zx6r 2005 6600,-

AmsWes

MF'er
18 mrt 2008
33
0
Beste motormuizen,

Ik zit met een klein iets..... Op marktplaats heb ik een super mooie bike gezien nl. een groene kawa zx6r uit 2005. Door de telefoon vertelde de verkoper mij dat de banden vervangen moeten worden en dat dat het enige was.

Toen ik naar de motor toe ging, werd ik verliefd... Zo mooi en krasloos! Motor werd niet naar buitengehaald maar bleef in de schuur zitten(verkoper had zich niet echt voorbereid op mijn komst).

Ik vroeg de verkoper of er nog anderen voor de motor waren gekomen. Deze vertelde mij dat er 1 persoon is langsgeweest(terwijl de adv. 1700 hits heeft!!) en dat deze persoon hem niet heeft genomen omdat ie geen proefrit heeft kunnen maken. Dit is omdat de verkoper vondt dat ie te jong was en omdat het regende....

Aangezien ik net 4 maanden mijn rijbewijs heb gehaald en dat mijn eerste motor zou kunenn worden, vroeg ik aan de verkoper of ik een rondje mocht rijden....

Deze pakte na enige twijfel zijn sleutels en probeerde de motor te starten....

Maar de accu was leeeg:( Hij kon die accu laden want dat ding waarmee je dat doet stond ernaast...

vreemd verhaal vond ik het....

De verkoper was eerste eigenaar en heeft in 3 jaar tijd niets vervangen(wel olie).

Mijn vraag is...... Wat moet ik doen? Ik wil heel graag die motor maar ben bang dat het een miskopertje word......


Met de verkoper heb ik afgesproken dat ik hem op klaarlichte dag bekijk en er een rondje op rij en de motor daarna langs een garage te brengen voor een keuring...

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt
 
Je geeft het zelf eigenlijk al aan, denk ik. Bij twijfel niet inhalen.

Je kunt je geld maar 1x uitgeven - doe het goed. Er moet vast wel een motor te vinden zijn van jouw type met een verkoper die je vertrouwt. Dat scheelt later veel frustratie en teleurstelling.
 
Allereesrt bedankt voor jullie snelle reactie.

De tip van motorstreet is een goeie tip! Weetje ook hoeveel dat kost? de motor staat in lelystad.
Ik ga hen bellen om te vragen of zij zsm tijd voor mij hebben.

Bedankt
 
hij is iig wel de 1e eigenaar ja :)

Kon hij de onderhouds history laten zien?

1000km beurt
6000km beurt (klein)
12000km beurt (groot)


Ziet er wel netjes verder, lijkt me weinig mis mee?

Nou, hij zei dat hij alleen 1 keer de olie had ververst.... verder geen kleine of grote beurt gedaan...
 
1e eigenaar ja... in elk geval geen vreemde handel dus
Kwa onderhoud zit je waarschijnlijk aan de volgende dingen:
Nieuw setje banden (ong 300euro voor en achter)
Grote beurt met eventueel kleppenstellen (ong 350euro)
remblokjes zullen waarschijnlijk nog wel goed zijn, misschien is de ketting in slechte staat als hij deze niet goed gesmeerd heeft, complete set kost rond de 150euro

Waarschijnlijk komt er dus nog zo'n 500 á 800euro aan extra kosten bij
 
Je kan toch gewoon ff proefritje maken als hij de accu heeft opgeladen ?
En rijd er idd mee langs een dealer op afspraak om hem ff te laten keuren.

Het is wel een verdomd mooi prijsje, dat zeker.
 
Nou, hij zei dat hij alleen 1 keer de olie had ververst.... verder geen kleine of grote beurt gedaan...
lekker die man koopt een eerste motor, rijdt er 14000 km mee en is te beroerd om hem voor onderhoud weg te brengen.
Zeker in de garantieperiode zou ik alle onderhoudsbeurten laten doen.
Als zou die nog zo mooi zijn, achterstallig onderhoud (te laat olie wissel, luchtfilter, remolie etc) haal je mooi niet meer in.
+ wil je het goed doen zou je een grote beurt moeten laten doen, of zelf doen.
Want als die over 1 x olie spreekt kan het makkelijk de olie zijn die er na 1000 km uit gaat na het inrijden
 
als je twijfelt nooit doen. Ik heb ooit zon zelfde fout gemaakt. Bij aankoop twijfelde ik al doordat hij 2 keer zonder reden stil viel, maar ik dacht kleinigheidje. De verkoper zei koude motor, maar achteraf bleek er iets mis met de motor te zijn.

Dus gewoon niet doen en verder zoeken, geloof me het bespaart je een hoop moeite. Wie weet is er niks aan de hand, maar dat weet je niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan