zx6r (636) '03: ervaringen

zxr750rules

MF'er
19 aug 2003
39
0
Hi,
Momenteel rij ik nog met een zxr750 (model 94), maar ik ben van plan om mij een zx6r model 2003 bij te kopen.

Ik heb al de meeste tests over deze motor gelezen, en ik weet dus ongeveer wat te verwachten.
Omdat een test slechts een beperkt beeld schetst, zou ik graag wat ervaringen horen van mensen die met een zx6r (636) rijden. Zijn er dingen waarvan je zegt: dit stoort me mateloos, of dit kon beter,...? Of is het gewoon een op alle vlakken waanzinnige fiets???
Ook over eventuele ervaringen met einddempers, PCIII e.d. graag ook jullie ervaringen (dan weet ik gelijk waar eerst voor te sparen..)

Alle info is welkom, kwestie van mij een goed beeld te vormen van deze motorfiets..
 
wat dacht je ervan om eens een uitgebreide proefrit te gaan maken bij de dealer ?


K heb zelf enige malen mogen rijden op een '03 636r , en kan je melden dat t een supersnel en licht ding is , vermogen genoeg , zeker voor een 600 , en daarbij een gewicht van 162 kilo (als ik t goed heb). Goed snel materiaal dus .


T is wel een wereld van verschil als je t met een ZXR vergelijkt , qua gewicht en handelbaarheid zal je denken dat je op een 125 cc racer stapt ;-)


succes ermee
 
is idd zeer makelijk handelbaar en zeer snel ook! maar niet echt comfortabel te
noemen hoor en harde ophanging en de zit is ook iets te xtreem, maar verder een
top fiets!
 
ja klinkt goed..om de sportieve zithouding en harde vering maak ik me geen zorgen, mijn huidige fiets is ook ver van 'comfortabel' dus dat ben ik wel gewoon.
Hoe zit het met je veerinstellingen..heb je deze standaard gelaten of al anders ingesteld?

Ivm testrit, kan ik wel regelen..maar ik denk dat gedurende een testrit je toch niet al de kleine kantjes van een fiets leert kennen, komt maar bij dagdagelijks gebruik.
alvast bedankt vr de info,

greetz,
 
Ik als kawa rijder vind de zx6 ook echt kicken,maar de reden dat ik hem niet koop is de zeer extreme zit ,hele harde vering (achter,is voor model 2004achter ook lichtere veer op gekome),als jij hier geen probleem van maakt zou ik zeggen kopen die hap
 
ik heb de ophanging eens anders afgesteld khad ergens op het net eens en lijst gevonden, nu stuurt hij nog iets beter maar het is er niet comfortabeler op geworden!
 
Hij is snel *D
Hij stuurt "zeer" goed/strak *D
Hij is mooi *D
Hij remt uitmuntend *D
Hij is potentieverhogend *D

Hij is "niet" comfortabel :+

Een ZXR is een tank vergeleken met de 2003 ZX636.


Nog meer :?
 
Wil je sneller met je ZX6 :? Dan zou ik €1000,- neerleggen voor een 10+pk kit. Zie onder
Speciale Aanbieding


Kawasaki

Update ZX6-R(R):
Voor snelle straat/circuit-rijders

- Bobbelruit voor betere stroomlijn                  € 70,--; meer top
- Voortandwiel 14-tands                              ” 40,--; meer trekkracht
- Laser Hotcam demper-sport                        “ 495,--; 3 pk winst
of
- Laser race-uitlaat compleet                        “ 1.485,--; 5 pk winst
- 2 Inlaat kitkelken,      loopt beter door in toeren            “ 160,--; 2 pk winst

- + 10 pk kit,                                          “ 1.000,--; 10 pk winst
met behoud van originele onderdelen, dus ook met
originele uitlaat.
Hiervoor moet het blok uitgebouwd, de kop wordt
netjes afgewerkt, waarbij de kleppen extra aandacht
krijgen; dit alles zonder wilde ingrepen, zodat alles
zo betrouwbaar blijft als standaard, na afspraak in
3 dagen klaar

- Voor circuitrijders is er een circuitkit, zie prijslijst      “ 2.290,--

- Voor doorrijders set winterbanden met meer profiel      “ 300,--

- Dynorun                                          “ 30,--


Deze prijzen zijn inclusief B.T.W. en montage.
 
Hij is snel *D
Hij stuurt "zeer" goed/strak *D
Hij is mooi *D
Hij remt uitmuntend *D
Hij is potentieverhogend *D

Hij is "niet" comfortabel :+

Een ZXR is een tank vergeleken met de 2003 ZX636.


Nog meer :?

:^ Sluit ik me volledig bij aan! Geweldig apparaat! Voor mij de ultieme circuitbrommer...nou wordt mij ook wel eens verweten dat ik kawa-minded zou zijn... :o O-)
 
Na mijn 2000 Tlr 1000 is de kawa net weer een brommertje met heeeeeeeeeeeeeeel veel gang, stuurt en remt perfect en comfort valt best mee 1.87mtr 85.kg wel een hoge ruit zero gravity gemonteerd + laser duotech voor het geluidje
 
ZX-6R (636)

Hele mooie fiets en lopen als de brandweer, 263 (echte kilometers) gaat ie.

Ik heb zelf nog geen racedemper, maar ik kan me het geluid bij 15.500 toeren wel voorstellen, wwwwrrrrroooooaaaaahhhh

full
.





Toch een supermooie fiets, mijn favoriet in ieder geval.
 
Thanks allemaal vr de info, maar ze is eigenlijk niet meer nodig: sinds vrijdag 9/1 staat er naast mijn zxr-tje nu ook een blinkend groene zx6r!!!
Ben hem nog aan't inrijden maar ik moet zeggen..zit potentieel in...stuurt lekker licht, zeer goede remmen..prestaties kan ik nog niets over zeggen want ik mag 'm nog niet opentrekken..;
Heb ook al afdekkapje geinstalleerd, nu nog een ander demperke ....

greetz en Kawa rulez!
 
ZX-6R (636)

Hele mooie fiets en lopen als de brandweer, 263 (echte kilometers) gaat ie.

Ik heb zelf nog geen racedemper, maar ik kan me het geluid bij 15.500 toeren wel voorstellen, wwwwrrrrroooooaaaaahhhh

(Afbeelding).

Toch een supermooie fiets, mijn favoriet in ieder geval.

Mag ik vragen wat je voor de duozit afdekking betaald hebt? Alvast bedankt. (Net een 2003 zx6r gekocht... :) }) )
 
Hi,

Ik heb mijn kapje vr 74€ kunnen kopen (normaal is dit 148€), maar heb wel lang moeten zagen bij m'n dealer!

greetz
 
ik heb ook een paar keer proefgereden op zo'n motor.
Inderdaad een erg fijne fiets. Minpunt van de motor vind ik het slecht afleesbare dashboard.
 
ik heb ook een paar keer proefgereden op zo'n motor.
Inderdaad een erg fijne fiets. Minpunt van de motor vind ik het slecht afleesbare dashboard.

Je moet niet naar de dashboard kijken, maar naar de weg.....snelheid voel je wel! ;)
 
full

Ik heb er nu 2500 mooiweerkm's opzitten. Hij bevalt echt super, sturen remmen en acceleratie. Minpunt is inderdaad die klote toerenteller, maar als je een poosje op deze motor rijd dan schakel je op gehoor. Want geluid maakt ie.. Ik dacht dat het blok uit elkaar zou spatten toen ik voor het eerst doortrok naar 15.000 tmp. (was Buell gewend, rode streep bij 6.000) Dit is ook mijn eerste kawa, vandaar geen groene. Conclusie: Absolute Aanrader!

O ja, nog even dit: ben op zoek naar Importeur-adres van Zero Gravity windscreens.
mail me aub.
 
Het is een heerlijke stuurfiets met voldoende PK´s om de grote jongens bij te houden. :]
De standaard banden (michelin Pilot Sport) vielen zwaar tegen nu Michelin Pilot Race TOPPER!!! :9~
De vering heb ik afgesteld stond veels te hard, dit is leuk op het circuit maar niet op de openbare weg. Paar tikken zachter en hij stuurt nu op ongelijk wegdek (lees de openbare weg) lekker strak en het rijdt ook iets lekkerder

Alleen vindt ik het blok erg onderhoudsgevoelig. Met name de de kleppen zijn kwetsbaar. Bij 12000 km al moeten stellen. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan