zx6r '96 start probleem

N-Drew

Rookie
31 mrt 2006
22
0
Amstelveen
ey mensen, ik ben pas eigenaar van een zx-6r uit '96, en heb dus niet heel veel verstand van motoren.

in ieder geval het probleem, ik heb er nu al zo een maand op gereden no problem.. gister nog grote stukken gereden. vandaag wil ik rijden start hij al beetje lastig. ik dacht naja.. doet die wel eens vaker kan. rij ik stukje, hou mijn koppeling vast en gas los.. slaat mijn motor af :S ik vind beetje vreemd maja, start het weer en rij weg.. hij reageert niet zo vlug op gashendel dus vond het al beetje vreemd. daarna zelfde probleem bij koppeling inhouden en geen gas, motor slaat gewoon af...

aan de kant wil ik hem starten met choke aan na paar keer proberen start hij toch,en maakt eindelijk toeren, maar elke keer wanneer hij de 4k haalt valt die terug naar de 1k of valt uit.. en op een gegeven moment starte hij niet meer

-er zit nog benz in, en hij staat op on
-heb res. tank geprobeert
-choke uit, vol gas en dan starten

allemaal gedaan.. iemand nog ideeen?! please? ;(
 
Tankdop er af; helpt dat, dan deugt de tank-ventilatie niet. Vaak een gaatje/kanaaltje in/door dop en eventueel membraantje dat je voorzichtig met een speld en/of een stootje perslucht (fietspompje) wel schoon krijgt; anders: iets met pijpje/slangetje ergens aan/door tank, dat bekneld/gekniekt/verstopt kan zitten.

Lastiger: er kan roest/vuil/bladders over je tankbodem dalven en (zeefje(s) op) de kraan blokkeren.
Door vulopening heen bekijken met een sterke zaklantaarn MAAR schakel die op AFSTAND want het schakelaartje is niet vonkvrij/explosieveilig ... !!!
Check (dan) ook je benzinefilter als dat bestaat want kan ook verstopt raken.
 
Laatst bewerkt:
ga het zometeen weer proberen, gister wilde hij opeens weer starten en kwam het weer boven de 4k uit, ging stukje rijden.. ging wel o.k. totdat hij op een gegeven moment toch weer gewoon uitviel.. :S vet vreemd :\ daarna wilde hij weer niet starten ?!
 
ik heb het geprobeerd.. maar mijn motor starte vandaag opeens weer.. en was geen verschil tussen tankdop open dicht.. in ieder geval bedankt voor jullie hulp, ik hoop maar dat het kwam door de hitte en miss. te weinig benzine in de tank?! zou dat kunnen?

heb het in ieder geval helemaal gevuld.. hopen dat ik er nu geen last meer van krijg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan