ZX14: de snelste, mooiste, met identiteitscrisis (ZZR1400)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hishikawa

MF veteraan
24 dec 2006
2.056
2
Den Haag
Met dit topic wil ik berijders van de Kawasaki ZX14 bij elkaar krijgen. Berijders van een ZZR1400 die van hun motor iets anders, iets bijzonders hebben gemaakt door hem iets aan te passen, richting het Amerikaanse model!

Ik ben zelf op zoek naar een topic waarin ik wat ZX14 rijders bij elkaar krijg. Ik ben zelf af en toe te vinden in het ZZR topic, het ZX12-R topic en het ZX-10 topic. Ergens hiertussen zit het segment wat ik zelf berijd.

Plaats hier je foto, je verhaal of andere posts over je ZX14

Gasten uiteraard welkom!
 
Piccie van mijn bike:
full
 
Ja, goed gezien: Yoshimura 4-in-1 systeem, zonder db-killer! HEERLIJK!!!
 
Laatst bewerkt:
Een bekende motor. Waarom ben je zo gefixeerd op het veranderen van ZZR1400 in ZX-14R? Dat is toch alleen het verschil in marketingsnaam tussen Europa en de Noord-Amerika. Voor mij maakt de naam niet zoveel uit, het gaat mij vooral om de (groene) motor. Al mijn 3 motors zijn groen en Kawasaki.

full
 
3 motoren? En welke heb je nog meer?

Tja, op je vraag kan ik geen goed antwoord geven. Ik weet dat er meerdere rijden met de decals van de ZX14 erop, en zou het leuk vinden ze eens bij elkaar te hebben!
Het is inderdaad alleen maar naam... maar een ZZR1400 forum is er ook (nog) niet, in het MF. Zou leuk zijn het eens in één forum te gieten, de ZZR1400 en ZX-14.
 
Met dit topic wil ik berijders van de Kawasaki ZX14 bij elkaar krijgen. Berijders van een ZZR1400 die van hun motor iets anders, iets bijzonders hebben gemaakt door hem iets aan te passen, richting het Amerikaanse model!

Ik ben zelf op zoek naar een topic waarin ik wat ZX14 rijders bij elkaar krijg. Ik ben zelf af en toe te vinden in het ZZR topic, het ZX12-R topic en het ZX-10 topic. Ergens hiertussen zit het segment wat ik zelf berijd.

Plaats hier je foto, je verhaal of andere posts over je ZX14

Gasten uiteraard welkom!


Ik vind de ZZR1400 of ZX14 hoe je hem ook wil noemen een bijzondere Kawasaki.
Maar waarom ga je niet op zoek naar een ZZR1400 club ?
Is die er niet in NL ?
 
Hey Busa-man! welkom hier! Ik kijk regelmatig op "je eigen" topic, samen met dr kawa!
Een ZZR1400 club is er wel in NL, maar absoluut niet actief!

In het MF was ik "zoekende".......
 
@Bullfrog: Ik wil ze wel eens zien! We moeten eens daten. Wilden we toch al eens doen, dacht ik uit voorgaande posts te begrijpen.

Ik wil nog iets met sec-flys....... hulp kon je me bieden, vertelde je toen..... :o
 
@Bullfrog: Ik wil ze wel eens zien! We moeten eens daten. Wilden we toch al eens doen, dacht ik uit voorgaande posts te begrijpen.

Ik wil nog iets met sec-flys....... hulp kon je me bieden, vertelde je toen..... :o

Ik weet waar ze zitten en hoe je verwijderen moet. Het is dan altijd aan te raden om dan een bezoekje aan een testbank te brengen, zeker omdat je al een open uitlaat erop hebt zitten. Dat heb ik toen ook verteld. Maar dat kan allemaal gecombineerd worden.
 
Hey Busa-man! welkom hier! Ik kijk regelmatig op "je eigen" topic, samen met dr kawa!
Een ZZR1400 club is er wel in NL, maar absoluut niet actief!

In het MF was ik "zoekende".......

Right !
Ik hoop dat er vele ZZR ZX's zullen aanmelden.

Heej - als mijn charger klaar is wil ik wel eens een drag wedstrijdje doen.
Tegen jouw super snelle ZX14 Afgesproken ?

Ik ga er dit jaar ook mee het rees circuit op , Zandvoort.
Beetje bochten gooi en smijt werk trainen.
 
Ik wil je zeker opzoeken, maar jij hebt het over charger, en ik sta volledig standaard...... op Yoshi na!

Ik heb vorig jaar op Zolder gereden, op de rechte stukken ging alles goed, maar de bochten moest ik het echt afleggen tegen de 6-en en 10-en..... Maar, wil wel weer een dag of wat gaan "proberen".....

Hoorde hier dat een man uit mijn omgeving hier afgelopen periode zijn hagelnieuwe spierwitte Busa aan een dief is kwijtgeraakt! Moet niet gekker worden.....
 
Ik wil je zeker opzoeken, maar jij hebt het over charger, en ik sta volledig standaard...... op Yoshi na!

Ik heb vorig jaar op Zolder gereden, op de rechte stukken ging alles goed, maar de bochten moest ik het echt afleggen tegen de 6-en en 10-en..... Maar, wil wel weer een dag of wat gaan "proberen".....

Hoorde hier dat een man uit mijn omgeving hier afgelopen periode zijn hagelnieuwe spierwitte Busa aan een dief is kwijtgeraakt! Moet niet gekker worden.....

ah joh ... was ook maar een grapje.

Op rees circuit lijkt me ook leuk te doen !
Misschien zien we elkaar.

en Busa's gestolen ? niks nieuws. Gewilde motoren.
 
Durf je dat niet zonder charger? Zelfs met mijn oude Z1000 heb ik busa's verslagen (en zij mij ook).

Wat valt er te durven , ja toch ?
Bang om te verliezen ? welnee - kan mij boeien.
Gaat om de lol. Misschien boekt hij wel een 250 pk Busa , ja toch ?

Als ik met teveel pk niet van de plek kom wat heb ik dan aan zoveel ?
Ik vermoed dat de charger als grote voordeel heeft dat het karakter exact zo is als dat van de standaard motor enkel dan met veel meer power over het hele bereik.
Dat moet wel resulteren in snellere tijden.

Wie van jullie gaat de ZZR ZX ooit opvoeren met een charger ?
Of vinden jullie snel al snel genoeg ?
 
Laatst bewerkt:
Bullfrog is al verder in het tunen, denk dat hij zeker een van de eerste zal worden.

Bij mij is het een centen-kwestie! Nu ff geen geld voor, maar wil wel heel graag........
 
Wat valt er te durven , ja toch ?
Bang om te verliezen ? welnee - kan mij boeien.
Gaat om de lol. Misschien boekt hij wel een 250 pk Busa , ja toch ?

Als ik met teveel pk niet van de plek kom wat heb ik dan aan zoveel ?
Ik vermoed dat de charger als grote voordeel heeft dat het karakter exact zo is als dat van de standaard motor enkel dan met veel meer power over het hele bereik.
Dat moet wel resulteren in snellere tijden.

Wie van jullie gaat de ZZR ZX ooit opvoeren met een charger ?
Of vinden jullie snel al snel genoeg ?

Daarom ben ik ooit met mijn oude Z1000 gaan dragracen. Ik wilde laten zien dat je met een oude motor (uit 1977) ook kan winnen en snel zijn.
Hoewel mijn ZZR al heel snel is, zou ik best wel een supercharger willen. Eerder nog dan een turbo. Een turbo is tegenwoordig zo gewoon. Met een supercharger kan ik mijn Akrapovic ook behouden. Het enige wat mij op dit moment tegenhoud, zijn de kosten en de mogelijke verminderde betrouwbaarheid.
 
Laatst bewerkt:
Daarom ben ik ooit met mijn oude Z1000 gaan dragracen. Ik wilde laten zien dat je met een oude motor (uit 1977) ook kan winnen en snel zijn.
Hoewel mijn ZZR al heel snel is, zou ik best wel een supercharger willen. Eerder nog dan een turbo. Een turbo is tegenwoordig zo gewoon. Met een supercharger kan ik mijn Akrapovic ook behouden. Het enige wat mij op dit moment tegenhoud, zijn de kosten en de mogelijke verminderde betrouwbaarheid.

Drag racen wil zeggen dat je je motor kort maar flink op zijn donder geeft.
Dan weet je dat alles aan gort wordt getrokken en alles krijgt te verduren.
Heel anders als op gewoon asfalt met slippende bandjes.
Dus met een Turbo of charger gaat alles helaas extra hard naar de klote toe.

Maar ik neem de charger op de normale wegen en onverlengd.
Ik wil gewoon te snel zijn - voor welke snelle straat motor ook , simpel.
Mijn Busa krijgt dus zelden klappen te verduren en zal vele 10 duizenden km ers meegaan zonder noemenswaardig slijtage.

Ben wel benieuwd
wat zijn je snelste drag tijden op de Z1000 en de ZZR geweest ?
 
Ben wel benieuwd
wat zijn je snelste drag tijden op de Z1000 en de ZZR geweest ?

Met de ZZR heb ik nog nooit gedragraced. Met de Z1000 heb ik als snelste tijd 9,928 / 230,8 behaald in Drachten in 2002 op de kwart mijl en 6,441 op de achtste mijl in Harlingen. Dat was toen in de USB-klasse met een index van 9,9 sec. Tegenwoordig heeft de USB-klasse een index van 9,5 sec. en is de baan geprepareerd wat een betere grip (en betere tijden) oplevert. In 2002 was ik kampioen in de USB-klasse en daarna is het kwa resultaten alleen maar slechter gegaan, waarna ik in 2004 gestopt ben. Ook vanwege de financiën. De cilinderkop van de Z1000 was 2 keer gescheurd door de lachgas en tegenwoordig gebruik ik de Z1000 alleen nog maar voor de fun.
 
Met de ZZR heb ik nog nooit gedragraced. Met de Z1000 heb ik als snelste tijd 9,928 / 230,8 behaald in Drachten in 2002 op de kwart mijl en 6,441 op de achtste mijl in Harlingen. Dat was toen in de USB-klasse met een index van 9,9 sec. Tegenwoordig heeft de USB-klasse een index van 9,5 sec. en is de baan geprepareerd wat een betere grip (en betere tijden) oplevert. In 2002 was ik kampioen in de USB-klasse en daarna is het kwa resultaten alleen maar slechter gegaan, waarna ik in 2004 gestopt ben. Ook vanwege de financiën. De cilinderkop van de Z1000 was 2 keer gescheurd door de lachgas en tegenwoordig gebruik ik de Z1000 alleen nog maar voor de fun.

beste tijden . Z1000 op lachgas
lachgas - jij dacht zeker , dat houdt mijn Kawa wel uit ...

Daarom doe ik maar geen drag.
Alles gaat stuk.

wat denk je , ik heb 263 pk - en een bere koppel.
onverlengd en verder een normale versnelbak enkel de koppeling is aangepast.
wat zal de charger voor tijd moeten kunnen halen ?
toch wel onder de 9 sec ?
 
Bullfrog is al verder in het tunen, denk dat hij zeker een van de eerste zal worden.

Bij mij is het een centen-kwestie! Nu ff geen geld voor, maar wil wel heel graag........

Beetje charger op de 1400 en je hebt 300 pk aan je achterwiel.
Dat doet de Busa K8 ook.
Kosten ? denk aan 8000 Euro bij de ZZR.

Natuurlijk , er is heus wel wat goedkopers maar dan heb je snel problemen.
In motor - tuning land is goedkoop altijd duurkoop.
Mijn ombouw zit ook al op 7 - 8 duizend (incl. Yoshi 4 - 1 ).

Ik denk , de ZZR is voor 99% van de bezitters al veul te snel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan