zx6r 96 tank lek?

stylez187

Rookie
27 jan 2009
16
0
hoogeveen
ik heb het volgende probleem met mij zx6r uit 96

poos geleden ontdekte ik dat er bezine ergens van onder mijn tank wegdrupte (was geen groote hoeveelheid ,maar toch genoeg om irritant te vinden)
toen ben ik naar een monteur geweest die heeft het slangetje afgebonden waar het vandaan kwam (overloop volgens mij) maar nu doet zich het volgende probleem voor .. zodra ik mijn motor dus na het rijden wegzet in de schuur met bijv half volle tank zie ik de volgende dag dat er bezine langs de tank dop heeft gestroomd over de tank zelf heen wat vervolgens weer in me lak gaat vreten .. wat kan dit aan liggen? en wat kan ik doen om het te verhelpen?

greetz stefan
 
en wat gebeurt er als je dat slangetje weer open maakt?
hij zal er uit lekken, maar loopt het dan nog uit de tankdop.
als de tank lek is, is de goedkoopste oplossing tankcure, een plastic coating aan de binnenkant.
als de tank lekt doordat deze is doorgerot is, oorzaak is hiermee wel niet opgelost, maar je kunt dan wel weer een poos sturen of sparen voor een andere tank.
 
als je bijna thuis bent, benzinekraan dichtdraaien
die overloop dat nu is dichtgebonden gewoon openlaten, als er veel uit drupt is er een vlotterbakje in je carburateur die blijft hangen, of je benzinekraan staat op pri.

tankcure is niet van toepassing, je hebt een probleem met overloop of je kraan of een vlotterbakje, geen roestgaatje in je tank.

succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan