zx12r vraagjes

Sjeepp

Die hard MF'er
9 aug 2005
358
0
Schmallenberg Sauerland
Op korte termijn hoop ik de trotse eigenaar te worden van een ZX12R uit 2003.
Heb nu nog een ZX9R, maar 10 jaar trouwe dienst ben ik toe naar iets nieuwers.
Wie heeft ervaring met de zitpositie v/d duopass.en ervaring met vakantiebagage.
Mijn vrouw zou tijdens lange ritten iets beter willen zitten en daarbij willen we ook nog het een en ander meenemen voor vakanties.
Zouden mijn oxfort reistassen die nu d.m.v. riemen onder het duozadel lopen ook passen op een 12, dit omdat de einddemper van een 12 veel hoger doorloopt??
A.s. weekend is het misschien zover dus alle suggesties, adviezen van jullie zou ik graag willen horen.
Sjeepp


full
 
Op korte termijn hoop ik de trotse eigenaar te worden van een ZX12R uit 2003.
Heb nu nog een ZX9R, maar 10 jaar trouwe dienst ben ik toe naar iets nieuwers.
Wie heeft ervaring met de zitpositie v/d duopass.en ervaring met vakantiebagage.
Mijn vrouw zou tijdens lange ritten iets beter willen zitten en daarbij willen we ook nog het een en ander meenemen voor vakanties.
Zouden mijn oxfort reistassen die nu d.m.v. riemen onder het duozadel lopen ook passen op een 12, dit omdat de einddemper van een 12 veel hoger doorloopt??
A.s. weekend is het misschien zover dus alle suggesties, adviezen van jullie zou ik graag willen horen.
Sjeepp


(Afbeelding)

Ik heb mijn ZX-12R van 2004 met slechts 4500 kilometer weggedaan omdat mijn vriendin er absoluut niet achterop kon zitten. Moet er wel bij vertellen dat ze zware artrose (slijtage aan alle gewrichten) heeft.

Je tassen passen denk ik niet, demper zit te hoog. Mijn tassen (miles&miles) pasten in ieder geval niet.

Voor de rest is de 12R een heerlijke fiets waar je goed mee kunt toeren maar ook verschrikkelijk hard mee kunt gaan.

Kijk anders eens op de verschillende topic's over de 12R hier op het forum.

Succes met de aanschaf!
 
Nou gelukkig heeft ze geen klachten op af en toe wat rugpijn.
Op mijn 9 gaat het wel op korte ritten (100-150 km) maar we hebben met z'n
2-en nooit echt lange afstanden gereden.Zelf heb ik nergens last van.
Ze wil graag net als vroeger weer met de motor op vakantie.
Heb ook al overwogen om een zzr 1200 te kopen maar deze uitvoering van een 12 is helemaal het einde.
Heb hiervoor een zzr 1100 gehad maar wat betreft sturen, uiterlijk enz. geef ik toch de voorkeur aan een ZXR
 
Tijd dat ze zelf rbw gaat halen en anders moet je helaas over op een tourfiets want er is geen enkele SS die goed zit,
In dat geval zal heel misschien een ZZR nog gaan (oid maar dat zijn geen Kawa's 8-) ) maar meestal zit een duopassagier op een sport teveel voorover met de benen in de nek op een te snal zitvlak.
 
De discussie over het kopen van een tourder doe ik al te veel met een maat van me, die rijdt een Pan European. Het antwoord van mij is altijd het zelfde:
OVER MIJN LIJK, dus dat is uitgesloten, net als het rbw halen.
Achterop zitten oke maar rijden doet ze voor geen meter!!
Zit ondertussen wel met een (luxe)probleem denk ik.
Als ze wat beter zit en ik kan de nodige bagage meenemen zit het wel snor.
Gaan nl. altijd camperen.
Vorige week even proefgezeten met z'n 2-en en ze zei dat het eigenlijk geen verschil uitmaakte
 
Ik heb een luggage-rack van Renntec achterop de motor, die heeft ook een handle voor de passagier. Weekend tas kan dan wel mee.

ZX-12RSRackREN7252B.JPG
 
De discussie over het kopen van een tourder doe ik al te veel met een maat van me, die rijdt een Pan European. Het antwoord van mij is altijd het zelfde:
OVER MIJN LIJK, dus dat is uitgesloten, net als het rbw halen.
Sport-Tourder :+

En over mijn fiets geen lijk! :+
 
Deze uitvoering is de mooiste die er is vind ik persoonlijk. En de ZX12R is een prachtige machine. Ik heb nu een ZZR1100 en mijn vrouw zit daar ook niet zo goed op, wel een uurtje of zo maar dat is echt genoeg.
Nou heb ik ook nog een motorscooter dus als we samen gaan pakken we die. Daar zit ze heerlijk op.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, is het niet mogelijk dat je de ZX12 neemt voor alleen rijden en kleine stukjes en iets anders (bijvoorbeeld een motorscooter zoals ik of een oud toerbest) Om samen grote stukken te rijden.
 
Vandaag onderhandeling gestart, denk dat op korte termijn knoop wordt doorgehakt. Als het aan mij zou liggen had ik hem vandaag nog.
Maar ja ... de wederhelft???
Zo'n luggage-rack van Renntec is te vergelijken met m'n huidig rek.
Kan er het nodige op kwijt, ben alleen benieuwd of m'n oxford tassen passen.
Maar dat is een kwestie van ff meenemen en passen
Dat extra handvat voor duopass. is wel erg handig.
Waar kun je die kopen?? Net gezocht op internet maar niets gevonden.
Wat betreft een motorscooter erbij....
Geld is na aanschaf echt een heel eind op.
Zal toch behoorlijk in mijn buidel moeten tasten.
Ga maar na.... een ZX9R uit 1994 naar een ZX12R uit 2003.
Heeft nog geen 9000 km gelopen dus kan er weer voor jaren tegenaan.
 
Zo'n luggage-rack van Renntec is te vergelijken met m'n huidig rek.
Kan er het nodige op kwijt, ben alleen benieuwd of m'n oxford tassen passen.
Maar dat is een kwestie van ff meenemen en passen
Dat extra handvat voor duopass. is wel erg handig.
Waar kun je die kopen?? Net gezocht op internet maar niets gevonden.

Volgens mij bij www.mdi-online.nl/
 
Hee Sjeep ken je geen handige Harry die eventueel de voetsteunen kan verlagen oid zodat de duo wat comfortabeler kan zitten ,heb het zelf wel eens gedaan voor een maatje van me en alles een beetje aangepast voor de duo en de duo,geen klachten meer.
Ik zou het in ieder geval proberen
 
Voetsteunen verlagen heb ik al aangedacht en inmiddels ook al iemand voor gevonden.
Ingreep is gelukkig niet zo moeilijk.
Schijnt ook imitatie voetsteunen te zijn die al lager zijn als normaal.
Makkelijkste is:
gewoon alleen rijden, beter weer en nou nog dat ding in huis hebben!!!!!!!!!!!
 
Even het allerlaatste nieuws.
Kreeg vandaag te horen dat niet zaterdag maar a.s. woensdag de 12 binnenkomt.
Moet uit een ander filiaal komen, dus mooi balen.
Nou ja............ heb ik toch nog de foto waar ik naar kan kijken.
Heb nog even gekeken naar mdi-online.
Hadden de bagagerekken alleen voor 2000 model
Bij Renntec had ik wel succes, dus daar maar bestellen
 
is misschien niet echt duidelijk op de foto's te zien de tassen.
de tassen hebben 't 1200km uitgehouden in één stuk, enkel tanken en terug verder rijden, en dat tegen snelheden tussen 160 en 180.beter dan koffers zou'k zeggen ;-)
full
 
Oke Kriske,
Weet nu dat het kan, zowiezo heb ik een bagagerek nodig voor tent enz.
Worden tassen niet warm??
Meen dat riemen onder duozit doormoet.
 
de riemen zitten onder 't afneembaar achter zadel door. maar er loopt ook één boven't zadel dacht'k, is ook al geleden van vorige jaar in mei dat'k ze gebruikt heb. tassen werden niet warm, 'k heb wel plastiek folie op de achterst flanken, daar waar de tassen op rusten, gekleeft.
 
Ha, die Mart,
Al weer een tijdje geleden
Had je nog gebeld maar je was op de 'weg'
Nee, dan liever wat aanfrotten met mijn tassen.
Volgens Kriske passen tassen perfect.
Zag je pics ook nog op 12 forum
Moest even wat info hebben betreffende een 12.
Sta op het punt mijn 9 hierop in te ruilen maar wederhelft moet ik nog
een beetje overtuigen dat de 12 beter zit.
Maar hoe het er nu uitziet denk ik wel dat ik aankomende week
trotse eigenaar ben van een 12
Op de 9 zat ze niet echt lekker en we willen nu wat vaker met z'n 2-en met
de motor erop uit en weer als ouds ermee op vakantie.
 
Mart, ben je morgenmiddag toevallig thuis??
Moet toch in Venray zijn, kom anders ff buurten en even je 12 bekijken.
Zelfde adres??
ja vanaf zo rond half vier
ben ik wel thuis, ga normaal als ik vrij heb altijd naar moes in blerick [motorcentrumvenlo]effbij kletsen heb nu drie weken achter elkaar gewerkt en heb nu vrij tot zondag middag ..ja ik weet het had ik maar een beroep moeten leren??? :? :? :?
 
Op korte termijn hoop ik de trotse eigenaar te worden van een ZX12R uit 2003.
Heb nu nog een ZX9R, maar 10 jaar trouwe dienst ben ik toe naar iets nieuwers.
Wie heeft ervaring met de zitpositie v/d duopass.en ervaring met vakantiebagage.
Mijn vrouw zou tijdens lange ritten iets beter willen zitten en daarbij willen we ook nog het een en ander meenemen voor vakanties.
Zouden mijn oxfort reistassen die nu d.m.v. riemen onder het duozadel lopen ook passen op een 12, dit omdat de einddemper van een 12 veel hoger doorloopt??
A.s. weekend is het misschien zover dus alle suggesties, adviezen van jullie zou ik graag willen horen.
Sjeepp

Hallo Sjeepp...

Ik weet niet je de knoop al doorgehakt hebt, misschien dat je nog wat hebt aan mijn bijdrage. *D

Heb sinds maart ook een ZX-12R en qua motor heb je een hele goede keus gemaakt!
Had hiervoor een zxr750 en dat is een hele overstap.
Mijn grootste issue was ook of mijn vriendin fatsoenlijk achterop zou kunnen zitten. Met de zxr al aardig wat langere tochtjes gemaakt en dat was met de 12 ook de bedoeling.
Als ik mijn vriendin mag geloven is het op de 12 toch minder goed toeven dan op de zxr. De zithouding voor de duo is wat meer opgevouwen, krampachtiger.
Het is een goed uur vol te houden, afhankelijk van het tempo, maar dan moet er toch ff gestopt worden. Op de zxr konden we dat toch beduidend langer volhouden.
Het gegeven is echter geen reden om er niet (langer) op uit te trekken, want dat kan met de 12 uitstekend.

Heb vandaag toevallig ook de zadeltassen van Oxford aangeschaft en dat is een prima systeem. Had eerst een tanktas gekocht, maar die bleef niet plakken...
Kwam er daarna pas achter dat het een kunststof tank was... |(
Laatst zag ik het zadeltas-systeem en vandaag even mee proefgereden. Werkt prima en kan een hoop in mee. Zal binnenkort wel eens wat piccies posten.

Succes met je keuze. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan