zx6r 96 of cbr 600f 96?

Mojack66

Die hard MF'er
3 aug 2009
769
15
Hallo,

Graag jullie advies, ben bezig met me rijbewijs en ben ondertussen aan het kijken naar wat fietsen zoals de meeste dat hier doen.

2 hele mooie fietsen vind ik:

kawasaki zx6r van rond de bouwjaar 96 of
Honda cbr 600f ook van rond de 96.

welke van de twee zouden jullie mij adviseren niet alleen kwa uiterlijk maar zeker ook kwa betrouwbaarheid, onderhoudsgevoelig, rijeigenschappen enz enz...

Vraag 2:

Ik ben zelf niet zo een racer is het dan niet verstandiger om bijvoorbeeld naar een 750 cc te kijken ivm relaxter rijden wat betreft het toerental.

Dus eigenlijk meer een beetje touren op een sportmodel.

Graag jullie meningen hierover!

Dank.
 
Welke het lekkerste rijd volgens jou.
Tho nijg ik zelf naar de cbr, omdat deze wat all-rounder is dan de kawa. Die vindt ik meer naar sport hangen dan tour.
 
kwaak is een hele degelijke fiets, doet qua betrouwbaarheid bijna niet onder voor de cbr.
de kwaak is daarintegen weer en flinke duit goedkoper 2ehands over het algemeen.

rij op beide en je zult meteen verkocht zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Jullie noemen allemaal een zooi schroot op :+ just kidding.
Dan zou ik denk ik voor de zx6 gaan.
Of indd wat ik al eerder las een tcatje
 
Laatst bewerkt:
:? zijn nagenoeg allemaal even sterk, allemaal ca 190 - 200 kg, 100 tot 110 pk, 65 Nm, en een top van 250 km/u dus begrijp niet wat je met die laatste zin bedoeld.
Logisch, het zijn/waren ook concurrenten van elkaar. Niet omdat ik nu een Ace heb, maar ik heb een paar jaar terug een week lang een Thundercat meegehad naar Limburg en verre omstreken. De CBR vind ik persoonlijk een overgewaardeerde machine en vind 'm niet snaarstrak de bocht om gaan. De Thundercat daaraantegen rijd zo verdomd lekker en strak in de bochten, dat is gewoon lekker. De fiets gaf mij veel meer vertrouwen dan de CBR. En de Thundercat ziet er gewoon veel mooier uit O-)

Zo, nu even bunker bouwen met zandzakken ervoor om alle kritiek van de CBR eigenaren te incasseren :X
 
Logisch, het zijn/waren ook concurrenten van elkaar. Niet omdat ik nu een Ace heb, maar ik heb een paar jaar terug een week lang een Thundercat meegehad naar Limburg en verre omstreken. De CBR vind ik persoonlijk een overgewaardeerde machine en vind 'm niet snaarstrak de bocht om gaan. De Thundercat daaraantegen rijd zo verdomd lekker en strak in de bochten, dat is gewoon lekker. De fiets gaf mij veel meer vertrouwen dan de CBR. En de Thundercat ziet er gewoon veel mooier uit O-)

Zo, nu even bunker bouwen met zandzakken ervoor om alle kritiek van de CBR eigenaren te incasseren :X

Thundercat vond ik dan weer helemaal niks vergeleken met een 96'er ZX6.
Ding voelde kwa vering beroerd aan. (En ja was stugger gezet) En kwa sturen had ik er niet ontzettend veel vertrouwen in.
kwa vermogens afgifte vond ik het maar een mak ding.

Net als de cbr vond ik ook niet wat. :N

Maar ik heb persoonlijk ook liever een sportievere motor dus ja. :$
 
Ik heb geen ervaring met de ZX6R, al ben ik best gecharmeerd van een Kawa. Ik heb voordat ik vertrok de vering van de cat gezet zoals ik 'm wilde hebben, ik kwam met gemak met de steppen aan de grond. Overigens zet ik de vering noot zo heel stug. En vermogen is idd aardig linear, er komt niet echt een eindsprint zeg maar. Aan de andere kant heb ik meer dan 260 km/u op de teller gezien.
 
Ik heb geen ervaring met de ZX6R, al ben ik best gecharmeerd van een Kawa. Ik heb voordat ik vertrok de vering van de cat gezet zoals ik 'm wilde hebben, ik kwam met gemak met de steppen aan de grond. Overigens zet ik de vering noot zo heel stug. En vermogen is idd aardig linear, er komt niet echt een eindsprint zeg maar. Aan de andere kant heb ik meer dan 260 km/u op de teller gezien.

260 is ook hard zat. :)

Maar de snelheids beleving vond ik minder.
dan op de de zx6r.
Maar dat vind ik van mijn huidige 636 ook vergeleken met de "oer" 6.
Maar het is natuurlijk ook een beetje de vraag wat de TS wil gaan doen.
Persoonlijk pak ik de motor meestal alleen voor mijn plezier en om te spelen.
Niet als woon werk verkeer.
Voor woon werk verkeer zou ik de CBR nemen.

Edit: Een thundercat is een hele geschikte machine hoor. Maar niet mijn motor.
Maar ik vraag ook vrij veel van een motor. :$
 
Laatst bewerkt:
Logisch, het zijn/waren ook concurrenten van elkaar. Niet omdat ik nu een Ace heb, maar ik heb een paar jaar terug een week lang een Thundercat meegehad naar Limburg en verre omstreken. De CBR vind ik persoonlijk een overgewaardeerde machine en vind 'm niet snaarstrak de bocht om gaan. De Thundercat daaraantegen rijd zo verdomd lekker en strak in de bochten, dat is gewoon lekker. De fiets gaf mij veel meer vertrouwen dan de CBR. En de Thundercat ziet er gewoon veel mooier uit O-)

Zo, nu even bunker bouwen met zandzakken ervoor om alle kritiek van de CBR eigenaren te incasseren :X

Heb geen ervaring met de thundercat, maar lijkt me niet dat je op een thundercat iemand op een CBR zoek rijdt, vandaar mijn reactie op jouw "daahaag CBR en ZX-6R"

Ieder z'n voorkeur natuurlijk.
 
Heb geen ervaring met de thundercat, maar lijkt me niet dat je op een thundercat iemand op een CBR zoek rijdt, vandaar mijn reactie op jouw "daahaag CBR en ZX-6R"

Ieder z'n voorkeur natuurlijk.
Ik heb iemand op het circuit iedereen zoek zien rijden met TDM, dus materiaal zegt ook niet alles. Ik heb alleen een zeer sterk gevoel dat het frame en de vering beter zijn dan (in ieder geval) de CBR. Dus zoek rijden, ja... in de bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan