 daytona gaan wel geruchten, maar wanneer deze zou moet komen durft nog niemand te zeggen... '(

succes met de koop.
 
zou voor een daytona gaan :+ (ohja die heb ik zelf),

maar heb zelf ook een VTR Firestorm gereden, rijd perfect alleen de kleine acceradius was voor mij reden om 'm in te ruilen (ga nogal veel met vakantie met de motor),

dat was 1 van de redenen waarom hij de deur uitging, echt een zuipschuit.
Zo'n rsv mille ... ging dat een beetje voor verre reizen? qua zitpositie dan, of je niet verkrampt erop zit na X00 km's ... voor het design moet je het ook niet laten 8-)
 
ik ga straks met de 10 weer de alpen in en heb dan heeell veeell fun en augustus weer naar de dolomieten en iedere dag weer een smile van oor tot oor :Y
en power genoeg maakt niet uit of je laag of hoog in toeren zit *O* *O*

dus truimph :W :W

verder commentaar is overbodig lijkt me
 
Als je vriend een Triumph Daytona 955i uit 2007 gaat zoeken wens ik hem veel succes. Die zal hij niet vinden. Triumph heeft de pijlen gericht op de 675 en zal geen moeite meer stoppen in de 955. Sterker daar stoppen ze zelfs mee. ;(

En dan je antwoord op je vraag.... Triumph.. ALTIJD :Y .
Rij zelf op de 2005 Jetblack special edition uitgave (die met het vele carbon) en bevalt me prima. Geen problemen, geen stress, kracht en snelheid genoeg.

groet.
Muis
 
Terug
Bovenaan Onderaan