zx6r (636) '03: ervaringen

Het is een heerlijke stuurfiets met voldoende PK´s om de grote jongens bij te houden. :]
De standaard banden (michelin Pilot Sport) vielen zwaar tegen nu Michelin Pilot Race TOPPER!!! :9~
De vering heb ik afgesteld stond veels te hard, dit is leuk op het circuit maar niet op de openbare weg. Paar tikken zachter en hij stuurt nu op ongelijk wegdek (lees de openbare weg) lekker strak en het rijdt ook iets lekkerder

Alleen vindt ik het blok erg onderhoudsgevoelig. Met name de de kleppen zijn kwetsbaar. Bij 12000 km al moeten stellen. :(



Moeten stellen of controleren
 
Moeten stellen of controleren
de kleppen moeten bij de 24000 gesteld te worden.

ik heb er zelf nu in 1.5 jaar tijd 28.000 fun km's mee gereden (geen woon-werk verkeer)
hij rijd echt super!!! ik kan echt bijna alles met dat ding.
heb wel vaak dat me voorkant spontaan omhoog komt (vooral in zijn 1) dus als je een beetje van doorrijden houdt is een stuurdempertje wel aan te raden.

je zal veel plezier beleven met deze fiets :Y
voor de rest weinig nadelen
de teller en zithouding moet je ff aan wennen, daar heb je na een tijdje echt geen last meer van.

hengel
 
heb ook nog geen enkel probleem gehad tot nu toe, hoop dat het zo blijft, de zithouding is inderdaad effe aanpassen maar je went er snel aan. een stuurdemper is wel aan te raden ja, ga er binnekort ook eentje kopen, en ik ben nog altijd aan het twijfelen om een ander ruitje te kopen. iets te veel wind op men snuit nu -O- , en mss nog een puntje van 'kritiek' is dat je de kleppen toch wel zeer goed hoort (blok is vrij licht en dempt het geluid niet genoeg), en vandaag nog eens meegemaakt dat de hij uit versnelling schiet met een vreselijk gekraak erbij |( komt mss wel omdat ik ietsje te zacht schakel vrees ik

voor de rest een zeer goede motorfiets met een mooi uiterlijk (is wel persoonlijk natuurlijk) en rijdt heel goed :]

TrAcer
 
Het blijft natuurlijk leuk om onze ervaringen uit te wisselen. Ik heb trouwens een groene MRA ruit gemonteerd. Deze is hoger daardoor heb minder last van de rijwind. :]

Met betrekking tot kleppen controle of stellen. Weet ik pas vanmiddag hij staat nu bij de garage.
 
Zijn er ook mensen die 'm kunnen vergelijken met een ZX9R uit '99? Is het een hele grote stap (terug??) als je op zo'n ZX6R stapt, of juist beter?

Heb nu als eerste fietsje een ZX9R uit '99 en twijfelde tussen een 6 en een 9, maar kwam de 9 als eerste tegen. ;)

Vraag me nu af als ik over een tijdje ga kijken naar een nieuwer model of ik dan een 6 neem (of stiekum toch naar een 10 ga kijken) Mss dat iemand daar bevindingen over heeft? :)
 
Nu dit oude topic toch omhoog geschopt is...

Ik hoor iedereen over de extreme zithouding van de zx-6r 03/04, maar met wat is dat vergeleken? Mijn zxr400 zit ook vrij extreem, weet iemand of deze twee motoren qua zit te vergelijken zijn? Of is de 6 nog een tikkeltje erger? Na mijn zxr komt er zeker een zx6 03/04. :9~
 
ff een schop.... kan iemand de zithouding met een r1 vergelijken???? ach ik kijk zondag wel op de beurs....:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan