ZX6R 25kw kit verwijderen

2Stroke-KTM

Rookie
9 okt 2017
9
0
Vlaardingen
Goedemorgen,

ik zal mezelf eerst even voorstellen, ik ben Gino 22 jaar oud uit Vlaardingen en in het bezit van een Kawasaki ZX6R uit 2000. Nu ben ik van de week bezig geweest met het verwijderen van mijn 25kw setje, maar toen ik klaar was hield die in en ging die nog maar 140 op top... dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling. maar hij was begrensd d.m.v. plaatjes voor de gasnaald en een extra rond dingetje op de gasnaald. ik moet wel zeggen dat de vacuum membramen niet helemaal mooi meer waren die waren zeg maar eerder ovaal dan rond (weet niet of dat hoort) maar ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. de oude eigenaar had bovendien gezegd dat dat het enige was wat die had gedaan. hij had dus naar zijn zeggen niet aan de sproeiers gezeten. zou het kunnen zijn dat ik de stand van de gasnaald verkeerd heb staan?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.


Met vriendelijke groet,

Gino van de Goorbergh :)
 
s-l1600.gif
 
als er nu nog een 25KW kit in zit (net niet meer dan) dan heeft dat ding er vele jaren in gezeten. dat houd dus ook in dat het blok nooit goed belast is geweest en het kan dus intern ook behoorlijk vervuild zijn. en dat kan ook behoorlijk topsnelheid kosten. ik heb wel eens auto's mee gehad (vanwege dit probleem) die waren in 10 jaar het dorp niet uit geweest. die mocht ik dan tegen betaling schoon gaan rijden. ik ben 1 keer nogal geschrokken het ding liep op top niet harder dan 80 in plaats van 160. en dat is schrikken als je de snelweg op gaat. dus het eerste stuk maar rustig binnendoor gereden en na zo'n 100 km de snelweg op richting duitsland. bij de grens ging de auto alweer 120 en daarna even verse benzine er in en het gaspedaal op de bodem geparkeerd. en dan zag je de snelheid weer heel langzaam opkruipen richting een normale top gewoon doordat hij eens een keertje lekker schoon brandde.
als je dat schoonbranden ook wilt proberen zorg dan wel dat de motor door en door warm is anders is het vragen om motorschade.
 
De originele 25kw kit bestaat uit 4 O-ringen en 4 plaatjes.

De vacuüm membranen worden verwijderd en hiervoor komen de o-ringen in de plaats. En de plaatjes worden onder de vacuüm schuif gelegd zodat deze enkele MM omhoog komt.
 
Suggereer je nu dat het vermogen gehalveerd kan worden door de gasnaald te verzetten?

Om een 600 sportfiets op 25kW te krijgen is iets meer nodig. Een beperking waardoor de gasschuiven niet omhoog kunnen of geknepen inlaatbuizen. Ik ken deze fiets niet maar de Suzuki GS500 had spaciale gasschuiven met een verhoging. De BMW Funduro had inlaatbuizen die een bobbel van 1/3 van de doorlaat had. Ik weet van aftermarket kits die uit een plaatje met een gat van 18mm bestond die je in je inlaatbuis plaatste.

Even verder zoeken dus. Kunnen de gasschuiven helemaal omhoog? Kan je zonder carburateurs de klepstelen zien?

De originele 25kw kit bestaat uit 4 O-ringen en 4 plaatjes.

De vacuüm membranen worden verwijderd en hiervoor komen de o-ringen in de plaats. En de plaatjes worden onder de vacuüm schuif gelegd zodat deze enkele MM omhoog komt.

Als je de membranen verwijderd, hoe gaan de gasschuiven dan omhoog?
 
Laatst bewerkt:
Suggereer je nu dat het vermogen gehalveerd kan worden door de gasnaald te verzetten?

Om een 600 sportfiets op 25kW te krijgen is iets meer nodig. Een beperking waardoor de gasschuiven niet omhoog kunnen of geknepen inlaatbuizen. Ik ken deze fiets niet maar de Suzuki GS500 had spaciale gasschuiven met een verhoging. De BMW Funduro had inlaatbuizen die een bobbel van 1/3 van de doorlaat had. Ik weet van aftermarket kits die uit een plaatje met een gat van 18mm bestond die je in je inlaatbuis plaatste.

Even verder zoeken dus. Kunnen de gasschuiven helemaal omhoog? Kan je zonder carburateurs de klepstelen zien?Als je de membranen verwijderd, hoe gaan de gasschuiven dan omhoog?


Lees ff de OP joh... hij vraagt om een controle punt om te kijken of alles goed zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan