ZX6R 1996 loopt stationair niet goed.

edcb750

MF'er
18 jun 2009
70
9
Hallo,
Ik heb een kawa zx6r uit 96 gekocht, die ca 2 jaar stil heeft gestaan, maar loopt stationair niet goed, slaat af en loopt stationair ook niet op alle de cilinders. Bij gas opendraaien weer wel en loopt hoger in de toeren wel erg goed.
Ik verwacht dat t stationair/pilot gedeelte wat verstopt zit. Carburateurs gaan er dus af. Zitten die in de inlaatrubbers geschoven of ook nog slangklemmen vast geschroefd?
Verder nog tips waar ik rekening mee kan houden?
 
Volgens mij is dit bijna hetzelfde blok als de zzr.

In dat geval zitten ze in elk geval aan de blokzijde met slangenklemmen, aan de bovenkant bij het luchtfilter niet.

Carburateurs zijn redelijk rechttoe rechtaan eruit te vissen. Tank eraf, luchtfilterbak eraf, carburateurs losschroeven en wegpakken.

Bij monteren beetje vet op de rubbers smeren en dan wil het hele zooitje ook weer makkelijk in elkaar.
 
Kwam op YouTube nog filmpjes tegen waar de sproeiers heel lichtjes, van puntje vet worden voorzien voordat ze gemonteerd worden.
Wat is jullie ervaring of mening?
 
Bedankt voor de reacties. Vandaag weer gereden en loopt nu perfect......op 1 dingetje na: temperatuur meter blijft onderin staan, behalve als de motor tijdje stationair draait bij stilstand, dan klimt ie wel. Zou thermostaat de boosdoener kunnen zijn?
 
Bij de ZXR 750 blijft de temperatuurmeter met deze buiten temperaturen ook onderin staan. Als ie bij stationair draaien wel omhoog komt zou ik me er niet al te veel zorgen om maken.
Slaat de fan wel aan als je 'm langer stationair laat draaien?
 
Bedankt voor de reacties. Vandaag weer gereden en loopt nu perfect......op 1 dingetje na: temperatuur meter blijft onderin staan, behalve als de motor tijdje stationair draait bij stilstand, dan klimt ie wel. Zou thermostaat de boosdoener kunnen zijn?
Als ik met dit weer rij. Achteraf weggetjes, tussen de 60 a 85 km per uur. Dan gaat bij mij de temperatuur niet boven de 65 graden. Zodra ik stil sta klimt die wel op.
 
Bij de ZXR 750 blijft de temperatuurmeter met deze buiten temperaturen ook onderin staan. Als ie bij stationair draaien wel omhoog komt zou ik me er niet al te veel zorgen om maken.
Slaat de fan wel aan als je 'm langer stationair laat draaien?
Fan slaat aan bij hogere temperatuur, dus da's wel in orde.
Kan ik thermostaat testen ofzo. ..?
Anders wacht ik nog op beter weer en hogere temperaturen 😀
 
Dan hoef je de thermostaat toch ook niet meer te testen? Als de fan aanslaat op het moment wanneer dat moet. Doet de thermostaat het toch?
Dat staat los van elkaar. De fan wordt geschakeld door een temperatuur schakelaar. De thermostaat is een klep in het koelcircuit die het korte koelcircuit verbind met het lange als de koelvloeistof warm genoeg is. De fan wordt geschakeld door een temperatuur schakelaar als de temperatuur van de koelvloeistof in het lange circuit te hoog wordt.

De thermostaat kan dus kapot zijn en permanent open staan, waardoor het blok te koud blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
De thermostaat kan je in een pannetje water hangen en er een thermometer bij in hangen. Volgens mij staat op de thermostaat bij welke temperatuur hij open moet gaan. Anders staat het wel in het wphb.
 
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar kan iemand vertellen welke thermostaten er op de zx6r van 1996 passen, dan bedoel van welke bouwjaren zijn ze uitwisselbaar?
 
Bedankt voor de reacties. Vandaag weer gereden en loopt nu perfect......op 1 dingetje na: temperatuur meter blijft onderin staan, behalve als de motor tijdje stationair draait bij stilstand, dan klimt ie wel. Zou thermostaat de boosdoener kunnen zijn?
Die blijft bij de zzr600 ook onderin staan met dit weer. Bij de meeste motoren eigenlijk wel. Dus geen raar ding. Niks aan proberen te fixen.
 
O.k. Clank, ben ik weer gerust gesteld :). Zal t in de gaten houden, kijken wat er gebeurd als t warmer buiten wordt.
Vanmorgen vroor t hier nog een graadje.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan