ZX6R 99' valt weg rond 8000 RPM

Bfast

Die hard MF'er
21 apr 2004
451
0
Hallo,
tis een tijdje geleden maar kben er weer

kheb vorige maand mn 25 KW kit dr uitgehaald jaja 2jaar zitten dr eindelijk op
25 KW setje was in mijn geval 4 PVC Buisjes
25 KW gemaakt door motorzaak Arjan Brouwer uit Putten

deze week voor t eerst gereden remklauwen zaten vast door fucking pekel
(hij had een tijdje stil gestaan ivm inbouwen vers blokkie)(blokkie met garantie van particulier 20.000 op de teller prijs 200 euro,netjes he)
bleek dus dat ie als een beest door zn eerste en tweede versnelling gaat maar bij
zn derde valt ie weg rond de 8000RPM waarschijnlijk benzine tekort
maar kheb er minimaal verstand van dus kweet t niet zeker
in zn 4 5 en 6 zelfde verhaal alleen vanaf zn 4 rond de 10.000RPM
soms krijg ik m dr overheen als ik m maximaal doortrek in zn lagere versnellingen
en bij subtiel gas geven rond t wegval punt wil ie ook wel heel langzaam oplopen

kvroeg me dus af wat ze aan afstelling veranderen als ze 'm 25KW maken zodat ik 'm misschien zelf weer goed af kan stellen
kheb meneer brouwer ook gemaild maar ik verwacht geen eerlijk antwoord
aangezien hij 'm vast graag voor een paar honderd goed af wil stellen

een collega op mn werk heeft ook al naar de mengsel verhoudingen gekeken met zo'n ding dat je in je uitlaat stopt CO2 meter ofzo maar werd er niet veel wijzer van,
hij zij dat t ook aan mn luchtinlaat kan liggen want mn kuipwerk ligt eraf (moet ik nog spuiten) en heb nu dus geen ram air injection eeeeh crap

En voor t geval ik er niet uit kom met jullie hulp
vroeg ik me ook af wat een normale prijs is om 'm af te laten stellen
bij een goeie zaak

en aangezien ik zelf het nieuwe tweedehands blok dr ingezet heb vroeg ik me ook
af of iemand me kan vertellen of de oorzaak kan zitten bij verkeerde montage
van de onderdelen zodat ik dat ff kan na lopen ,kheb al iets gelezen over valse lucht aanzuigen bij carb rubbers maar volgens mij zit dat wel goed niet alleen de carb's maar t hele blok mede dankzij Haynes

zijn een hoop vragen maar misschien herkent iemand t probleem
khoop dat ik t zelf kan verhelpen want een geldboom heb ik absoluut niet

Dank,

Timothy
 

Svijf

MF veteraan
24 feb 2004
19.359
7
42
Waarder
www.b5beveiliging.nl
Klinkt als verzuipen.

Maare, deze week voor het eerst gereden dit jaar :?
Enne, pekel :? Mss na het rijden in de winter je bike afspoelen :Y
Sowiezo als je bike al stil heeft gestaan sinds de winter, zal ik alles maar eens gaan nakijken :Y
 

MarcoZ

MF veteraan
25 feb 2004
14.698
0
37
Twentuh
Klinkt als verzuipen.

Maare, deze week voor het eerst gereden dit jaar :?
Enne, pekel :? Mss na het rijden in de winter je bike afspoelen :Y
Sowiezo als je bike al stil heeft gestaan sinds de winter, zal ik alles maar eens gaan nakijken :Y
:^
 

Matthieu

Die hard MF'er
9 feb 2003
622
0
Eindhoven
Ja het zal vast in de carburatie zitten.. Ik denk echter dat je teveel variabelen in 1 keer hebt gewijzigt, om hier concreet te kunnen zeggen wat de oorzaak is.
 

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Je kunt nog even alle afstellingen van de carburateurs vergelijken met de waarden in het handboek. Weet je in elk geval dat die dingen goed staan (kun je ze gelijk schoonmaken als het nodig is).
 

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.340
1
43
www.youtube.com
Grote kans ook dat ie te weinig brandstof krijgt, als ie in 1 en 2 gewoon vol doorgaat slurpt ie aardig wat brandstof weg, als bijvoorbeeld je benzinetoevoer enigzins verstopt is of een slangetje afgekneld zit krijgt ie op den duur een te kort. Hij heeft dan de vlotterbakken leeggezogen en de benzineleiding en daarna krijgt ie maar net genoeg om in de overige versnellingen tot een bepaald toerental te komen. Controleer dat eerst ff, benzine filter en of er geen slangetjes knel zitten.

hij zij dat t ook aan mn luchtinlaat kan liggen want mn kuipwerk ligt eraf (moet ik nog spuiten) en heb nu dus geen ram air injection eeeeh crap
Dit kan ook een oorzaak zijn dus... je ziet soms bepaalde streetfighters zonder kuip maar MET de raim-air kanalen gemonteerd vanwege problemen met de luchtoevoer. Die dingen zitten er niet voor niets op immers...
 

zxr4life

MF veteraan
17 sep 2004
6.668
70
Nijmegen
oorzaak is simpel, komt door je ram-air!! de man van Dynojet Rotterdam vertelde een verhaal van een zx-9r met 140 pk aan het achterwiel maar het hok kwam zonder ram-air amper de Brienenoord brug op.
 

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.570
203
49
Tilburg
:^ eerst testen met ram air. zeker als het boven de 8000 is.

trouwens die dingen lopen ook al vlot zat onder de 8000. wen er maar eerst ff an :+
 

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
100% zeker de ramair, had dit ook eens weggelaten op men zx9r , ding wou niet meer boven de 6000 toeren komen, die kanalen er weer op gezet en liep weer als een beest
 

Bfast

Die hard MF'er
21 apr 2004
451
0
Bedankt voor de reacties
kzal eerst s ff die ram air dr op zetten,
en carbs zijn dr af geweest en zijn volgens mij schoon t probleem is dat als ik ze helemaal uit elkaar haal dat ze dan ook weer helemaal synchroon gezet moeten worden alleen heb ik niet zo'n meet instrument daarvoor
klem zittende slangetjes zijn dr volgens mij ook niet maar dat zal ik nog ff nakijken

zx6r heeft ongeveer 4 maanden stil gestaan
t oude blok stond 65K+ op de teller en verslond olie als benzine
reviseren zou ongeveer 700 kosten
nieuwe blokje koste slechts 200

brouwer heeft aangeboden om 'm voor plus minus 100 euro af te stellen
als ram air t probleem verhelpt laat ik dat zoiezo wel ff doen

Bedankt, en as t de ram air is laat ik t ff weten