ZX6R Benzine overloop / lek ?!?!

ZX6Ronald

Die hard MF'er
5 nov 2001
427
0
Wanneer ik met mijn ZX6R van 98 getankt heb dan kan het soms wezen dat hij na het tanken benzine 'lekt'.

Wanneer ik een tijdje na het tanken stil sta en ik zet mijn motor op de zijstandaard dan vormt zich al snel een plasje benzine onder de motor. is dit normaal?!? Heeft mijn kawa een soort benzine overloop zodat wanneer ik 'teveel' getankt heb dat hij het teveel aan benzine eruit laat lopen. het komt namelijk alleen maar voor net nadat ik getankt heb. ik vind nooit een plas(je) benzine onder de motor wanneer ik hem uit de garage haal, en dan staat ie ook op de zijstandaard.

Hij 'lekt' de benzine via een slangetje die los hangt bij de achterschokbreker. Het slangetje komt volgens mij ergens onder uit de tank en het andere uiteinde is nergens aan verbonden en hangt dus gewoon los tussen het achterwiel en de achterveer.
4705

4704


Is dit normaal, hebben andere kawa's dit slangetje ook :?
 
ik heb dat slangetje ook op mijn zx6r, maar geen flauw benul waar het voor diende..

maar daar komt dus benzine uit :? wazig..


maar nee, de mijne lekt geen benzine, ook niet als ik hem tot de nok toe volgooi..
 
Dit is géén abnormaal verschijnsel, het wordt veroorzaakt door de benzine die tegen de tankdop rust, waar langzaam aan druk op komt te staan omdat de overgebleven luchtkamer in je tank warmer wordt en dus uitzet.
de benzine wordt dan via je tankontluchting naar buiten geperst, en afgevoerd via een slangetje.
Let er wel op dat er geen benzine op je banden komt als je de motor verzet omdat dit een glad plekje op je band crëeert.

Groeten Paul.
 
Dit is géén abnormaal verschijnsel, het wordt veroorzaakt door de benzine die tegen de tankdop rust, waar langzaam aan druk op komt te staan omdat de overgebleven luchtkamer in je tank warmer wordt en dus uitzet.
de benzine wordt dan via je tankontluchting naar buiten geperst, en afgevoerd via een slangetje.
Let er wel op dat er geen benzine op je banden komt als je de motor verzet omdat dit een glad plekje op je band crëeert.

Groeten Paul.

Dit klopt volgens mij :) Ik heb het namelijk alleen bij warm tot zeer warm weer...

thxs paul, scheelt weer een dealer bezoek :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan