zx12r (2000)

Hey allemaal!
Vrijdag de fiets opgehaald...en gelijk een paar kilometers gemaakt! Vandaag (zaterdag) ook de hele dag aan het rijden geweest! Met één woord: GEWELDig.

Hij rijdt ontzettend lekker, ziet er super uit.
Nu begint het leren kennen van de fiets. Ik merk wel dat ik er nog achter moet komen hoe met het gas om te gaan. Met name in de bochten moet ik gedoseerd gas geven. Als je met dit beest namelijk het gas open rukt (wat met de oude cbr1000 wel kon) ga je toch iets sneller dan verwacht.. (stom stom stom ik had het namelijk kunnen weten) Maar na een dagje rijden leer je het al snel!
Op de rechte stukken zit je binnen een paar seconden op uiterst illegale snelheden (240 op het stukje driebaans A2 bij zaltbommel) Mijn aanstaande zwager had het nakijken met zijn VFR.
 
Verder:
Gezien het feit dat mijn meissie mee was.... het toeren gaat ook prima (gewoon in zijn zesde versnelling en dan rijdt het super relaxed.. (we reden ongeveer 140-160 km/per uur).
Gezien het feit dat ik natuurlijk de hele tijd aan het spelen was met het gas kon ik deze keer 180 KM rijden en moest 13 liter bij tanken( ongeveer i:13.. da's niet helemaal verkeerd...)

We hebben ook wat stukje dijk gepakt met lekker veel bochten.. Dan moet je weer onthouden dat het gas opendraaien betekend dat je veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel harder gaat dan de oude motor... maar aan het einde van de dag ging het stukken beter.

Omdat we altijd op de motor op vakantie gaan (camping MOTO in Mont Clar)heb ik vandaag kunnen ondervinden dat je met het grootste gemak de hele dag op de zx kunt blijven zitten en het echt jammer vindt als de dag weer om is. Zithouding.. erg lekker ook prima voor de lange afstanden.
 
Dus om een kort verhaal lang te maken:
Zithouding (sportief maar prima uit te houden op lange afstanden)
Vermogen (Tja wat moet je daar nou op zeggen...brrrrrrrrrrrrrrrrrrr)
Looks (de stoerste motor die ik ken)
geluidje (met standaard titanium demper.. is het erg lekker.. je hoeft geen bleeeerpijp aangezien je toch al opvalt door de looks.... alhoewel... misschien volgend jaar)

Een absolute aanrader.. ben er echt laaiend enthousiast over! Wil eigenlijk nu weer gaan rijden... (maar vrouwtje wil niet en zwagertje heeft een baal momentje omdat tie er vierkant uit is gereden....lol)

Greetz van een superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr tevreden zx12 rijder!
 
p.s.:
Ben morgen weer op het asfalt te vinden.... dit keer ergens tussen den haag/gouda/utrecht. Als je goed kijkt kun je de grijns op mijn gezicht zien!
 
Dat klinkt goed wacky *D Ik heb een proefrit mogen maken op een zx12r en kan je mening zeker delen ook al was het maar een half uurtje wat ik heb gereden :]
 
Vandaag even kort ritje gemaakt... vrouwtje wilde ook even thuis rustig op de bank zitten......

Ben niet gauw helemaal onderste boven van een fiets maar dit... had ik natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eerder moeten doen.
 
wow top man gave fiets :P ....

Ben grappig genoeg zelf ook begonnen met een Honda hornet vorig jaar terwijl mijn vriend een zx12R had :P ...(gaat niet werken die combi)na 3 maanden mocht ik al op de 12 rijden en hij achter mij aan op de hornet |( . Als jullie samen gaan rijden gaat dit niet werken want zij zal zich helmaal wezeloos moeten sturen om jou bij te houden..zelfs als je rustig rijd( Spreek uit ervaring!!)

Ik wilde dolgraag een 12 maar ja had niet genoeg eurootjes en heb toen besloten voor een zx9R..en die is ook gaaaf........

dus hebben nu deze combi :}
full
 
Misschien is er een bandje te vinden die het langer volhoudt? Misschien Bridgestone?

Maar dat ze snel slijten is een feit! Hoort erbij zeggen ze... *D

Ik rij nu met de BT 014 eronder bevallen mij goed enredelijk slijtvast , maar het is maar hoe je er mee rijd ??, ik de mijne sinds 12 mei vorigjaar en er staat nu 44.000 km op de teller , en dat is niet van alleen maar rondjes in de stad rijden!!, ben er al 2 keer mee naar italie geweest gaat prima zeker gezien mijn leeftijd ,
Maar veel plezier met je fiets man seejoe on the road !!
 
mys -> we realiseren ons ook dat het geen ideale combi is.. maar ja.. mijn ouwe fiets was op en we moesten dus toch over naar een nieuwe. Haar hornet is uit 2003 en dus viel zij dit jaar even buiten de boot. Volgend jaar zal ze waarschijnlijk richting zx6 of ander r6 gaan.

Zijn jullie overigens ook samen op vakantie gegaan? Lange afstanden e.d....
De truc die wij over het algemeen uithalen is dat zij voorop gaat rijden en op die manier het tempo kan aangeven.
 
mys -> we realiseren ons ook dat het geen ideale combi is.. maar ja.. mijn ouwe fiets was op en we moesten dus toch over naar een nieuwe. Haar hornet is uit 2003 en dus viel zij dit jaar even buiten de boot. Volgend jaar zal ze waarschijnlijk richting zx6 of ander r6 gaan.

Zijn jullie overigens ook samen op vakantie gegaan? Lange afstanden e.d....
De truc die wij over het algemeen uithalen is dat zij voorop gaat rijden en op die manier het tempo kan aangeven.

Jep zijn samen naar Italie geweest maar dat was al op de zx9r....En ik denk zeker dat het op mijn hornet een heel ander verhaal geweest zou zijn. Ja idd ik reed met de hornet ook vaak voorop...maar uiteindelijk zal jij ervaren dat t geen fun is omdat je motor niet echt te kunnen gebruiken. Meer vermogen is niet alleen voor meer snelheid maar ook stabieler en zeker op de lange afstand minder vermoeiend. Maar nogmaals tis niet anders voor jullie ...Jij hebt echt de mooiste fiets die er is gekocht.....rijd werkelijk als een trein :P :P :P (spreek wederom uit ervaring!!)

Have fun together ...en idd laat haar ook eens op de 12 rijden :P :}
En dat is echt niet gevaarlijk..ik reed er al op na een half jaar mijn rijbewijs te hebben. :+

[me]ouweman is mijn vriend[/me]
 
Wat een fietsen! :}

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Goeie opvolger van mijn huidige 25kw zxr400 :+ ;)
Of erbij, uiteraard wel kawa groen :)

[me]eXo droomt verder...[/me]
 
Gefeliciteerd wacky1972,
Je hebt een goede keus gemaakt, het is een hele fijne fiets om mee te sturen.
Daar zul jij veel plezier mee beleven.

CU
 
maar we zijn nu een weekje verder ..en ......al veel kilometers gemaakt :P :P :P :P
 
ok iets meer dan een week verder nu....
aantal kilometers.. tja helaas werkte het weer niet altijd mee maar heb er 1000 op zitten. Helaas is het seizoen bijna afgelopen....MAAAAAR hoe dan ook vandaag nog even op de fiets naar de RAI!
 
Terug
Bovenaan Onderaan