zx6-er
Die hard MF'er
Hi,
Ik rijd dus op een zx6r van 2000 met oa stalen remleidingen.
2jr geleden ben ik begonnen met een circuitdag bij motorsportschool.nl (niveau 1), deze is gevolgd door een 1+ (in de regen) gevolgd door een 1+ droog.
Afgelopen weekend samen met een maatje voor het eerst op zolder gaan vrij rijden (minder snel). Al met al geweldig..!! Op een kleinigheidje na.
Aan het eind van de 1e sessie merkte ik dat de voorrem zachter werd, ik moest harder knijpen voor dezelfde vertraging. Aan het eind van de 2e sessie moest ik (net als in dit topic http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/175936/0/0/zx,fading) mijn volledige hand gebruiken om te remmen, twee vingers ging niet meer.
Recent (1 week geleden) is heel de voorrempartij door de garage gereviseerd en voorzien van nieuwe remolie.
De 1e gedachte was niet goed ontlucht - dus ter plekke nieuwe remolie gekocht en een slangetje (helaas niet transparant) om te handel te ontluchten. Na zowel de linker als de rechter remklauw te hebben ontlucht kreeg ik inderdaad wat meer gevoel in de rem.
Helaas werd dit gedurende de 3e sessie weer in rap tempo minder. De laatste sessie miste ik finaal mijn rempunt bij de 'ziekenhuisbocht', gelukkig kan je daar uitwijken en ben vervolgens direct de pit in gereden.
Gisteren had ik een VRO3 op lelystad en liep 's ochtends naar de garage om te motor te pakken en voelde aan de voorrem. Deze was keihard en veel gevoel. Heel de dag VRO3 zonder problemen gereden met een perfecte rem, lekker hard en veel feedback.
Maar hoe kom er nu achter wat de oorzaak van de fading is..?? Ik geloof niet dat (gezien hij nu perfect remt) er lucht in de leiding zit...
Ik rijd dus op een zx6r van 2000 met oa stalen remleidingen.
2jr geleden ben ik begonnen met een circuitdag bij motorsportschool.nl (niveau 1), deze is gevolgd door een 1+ (in de regen) gevolgd door een 1+ droog.
Afgelopen weekend samen met een maatje voor het eerst op zolder gaan vrij rijden (minder snel). Al met al geweldig..!! Op een kleinigheidje na.
Aan het eind van de 1e sessie merkte ik dat de voorrem zachter werd, ik moest harder knijpen voor dezelfde vertraging. Aan het eind van de 2e sessie moest ik (net als in dit topic http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/175936/0/0/zx,fading) mijn volledige hand gebruiken om te remmen, twee vingers ging niet meer.
Recent (1 week geleden) is heel de voorrempartij door de garage gereviseerd en voorzien van nieuwe remolie.
De 1e gedachte was niet goed ontlucht - dus ter plekke nieuwe remolie gekocht en een slangetje (helaas niet transparant) om te handel te ontluchten. Na zowel de linker als de rechter remklauw te hebben ontlucht kreeg ik inderdaad wat meer gevoel in de rem.
Helaas werd dit gedurende de 3e sessie weer in rap tempo minder. De laatste sessie miste ik finaal mijn rempunt bij de 'ziekenhuisbocht', gelukkig kan je daar uitwijken en ben vervolgens direct de pit in gereden.
Gisteren had ik een VRO3 op lelystad en liep 's ochtends naar de garage om te motor te pakken en voelde aan de voorrem. Deze was keihard en veel gevoel. Heel de dag VRO3 zonder problemen gereden met een perfecte rem, lekker hard en veel feedback.
Maar hoe kom er nu achter wat de oorzaak van de fading is..?? Ik geloof niet dat (gezien hij nu perfect remt) er lucht in de leiding zit...
Laatst bewerkt: