ZX12-R 2004

poennie

MF'er
7 dec 2003
137
0
Maasdijk
Hallo, heeft iemand ervaring met de ZX12 2004?

zx12r_01.jpg


zx-12r-black.jpg


Wat vinden jullie van de ZX12?

Bijlage: zx12r_01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Neee, alleen dat hij in het zwart wel HÉÉÉÉL erg mooi is!! :9~ :9~

Verder als hieronder ben ik niet gekomen helaas ;(
112355
 
Laatst bewerkt:
is wel mooi maar zoon motor moet gewoon groen zijn :)

:^

Ik heb in april een nieuwe ZX-12R gekocht. Er zijn minimale verschillen tussen het 2003 en het 2004 model.

Maar ik vond het groene 2003 model veel mooier, dan de tamme kleuren van 2004. Bovendien kreeg ik nog flink korting op een overjarige, dus de keus was voor mij gauw gemaakt.

Ik vind het een fantastische motor. Door het gigantische koppel erg schakellui te rijden en is ondanks zijn grote formaat toch geschikt voor snel bochtenwerk.

Dit is de mijne:
full


Oei, van 10MB verkleinen naar 35Kb is niet echt een succes.
 
Ik vind het een fantastische motor. Door het gigantische koppel erg schakellui te rijden en is ondanks zijn grote formaat toch geschikt voor snel bochtenwerk.

Dit is de mijne:
(Afbeelding)

Ik kan het helemaal met je eens zijn dat de 12 echt ontzettend goed stuurt!!
Voor en achter had ik geen randje meer over :X
 
Die van mij verbruikte geen druppel.

Waarom vind je dan dat ie zo zuipt? :+

Olieverbruik heb ik nog niet kunnen constateren. Maar ik heb er nog steeds niet op gelet wat ie nou aan brandstof verbruikt.

Ik heb die motor puur als hobby en die mag gelukkig wel wat kosten. Gezien de aanschafprijs en te verwachten bandenverbruik stoor ik me niet zo aan benzineverbruik, maar als het zuiniger kan is dat wel meegenomen.

Weet iemand of een powercommander hierbij erg nuttig kan zijn?
 
Het hoge benzineverbruik is vnl vervelend als je wat verder weggaat. Toen ik naar Zd-Frankrijk ging moest ik om de 3 kwartier tanken. Dat drukt de gemiddelde snelheid nogal ;)
Ik geloof niet dat ie met een powercommander zuiniger wordt.
 
Ja je hebt wel gelijk, een kleine actieradius kan erg irritant zijn. Nog meer als je op een zondag in België rondrijdt en je geen geopend tankstation kunt vinden. (wel eens gehad met mijn ZZR600, paniek was al ingetreden toen ik nabij Breskens Nederland terug inreed en eindelijk kon tanken.)
 
Het hoge benzineverbruik is vnl vervelend als je wat verder weggaat. Toen ik naar Zd-Frankrijk ging moest ik om de 3 kwartier tanken. Dat drukt de gemiddelde snelheid nogal ;)
Ik geloof niet dat ie met een powercommander zuiniger wordt.

Ik denk het wel. De motor staat meestal wel wat rijk afgesteld. Maar neem even contact op met bijv. Frederiks in Goes. Die kan je ongetwijfeld vertellen hoe de ZX-12R staat afgesteld.
 
Ik heb gelezen in de MOTO73 dat deze fiets geschikt is om te touren en voor supersport, klopt dit?

als het geld goed meezit zou ik een 12 kopen het liefst een zwarte uit 2004 alleen staan die weinig op internet en ik ziet er nog geen 1 die 2de hands is.
 
k wil niet veel zeggen, maar mij lijkt een verbruik van 1 op 16 voor een ZX12 wel HEEL zuinig :P (ik rij met een ZX6-R op 25KW ook 1 op 16)
ennuh.... ~Vincent~, smaken verschillen
 
Ik heb gelezen in de MOTO73 dat deze fiets geschikt is om te touren en voor supersport, klopt dit?

als het geld goed meezit zou ik een 12 kopen het liefst een zwarte uit 2004 alleen staan die weinig op internet en ik ziet er nog geen 1 die 2de hands is.

Klopt, je kunt heerlijk rustig toeren en ja hij is ook goed voor Supersport....

Zie voor 2e hands 2004 model ==> www.mobile.de daar heb ik er al een paar zien staan!

Succes
 
niets tegen suzuki(integendeel),maar die achterkant van de busa...... :?
doe mij maar een 12..die tiende van seconde sneller en paar kilometer per uur
harder doet me niets.
k haal met mn zrx1200r 1:20 (rij dan wel heel rustig).
 
niets tegen suzuki(integendeel),maar die achterkant van de busa...... :?
doe mij maar een 12..die tiende van seconde sneller en paar kilometer per uur
harder doet me niets.
k haal met mn zrx1200r 1:20 (rij dan wel heel rustig).

En die paar km/u is volgens mij ook niet meer relevant, nu ze beiden begrensd zijn op 300.

En sorry voor de Busa rijders, maar ik vind die fiets er echt niet uitzien.
 
k wil niet veel zeggen, maar mij lijkt een verbruik van 1 op 16 voor een ZX12 wel HEEL zuinig :P (ik rij met een ZX6-R op 25KW ook 1 op 16)
ennuh.... ~Vincent~, smaken verschillen

Zegt dus helemaal niks hè de cilinderinhoud.

Een 600 moet veel meer toeren maken en gebruikt daarom ook weer meer.

Paar jaar terug een proefrit gemaakt op een ZX12 (model 2000?). Wat ik me er nog van herinner is het enorme vermogen. Hij blijft maar trekken en dat vanaf een paar toeren tot aan rood. Vond het geloof ik wel een "rechtuit-motor".
 
Terug
Bovenaan Onderaan