ZX6-R 636 Power Commander en Stuurdemper vragen

Venom

MF veteraan
29 jul 2006
4.630
0
Deventer
Hallo :W ,

Ik heb een Kawa ZX6R-636 van 2003.
Met een Laser Duo-Tech demper zonder Db-shit.
Is het nodig om de afstelling te laten controleren ivm minder tegendruk dan origineel? Of past het injectie-systeem zich automatisch aan?

Tevens zou ik graag willen weten wat de Power Commander precies doet. Ik heb een keer een run bekeken op de Dyno icm een Power Commander. Volgens mij past de P.C. continu de lambda-waarde aan, aangezien motoren tijdens stevig accelereren geneigd zijn om schraal te gaan lopen ( lambda > 1 )

Wie heeft er ervaring met een P.C. op de ZX-6R ?
En wat voor stuurdemper valt aan te raden ?

Alvast bedankt,
mvg, Glenn *D
 
stuurdempers van WP,Ohlins,hyperpro zijn zeker in orde Matrix is goedkoper maar veel minder stelmogelijkheden en mindere afwerking. zelfde voor toby ,lsl
powercommander die misleidt de originele computer,je hebt veel meer stelmogelijkheden.
heb sinds kort ook een pc op mijn MV en dat scheelt 5 pk en veel vloeiender onderin. gemonteerd en afgesteld bij Ruud Frederiks in Goes ;)
 
PCIII kan je zo instellen dat hij in elk toerengebied en bij elke gasstand een juiste benzine/lucht verhouding hebt. Hierdoor gaat je motor dus beter lopen (zeker in combinatie met een KN luchtfilter).

Stuurdemper maakt niet zoveel uit wat voor merk je hebt en is voor een zx6r ook niet echt nodig trouwens.
 
Hi,

Rij ook met een zx636B1. Bij mij zit er een volledige Factory racing line van leovince onder, K&N-filter en een RAPID BIKE kit. Eerst RB-2 module (regeling injectie én ontsteking), maar omdat dit gevoeliger is aan storingen (van ontstekingszijde), heb ik de RB-1 module laten plaatsen (enkel injectiemapping).
Bij Ruud Fredericks (GOES): resultaat +12 pk in vgl. met origineel.

Stuurdemper voor zx6 toch wel aan te bevelen, ben er zelf trouwens nog naar aan't uitkijken, maar zijn wel allemaal duur.
Best: Ohlins (maar ook duurste). Rotatie-dempers type Scott - GPR zijn ook wel ok en goedkoper.
Hyperpro ook wel ok, maar van enkele vrienden toch al klachten gehoord ivm snel optredende lekkage,
greetz,
 
Terug
Bovenaan Onderaan