G.S.U.S
Die hard MF'er
Er is me een aantal keren gevraagd om een eigen topic te openen met mijn ZX6r project.
Dus bij deze .
Voorop gezegd, ik maak tijdens het bouwen eigenlijk nooit foto's hoe ik iets aangepakt heb, meestal ben ik zo druk bezig dat ik later pas denk.. hmm de foto's weer vergeten.
Hieronder plak ik de updates in eens onder elkaar.
enjoy
Mijn huidige motor is bij een aantal hier wel bekend.
Ik kan toch weer niet stil zitten.
Al maanden ben ik aan het afwegen wat ik met mijn motor wil. verkopen doe ik haar niet. en ik wil wel weer eens wat anders. Ik had al besloten om de motor volledig opnieuw te spuiten, hiervoor wil ik graag de kleuren lime groen, zwart en wit toepassen. steeds weer heb ik een ontwerp gemaakt, maar steeds krijg ik het niet volledig naar mijn smaak.
Dus we gaan los.
Idee in hoofdlijnen:
- Frame mat zwart poedercoaten
- Achterbrug mat zwart poedercoaten
- Koppeling en dynamo deksels zwart poedercoaten.
- Voorpoten revisie met Hyperpro veren
- Kleine detail onderdelen zwart maken
- Me huidige wielen kleuren combinatie blijft (zwart/groen)
- Kuipwerk opnieuw spuiten Tom Sykes replica
- Stale remleidingen in de kleur wit
- Bekijken wat te doen met de huidige gouden onderdelen (remklauwen)
En gaande weg zullen vast nog meer ideeen vrij komen.
Deze week eerste maar eens de garage opgeruimd en een hoek vrij maken voor de motor.
Deze avond een uurtje bezig geweest met demontage van het kuipwerk
Lets begin
Kuipen gedemonteerd, morgen tank verwijderen met twee man, uiteraard zit deze vol peut.
Ik zal zo veel mogelijk foto's plaatsen en alles delen.
Hopelijk kan ik ook vragen kwijt hier.
--UPDATE 1--
Vandaag weer een uurtje bezig geweest.
De kont is nu helemaal kaal.
Kabelboom ligt voor 70% los.
ToDo
- Voorzijde demonteren
- stuur gedeelte kaal halen
- Kabelboom verwijderen
- remmen voor demonteren
- Motor naar de buurman brengen om het blok te verwijderern (hij heeft een grotere garage :lezen: )
- Voorpoten van het frame halen
- Achterbrug verwijderen
Foto's zegt meer:
Ik ging ervan uit dat de frame een soort coating heeft fabrieks af, het lijkt eerder gespoten te zijn. volgende week heb ik een afspraak bij poedercoater, ik wil gaan bespreken hoe "strak" poedercoaten wordt. Anders ga ik de frame laten spuiten.
--UPDATE 2--
Weer een stap verder.
Airbox van de motor gehaald, kabelboom is nu volledig los.
Voorzijde is gedemonteerd.
Motor is nu zo ver dat de blok eruit kan. Ik moet nog twee bussen maken om twee moeren los te draaien. maar daar kijk ik morgen naar.
Foto's:
Elk jaar blok schoonmaken heeft het werk wel opgeleverd, blok is werkelijk brand schoon.
--UPDATE 3--
Dit weekeind een flinke stap kunnen maken.
blok uit de frame gehaald, waarna de swing arm en voorvork gedemonteerd zijn.
Hiervoor heb ik twee tools besteld voor het loshalen van twee moeren een voor de ophanging van het blok en een voor de swingarm.
Hier de blok vast gesnoerd op een bok, de frame ligt ernaast.
Vandaag eerste tegenslag. ik krijg de naaldlagers niet heel uit de swingarm. ondanks ik een binnenlager trekker heb geleend.
Hopelijk kan ik hiervoor een nieuwe set nieuwe lagers bestellen.
volgende stap is de alle lagers verwijderd uit de swing arm en alles gereed maken voor het poedercoaten.
--UPDATE 5--
Beloofde update.
Eindelijk zijn alle lagers uit het frame. dus meteen een afspraak gemaakt met de poedercoater. Afgelopen zondag heb ik alles weg kunnen brengen.
Onderdelen staan klaar voor vertrek.
Doe poedercoater stuurde regelmatig foto's hoe het werk vorderde. helemaal top (het lukt me helaas niet om de foto's te uploaden, het formaat van de foto's zijn te klein..).
Gister kreeg ik een telefoontje dat alles gereed ligt bij de poedercoater, aangezien ik niet kon wachten meteen de auto in gesprongen om de onderdelen weer op te halen. eenmaal aangekomen is diect te zien dat met veel zorg de frame gecoat is, alle gaten met draad zijn nog mooi schoon. hieronder enkele foto's. De frame en swingarm zijn mat zwart en de kleinere onderdelen zijn glanzend zwart.
Dogbones, kenteken beugel, etc
Clipons en beugel voor de voorkuip.
Koppeling en dynamo deksels
Swingarm, deze is matzwart.
Close up
Frame ook mat zwart.
close up
Tevens zijn vandaag de nieuwe lagers + keerringen binnen gekomen.
De planning is om volgende week de nieuwe lagers in de frame en swingarm te persen.
Ik ben blij dat ik nu weer deels in een ombouw fase zit :D
Wordt vervolgd
--UPDATE 6--
Update:
Deze week was de bedoeling om de nieuwe lagers in de frame en swing arm te plaatsen, helaas is dit niet gelukt.
Vandaag moest ik iets doen, daarom heb ik de dynamo deksel maar klaar gemaakt en deze terug op het blok geschroefd. Hierbij heb de bouten vervangen door RVS exemplaren (inbus). Dit maakt het geheel net wat meer af. Omdat aluminium en RVS niet samen gaan heb ik de bouten goed ingesmeerd met koper vet. Voor de borging van de RVS bouten heb ik sluitringen toegepast waaronder een RVS ringetjes zit ter voorkoming dat de dynamo deksel beschadigd.
Foto's.
Wordt weer vervolgd.
--UPDATE 7--
Deze week eindelijk de lagers in het frame kunnen persen, het ging erg moeizaam die lagers zitten werkelijk als een huis. Ik was blij dat ik bij mijn oude werkgever gebruik mocht maken van de werkplaats, daar hebben ze fatsoenlijk gereedschap. Maar goed de lagers zitten er eindelijk in.
Tevens heb ik meteen de swingarm weer gemonteerd.
Tijdens het monteren van de lagers en swingarm heb ik geen foto's gemaakt aangezien ik op een avond alles klaar wou hebben.
Bij thuis komt maar meteen de foto's geschoten.
De frame met swingarm
De achter schokbreker steekt nu lekker af tegen het mat zwarte
Dog bones etc, zwart gecoat, je ziet alleen nog wel mijn vettige handen :D
Achterzijde
Balhoofd.
Vandaag heb ik nog een nieuw keerring voor de koppelings deksel kunnen halen. De koppelings deksel moest natuurlijk meteen gemonteerd worden. :D
Hierbij heb ik meteen alle bouten vervangen door RVS exemplaren.
Koppelings deksel.
Meteen de dynamo deksel op de foto gezet met dag licht.
Planning is om de motor blok nog grondig te reinigen en deze weer terug in het frame te plaatsen samen met de kabelboom.
Al met al... we zijn weer aan het bouwen!!!
--UPDATE 8--
Afgelopen maandag heb ik mijn "motor sleutelhoekje" maar eens opgeruimd,
Hierna de frame weer op de bokken geplaatst.
Hierna heb ik de radiateur maar eens goed gereinigd. ben in de weer gegaan met schoonmaak middeltjes en een zachte spons echter werd het hier niet echt schoon mee. Ik had eens via iemand gehoord dat je de radiateur goed schoon krijgt door hem in de vaatwasser te leggen en deze op de langste stand te zetten.... Hmmm...
Gister avond de radiateur maar in de vaatwasser ik was toch wel nieuwsgierig of dit werkt.
Eindelijk de vaatwasser is klaar, deur open, en weer als nieuw!!
Het werkt ook nog :uitlach:
Dinsdag heb ik met twee man het motorblok weer terug in de frame gehangen.
Dit viel me enorm mee, het was wel even passen maar geen bijzonderheden gehad. hiervan heb ik geen foto's gemaakt helaas.
Vandaag heb ik de bakken met onderdelen eens goed uitgezocht wat naar de poedercoater kan. Van de 2005 model zijn alle ophangbeugels en bevestiging beugels donker groen van kleur (leger kleur lijkt het). Dit past niet in mijn visie voor mijn motor.
Op de foto lijkt het zwart, maar het is toch echt donker groen.
Dit gaat morgen naar de poedercoater.
Vanavond heb ik de sub frame weer gemonteerd en de kabelboom weer klaar gelegd in het frame voor verdere montage.
Zo staat de motor er nu bij.
Volgende week zaterdag worden de eerste onderdelen gespoten.
- kroon plaat, deze wordt wit.
- Deksels van de rempotjes deze worden ook wit.
- Onderzijde van het kontje (kunstof) wordt zwart.
- Van de voorpoten worden de "sokken" (geen idee hoe ze die noemen) zwart.
- Deksel van de tandwiel wordt zwart of wit..
Volgende update komen de foto's hiervan.
--UPDATE 9--
Afgelopen zaterdag zijn er weer onderdelen gespoten.
Dit is er gebeurd:
Onderdelen geschuurd en spuit klaar gemaakt.
De niet te spuiten delen afplakken (dit ben ik niet, maar mijn beste maat die alles gaat spuiten (later de kuipdelen)).
Spuiten maar, primer, kleur 2 lagen, blanke lak 2 lagen
De kroonplaat, wit gespoten,
De radiateur zij kanten zijn ook wit geworden, deze zie je door de kuipdelen.
Ik noem het maat de sokken van de voorpoten, als iemand de juiste benaming heeft hoor ik het graag :D . Deze zijn zwart gemaakt. origineel waren ze antraciet.
Nu zonder afplak tape
Bij thuis komt de kroonplaat en voorpoten gemonteerd op de motor
Weer een vruchtbaar weekeind gehad :danse: .
De witte details (kroonplaat, rempot doppen, ratiateur enz) daarvan ben ik heel benieuwd hoe dit in het totaal plaatje tot zijn recht gaat komen.
Ik zal nog betere foto's maken zodra ik tijd heb.
tot de volgende update
--UPDATE 10--
Vandaag weer wat dingen kunnen doen aan de motor.
De rem en koppeling set zijn zwart gespoten, ik had al korte hendels hiervoor, vandaag de set in elkaar geschroefd.
Hierna heb ik de radiateur ventilator weer gemonteerd. Hiervan is de beugel wil gespoten.
Vind dit wel geslaagd.
Later in de middag heb ik de stuur verder afgemonteerd, hiervan heb ik de rem koppeling set, bedienings modules, gashendel, handvat links en de stuurgewichten gemonteerd.
Op de motorbeurs in Utrecht heb ik een Hell stalen remleiding set gescoord, hiervan heb ik de remleidingen alvast gemonteerd.
Als laatste heb ik vandaag de ram air box geplaatst samen met de topkuip beugel.
En natuurlijk zijn alle originele bouten vervangen door RVS exemplaren.
Tot de volgende update. :whistling:
--UPDATE 11--
Weer een update.
Deze week was voornamelijk afwachten wanneer de onderdelen bij de poedercoater gereed zijn. Gelukkig kreeg ik gister te horen dat ze klaar liggen, dus morgen na het werk maar meteen ophalen :danse: .
Hierdoor heb ik niet veel aan de motor kunnen doen.
Allereerst foto van de totale motor.
Deze week heb ik de radiateur weer gemonteerd op de motor. ben erg blij met het resultaat.
Donderdag ben ik maar eens op bezoek geweest bij Motorhuis Langezwaag. Na lang nadenken toch maar besloten om een nieuw rem schakel set te halen. Mikis heeft een leuk prijsje kunnen maken voor een
Gilles Tooling set.
Linker zijde
Rechter zijde
Gister heb ik de achterwiel (tijdelijk) terug geplaatst om de remleiding van de rem cilinder naar de remklauw te kunnen monteren. Ik heb een stuk tape gebruikt waar dadelijk een beugel komt, zodra ik deze terug heb van de poedercoater. tevens is te zien dat de originele Kawasaki remolie reservoir deksel wit gespoten is, hierbij zijn de opdruk teksten verwijderd.
Ik had eigenlijk meer willen doen deze week, maar helaas. Probleem is ook meer dat ik de motor niet helemaal in elkaar ga zetten voordat de kuipdelen gespoten zijn. De motor moet nog vervoerd worden op een aanhanger.
Maar er is ook goed nieuws, ik heb al een datum kunnen plannen wanneer de kuip delen gespoten gaan worden. Dit wordt het eerste week van april :dans: :dans: .
Hiervoor moet de motor op zijn wielen kunnen staan, en de kuip delen te monteren zijn.
--UPDATE 12--
Het is weer even geleden met een update. maar dat wil niet zeggen dat we stil zitten.
Eerst wil ik Racekip bedanken dat ik hem kan bellen wanneer me het maar uit komt voor vragen of om ervaringen uit te wisselen. :ThanYu
Wat er gebeurd is:
- Kont is 2 cm verhoogd, door een nieuwe bus te laten draaien voor de achter schokbreker.
- De onderkuip van de kont is weer deels gemonteerd, deze komen net terug van de spuiter.
- In de onderkuip van de kont steken origineel 4 bouten van binnen naar buiten dus je kijkt dan op een stukje draad van de bout. Ik vind dit geen gezicht. Daarom heb ik dit omgedraaid zodat de bouten vanaf de buitenzijde gemonteerd worden. Hiervoor heb ik wat aanpassingen moeten doen. Ik zal later detail foto's maken hiervan.
- De airbox is weer gemonteerd, welke eerst goed gereinigd is.
- De voorwiel is weer gemonteerd.
- De tank is geleegd, voor het project had ik deze maar even afgetankt... niet slim.
- De gilles remschakel set iets aangepast met opvul ringen zodat gp shifting mogelijk is.
Foto's zeggen meer..
De voorwiel, airbox en de kont deels opgebouwd.
Airbox nogmaals.
De onderkuip van de kont, moeilijk zichtbaar dit is nu hoogglans zwart.
Gilles gp shifting :danse:
--UPDATE 13--
Ik ben weer begonnen met de bike.
Ben nu bezig met de uitlaat pijp naar de dempers weer netjes te maken.
Paar weken geleden heb ik de voor remmerij aangepakt. nieuwe remblokken gemonteerd en alles goed gereinigd.
Het kuipwerk ondergaat een enorme metamorfose..
Alvast een teaser:
:kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: .
volgende week kan ik weer verder.. dan wil ik zo spoedig mogelijk zover zijn dat de motor gestart kan worden.
-UPDATE 14-
De onthulling hoe de motor eruit komt te zien :D .
Vandaag bij motopaints assen geweest voor het eindresultaat.
Wat daar op mij stond te wachten...in een woord fantastisch..
Foto's zegt meer dan woorden..
Woensdag komt ze eindelijk thuis. Dan kunnen we eindelijk de laatste dingen afmaken (het waren 5 lange weken).
Wordt weer vervolgd ompoGreen
--UPDATE 16--
Dit weekeind weer lekker bezig geweest met de motor.
Omdat de onderkuip gespoten is moet deze beschermt worden tegen de hitte van de uitlaat bochten. Hiervoor heb ik hitte folie voor gebruikt, op de onderstaande foto's is te zien hoe dit opgebracht is. als het kuipwerk er weer opzit is hier weinig van te zien. Ook heb ik een frame plaatje gemaakt. de orignele krijgt een andere plekje waarbij de nieuwe plaatje op de frame in het zicht geplaatst gaat worden.
de foto's.
Hitte werende folie op de onderzijde waar de uitlaat bochten komen.
Totaal overzicht van de hitte werende folie, deels is de subframe hiermee bekleed.
Uitlaat pijp en de rem set gemonteerd.
De dempers, zonder de eindkapjes want deze worden weer van een nieuwe laag lak voorzien.
Hitte werende folie echt alleen waar de uitlaat pijp zicht bevind.
Blijft een dik gezicht met twee dikke eind dempers :D
Tot slot de vervangende frame plaatje :D
Ik heb voor mezelf besloten om de motor rustig af te bouwen, hierbij kan ik de kwaliteit blijven hanteren wat ik tot op heden gedaan heb.
Dit seizoen rijden wordt voor mij niet meer haalbaar.. Dus ik heb weer een winter om alles klaar te hebben voor het volgende seizoen.
Tot de volgende update.
--UPDATE 17--
Afgelopen week weer lekker bezig geweest met de motor.
Elektrisch heb ik nu zo goed als gereed, Kabel boom in de kont is aangepast voor het achterlicht, hiervoor de weerstanden voor de knippers fatsoenlijk gemaakt. aan de voorzijde heb ik de kabelboom voor de xenon verlichting aangepast.
Van de remschakel set heb ik aan de remzijde de remschakelaar geplaatst. hiervoor heb ik de bedrading moeten verlengen.
Kenteken plaat is weer gemonteerd samen met de kentekenplaat verlichting.
En gister morgen na een jaar stil gestaan te hebben, heb ik de motor voor het eerst weer gestart. Dit ging gelukkig zonder problemen. :danse: :danse:
Foto's
Remschakelaar gemonteerd.
Tom sykes plaatje op het frame.
Sfeer foto's:
Motor wordt nu langzaam afgebouwd, en ik ga er nu rustig de tijd voor nemen aangezien rijden dit jaar niks meer wordt.
Ik heb inmiddels ook wat carbon besteld, zoals een hugger, uitlaat afdekkapje en topkuip binnenkuip kapjes. Deze onderdelen komen als goed is deze week binnen.
Tot snel weer bij de volgende update.
--UPDATE 18--
Ik heb eerder een aftermarket achterlicht met een donkere lens gekocht met geintegreerde knipperlichten, zo een zat er eerder ook op maar dan met een witte lens. Helaas blijft het aftermarket kwaliteit, de lamp past voor geen meter, en ik krijg deze ook niet passend. Hierom heb ik besloten om toch weer de originele te gebruiken, deze had ik nog gelukkig op zolder liggen. Ik moet dan wel een nieuw kentekenplaat houder gaan maken, omdat ik dan weer knipperlichten moet gaan monteren. De plannen en meet werk heb ik klaar, dit wordt nog vervolgd.
Vandaag heb ik de kuipdelen weer op de motor gemonteerd. Deze week wordt de motor weer opgehaald door MotoPaints. Voor dat ze wordt opgehaald heb ik snel wat foto's genomen. Helaas zijn de foto's niet goed gelukt omdat ik er steeds meer achter kom dat mijn garage te klein is :lol: .
Hier kun je zien waar de Sykes plaatje gemonteerd zit.
Als het spuit werk opgelost is, dat wordt dit echt een dikke machine..
Inmiddels heb ik de tweede hugger besteld. de eerste past niet zoals ik wil, en zal weer verkocht gaan worden. De hugger die nu onderweg is wordt speciaal gemaakt, geheel van carbon. Er moet nog een hoop gebeuren aan de achterbrug, dit wordt een project op zich. :lezen:
Ik moet voorlopig gaan afwachten wanneer ik de motor weer terug heb, ondertussen kan ik helaas niet veel doen.
Dus bij deze .
Voorop gezegd, ik maak tijdens het bouwen eigenlijk nooit foto's hoe ik iets aangepakt heb, meestal ben ik zo druk bezig dat ik later pas denk.. hmm de foto's weer vergeten.
Hieronder plak ik de updates in eens onder elkaar.
enjoy
Mijn huidige motor is bij een aantal hier wel bekend.
Ik kan toch weer niet stil zitten.
Al maanden ben ik aan het afwegen wat ik met mijn motor wil. verkopen doe ik haar niet. en ik wil wel weer eens wat anders. Ik had al besloten om de motor volledig opnieuw te spuiten, hiervoor wil ik graag de kleuren lime groen, zwart en wit toepassen. steeds weer heb ik een ontwerp gemaakt, maar steeds krijg ik het niet volledig naar mijn smaak.
Dus we gaan los.
Idee in hoofdlijnen:
- Frame mat zwart poedercoaten
- Achterbrug mat zwart poedercoaten
- Koppeling en dynamo deksels zwart poedercoaten.
- Voorpoten revisie met Hyperpro veren
- Kleine detail onderdelen zwart maken
- Me huidige wielen kleuren combinatie blijft (zwart/groen)
- Kuipwerk opnieuw spuiten Tom Sykes replica
- Stale remleidingen in de kleur wit
- Bekijken wat te doen met de huidige gouden onderdelen (remklauwen)
En gaande weg zullen vast nog meer ideeen vrij komen.
Deze week eerste maar eens de garage opgeruimd en een hoek vrij maken voor de motor.
Deze avond een uurtje bezig geweest met demontage van het kuipwerk
Lets begin
Kuipen gedemonteerd, morgen tank verwijderen met twee man, uiteraard zit deze vol peut.
Ik zal zo veel mogelijk foto's plaatsen en alles delen.
Hopelijk kan ik ook vragen kwijt hier.
--UPDATE 1--
Vandaag weer een uurtje bezig geweest.
De kont is nu helemaal kaal.
Kabelboom ligt voor 70% los.
ToDo
- Voorzijde demonteren
- stuur gedeelte kaal halen
- Kabelboom verwijderen
- remmen voor demonteren
- Motor naar de buurman brengen om het blok te verwijderern (hij heeft een grotere garage :lezen: )
- Voorpoten van het frame halen
- Achterbrug verwijderen
Foto's zegt meer:
Ik ging ervan uit dat de frame een soort coating heeft fabrieks af, het lijkt eerder gespoten te zijn. volgende week heb ik een afspraak bij poedercoater, ik wil gaan bespreken hoe "strak" poedercoaten wordt. Anders ga ik de frame laten spuiten.
--UPDATE 2--
Weer een stap verder.
Airbox van de motor gehaald, kabelboom is nu volledig los.
Voorzijde is gedemonteerd.
Motor is nu zo ver dat de blok eruit kan. Ik moet nog twee bussen maken om twee moeren los te draaien. maar daar kijk ik morgen naar.
Foto's:
Elk jaar blok schoonmaken heeft het werk wel opgeleverd, blok is werkelijk brand schoon.
--UPDATE 3--
Dit weekeind een flinke stap kunnen maken.
blok uit de frame gehaald, waarna de swing arm en voorvork gedemonteerd zijn.
Hiervoor heb ik twee tools besteld voor het loshalen van twee moeren een voor de ophanging van het blok en een voor de swingarm.
Hier de blok vast gesnoerd op een bok, de frame ligt ernaast.
Vandaag eerste tegenslag. ik krijg de naaldlagers niet heel uit de swingarm. ondanks ik een binnenlager trekker heb geleend.
Hopelijk kan ik hiervoor een nieuwe set nieuwe lagers bestellen.
volgende stap is de alle lagers verwijderd uit de swing arm en alles gereed maken voor het poedercoaten.
--UPDATE 5--
Beloofde update.
Eindelijk zijn alle lagers uit het frame. dus meteen een afspraak gemaakt met de poedercoater. Afgelopen zondag heb ik alles weg kunnen brengen.
Onderdelen staan klaar voor vertrek.
Doe poedercoater stuurde regelmatig foto's hoe het werk vorderde. helemaal top (het lukt me helaas niet om de foto's te uploaden, het formaat van de foto's zijn te klein..).
Gister kreeg ik een telefoontje dat alles gereed ligt bij de poedercoater, aangezien ik niet kon wachten meteen de auto in gesprongen om de onderdelen weer op te halen. eenmaal aangekomen is diect te zien dat met veel zorg de frame gecoat is, alle gaten met draad zijn nog mooi schoon. hieronder enkele foto's. De frame en swingarm zijn mat zwart en de kleinere onderdelen zijn glanzend zwart.
Dogbones, kenteken beugel, etc
Clipons en beugel voor de voorkuip.
Koppeling en dynamo deksels
Swingarm, deze is matzwart.
Close up
Frame ook mat zwart.
close up
Tevens zijn vandaag de nieuwe lagers + keerringen binnen gekomen.
De planning is om volgende week de nieuwe lagers in de frame en swingarm te persen.
Ik ben blij dat ik nu weer deels in een ombouw fase zit :D
Wordt vervolgd
--UPDATE 6--
Update:
Deze week was de bedoeling om de nieuwe lagers in de frame en swing arm te plaatsen, helaas is dit niet gelukt.
Vandaag moest ik iets doen, daarom heb ik de dynamo deksel maar klaar gemaakt en deze terug op het blok geschroefd. Hierbij heb de bouten vervangen door RVS exemplaren (inbus). Dit maakt het geheel net wat meer af. Omdat aluminium en RVS niet samen gaan heb ik de bouten goed ingesmeerd met koper vet. Voor de borging van de RVS bouten heb ik sluitringen toegepast waaronder een RVS ringetjes zit ter voorkoming dat de dynamo deksel beschadigd.
Foto's.
Wordt weer vervolgd.
--UPDATE 7--
Deze week eindelijk de lagers in het frame kunnen persen, het ging erg moeizaam die lagers zitten werkelijk als een huis. Ik was blij dat ik bij mijn oude werkgever gebruik mocht maken van de werkplaats, daar hebben ze fatsoenlijk gereedschap. Maar goed de lagers zitten er eindelijk in.
Tevens heb ik meteen de swingarm weer gemonteerd.
Tijdens het monteren van de lagers en swingarm heb ik geen foto's gemaakt aangezien ik op een avond alles klaar wou hebben.
Bij thuis komt maar meteen de foto's geschoten.
De frame met swingarm
De achter schokbreker steekt nu lekker af tegen het mat zwarte
Dog bones etc, zwart gecoat, je ziet alleen nog wel mijn vettige handen :D
Achterzijde
Balhoofd.
Vandaag heb ik nog een nieuw keerring voor de koppelings deksel kunnen halen. De koppelings deksel moest natuurlijk meteen gemonteerd worden. :D
Hierbij heb ik meteen alle bouten vervangen door RVS exemplaren.
Koppelings deksel.
Meteen de dynamo deksel op de foto gezet met dag licht.
Planning is om de motor blok nog grondig te reinigen en deze weer terug in het frame te plaatsen samen met de kabelboom.
Al met al... we zijn weer aan het bouwen!!!
--UPDATE 8--
Afgelopen maandag heb ik mijn "motor sleutelhoekje" maar eens opgeruimd,
Hierna de frame weer op de bokken geplaatst.
Hierna heb ik de radiateur maar eens goed gereinigd. ben in de weer gegaan met schoonmaak middeltjes en een zachte spons echter werd het hier niet echt schoon mee. Ik had eens via iemand gehoord dat je de radiateur goed schoon krijgt door hem in de vaatwasser te leggen en deze op de langste stand te zetten.... Hmmm...
Gister avond de radiateur maar in de vaatwasser ik was toch wel nieuwsgierig of dit werkt.
Eindelijk de vaatwasser is klaar, deur open, en weer als nieuw!!
Het werkt ook nog :uitlach:
Dinsdag heb ik met twee man het motorblok weer terug in de frame gehangen.
Dit viel me enorm mee, het was wel even passen maar geen bijzonderheden gehad. hiervan heb ik geen foto's gemaakt helaas.
Vandaag heb ik de bakken met onderdelen eens goed uitgezocht wat naar de poedercoater kan. Van de 2005 model zijn alle ophangbeugels en bevestiging beugels donker groen van kleur (leger kleur lijkt het). Dit past niet in mijn visie voor mijn motor.
Op de foto lijkt het zwart, maar het is toch echt donker groen.
Dit gaat morgen naar de poedercoater.
Vanavond heb ik de sub frame weer gemonteerd en de kabelboom weer klaar gelegd in het frame voor verdere montage.
Zo staat de motor er nu bij.
Volgende week zaterdag worden de eerste onderdelen gespoten.
- kroon plaat, deze wordt wit.
- Deksels van de rempotjes deze worden ook wit.
- Onderzijde van het kontje (kunstof) wordt zwart.
- Van de voorpoten worden de "sokken" (geen idee hoe ze die noemen) zwart.
- Deksel van de tandwiel wordt zwart of wit..
Volgende update komen de foto's hiervan.
--UPDATE 9--
Afgelopen zaterdag zijn er weer onderdelen gespoten.
Dit is er gebeurd:
Onderdelen geschuurd en spuit klaar gemaakt.
De niet te spuiten delen afplakken (dit ben ik niet, maar mijn beste maat die alles gaat spuiten (later de kuipdelen)).
Spuiten maar, primer, kleur 2 lagen, blanke lak 2 lagen
De kroonplaat, wit gespoten,
De radiateur zij kanten zijn ook wit geworden, deze zie je door de kuipdelen.
Ik noem het maat de sokken van de voorpoten, als iemand de juiste benaming heeft hoor ik het graag :D . Deze zijn zwart gemaakt. origineel waren ze antraciet.
Nu zonder afplak tape
Bij thuis komt de kroonplaat en voorpoten gemonteerd op de motor
Weer een vruchtbaar weekeind gehad :danse: .
De witte details (kroonplaat, rempot doppen, ratiateur enz) daarvan ben ik heel benieuwd hoe dit in het totaal plaatje tot zijn recht gaat komen.
Ik zal nog betere foto's maken zodra ik tijd heb.
tot de volgende update
--UPDATE 10--
Vandaag weer wat dingen kunnen doen aan de motor.
De rem en koppeling set zijn zwart gespoten, ik had al korte hendels hiervoor, vandaag de set in elkaar geschroefd.
Hierna heb ik de radiateur ventilator weer gemonteerd. Hiervan is de beugel wil gespoten.
Vind dit wel geslaagd.
Later in de middag heb ik de stuur verder afgemonteerd, hiervan heb ik de rem koppeling set, bedienings modules, gashendel, handvat links en de stuurgewichten gemonteerd.
Op de motorbeurs in Utrecht heb ik een Hell stalen remleiding set gescoord, hiervan heb ik de remleidingen alvast gemonteerd.
Als laatste heb ik vandaag de ram air box geplaatst samen met de topkuip beugel.
En natuurlijk zijn alle originele bouten vervangen door RVS exemplaren.
Tot de volgende update. :whistling:
--UPDATE 11--
Weer een update.
Deze week was voornamelijk afwachten wanneer de onderdelen bij de poedercoater gereed zijn. Gelukkig kreeg ik gister te horen dat ze klaar liggen, dus morgen na het werk maar meteen ophalen :danse: .
Hierdoor heb ik niet veel aan de motor kunnen doen.
Allereerst foto van de totale motor.
Deze week heb ik de radiateur weer gemonteerd op de motor. ben erg blij met het resultaat.
Donderdag ben ik maar eens op bezoek geweest bij Motorhuis Langezwaag. Na lang nadenken toch maar besloten om een nieuw rem schakel set te halen. Mikis heeft een leuk prijsje kunnen maken voor een
Gilles Tooling set.
Linker zijde
Rechter zijde
Gister heb ik de achterwiel (tijdelijk) terug geplaatst om de remleiding van de rem cilinder naar de remklauw te kunnen monteren. Ik heb een stuk tape gebruikt waar dadelijk een beugel komt, zodra ik deze terug heb van de poedercoater. tevens is te zien dat de originele Kawasaki remolie reservoir deksel wit gespoten is, hierbij zijn de opdruk teksten verwijderd.
Ik had eigenlijk meer willen doen deze week, maar helaas. Probleem is ook meer dat ik de motor niet helemaal in elkaar ga zetten voordat de kuipdelen gespoten zijn. De motor moet nog vervoerd worden op een aanhanger.
Maar er is ook goed nieuws, ik heb al een datum kunnen plannen wanneer de kuip delen gespoten gaan worden. Dit wordt het eerste week van april :dans: :dans: .
Hiervoor moet de motor op zijn wielen kunnen staan, en de kuip delen te monteren zijn.
--UPDATE 12--
Het is weer even geleden met een update. maar dat wil niet zeggen dat we stil zitten.
Eerst wil ik Racekip bedanken dat ik hem kan bellen wanneer me het maar uit komt voor vragen of om ervaringen uit te wisselen. :ThanYu
Wat er gebeurd is:
- Kont is 2 cm verhoogd, door een nieuwe bus te laten draaien voor de achter schokbreker.
- De onderkuip van de kont is weer deels gemonteerd, deze komen net terug van de spuiter.
- In de onderkuip van de kont steken origineel 4 bouten van binnen naar buiten dus je kijkt dan op een stukje draad van de bout. Ik vind dit geen gezicht. Daarom heb ik dit omgedraaid zodat de bouten vanaf de buitenzijde gemonteerd worden. Hiervoor heb ik wat aanpassingen moeten doen. Ik zal later detail foto's maken hiervan.
- De airbox is weer gemonteerd, welke eerst goed gereinigd is.
- De voorwiel is weer gemonteerd.
- De tank is geleegd, voor het project had ik deze maar even afgetankt... niet slim.
- De gilles remschakel set iets aangepast met opvul ringen zodat gp shifting mogelijk is.
Foto's zeggen meer..
De voorwiel, airbox en de kont deels opgebouwd.
Airbox nogmaals.
De onderkuip van de kont, moeilijk zichtbaar dit is nu hoogglans zwart.
Gilles gp shifting :danse:
--UPDATE 13--
Ik ben weer begonnen met de bike.
Ben nu bezig met de uitlaat pijp naar de dempers weer netjes te maken.
Paar weken geleden heb ik de voor remmerij aangepakt. nieuwe remblokken gemonteerd en alles goed gereinigd.
Het kuipwerk ondergaat een enorme metamorfose..
Alvast een teaser:
:kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: .
volgende week kan ik weer verder.. dan wil ik zo spoedig mogelijk zover zijn dat de motor gestart kan worden.
-UPDATE 14-
De onthulling hoe de motor eruit komt te zien :D .
Vandaag bij motopaints assen geweest voor het eindresultaat.
Wat daar op mij stond te wachten...in een woord fantastisch..
Foto's zegt meer dan woorden..
Woensdag komt ze eindelijk thuis. Dan kunnen we eindelijk de laatste dingen afmaken (het waren 5 lange weken).
Wordt weer vervolgd ompoGreen
--UPDATE 16--
Dit weekeind weer lekker bezig geweest met de motor.
Omdat de onderkuip gespoten is moet deze beschermt worden tegen de hitte van de uitlaat bochten. Hiervoor heb ik hitte folie voor gebruikt, op de onderstaande foto's is te zien hoe dit opgebracht is. als het kuipwerk er weer opzit is hier weinig van te zien. Ook heb ik een frame plaatje gemaakt. de orignele krijgt een andere plekje waarbij de nieuwe plaatje op de frame in het zicht geplaatst gaat worden.
de foto's.
Hitte werende folie op de onderzijde waar de uitlaat bochten komen.
Totaal overzicht van de hitte werende folie, deels is de subframe hiermee bekleed.
Uitlaat pijp en de rem set gemonteerd.
De dempers, zonder de eindkapjes want deze worden weer van een nieuwe laag lak voorzien.
Hitte werende folie echt alleen waar de uitlaat pijp zicht bevind.
Blijft een dik gezicht met twee dikke eind dempers :D
Tot slot de vervangende frame plaatje :D
Ik heb voor mezelf besloten om de motor rustig af te bouwen, hierbij kan ik de kwaliteit blijven hanteren wat ik tot op heden gedaan heb.
Dit seizoen rijden wordt voor mij niet meer haalbaar.. Dus ik heb weer een winter om alles klaar te hebben voor het volgende seizoen.
Tot de volgende update.
--UPDATE 17--
Afgelopen week weer lekker bezig geweest met de motor.
Elektrisch heb ik nu zo goed als gereed, Kabel boom in de kont is aangepast voor het achterlicht, hiervoor de weerstanden voor de knippers fatsoenlijk gemaakt. aan de voorzijde heb ik de kabelboom voor de xenon verlichting aangepast.
Van de remschakel set heb ik aan de remzijde de remschakelaar geplaatst. hiervoor heb ik de bedrading moeten verlengen.
Kenteken plaat is weer gemonteerd samen met de kentekenplaat verlichting.
En gister morgen na een jaar stil gestaan te hebben, heb ik de motor voor het eerst weer gestart. Dit ging gelukkig zonder problemen. :danse: :danse:
Foto's
Remschakelaar gemonteerd.
Tom sykes plaatje op het frame.
Sfeer foto's:
Motor wordt nu langzaam afgebouwd, en ik ga er nu rustig de tijd voor nemen aangezien rijden dit jaar niks meer wordt.
Ik heb inmiddels ook wat carbon besteld, zoals een hugger, uitlaat afdekkapje en topkuip binnenkuip kapjes. Deze onderdelen komen als goed is deze week binnen.
Tot snel weer bij de volgende update.
--UPDATE 18--
Ik heb eerder een aftermarket achterlicht met een donkere lens gekocht met geintegreerde knipperlichten, zo een zat er eerder ook op maar dan met een witte lens. Helaas blijft het aftermarket kwaliteit, de lamp past voor geen meter, en ik krijg deze ook niet passend. Hierom heb ik besloten om toch weer de originele te gebruiken, deze had ik nog gelukkig op zolder liggen. Ik moet dan wel een nieuw kentekenplaat houder gaan maken, omdat ik dan weer knipperlichten moet gaan monteren. De plannen en meet werk heb ik klaar, dit wordt nog vervolgd.
Vandaag heb ik de kuipdelen weer op de motor gemonteerd. Deze week wordt de motor weer opgehaald door MotoPaints. Voor dat ze wordt opgehaald heb ik snel wat foto's genomen. Helaas zijn de foto's niet goed gelukt omdat ik er steeds meer achter kom dat mijn garage te klein is :lol: .
Hier kun je zien waar de Sykes plaatje gemonteerd zit.
Als het spuit werk opgelost is, dat wordt dit echt een dikke machine..
Inmiddels heb ik de tweede hugger besteld. de eerste past niet zoals ik wil, en zal weer verkocht gaan worden. De hugger die nu onderweg is wordt speciaal gemaakt, geheel van carbon. Er moet nog een hoop gebeuren aan de achterbrug, dit wordt een project op zich. :lezen:
Ik moet voorlopig gaan afwachten wanneer ik de motor weer terug heb, ondertussen kan ik helaas niet veel doen.
Laatst bewerkt: