zx6 2008 transponder lichtje knippert

'k heb mij een zx6 2008 aangeschaft (openbare verkoop) en hij draait en loopt perfect maar het lichtje rechts bovenaan dat normaal nu en dan oplicht als de sleutel van het contact is , knippert aan een snelle frequentie tijdens het inschakelen van het contact en blijft dit doen terwijl de motor draait en warm is. normaal zou dit na het aanzetten van het contact moeten doven...wat zou het probleem kunnen zijn ?
 
ja dat klopt, er staat ook 'F1' in het dashboard en dat knippert ook....
'k ken niets van voorgeschiedenis van deze moto, heb hem gekocht op een openbare verkoop
Als de bike verder nog standaard is dan kun je het beste even langs een Kawa dealer rijden... Die kunnen 'm aan de computer hangen en binnen 10 minuten weet je waar de fout vandaan komt ;) .


Ik meen dat er ook een knippercode op te roepen is, maar de precieze handeling daarvoor weet ik niet :N
 
Een paar mogelijkheden.
1: Je plaatst een foto van de linker en de rechterkant van de motor zodat hier beoordeelt kan worden of de uitlaat daadwerkelijk origineel is (beide kanten zodat misschien nog andere dingen opvallen, al weet ik niet wat dat moet zijn).
2: Je zoekt even een werkplaatshandboek (pdf bestand) of een lijst met codes, zet de motor op contact en begint te tellen hoe vaak het lampje knippert.
In die lijst zoek je wat de fout is die hij aangeeft met X aantal knippers en je hebt antwoord zonder dat je hier op allerlei sporen wordt gezet door giswerk.
 
Oh verrek... Ik heb gewoon een service manual van een 2007 ZX-6R :z

De self-diagnose mode:
  1. Contact aan
  2. Druk op 'mode' totdat je odo in beeld staat
  3. Houdt 'mode' langer dan 2 seconden ingedrukt

Dan komt er op de plaats van je kilometerstand een tweecijferig code te staan.
Als er meerdere codes in beeld komen zijn er meerdere fouten.

Als ik de manual moet geloven zit de storing in je startonderbreker of in het brandstofsysteem :P .
Oftewel: Het kan overal zitten :+


Als jij die getallen uit je dashboard kan toveren dan kan ik even in de tabel vergelijken welke fout daar bij hoort ;)
 
"kevjan"
bedankt alvast ! de code die ik eruit kon toveren was 63
grtz
Service code 63: Exhaust Butterfly Valve Actuator
If the exhaust butterlfy valve actuator fails (the signal is out to the usable range, wiring short or open), the ECU stops the current to the actuator.

Letterlijk overgenomen...
Oftewel het zit in je vlinderklep in de uitlaat :) . Dat hij gelijk al met de storing komt doet vermoeden dat ie niet of verkeerd is aangesloten.
Teveel speling op de kabels, open en sluitkabel omgedraaid etc.

Het is een lastig karweitje om dit goed aan te sluiten en er is een specifieke volgorde van afstellen, mogelijk heeft er een andere uitlaat opgezeten en is het tijdens het standaard maken verkeerd gegaan...

Nu weet je waar je zoeken moet ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan